Projektiauton säilöminen ulkoilmassa
Valvoja: ffp jäsenet
Projektiauton säilöminen ulkoilmassa
Pahasti pukkaa talvi päälle ja projektigolffi on viel vaiheessaan ja tallikin on muita romuja täynnä.Nyt siis takaiskujen summana olisi tarkoitus lykätä projektin remppaamista ens kevääksi ja ainoa vaihtoehto ons viskata auto tallin taakse seisomaan. Mitä siis kannattaa ottaa huomioon, jottei projekti ottais enempää taka-askelia syssyn ja talven kovissa keleissä. Onko liiian tiivis pressu esim. virhe ajatellen sisuta mahdollista homehtumista?Entäs kannattaako auto nostaa korekiden pukkien läheisyyteen maan välittömän kosteuden vuoksi, joka voi jäädä muhimaan pressun vuoksi?Konee lienee suojassa jos imuaukot ja suuttimien reiät tukkii (imusarja ja suuttimet irroitettu).Kaikki vinkit tervetulleita!Entäs onko iskareilla tapana kuolettua, joten kannattaako pohjan alle kiilata tukea...
Oikeastaan ainoa ongelma on kosteus, mitä ei oikeen millään muulla saa pois kuin jatkuvalla tuulettamisella. Pressulla nyt ei ole juuri mitään vaikutusta asiaan. Paras normaalikonsteista on varmaan ostaa sellainen markan pressukatos ja jättää autosta ikkunoita hieman että kosteus saattaisi päästä pois autosta. Isoilla kosteudensyöjäpanoksilla saa tietenkin pidettyä umpinaisestakin autosta kosteuden loitolla, mutta vaihtelevissa lämpötiloissa sitä tulee niin paljon että joutuu vaihtamaan niitä tiuhaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jso suhteutat yhden talven seisomista siihen seisomiseen mitä auto elämänsä aikana parkkipaikoilla seisoo niin saattaa helpottaa tuskaa...
Mutta ilmavasti ettei sisälle jää kosteus seisomaan ja bilteman sprayvaseliinia herkimpiin kohteisiin suojarasvaks. Sylintereihin ruuttaisin öljyä ja pyöräyttäisin.
Akku kotiin ettei tyhjänä jäädy. Ja talven pakkasilla toi maan kosteuskaan ei oo niin suuren suuri ongelma.
Mutta ilmavasti ettei sisälle jää kosteus seisomaan ja bilteman sprayvaseliinia herkimpiin kohteisiin suojarasvaks. Sylintereihin ruuttaisin öljyä ja pyöräyttäisin.
Akku kotiin ettei tyhjänä jäädy. Ja talven pakkasilla toi maan kosteuskaan ei oo niin suuren suuri ongelma.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Silicagel imee kosteuden itseensä, valkoset rakeet muuttuu sinisiks. Uunissa 50 asteessa kuivattamalla jonkun aikaa sininen väri katoaa ja on taas käytettävissä.
Jos ei jaksa kenkäkaupoista joka ikisestä kengästä lähteä kaivelemaan niitä pikkusia pusseja kenkien sisältä niin kaupasta hakee "kissanhiekkaa". Se tosin murenee käytön jälkeen, mutta on halpaa kosteuden sitojaa.
Sitä voi laittaa esim. pahvilootaan auton penkille, tarkkailee vain alkaako jossain vaiheessa olla sinistä ne rakeet. Jos on niin uus satsi tai kuivatus uunissa.
Toki auton tuuletus on kans hyvä suorittaa sillon tällön ettei tuu tunkkanen haju, ehkä joku lasi vois olla sopivasti raollaan koko ajan?
Jos ei jaksa kenkäkaupoista joka ikisestä kengästä lähteä kaivelemaan niitä pikkusia pusseja kenkien sisältä niin kaupasta hakee "kissanhiekkaa". Se tosin murenee käytön jälkeen, mutta on halpaa kosteuden sitojaa.
Sitä voi laittaa esim. pahvilootaan auton penkille, tarkkailee vain alkaako jossain vaiheessa olla sinistä ne rakeet. Jos on niin uus satsi tai kuivatus uunissa.
Toki auton tuuletus on kans hyvä suorittaa sillon tällön ettei tuu tunkkanen haju, ehkä joku lasi vois olla sopivasti raollaan koko ajan?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Yks auto mulla oli kaks vuotta toinen rengas asvaltilla alle puolisen metriä ja loput nurtsia. Siinä tapauksessa olisi käytön aikana ruostunut varmasti enemmän jos olisin talven ajellut suomen hyvin hoidetuilla teillä.
Että se riippuu niin paljon paikasta. Pihanurtsi saattaa olla vetisempi kun tien reuna joka kasvaa vaan kitukasvuista rikkaruohoa.
Suhteuta nyt kaikki siihen että mitä se kärsis siitä jos ajaisit seisonta-ajan sillä. Eiköhän se siitä lutviinnu...
Että se riippuu niin paljon paikasta. Pihanurtsi saattaa olla vetisempi kun tien reuna joka kasvaa vaan kitukasvuista rikkaruohoa.
Suhteuta nyt kaikki siihen että mitä se kärsis siitä jos ajaisit seisonta-ajan sillä. Eiköhän se siitä lutviinnu...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mitäs ainetta vois pistää nuihin alumiinisiin ja muihinkin metallisiin osiin talveksi ku aina keväällä sitä vaaleeta hapettumaa niin perkuleesti,sitä saa sit viikkotolkulla hangata pois.Onkos tuohon siis jotain omaa ainetta tai sprayta? Auto on talven kylmässä tallissa johon ilmeisesti kertyy jonkinverran kosteutta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa