Siviiliauto rallisprint
Valvoja: ffp jäsenet
Siviiliauto rallisprint
Turun UA järjestää torstaina 5.10.06 klo 17:00-20:00 alastaron moottoriradalla kokeilu luontoisena siviiliauto rallisprint kisan johon saa siis osallistua omalla autolla. Autossa ei tarvitse olla turvakaaria sun muita kilpa-auto varusteita. Auton tulee olla katsastettu ja liikenne vakuutuksissa. Ainut turvavaruste on kypärä joita saa myös lainaksi jos omaa ei löydy. Ilmottautumismaksu 10eur. joka maksetaan paikan päällä. Kaikki ovat tervetulleita koittamaan ajotaitojaan.
Lisätietoja saat numerosta 040-5603496
Lisätietoja saat numerosta 040-5603496
Tällainen lisäinfo löyty pienellä etsinnällä: http://www.turunua.net/pdf/siviili.pdf
Onkohan tuossa miten paljon eroa autoslalomiin? Vauhdikkaampi rata ilmeisesti ainakin ja sakkosekunnit puuttunee myös?
Onkohan tuossa miten paljon eroa autoslalomiin? Vauhdikkaampi rata ilmeisesti ainakin ja sakkosekunnit puuttunee myös?
Ajetaan kokonaan kestopäälysteellä. Ajokertoja on niin monta kuin kerkee ajamaan, mutta kuitenkin niin että kaikki saavat ajaa yhtä monta kertaa klo 17:00-20:00 välisenä aikana. Luokka jaosta ei vielä voi sanoa, koska se riippuu aivan siitä että millaista kalustoa paikalle saapuu. Xiten kommenttiin voin lisätä, että ainoastaan siviili liikenteeseen hyväksytyt renkaat kelpaavat. Ei siis kannata vääntää esim. slics renkaita alle.
Oli kyllä tosi hauskaa...en ole koskaan autoslalomia ajanut, mutta ainakin mun näkemyksen mukaan toi oli paljon vauhdikkaampaa menoa. Eli pääsuoralle oli tehty lippusiimoilla mutkia, mutta muuten meni normaalia rataa pitkin. Aika opetteluks kyllä meni kun rata kulki alastaron rataa väärään suuntaan...
Ainut negatiivinen asia oli, et aika paljon sai odotella. Eli jos ois ollu autojen välissä se 30 sekuntia niinkuin alunperin piti eikä minuuttia, niin ois menny aika paljon vauhdikkaammin...
Mut ehdottomasti alan käymään noissa jos niitä vielä ens kesänä järjestetään.
Ainut negatiivinen asia oli, et aika paljon sai odotella. Eli jos ois ollu autojen välissä se 30 sekuntia niinkuin alunperin piti eikä minuuttia, niin ois menny aika paljon vauhdikkaammin...
Mut ehdottomasti alan käymään noissa jos niitä vielä ens kesänä järjestetään.
Joku 1:35 oli parhaimman aika silloin kun kävin tuloksia katsomassa. Sen jälkeen oli kyllä vielä paljon autoja jäljellä, mut me lähdettiin pois kun en enää ois kuitenkaan ehtiny ajamaan. Oma aika oli 1:43 ja sillä olin sillä hetkellä yhdeksäntenä. Kokonaisuudessaan autoja oli joku reilu 40. Kalustoa oli ihan laidasta laitaan, 996 Possusta Ladaan...
No niin. Laitan tuloksia tännekin jos viikonlopun aikana kerkeän.
Tero V:n kommenttiin sen verran että sprint on nyt ihan selkeästi nopeampaa ja sprintissä ei peruutella tolppien väliin ja saada niistä sakko sekunteja. Eli TÄYSIN eri laji.
Teemu M:n kommenttiin kerrottakoon että MUT-palvelun kellot, kennot, tietokone ohjelmat ym. ym. oli säädetty valmiiksi lauantaina ajettavaa länsirannikon rallia varten ja niiden muuttaminen puolen minuutin lähtöjä varten on liian työlästä hommaa. Ja vielä kun MUT-palvelu raahasi tavarat paikalle ILMAISEKSI niin ei voi olla kuin kiitollinen ko. firmalle. Ilman heitä ajat olisi otettu käsipelillä jolloin esim. sijat 7-12 olisivat olleet arvailuja koska ne mahtuivat kaikki alle sekunnin sisään.
Tero V:n kommenttiin sen verran että sprint on nyt ihan selkeästi nopeampaa ja sprintissä ei peruutella tolppien väliin ja saada niistä sakko sekunteja. Eli TÄYSIN eri laji.
Teemu M:n kommenttiin kerrottakoon että MUT-palvelun kellot, kennot, tietokone ohjelmat ym. ym. oli säädetty valmiiksi lauantaina ajettavaa länsirannikon rallia varten ja niiden muuttaminen puolen minuutin lähtöjä varten on liian työlästä hommaa. Ja vielä kun MUT-palvelu raahasi tavarat paikalle ILMAISEKSI niin ei voi olla kuin kiitollinen ko. firmalle. Ilman heitä ajat olisi otettu käsipelillä jolloin esim. sijat 7-12 olisivat olleet arvailuja koska ne mahtuivat kaikki alle sekunnin sisään.
Autoslalomissa ei peruutella. Sakkosekunnit tulee keiloihin osumisesta ja radoille on nopeussuositukset (max. 80km/h hetkellistä nopeutta), mutta noihin on olemassa erittäin hyvät syyt. Sprint on toki nopeampi laji kuin slalom, mutta on se kalustokin TÄYSIN erilaista siellä sprinteissä. Ihmetyttää se että pitää keksiä siviiliautoille "uusi" laji jos kerran on jo olemassa täysin toimiva paketti kaikkine sarjoineen, luokkineen ja sääntöineen. Kilpa-autoista kun ei kuitenkaan ole kyse (ei ainakaan vaadittavien turvavarusteiden osalta) niin radat ei mitenkään voi olla yhtä nopeita kuin perinteisissä sprinteissä.
Eikä pidä ymmärtää väärin, sillä tuo on minusta ihan hieno idea ja kehittämisen arvoinen. Jos tuo kisa olisi ollut edes pari sataa kilometriä lähempänä niin olisin ollut mukana ajamassa. Suosittelen kuitenkin tutustumaan autoslalomiin tarkemmin ennenkuin alkaa enempää sitä lajia väheksymään.
Eikä pidä ymmärtää väärin, sillä tuo on minusta ihan hieno idea ja kehittämisen arvoinen. Jos tuo kisa olisi ollut edes pari sataa kilometriä lähempänä niin olisin ollut mukana ajamassa. Suosittelen kuitenkin tutustumaan autoslalomiin tarkemmin ennenkuin alkaa enempää sitä lajia väheksymään.
Paikan päällä käytiin ja nastaa oli. Toisteki voi lähteä koittamaan. Kalusto ja meininki oli sitä mitä odotinkin, eli tavallisia katu-autoja ajamassa, pääsi koittamaan rajoja ja opettelemaan ajamista. Ainut negatiivinen asia oli jo mainuttu minuutin lähtövälit ja siitä tullut n. 45min ventta vetojen välissä. Paikalla olleista mieleen jäi Porschet tottakai, joku voimasauhu Caddy, skyline, a vectra ja largo, eli autoja oli laidasta laitaan. Tuloksien pitäis käsittääkseni ilmestyä Turun UAn sivuille.
[edit]TeemuM olikohan se keltainen S3 sun jonka jarruja ihailtiin?[/edit]
[edit]TeemuM olikohan se keltainen S3 sun jonka jarruja ihailtiin?[/edit]
Tässä niitä tuloksia nyt sitten olisi.
SIVIILIAUTOSPRINT 05.10.2006
sija nimi auto vuosimalli tilavuus tulos
1 Rantanen Marko, BMW M3 -96 3,2 01:34,80
2 Rantanen Santtu, BMW M3 -96 3,2 01:36,04
3 Isotalo Kari , Porsche 996 -98 3,4 01:38,49
4 Teinilä Ismo, BMW 325 -91 2,5 01:38,97
5 Varha Henry, Opel Corsa -83 1,9 01:39,74
6 Halme Ville, BMW 325 -91 2,5 01:39,78
7 Paukku Harri, Renault Megane -97 2,0 01:42,37
8 Merranti Teemu, Audi Quattro -99, 1,8 01:43,13
9 Manner Tero, BMW 325 -90 2,5 01:43,29
10 Kiiskinen Janne, Porsche 911 -82 3,0 01:43,33
11 Peltonen Joni, VW Golf TDI -98 1,9 01:43,37 (allekirjoittanut)
12 Leminen Antti, Toyota MR2 -91 2,0 01:43,70
13 Ruusunen Tommi, Honda Civic -91 2,0 01:43,78
14 Peippo Joni, Nissan Skyline -92 2,6 01:44,21
15 Leskinen Tero, BMW 325 -91 2,5 01:44,47
16 Ilola Janne, Opel Kadett -89 1,6 01:45,23
17 Lukkala Kari, Lada -93 1,5 01:45,43
18 Mäki Timo, Toyota Starlet -97 1,4 01:45,44
19 Murtoo Tapio, Subaru XT -86 1,8 01:45,68
20 Heikniemi Mikko, VW Jetta -87 1,8 01:46,26
21 Tomminen Erno, Opel Kadett -86 2,0 01:46,64
22 Ahokas Jukka, Porsche 944 -87 2,5 01:46,97
23 Lehtimäki Heikki, Porsche 944 -89 2,5 01:47,02
24 Leppänen Mika, Suzuki Swift -06 1,3 01:47,31
25 Lehto Henri, BMW 325 -98 2,5 01:48,18
26 Vatja Arto, Mazda 6 -04 2,5 01:48,25
27 Saren Samuli, Porsche 944 -86 2,5 01:49,50
28 Satopää Juhani, VW Corrado -89 1,8 01:49,55
29 Johansson Jori, Opel Omega -91 2,0 01:49,70
30 Mäntykenttä Jari, Porsche 944 -88 2,5 01:49,73
31 Virtanen Mikko, VW D -87 1,6 01:50,31
32 Raappana Petri, Ford -90 1,9 01:50,37
33 Esko Niko, Opel Omega -93 2,6 01:51,39
34 Paarala Mikko, Audi 80 -91 2,0 01:51,87
35 Mannila Jouko, Opel Vectra -89 2,0 01:52,89
36 Tanttu Petri, Opel Vectra -90 2,0 01:53,21
37 Keipi Ville, Opel Ascona -88 2,0 01:53,97
38 Tanttu Tuomas, Opel -90 2,0 01:54,19
39 Vuorinen Tomi, Nissan Sunny -91 1,4 01:56,32
40 Sassi Kari, Opel Astra -04 1,6 01:57,85
41 Liuko Heimo, VW Passat -96 2,0 01:58,34
42 Laulumaa Matti,VW Golf -00 1,6 01:59,86
SIVIILIAUTOSPRINT 05.10.2006
sija nimi auto vuosimalli tilavuus tulos
1 Rantanen Marko, BMW M3 -96 3,2 01:34,80
2 Rantanen Santtu, BMW M3 -96 3,2 01:36,04
3 Isotalo Kari , Porsche 996 -98 3,4 01:38,49
4 Teinilä Ismo, BMW 325 -91 2,5 01:38,97
5 Varha Henry, Opel Corsa -83 1,9 01:39,74
6 Halme Ville, BMW 325 -91 2,5 01:39,78
7 Paukku Harri, Renault Megane -97 2,0 01:42,37
8 Merranti Teemu, Audi Quattro -99, 1,8 01:43,13
9 Manner Tero, BMW 325 -90 2,5 01:43,29
10 Kiiskinen Janne, Porsche 911 -82 3,0 01:43,33
11 Peltonen Joni, VW Golf TDI -98 1,9 01:43,37 (allekirjoittanut)
12 Leminen Antti, Toyota MR2 -91 2,0 01:43,70
13 Ruusunen Tommi, Honda Civic -91 2,0 01:43,78
14 Peippo Joni, Nissan Skyline -92 2,6 01:44,21
15 Leskinen Tero, BMW 325 -91 2,5 01:44,47
16 Ilola Janne, Opel Kadett -89 1,6 01:45,23
17 Lukkala Kari, Lada -93 1,5 01:45,43
18 Mäki Timo, Toyota Starlet -97 1,4 01:45,44
19 Murtoo Tapio, Subaru XT -86 1,8 01:45,68
20 Heikniemi Mikko, VW Jetta -87 1,8 01:46,26
21 Tomminen Erno, Opel Kadett -86 2,0 01:46,64
22 Ahokas Jukka, Porsche 944 -87 2,5 01:46,97
23 Lehtimäki Heikki, Porsche 944 -89 2,5 01:47,02
24 Leppänen Mika, Suzuki Swift -06 1,3 01:47,31
25 Lehto Henri, BMW 325 -98 2,5 01:48,18
26 Vatja Arto, Mazda 6 -04 2,5 01:48,25
27 Saren Samuli, Porsche 944 -86 2,5 01:49,50
28 Satopää Juhani, VW Corrado -89 1,8 01:49,55
29 Johansson Jori, Opel Omega -91 2,0 01:49,70
30 Mäntykenttä Jari, Porsche 944 -88 2,5 01:49,73
31 Virtanen Mikko, VW D -87 1,6 01:50,31
32 Raappana Petri, Ford -90 1,9 01:50,37
33 Esko Niko, Opel Omega -93 2,6 01:51,39
34 Paarala Mikko, Audi 80 -91 2,0 01:51,87
35 Mannila Jouko, Opel Vectra -89 2,0 01:52,89
36 Tanttu Petri, Opel Vectra -90 2,0 01:53,21
37 Keipi Ville, Opel Ascona -88 2,0 01:53,97
38 Tanttu Tuomas, Opel -90 2,0 01:54,19
39 Vuorinen Tomi, Nissan Sunny -91 1,4 01:56,32
40 Sassi Kari, Opel Astra -04 1,6 01:57,85
41 Liuko Heimo, VW Passat -96 2,0 01:58,34
42 Laulumaa Matti,VW Golf -00 1,6 01:59,86
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa