1.8t:n laatikko hajosi?
Valvoja: ffp jäsenet
1.8t:n laatikko hajosi?
Eli tänään ajelin tuossa illalla kotiin, kun tulin ramppia alas niin ihmettelin, kun ei enään mene 2:nen silmään. Eli ensin ajoin 5:lla ja sitten vaihdoin 3:lle ja siitä sitten 2:lle niin ei mennyt enään silmään. Ei kolahduksia ei mitään.
Myöskään 4:nen ei mene enään silmään eli tuolla alhaalla olevat vaihteet ei kytkeydy enään. Muuten toimii pakki, 1, 3, 5. Mitään kolinoita ei pidä eikä valuta mitään nesteitä.
Myöskin muuten laatikko toiminut koko päivän moitteetta eli ihan yllätteän rauhallisen (alle 100km/h/10km) ajon jälkeen hävisi kyseiset vaihteet.
Jos tarkennetaan vielä niin vaihdekeppi menee lähes tuohon 2:sen asentoon, mutta jostain syystä jää se viimeinen lonksahdus tulematta, jolloin vaihde tippuu silmään. Välillä tulee se sorvaus ääni, jos nostaa kytkintä. Mutta usein on sama vaikutus, kun ei olisi vaihdetta ollenkaan silmässä.
Missä mahtaisi olla vika? Varmaan joku siirtäjä jumittaa. Onkohan kallis korjata.
Myöskään 4:nen ei mene enään silmään eli tuolla alhaalla olevat vaihteet ei kytkeydy enään. Muuten toimii pakki, 1, 3, 5. Mitään kolinoita ei pidä eikä valuta mitään nesteitä.
Myöskin muuten laatikko toiminut koko päivän moitteetta eli ihan yllätteän rauhallisen (alle 100km/h/10km) ajon jälkeen hävisi kyseiset vaihteet.
Jos tarkennetaan vielä niin vaihdekeppi menee lähes tuohon 2:sen asentoon, mutta jostain syystä jää se viimeinen lonksahdus tulematta, jolloin vaihde tippuu silmään. Välillä tulee se sorvaus ääni, jos nostaa kytkintä. Mutta usein on sama vaikutus, kun ei olisi vaihdetta ollenkaan silmässä.
Missä mahtaisi olla vika? Varmaan joku siirtäjä jumittaa. Onkohan kallis korjata.
vois kuvitella että vika on tosa kepin ja laatikon välissä, en ihan tarkalleen tiedä miten autossasi on tuo liikkeen siirto ohjaamosta laatikolle toteutettu mutta aikanaan mulla (ei vag:ssa) oli samat oireet ja vika löytyi laatikkoon kepiltä menevästä tangosta. Kun siinä vähän ennen laatikkoa oli tangon katkaisukohta ja siitä oli putkisokka poikki, se oli kuitenkin jäänyt silleen väliin että vedettävät vaihteet 1,3,R meni päälle ja 2,4 ei. Tiä tuosta sun kärrysta mutta ootko joskus kylmänä runnonu väkisin kakkosta päälle...?
Alussa tosiaan oli laatikon kanssa ongelmia, että ei tahtoneet mennä vaihteet silmään, mutta sain uudet öljyt takuuseen niin tämän jälkeen kuin aivan eri laatikko. Kuitenkaan ikinä en ole mitenkään väkisin runnonu.
Myös tosiaan ajoin eilen autolla n.300km ilman mitään varoituksia/ongelmia ei kaikki pykälät menivät voimatta sisälle.
Sitten kun rampilta tulin alas ja aloin rauhallisesti jarruttamaan ja, kun liityin pienemmälle tielle niin yritin vaihtaa rauhallisesti 2:lle niin ei mennyt enään vaihde silmään ei mitään sorvausääniä ei mitään, kun huomasin heti, että hetkonen ei mene keppi tarpeeksi syvälle. Niin aloin tutkimaan onko joku esine kenties tuossa vaihdekepin pussissa, että on välissä, mutta eihän siinä mitään ollut.
Irroitin myös saman tien tuon vaihdevivuston suojan tuosta kepin ympäriltä mutta silmämääräisesti kaikki näytti ok.
Veikkaan, että voi olla, että otti kipeää tuo vivusto, kun yritin vaihtaa n.3viikkoa sitten sinne vaihdevälilyhentäjään huonolla menestyksellä, kun ei ollut mitään ohjeita ja oli tuo pakki aivan erilainen niin kokosin tuon vanhan kepin uudestaan siihen. Kuitenkin käytin mahdollisimman vähän voimaa ja tämän operaation jälkeen on toiminut edelleen normaalisti.
No nyt on auto huollossa huomenna lupailivat ilmoittaa, meni huolto nainen ihan totiseksi, kun kerroin, että ei toimi 2:nen eikä 4:nen.
Myös tosiaan ajoin eilen autolla n.300km ilman mitään varoituksia/ongelmia ei kaikki pykälät menivät voimatta sisälle.
Sitten kun rampilta tulin alas ja aloin rauhallisesti jarruttamaan ja, kun liityin pienemmälle tielle niin yritin vaihtaa rauhallisesti 2:lle niin ei mennyt enään vaihde silmään ei mitään sorvausääniä ei mitään, kun huomasin heti, että hetkonen ei mene keppi tarpeeksi syvälle. Niin aloin tutkimaan onko joku esine kenties tuossa vaihdekepin pussissa, että on välissä, mutta eihän siinä mitään ollut.
Irroitin myös saman tien tuon vaihdevivuston suojan tuosta kepin ympäriltä mutta silmämääräisesti kaikki näytti ok.
Veikkaan, että voi olla, että otti kipeää tuo vivusto, kun yritin vaihtaa n.3viikkoa sitten sinne vaihdevälilyhentäjään huonolla menestyksellä, kun ei ollut mitään ohjeita ja oli tuo pakki aivan erilainen niin kokosin tuon vanhan kepin uudestaan siihen. Kuitenkin käytin mahdollisimman vähän voimaa ja tämän operaation jälkeen on toiminut edelleen normaalisti.
No nyt on auto huollossa huomenna lupailivat ilmoittaa, meni huolto nainen ihan totiseksi, kun kerroin, että ei toimi 2:nen eikä 4:nen.
Eli vein auton sisälle maanantaina ja tiistaina tuli aamulla viesti, että auto valmis.
Eli 2:sen ja 4:sen sisäänmenon esti joku sulakerasia kuulemma, joka oli tippunut tuonne tielle. Mulle sanoivat, että soittimien tai hälyn. Mutta en mä ainakaan tuonne mitään soittimen sulakerasiaa tai muuta boksia ole tunkenut lähellekkään eli tuo jälkiasennetun cobran joku boksi oli sitten varmaan jossain välissä.
Tosin itse en ainakaan nähnyt, että menis mitään piuhaa tai, että olisi ollut joku este tiellä, kun otin vaihdekepin tuon suojan siitä ympäriltä pois/pussin/nupin.
No nyt toimii taas vaihteet aivan normaalisti.
Eli 2:sen ja 4:sen sisäänmenon esti joku sulakerasia kuulemma, joka oli tippunut tuonne tielle. Mulle sanoivat, että soittimien tai hälyn. Mutta en mä ainakaan tuonne mitään soittimen sulakerasiaa tai muuta boksia ole tunkenut lähellekkään eli tuo jälkiasennetun cobran joku boksi oli sitten varmaan jossain välissä.
Tosin itse en ainakaan nähnyt, että menis mitään piuhaa tai, että olisi ollut joku este tiellä, kun otin vaihdekepin tuon suojan siitä ympäriltä pois/pussin/nupin.
No nyt toimii taas vaihteet aivan normaalisti.
Eiköhän poppivehkeiden (subbari tms.) sulakerasia ole yleensä konehuoneessa?
Sielläkin on liikkuvia osia jotka liittyvät vaihteiden vaihtamiseen..
Poppiasennuksien johdotuksiin kannattaisi panostaa pikkasen enemmän! (ja yleensä virtapiuha on punaista..)
Sielläkin on liikkuvia osia jotka liittyvät vaihteiden vaihtamiseen..
Poppiasennuksien johdotuksiin kannattaisi panostaa pikkasen enemmän! (ja yleensä virtapiuha on punaista..)
Viimeksi muokannut Salmi, 5.10.2006 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Noh, mikäli kyseessä tosiaan vahvin sulakeboxi, niin eiköhän asian olisi huomannut muutenkin esim. auton ylimääräisen lämpiämisen johdosta (vahvin virtapiuha rungossa), tai ainakin että Britney ei enää laulakkaan radiossa. Ei luulis kenenkään myöskään kytöstävän johtoja siten että niissä on niin paljon löysää et pääsee tippumaan vivuston päälle saakka ilman seuraamuksia kys. laitteistossa?
No kun siinähän se on, että mä en niitä sinne ole laittanut vaan ammatti asentaja aikoinaan, eli oli varmaan joku hälyn boksi, joka myös asennettu ammattiliikkeessä. Varmaan sitten tipahtanut jonnekin väliin, kun yritin tuota vaihdevälilyhentäjää asentaa, vaikka itse en nähnyt, että mikään piuha tuonne vivustoon olisi mennyt.
Eli olisin taas hyvin kiitollinen, jos tuo lapsellinen neuvominen lopettettaisiin, kerta se mitenkään tähän asiaan liity ja kukaan teistä ei todellakaan tiedä miten ne on sinne asennettu ja mikä boksi nyt sitten oli jossain välissä.
Myös pääsulake on n.10cm akulta ei missään vaihdevivustossa.
PS: modet lukkoon kiitos! Tämä asia on ratkennut.
Eli olisin taas hyvin kiitollinen, jos tuo lapsellinen neuvominen lopettettaisiin, kerta se mitenkään tähän asiaan liity ja kukaan teistä ei todellakaan tiedä miten ne on sinne asennettu ja mikä boksi nyt sitten oli jossain välissä.
Myös pääsulake on n.10cm akulta ei missään vaihdevivustossa.
PS: modet lukkoon kiitos! Tämä asia on ratkennut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa