Pari kysymystä Pierburg 2E2 rikastinkotelosta...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MiXu-
-

Pari kysymystä Pierburg 2E2 rikastinkotelosta...

ViestiKirjoittaja MiXu- » 5.10.2006 15:24

Kyseessä mk2 1989 1,8 Golf.

Aiemmin oli kylmänä käyntiongelmia.

Käytin auton pajalla. Kaasarin kumijalka vaihdettiin (oli poikki), kaikki säädettiin (seos ja automaattiryyppy) vimpan päälle ja hyvältä näytti. Auto siis oli ilmeisesti vielä lämmin kun korjaamon sedät ottivat sen työn alle. Se oli lämmin myöskin kun hain sen korjaamolta. Kaikki tuntui toimivan kivasti. Seuraavana aamuna todellisuus iski. Ryyppy ei ilmeisesti mene ollenkaan päälle, tai ainakaan kierrokset ei nouse yli 1000:n ilman että painaa kaasua. Itse asiassa koko vehje ei pysy käynnissä jos ei paina kaasua. Ajaminen kaupungissa on yhtä juhlaa kun vekotin sammuu joka kerta kun pysähtyy =)

No itsellähän oli tiedossa että tuo rikastimen kotelo jonka alta bi-metallijousi löytyy ei ollut aiemmin toiminnassa. Sille menevä piuha ei edes ole missään kiinni. Korjaamolla eivät ilmeisesti ole ottaneet asiaa huomioon.

Korjatkaa jos olen väärässä:
Tuo rikastinkotelossa oleva bimetallijousihan ilmeisesti kääntää ryyppyä päälle kun auto on kylmä. Kun kiertävä vesi on lämmintä ja kotelo lämpiää, tapahtuu jotain päinvastaista ja ryyppy menee pois päältä?

Itse järkeilin asian näin, ja taasen, korjatkaa jos olen väärässä:

Ryyppy on säädetty kohdalleen, tyhjäkäyntiseoskin on kohdallaan, mutta ryyppy ei mene päälle, koska bi-metallijousi ei käännä ryyppyläppää. Kun kone lämpiää, alkaa homma toimia, koska ryyppyä ei enää edes kaivata. Se tässä mun teoriassa vaan epäilyttää että miten ne on pajalla saaneet automaattiryypyn säädettyä, jos kerran ryyppy ei mene tuon bi-metallijousen takia päälle?

Ja vielä viimeseksi kysymys tuosta bi-metallijousen toiminnasta. Kuuluuko sen saada virtaa koko ajan, vai ainoastaan sillon kun ryyppy on käytössä?

hykkyrä
-

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 5.10.2006 15:28

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”