Mistä voi säätää 1.3 koneisen 2 golffin tyhjäkäyntiä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Appura
-
Viestit: 3
Liittynyt: 17.2.2006 12:56

Mistä voi säätää 1.3 koneisen 2 golffin tyhjäkäyntiä?

ViestiKirjoittaja Appura » 6.9.2006 22:04

Kaverin 88 vuoden kakkos golffissa on tosi pienellä tyhjäkäynti (sammuu valoissa)
Mistä sitä sais säädettyä isommalle.. Kaikki apu olis tarpeen ku itellä ei oo oikee kokemusta VAG autoista..
Niin ja koneena toimii 1.3 voimanpesä :D

keskone
-
Viestit: 271
Liittynyt: 1.5.2005 17:54

ViestiKirjoittaja keskone » 6.9.2006 22:30

Jos "Itä-Suomi" taipuu niin tuolla olis ohjeet. http://icelord.net/vw/doc/ Älä peljästy, alta löytyy Lontoota. Ne voi myös poimia talteen hiiren oikeella korvalla.

Appura
-
Viestit: 3
Liittynyt: 17.2.2006 12:56

ViestiKirjoittaja Appura » 7.9.2006 15:45

En löytäny tuolta oikee mitää hyödyllistä tietoo.. Olisko muita osotteita mistä löytäs?

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 7.9.2006 15:57

Joutokäyntiruuvi on siinä kaasarin etupuolella. Venttiilikopan suuntaisesti on joku n. reilu 5cm pitkä vaalea muoviputki. En muista pystyikö säätämään ihan sitä putkea pyörittelemällä, mutta ainakin pitkällä ja ohuella ruuvarilla saa. Eli ruuvari vain sen putken sisään ja säätämään.

NixCalibur
-
Viestit: 36
Liittynyt: 15.7.2005 15:17

ViestiKirjoittaja NixCalibur » 21.9.2006 17:22

Mullakin tänään riehakkaan kiihdyttämisen jälkeen ilmeni vähän tyhjäkäyntionkelmaa. Ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan ja pintakaasulla nykii perhanasti. Samoin moottorijarrutuksessa alle 2000 rpm. Reilummalla kaasulla ei mitään heikkoa. Liikennevaloihin tultava käsijarrulla tai muuten sammuu kone jos kaasupolkimen päästää. Huomasin myös että virranjakajan kupeessa olevalle kalvopöntölle (säätänee sytytysennakkoa?) menevä silikoniletku oli pompannut kaasuttimesta irti. Laitoin takaisin, mutta ei vaikutusta.

Mikä siis neuvoksi?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 21.9.2006 17:59

NixCaliburin: Juu, odota vaan. Kohta se ei kulje enää mihinkään, nykii ja sammuu kaasun määrästä riippumatta. Tukos jossain päin kaasaria. Itsellä mennyt kaksi kaasaria tukkoon kun pistin vuosikaudet käyttämättä olleen välisäiliön takaisin kiinni pa-järjestelmään (paluuletku meni tankille, mutta syöttöletku meni kaasarin sijasta siihen, mihin bensapumpun letku normaalisti tulee).

Ensimmäinen meni hyvin muutaman kilometrin, kunnes aloitti tuon. Tänään toinen muutaman sadan kilometrin jälkeen. Ensin oireilee puhdittomuutena, sitten alkaa lievä nykiminen, kohta katoaa tyhjäkäynti ja pintakaasu ja seuraavaksi se ei pysy käynnissä edes täyskaasulla. Olisi varmaan pitänyt purkaa koko systeemi ja huuhdella useampaan otteeseen, ettei ne irronneet rojut lähde toistamiseen liikenteeseen. Tietenkin se bensaletkun päässä ennen kaasaria oleva pikkusuodatin puuttuu molemmista. Tiedä kuka ne on ottanut pois, ja koska. Se isompi suodatin ei ole kuin vajaan vuoden ikäinen, joten se tuskin on tukosten syynä.

Keittelen tässä aikani kuluksi napalmia niin saa siirrettyä tuon Golfin tuonelaan... ostan jonkun Samaran tai Micran tilalle, niin pääsee helpommalla.

keskone
-
Viestit: 271
Liittynyt: 1.5.2005 17:54

ViestiKirjoittaja keskone » 22.9.2006 11:48

Nix... Tuokin kuulostaa siltä että jostain se vieläkin saisi liikaa ilmaa(ilmavuoto). Se laippa siellä kaasuttimen ja imusarjan välissä on myöskin potentiaalinen vuotokohta. Itse lähtisin etsimään vuotopaikkaa tarkistamalla ensin kaikki kaasuttimelle (kaasuläpän alapuoli etunenässä) menevät letkut. Jollei löydy ilmavuotoa niistä, säätäisin tyhjäkäynnin (vaikka kaasuvaijerilla) niin suureksi että pysyy käynnissä, ja ruiskuttaisin vettä (astianpesuainepullo on tähän supiva : vettä saattaa kulua paljon, ämpäri mukaan?). Jos onnistut sammuttamaan auton kys. menetelmällä olet jo melkein löytänyt vuotokohdan.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 22.9.2006 20:21

Omassa alkoi oireilu juuri huonolla tyhjäkäynnillä ja lopulta ei pysynyt käynnissä muuten kuin kaasua pumppaamalla, mutta eteenpäin ei jaksanut vetää kuin starttimoottorilla.

Tarkastin kaikki alipaineletkut tietenkin ensimmäisenä (vaihdoin uusiin) ja kumilaippakin on elossa olevan näköinen. No, alkuperäinen kaasari kiinni ja meno jatkui normaalina (vaihdoin ne samat valmiiseen mittaan katkaistut alipaineletkut tähän kaasariin). Kunnes nyt pari päivää sitten 6km matkalla oireet pahenivat pahenemistaan (ensin sammui valoihin hetken tyhjäkäynnillä oltuaan, myöhemmin ajossa kaasupoljin painettunakin nykimiskohtauksen päätteeksi). Nyt se on parkissa ja kaikki letkut tarkistettuna ja kertaalleen irroitettuna ja uudelleenkiristettynä paikoillaan ja jokaisella startilla oireet ovat vain pahentuneet pikkuhiljaa. Nyt pysyy käynnistyksen jälkeen tulilla ehkä pari-kolme sekuntia ja silloinkin tosi vaivalloisesti... oireet kyllä kieltämättä samanlaiset kuin imusarjan tiivisteen pettäessä, joskin silloin se pysyi huomattavasti paremmin käynnissä vaikka räki putkesta ihan jumalattomasti.

Mutta tuskin ilmavuoto noin mystisesti olisi kadonnut kun toinen kaasari samoilla letkuilla ja laipalla laitetaan pätkivän tilalle. Yritin puhdistuksen jälkeen vielä sitä nykivää kaasaria paikoilleen, mutta kävi edelleen ihan yhtä huonosti -> taas alkuperäinen paikoilleen ja matka jatkui... kunnes sekin sanoi nyt sopimuksensa irti.

NixCalibur
-
Viestit: 36
Liittynyt: 15.7.2005 15:17

ViestiKirjoittaja NixCalibur » 23.9.2006 12:27

Tutkittii tossa kaverin kanssa mistä vois mahollisesti vuotaa ja kaasarin juureen kun ruikki kaasarinputsausspreitä ni johan se kävi muutaman sekunnin nätisti ja kovemmilla kierroksilla. Otin kaasarin ja laipan irti ja aika hapanta tuo kumi oli. Oli jäljistä päätellen imaissut ilmaa laipan välistä. Ei oikein innostanut tuo VW-varaosahinta (92€) ja kävin äsken paikallisella AD-tiskillä kyselemässä. Hyllystä löytyi saksalaisvalmisteinen laippa hintaan 40€. Lähen tästä laittamaan paikalleen ja katsotaan kuin käy...

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 23.9.2006 12:37

ja polttoainesuodattimen kunto? siitä saattaa irrota jossain tapauksissa (siis vanhetessaan) sitä putua joka luonnollisesti kulkeutuu kaasariin ja tukkii sen...

se imusarja|kaasari kumilaippa on aivan varma vuotokohta yli 15 vuotta vanhassa autossa missä sitä ei ole vaihdettu, tuo kumi ei oikein pidä tuosta polttoaineesta pidemmän päälle ja se kovettuu, hapristuu, hajoaa, tämä sama koskee myös joitakin alipaineletkuja <-- haurastuvat siis muita nopeammin...

NixCalibur
-
Viestit: 36
Liittynyt: 15.7.2005 15:17

ViestiKirjoittaja NixCalibur » 23.9.2006 17:22

Uusi laippa ja päällisin puolin putsattu pierupurkki paikallaan ja taas pelaa! Pientä röpötystä kuuluu kaasua painettaessa, mutta täytyy käydä säädättämässä kaasutin jossain.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 23.9.2006 20:51

Hmmh... olisipa se täälläkin noin helppoa. Pitää hakea paineilmakamat tuohon pihaan ja ruveta puhaltelemaan suuttimia.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 23.9.2006 21:05

Pientä röpötystä kuuluu kaasua painettaessa, mutta täytyy käydä säädättämässä kaasutin jossain.


Ja sytytyspuoli myös kuntoon...

oBoy
-
Viestit: 3
Liittynyt: 25.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja oBoy » 25.9.2006 18:13

Itellä oli että aina lujemman kiihytyksen jälkeen imas bensansuodattimesta roskan ja meni suutin tukkoon. Täytyis itekkin varmaan vaihtaa se kumlaippa kun ei tunnu sytytysosien uusiminen mitään auttavan.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 5.10.2006 14:27

Kumilaippa vaihdettu ja käy tasaisesti kuin mikä... tosin tyhjäkäyntikierrokset hiukan turhan korkeat ainakin edelliseen kaasariin verrattuna ja kiihdytyksien puolivälissä selvä suvantovaihe, jota sitäkään ei ole aikaisemmin ollut vaan on vetänyt tasaisesti ja hyytynyt loppua kohden kun nyt ensin mennään eikä meinata ja sitten jäädään hetkeksi empimään ja sitten taas kohta lähdetään. Tämä siis täyskaasulla, ja siinä välissä todellakin tuntuu kuin joku hidastaisi menoa käsijarrusta vetämällä.

Sytkäpuoleen ei ole kajottu, joten ihmetyttää tuollainen luonteenmuutos.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 5.10.2006 14:33

Tuleeko kiihdytyspumppu mukaan kunnolla ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa