Mk2 1.8 16v huohottaa korkista

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

Mk2 1.8 16v huohottaa korkista

ViestiKirjoittaja Curtis » 30.9.2006 11:02

Mikäs mahtaa olla kun kakkis on alkanu vuotaa öljyy öljykorkin kautta venakopan päälle? Vaihdoin eka korkin kun aattelin siin olevan vikaa. Ei auttanu. Sit selvittelin et vois johtuu huohotus letkujen tukkeutumisest tai koneen väljyydest. No katoin sen kolmihaaraisen letkun läpi joka menee ilmanputsari koteloon ja se ainakin näytti ihan puhtaalta. Väljyys ei ainakaan menossa viel sit tunnu kun veto tuntuu olevan tallella. Eli voiko olla viel muit vaihtoehtoi mist hakee vikaa?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 30.9.2006 11:16

Liikaa öljyä?
Tai toinen vaihtoehto olis kyl niis huohotinputkissa tukos, mut jos kerran oot ne jo tarkastanu...

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 2.10.2006 14:24

Venttiilin ohjurit/-kumit on väljät ja vuotaa. Viekö paljon öljyä?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 2.10.2006 16:23

öljykorkin tiiviste huonokuntoinen?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 2.10.2006 19:04

tai sitte männänrenkaat kulunu...
puristuspaineet?

MAK3
-
Viestit: 110
Liittynyt: 14.4.2006 9:41

ViestiKirjoittaja MAK3 » 2.10.2006 22:09

itelläkin vuoti toi korkki
loppui kun sen vaihto.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 2.10.2006 22:11

Ensin Curtis kirjoittaa.
Vaihdoin eka korkin kun aattelin siin olevan vikaa. Ei auttanu.


Sitten korjaus ehdotukset
öljykorkin tiiviste huonokuntoinen?

ja
itelläkin vuoti toi korkki
loppui kun sen vaihto.


hmmm... :/ ?

MAK3
-
Viestit: 110
Liittynyt: 14.4.2006 9:41

ViestiKirjoittaja MAK3 » 2.10.2006 22:13

pitäs opetella varmaan lukemaan.:)

juuso65
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja juuso65 » 3.10.2006 5:34

entäs se "suodatin"verkko siellä venttiilikopassa ?siellä mistä se huohotin lähtee

huohottaako se huohottimen kautta ?

eli tuntuuko käydessä kun irrotat huotohonletkun pään ja koitat sormella ?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 3.10.2006 9:09

Täällä samaa vikaa, ensiavuksi laitoin korkkiin toisen tiivisteen muttei auttanut. Seuraavaksi täytyisi varmaan korkki vaihtaa, mutta tekeekö esimerkiksi Motonetin korkeilla mitään vai täytyykö hakea Laakkoselta?

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 3.10.2006 9:53

Joo eli ensin tosiaan aattelin sen vanhan korkin tulleen tiensä päähän ja hain motonetista uuden korkin joka muistuttaa ulkoisesti mm. nelos golffin korkkia. No ei auttanut ja ajattelin fiksusti että laitan kaks tiivistettä päällekäin. No koitin ottaa tiivistettä vanhast korkist irti ni sehän halkes heti. Mut onkohan järkevää koittaa "tukkia" sitä korkkia jos se kerran on hätävara huohotusletkujen tukkeutumisen varalt jne.? Aattelin seuraavaks tsekata puristuspaineet. Kuulemma motonetist saa mittareit jollai 20€, onkohan sellainen ihan käypä tähän hommaan? Entä minkälaiset lukemat kuuluisi tulla, vai näyttääkö ne mittarit edes mitää lukemia? Mikähän toi "suodatin"verkko juttu on kun ei 16v:ssä mun mielest lähde venakopan kannest mitää huohotusletkua?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.10.2006 14:33

Motonetin puristuspainemittarilla on vaikea saada kunnon liitos tulpan kierteeseen kun on kierre noin syvällä.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 4.10.2006 17:03

Ennen ku alat mittailemaan niitä puristuspaineita ota ruiskusuuttimet pois käytöstä, ettei bensaa tule pyttyihin (katalysaattori menee paskaks).
Mittaat kaikkien pyttyjen paineet ja vertailet niitä keskenään. puristukset voi olla 7 bar - 15 bar välillä, mutta eri pyttyjen välillä saa eroa olla kolmisen baaria. Esim. jos muissa pytyissä 11bar ja yhdessä 6bar, niin joko männänrenkaat tai venttiilit ohivuotaa painetta siinä pytyssä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.10.2006 17:32

Tokkopa tossa katalysaattoria onkaan...

Ota imuilmaputki kaasuläpän ja määränjakajan välistä auki ja kylmäkäynnistyssuuttimen johto irti ni ei tuu bensaa.

Muistelen että huoltoraja alhaisilla puristuspaineilla olis jossain 10...11 bar.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 5.10.2006 18:50

Ne puristuspaineet saattaa heitellä eri mittareilla +/- 2 - 3 bar...

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 29.12.2006 11:42

No niin vika löytyi! Jäi ton vian etsintä tos vähän mut sit ku rupes öljyy menee litra kahdes päiväs ja pohja oli takapönttöö myöden öljys oli pakko ruvet taas tutkii. No se pohjan öljy tuli öljynyläpaineanturist joten se siitä. Mut sit se korkin vuoto mietitytti kun pitäishän väljyyden tuntuu kulkupuolessakin, eikö? Silloin aikaisemmin ostin uuden korkin motonetista ja sen vaihdettuani luulin vian johtuvan sitten jostain muusta. No hain nyt sitten uuden korkin volkkarilta ja ulkoisesti olivat motonetin korkin kanssa hyvinkin samannäköisiä mutta kyl orkkis osa paljon tiiviimmin kiinni meni. Eli vanha korkki oli kuollut vanhuuttaan ja motonetin ei ollut sopiva. Ja tämän toimenpiteen jälkeen loppui vuotaminen. Jäljelle jäi enää vuotava virranjakajanakselinstefa. Sitäkin yritin vaihtaa mut ei oikein onnistunut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa