S3 tai R32

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

S3 tai R32

ViestiKirjoittaja kepukka » 4.10.2006 10:46

Eli nyt ois tarkoitus tässä tehdä tämmönen päätös... Passatti kun / jos menee kaupaksi lähden saksan maalta kalastamaan jonkin noista autoista.

Audi S3 1.8 turbo Quattro vm. 1999->
VW Golf IV 4R32 vm. 2002->

Itsellä on tälläinen mielikuva että Cupra ja S3 tekniikat ovat samat... Pitääkö paikkansa? Jos joku osais arvioida jotain perusosien hintoja, eli missä kalliimmat ja missä halvimmat? Mikä autoista sisätiloilta tilavin ja mikä ahtain? jne. jne. jne. Kyllähän te tiedätte mitä noista autoista kannattaa tietää ja mikä kannattaa jättää tietämättä...

Muut mielipiteet todellakin tervetulleita koska itse en osaa päättää mikä näistä autoista olisi itselle eniten mieleen!
Viimeksi muokannut kepukka, 5.10.2006 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 4.10.2006 10:52

Mikään noista ei oo mikään tilaihme, S3 ja Cupran tekniikoista sen verran että siitin jäis hyllyyn sen takia että on FWD, ja taas R32 sen takia että on vapari ja ei saa lisälöylyä. Joten jäljelle jää...

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 4.10.2006 11:50

Itsellä on tälläinen mielikuva että Cupra ja S3 tekniikat ovat samat... Pitääkö paikkansa? Jos joku osais arvioida jotain perusosien hintoja, eli missä kalliimmat ja missä halvimmat?


Väärin. Tuon ajan S3 ainakin on 1,8T ja R32 tais olla 3.2 vapari....

Ja eikös Seattiakin nelikkona saanut?

Ja vähän vaikea vertailla. Autot eri-ikäisiä, eri hintaisia.. Eli itse vaan rohkeesti koeajelemaan. Varmaan foorumillakin löytyy hemmoja, jotka vaikka antaa omalla kulkineellaan tyypit kun tarjoat pullakahveet esson baarissa..

Toki osat varmasti on kalliimpia kuin siihen 1,6 perusmalliin. Etenkin jarruosat. Ja toki
parempi varustetaso monesti tuo lisää kaikkea kivaa, joten vikakohteita on aina enempi. Kannattaa myös muistaa, että jos käyttötarkoitus on normaali liikkuminen, niin ei se auto sen enempää kulu, oli se sitten 1,6 taikka 1,8T. Monet kun tuntuu ajelevan radalla aina kun mahdollista, ja sitten valitellaan jarru-osien hintoja. Itselleni esim. on aivan sama, maksaako uudet etulevyt+palat sen 400eur (200 20v q) vai 57,70eur (B4 Passat), sen verran harvoin noita kuitenkin tulee uusittua.

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 4.10.2006 12:06

Noista ässä selkeästi :) Ainakin suomen cuprat 1.8t koneella ovat etuvetoja ja samalla pannulla kuin ässä. Cuprasta on joku malli, olikohan 2.8 kutosella, joka on nelikko, mutta siinä sama ongelma kuin r32 kanssa, eli lisälöylyä ei saa ja kaikki on suoraan sanottuna kalliimpaa kuin 1.8t:ssä.
Myös s3 on minusta laadukkaamman oloinen kuin cupra, vaikka ulkonäkö ehkä jopa parempi cuprassa. Kun ottaa huomioon vetotavat ja konevaihtoehdot, niin kestävin ja halvin pidettävä lienee ässä noista :) (Itsehän juuri hain samalla tekniikalla tt:n, eli oma lehmä ojassa ja vahvasti.Rinkulakeula sentään vielä tiellä:) )
Tarkastettavaa saksan peleissä sitten hihna, jota eivät usein vaihda, vaikka aika tulee vastaan, jarrut:tuntuvat kuluvan motariajossa aika nopeasti, useissa 100tkm ajetuissa tt:ssa ainakin oli toinen kierros jarrulevyjä menossa.
Saksalaiset on myyntimiehiä, eli älä usko puoliakaan puheista :) Itseäni hymyilytti myyjän hehkutus miten putkisto ja vaparifilsu tuo tehoa, sekä että jarrut on porgen, sekä putkisto on ahtimelta taakse, en raaskinut sitten sanoa, että porgen jarrut kyllä tunnistaa(tosin levyt oli vaihdettu ja ovat selkeästi vakiota paremmat hiljentäjät), putkiston valmistaja ei tee muita kuin cat back systeemejä ainakaan omien sivujensa mukaan ja että putki ja filsu anna kuin plasebo efektin :) Eipä siinä, muuten kun auto oli kunnossa, niin tyytyväinen olen ollut.

www.tulli.fi sitten tarjoaa vanhempia veropäätöksiä ja audista ainakin veroprosentit kuukaisittain, eli kannattaa vertailla niitäkin, eikä pelkästään saksan myyntihintoja. Hakumatkalle taisi riittää noin 500 euroa minulla, mutta se olikin ns. budjetti reissu, eli kaikessa säästettiin. Lento 130, laiva takaisin noin 140 autolta ja 90 itseltä. Tosin olimme saksassa 4 päivää, että menihän siinä sen takia ylimääräistä.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 4.10.2006 12:15

Leon Cupra on neliveto V6 vapari . Cupra R taas on 1.8T etuveto.

Numppa
-
Viestit: 414
Liittynyt: 29.9.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Numppa » 4.10.2006 12:47

^totta ja jossain päin maailmaa on myyty 180 hp 1.8T nelikkoa myös Cupra nimellä.

suomeen tuodut Cuprat on itseasiassa Cupra R malleja, 225hv etuveto (ekoissa malleissa 210 hv vaihtui mielestäni vm.2003)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 4.10.2006 12:53

Itseä on alkanu kiinnostaa tuo edellisen korimallin R32, et jos sellaisella korvais ässän sitten kun sen aika on. Niitä on vaan suomessa niin vähän, etten koskaan sellaista oo edes livenä nähnyt saatikka sitten päässy istumaan sisälle. Se olis kyllä siinä hyvä, ettei noita tulis joka kadunkulmassa vastaan niinkuin S3:a.

R32:ssa on alusta ja jarrut paremmat mitä S3:ssa, sekä penkit ainakin näyttää paremmilta. Nuo S3:sen recarot ei hirveän hyvin tue sivuttaissuunnassa, vaikka muuten ovatkin hyvät istua. Tietenkin 3.2:sta tehon esiin kaivaminen maksaa paljon enemmin mitä 1.8t:sta, mutta ei kai noillakaan tehoilla nyt tientukkona olisi. Se nyt onkin ainut mietinnän aihe, että tuntuuko tuo R32 liian laiskalta turbon jälkeen. Ainakin tuo uuden korimallin R32 tuntui...

Jos takapenkeille on muutakin käyttöä kun kassin pitäminen, niin S3:n on aika huono vaihtoehto. Siellä ei aikuinen viitsi montaa kilometriä istua polvet suussa, lisäksi sinne kapuaminen on aika hankalaa. R32:sta en tiedä millaiset tilat siellä on.

Vetotavan perusteella jättäisin suosiolla pois tuon Seatin...ja yksi asia mitä en ymmärrä, että miksi kaikki suomi-Cupra R:t ovat keltaisia.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 4.10.2006 13:15

Kannattaa muuten huomata, että kaikki eivät halua virittää autoaan.. Oikeasti, joku saattaa tyytyä reiluun 200hv tehoon, eikä edes ajattele että suunnittelisi etukäteen "isompaa ahdinta cooleria lastua".

Tämä siis tähän aina ja ikuiseen V6:sen dissailuun ja 1,8T:n ylenpalttiseen hehkuttamiseen.

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 4.10.2006 13:21

TOki ymmärrettävää, mutta yleensä jos tahtoo sen yli 200 heppasen kauppakassin, niin tykkää tehosta ja siihen turtuu. Auton kanssa on vähän joko tai, joko ihminen ostaa sen 1.4, tai 1.6 litraisen vähäruokaisen, tai sit sen yli 200 heposen ja ottaa siitäkin vielä vähäsen lisää ;) Jos ei aio mitään tehdä autolle, niin on silti käyttökustannukset 1.8t:ssä halvemmat ja painoa etuakselin päällä vähemmän, mutta toki teho tulee tasasemmin ja mukavammin kutosesta.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 4.10.2006 13:44

käyttökustannukset 1.8t:ssä halvemmat ja painoa etuakselin päällä vähemmän


No tuosta voi olla montaa mieltä. V6:ssa ei ole hammashihnaa, eikä välijäähdytinä ja ahtoputkistoa, joten hinta ja paino mennee melkolailla tasoihin

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 4.10.2006 14:14

Mää ottaisin R32:sen. Se 240hv riittää kyllä johonkin. Jos ei riitä niin ainahan sen voi myydä.

Tietysti bensapolitiikan puolesta S3.

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 4.10.2006 14:24

No tuosta voi olla montaa mieltä. V6:ssa ei ole hammashihnaa, eikä välijäähdytinä ja ahtoputkistoa, joten hinta ja paino mennee melkolailla tasoihin


No tämä on kyllä mutua, mutta jotenkin tuntuisi, että ahtoputkisto ja ic ei painaisi saman verran kun ne kaks ylimäärästä sylinteriä. Sekä vakuutuksia myöten lienee kalliimpaa pitää kutoskonetta, kun tilavuus vaikuttaa noihin maksuihin. Toki remminvaihto on sen 500 euroa, mutta kutosessa jokainen öljynvaihtokin on himpun kalliimpaa ;) Mutta tuskinpa noissa kuluissa niin suurta eroa on, että sen takia kannattaisi toista jättää ottamatta, fiiliksellähän autokaupoille lähdetään aina, mikä tuntuu parhaalta ;)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 4.10.2006 14:26

Helvetti! Hyvä että tuli kyseltyyn! Mähän olin luullu et toi Cupra 1.8T on neliveto! Eli se jää sitten laskuista pois...

Tosiaan toi R32 koeajo ei tule olemaan ihan niin yksin kertaista täällä suomessa. S3 varmaan löytyisi jostain ajettavaksi mutta ei noita IV korin R32 Golfeja taida kovin montaa olla suomessa.

Kyllä se nyt on tarkoitus olla näin että auto pysyy vakiona ainakin tekniikan osalta siihen asti kunhan oikeasti jostain saisi kunnolla rahaa sen virittämiseen. Sen varaan en siis ala autoa ostamaan että Audissa turbo ja Golfissa ei.

Hinnat on noissa autoissa rajattu oikeastaan sillä tavalla että auto saa tulla maksamaan verojen kanssa alle 30 000 euroa. Eli ei tarvitse lähteä hakemaan ihan räkäbudjetilla mutta ei kuitenkaan voi lähteä hakemaan mitä vaan R32 Golfia tai S3:sta. Olen kyllä hinnoista ja veroista sen verran ottanut selvää että ei tule olemaan ongelmia saada niitä tuohon hinta haarukkaan suomen maalle.

Audista tulis tietenkin mielellään face-lifti ja golfista V-kori mutta sen näkee sitten miten niitä autoja sieltä saksasta löytää ja mikä miellyttää kukkaroa / silmää.

Top-Gearista löytyi tuollainen jakso jossa oli koeajossa IV-korin R32 mutta en ole löytänyt mistään pätkää S3:sen koeajosta. Jos joku tietää mistä sellaisen pätkän löytää niin kertokoon ihmeessä.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 4.10.2006 15:43

IV R32:ssa tuntuu olevan aika pienet verot S3:iin verrattuna, kun siitä yhdestä kun on verotettu on menny 8700€ ja auto on 2003. Noista uudemmista facelift S3:sta taas menee monta tonnia enemmin. Tietty toi voi olla yksittäistapauskin...

Mulle ei oo tullu vastaan Top Gearin koeajovideota S3:sta. Jos Turussa päin liikut, niin koeajo ainakin onnistuu jos kiinnostaa.

Mun mielestä toi S3:n facelift on niin mitätön, ettei sen perusteellä välttämättä kannata tehdä päätöstä, että jos on hyvä vähänajettu pre-facelift ja huonompi enemmin ajettu facelift tarjolla. Tietenkin nämä alkupään ässät on jo kouluikäisiä ja jos sitä vertaa esim. -03 autoon, niin parin vuoden päästä jälleenmyynti on varmasti vaikeampaa.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 4.10.2006 15:56

Kyllä se nyt on tarkoitus olla näin että auto pysyy vakiona ainakin tekniikan osalta siihen asti kunhan oikeasti jostain saisi kunnolla rahaa sen virittämiseen. Sen varaan en siis ala autoa ostamaan että Audissa turbo ja Golfissa ei.


Silti kannattaa se lastu-mahdollisuus ottaa huomioon, kuiteskin tuolla suhteellisen pienellä investoinnilla saa tuohon S3:een luonnetta käytökseen ja muutaman lisähepolaisen, taitaapi noihin saada pelkällä lastulla sen 250 hevosta. Ite en pidä lastua virityksenä, vaan moottoriohjauksen optimointina ;)

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 4.10.2006 16:02

Pelkällä lastulla saa yli sen 250, alkupään 210 heppaset kun on täysin sama peli kuin se 225 heppanen myöhempi versio käsittääkseni, ainut on softaero. Taitaa pelkällä lastulla saada sen 260 jopa.

Boser
-
Viestit: 707
Liittynyt: 23.7.2003 12:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja Boser » 4.10.2006 16:12

Teemu yhteensä siitä r32:sta meni pikkuisen enemmän.

Koodi: Valitse kaikki


Merkki ja malli   ajettu (1000km)    Päätöspäivä   Käyttöönottopäivä   Verotusarvo   Autovero   alv   Verot yhteensä


VOLKSWAGEN GOLF R32 4 MOTION 177 KW 3D   48   2005-11-24   2002-12-23   28900,00€   8381,00€   1843,82€   10224,82€


Kun ottaa tuon alvin huomioon.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 4.10.2006 16:18

Katos katos, ois pitäny kattoo tarkemmin. Eli sitten aika samoissa S3:sen verojen kanssa...

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 4.10.2006 17:05

Jos ite oisin noista valitsemassa tällä hetkellä, niin R32 DSG olisi kyllä ehdottomasti ykkösvaihtoehto. Tehot riittäisi siinä vakionakin jo itselle ja se laatikko on aivan yliveto. Kaikki eivät tosin automaateista tykkää.

Eikös IV R32:een DSG tullut saataville loppuvaiheessa?

rehto
-
Viestit: 143
Liittynyt: 26.9.2003 21:00

ViestiKirjoittaja rehto » 4.10.2006 17:17

Eikös IV R32:een DSG tullut saataville loppuvaiheessa?


Oli mutta olisin pikkusen varovainen ostaessani alkupään DSG:tä tehopelissä. Ei ole halpaa korjata mutta kyllähän VAG:in automaatit tunnetusti kestää :-))

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 4.10.2006 17:55

No tämä on kyllä mutua, mutta jotenkin tuntuisi, että ahtoputkisto ja ic ei painaisi saman verran kun ne kaks ylimäärästä sylinteriä


No jos on yhtään perehtynyt teknisiin ratkaisuihin ja 3,2 V(R)6 moottorin rakenteeseen, niin ei tarvitse mutista.
Etuakselimassat:
S3 etuakselin maksimi kokonaismassa 1040 kg (omamassa 1525)
R32 etuakselin maksimi kokonaismassa 1050 kg (omamassa 1552)

Öljynvaihto on litran verran verran kallimpi kuutosessa ku nelosessa ja tulppien vaihto kaksi tulppaa eli 30 eur. Muutoin huoltojen hinnat lähes samat. R32:ssa jarruosat ovat hieman äskolmosta eksoottisemmat (eli kalliimmat).

Ärkolmekakkosessa on huomattavasti enemmä mulukkua ku äskolmosessa.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 4.10.2006 17:56

DSG


VAG:in automaatit tunnetusti kestää


Mikä automaatti?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 4.10.2006 18:34

Muistelisin, että ihan perus vr6:nen(kone siis) painaa 25kg enemmän kuin 8v 1.8 kone. Tuskinpa 4 desiä tilavuutta perus verkkuun nähden ja tuplasti enemmän venoja tota painoa montaa kiloa nostaa. Varsinkaan kun lohko on saman kokoinen ulkoisesti.

S-kolmosessa on sitten ahdin, ahtoputket mitkä kiertää about koko auton, kaksi välijäähyä yms. "ylimääräisenä" niin johan paino nousee lähelle verkun painoa.

Eli suomeksi voisin sanoa, että olen Rollen puolella.

rehto
-
Viestit: 143
Liittynyt: 26.9.2003 21:00

ViestiKirjoittaja rehto » 4.10.2006 18:36

Jaa se ei ole ammattipiireissä edes automaatti. Niin, no eihän se multitronikkikaan ole automaatti vaan variaattori :-) Kaikki varmaan kuitenkin ymmärsi mistä puhutaan ja valmistaja kuitenkin luokittelee tämän automaattisen manuaalilaatikon ihan vaan automaatiksi.

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 4.10.2006 19:17

Juu selvisi ihan ensimmäisestä kertomisesta kiitos vain :D Kuten sanoin itsekin, mutulla olin liikenteessä. Itse olen silti edelleen r4 koneen kannalla, kuten te vr6 kannalla.

Viittasko tuo mulukku kommentti muuten keskimääräisesti kuskien luonteeseen, vai mihin ;) Njoo. Leikki leikkinä sitten.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 4.10.2006 19:37

Rehto: juha lienee tarkoittanut tuolla sitä, että on erikoista (ja kenties hiukan jopa harhaanjohtavaa) verrata tuota teknisesti manuaalivaihteistoa muistuttavaa ratkaisua kestoltaan automaattivaihteistoihin (joissa niissäkään ei epidemian lailla liene ongelmia muissa kuin ensimmäisissä A8 malleissa).

Kun perinteiseen automaattivaihteiseen autoon verrattuna DSG:llä varustetussa laitteessa ei ole muuta yhteneväisyyttä kun vaihdekepukka, kytkinpolkimen puute ja rekisteriotteen mallimerkinnässä sana Automat*

Ugemi: en minäkään mikään kuutosmoottorifanaatikko ole (kuten joku voi muistella) mutta pyrin vaan oikomaan muutamia väärinkäsityksiä aiheen tiimoilta.

Mutta kyllähän R32:sta saa konetta avaamatta bolt on kitillä yli 400 hv ja sen saaminen 1,8:stäkin rupeaa jo oikeasti maksamaan.
Viimeksi muokannut rolle, 4.10.2006 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 4.10.2006 19:39

Eikai IV-Koriseen ole ikinä laitettu DSG:tä jatkoksi? Jos on niin MIHIN?

Eikös se tullut ensimmäisinä, touraneihin ym...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 4.10.2006 19:44

Suomessa joo. Volkswagenin mallistossa ei.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 4.10.2006 19:50

Juu eli noista veroista sen verran et melko lailla samaa luokkaa ne verot pyörii Ässän ja Ärrän kanssa...

Toki mielelläni tulisin turkuunkin asti ajamaan Ässäsi Teemu M mutta ensin pitäis tosiaan toi Passatti saada alta pois että pääsis sitä lopullista päätöstä sitten miettimään. Hintakin alkais olemaan jo niin alatapissa Passatin osalta et pitäis kyllä lähtee jos vaan joku sattuis olemaan ettimässä tollaista autoa.

DSG = ei minulle... Kyllä siinä se vaihdeKEPUKKA saa olla jota veivaillaan. Paino / teho eroilla ei mitään merkitystä auton oston kannalta. Mieluiten juuri tämä kestävyys, ajettavuus, tilavuus jne. kiinnostavat enemmän. Tosin ei ole niin väliä tuolla tilavuudellakaan koska itse olen melkein vaahtosammutin luokkaa ja mukavempi aina antaa happea autolle pienellä lastilla.

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 4.10.2006 21:09

Seatiltahan sai muistaakseni noihin ikärajoihin sitten leon 1.8 vt4 mallia, joka on neliveto 180 hv. Tuo vertailu on ainakin minusta vähän vaikeeta, kun golf ja audi on varmasti aika paljon arvokkaampia kuin Seat.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 4.10.2006 21:12

Kyllä minäkin olen turbon kannalla, mutta jos autoa ei ole tarvetta virittää ja luottamusta haetaan niin kyllä se R32:nen mulla olis.

S-kolmosessa kun on ahdin, se kuitenkin jossain vaiheessa tarttee uusia(100-250tkm välillä?). Tonni menee ainakin siihen hommaan. Ja kun ahdinta ruvetaan vaihtamaan niin kuuluisat kommentit "Jos vähän isompaa". Puhutaankin jo useista tonneista.
Sitten jakohihnat vaihdotkaan ei mitään ilmasia ole. Tietty R32:ssa pitää ketju vaihtaa, mutta vasta 200tkm jälkeen jos on samoin kuin muissa vr6:ssa(mutua).

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 5.10.2006 14:08

Toki mielelläni tulisin turkuunkin asti ajamaan Ässäsi Teemu M

Jos on Joensuusta (profiilistasi päätellen) Turkuun pitkä matka, niin on se myös Keski-Suomeen, mutta kyllä tuota mun kinneriäkin saa koeajaa jos se yhtään ostopäätöstä helpottaa ja täällä suunnalla satut liikkumaan.

Itte olen jäävi kommentoimaan, varsinkin kun en ole ärrällä päässyt ajamaan, mutta olen kyllä ollut varsin tyytyväinen tuohon omaan ässääni. Teemun kommentteihin yhdyn aika täysin ässän "puutteista", ja se laiskuus on niin veikeä käsite lastutetun turbo-myllyn jäliltä, kun suht tehokkaaseen vapariin vertaa. Esim. uusi RS4:nen tuntui, jos ei nyt suorastaan laiskalta, niin jotenkin väsyneeltä omaan autoon verrattuna. Ja kyllähän noitten todellinen suorituskyky on ihan eri planeetoilta, kun jo 200 heppanen typeräkin liikkuu melkeen saman kuin tuo S3:nen.

Ei nyt kuitenkaan tehdä tästä sitä perinteistä 1.8T vs. V6 -keskustelua...

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 5.10.2006 14:18

Kyllä näköjään tuntuu Ässiä löytyvät koeajettavaksi mutta miks ei kellään voi olla sitä IV-korin Ärrää?! :D

Otan yhteyttä vaikka yv:llä jos tässä nyt sattuu jossain välissä olla tuloja jyskylään päin. On kuitenkin "vähän" lyhempi matka.

Beetle
-
Viestit: 53
Liittynyt: 18.5.2005 22:35

ViestiKirjoittaja Beetle » 6.10.2006 1:05

Ääni ärrälle. Kyrväkkäämpi laite. Ja harvinaisempi.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 6.10.2006 10:03

Kirjotan jotain turhaa vielä: Saksassa parit R32 nähneenä ja kuullena voin sanoa, että äänissä on jotain mikä saa puntit tutisemaan. On hieman eriluokkaa vr6 kanssa.

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 6.10.2006 10:42

Muuten, kun jätit tuolla alussa nelikon puuttumisen takia cupra R:n pois laskuista, niin mites se leon Cupra(2.8 kutonen,204hv), mikä on nelikko? Vai jääkö nuo tehot liian pieneksi?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 6.10.2006 11:18

Juu ja TT quattro kanssa listalle :)

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 6.10.2006 11:22

Heh..jos tilavuus on vaikuttava tekijä, niin taitaa tt tippua pois, ellei juuri halua mahd. pieniä sisätiloja.
Mutta jos kiinnostaa, niin täälla saa testata yhtä sillä ainoalla oikealla värillä ja tekniikalla ;)
http://s102.photobucket.com/albums/m101 ... h=imgAnch4

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 6.10.2006 11:31

Ihan niinku alkais hiljaa siirtymään offtopiciks...

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 6.10.2006 11:36

Ei TT:tä... TT oli kyllä laskuissa mut jäi pois pienen tilan ja yleisyyden takia. Joensuussakin näitä on jo pilvin pimein.

Tota 2.8 Leonii en edes ole miettinyt. En kyllä osaa sanoa miksi mutta se vaan ei jotenkin kuulosta hyvältä. :D Ehkä siinä on vaan se että auto on jotenkin niin "nomaali". Ärrä ja Ässä ovat kuitenkin jotenkin ainakin omasta mielestäni eritasolla.

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 6.10.2006 11:46

Lähinnä ajattelinkin, kun alkuperäisissä vaihtoehdoissa oli se cupra, niin tuo 2.8 ois melko samanlainen ulkonäöltään.
Itse taas sanoisin että golffi on golffi, oli se pannu mikä vaan, eli pirun yleinen ja suoraa sanottuna ei minkää näkönen.. On siinä ihan hyvä kone nähtävästi ja äänet varmasti kivat, mutta minuun ei kyllä ole mikään volski ikinä iskenyt. Yhtä tavallisen oloisia kuin korollat, olkoon t-sportteja, tai ei.
Mutta itsellesi autoa olet ostamassa, eli nämä voi jättää huomiotta, jos se itseäsi miellyttää.

Jarkko H
-
Viestit: 494
Liittynyt: 26.7.2003 11:57

ViestiKirjoittaja Jarkko H » 6.10.2006 12:02

Fiilispohjalta valitsisin R32:n ja järkisyistä S3:n. Otetaan nyt kuitenkin jälleenmyyntiarvo puheeksi, eli mielestäni tuosta R32:sesta voi olla vaikea päästä eroon sellaseen rahaan mikä miellyttää, sehän on kuitenkin vaan vanha volkkari monen mielestä. Verotusarvokin on sillä lähes 30t€. Perus V6:stakin saa melkein kympin halvemalla. Audi S3:set tuntuu menevän helpommin kaupaksi halvemman hintansa ja lähes vastaavien tehojen puolesta.
R32:sessa on tosiaan munakkaat äänet verrattuna 1.8t pihinään. Ja kulkua piisaa taatusti R32:sessa ihan riittämiin.

Omalla kohdallani en todellakaan miettinyt jälleenmyyntiarvoa kun hankin tuon viimeisiimmän kulkupelin (zetori), eikä siitä ole tarkoitus luopuakaan piiitkään aikaan. Käyttöauton kohdalla tilanne olisi eri.

Rocco
-
Viestit: 550
Liittynyt: 31.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja Rocco » 6.10.2006 12:05

Itselläni oli pari vuotta sitten R32:nen. 10.000km tuli autolla ajettua.

Pisteet:

Ulkonäkö vähintään yhtä paljoan eroaa sarjatuontanto mallista kun S3 jos sillä nyt on merkitystä..

Sisusta Hyvät/hyvännäköset penkit

Äänet (ei missään nimessä verratavissa S3:seen = loistavat kutosen murinat!)

Jarrut Suuremmat vakiona kun S3:sessa

Tuntuu tuoreemmalta kun S3:nen joka on ollut markkinoilla jo vuodesta -99

Miinukset:

Ei ahdinta eli vaikeasti viritettävissä. Lastutettu S2:nen on huomattavasti pirteempi vaikka tehot on liki samat 241 vers 265..


Maailman palstoilla kun verrataan samoja autoja voittaa useimmiten S3, hinta laatu suhde sekä viritysmahdollisuus puoltaa ehkä enempi Audia..

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 6.10.2006 18:22

Noniin! Nyt on jo edistystä että jollakin on ainakin ollut R32. Paitsi 10 000 kilometrillä ei varmasti kerennyt jokaista osaa tutkailla läpi ja vikoja ilmaantua? Minkälainen ajettava oli talvi- ja kesäkeleillä?

Kyllä tossa Ärrässä on omasta mielestäni aivan riittävästi ulkonäkö eroa vakio 1.6 nuhapumppu Golffiin. Toki on totta että Golfeja löytyy joka kulmalta mutta jos taas vertaa Ässää ja A3:sta niin kyllä A3:sia on myös riittämiin liikenteessä. Ei todellakaan yhtä paljon kuin Golfeja mutta on kuitenkin.

Rocco
-
Viestit: 550
Liittynyt: 31.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja Rocco » 8.10.2006 21:52

No ei kyllä ehtinyt vikoja ilmaantua ja jos olisi niin ois menny takuun piikkiin.. Myyntihetkellä autolla oli ajettu 30.000km. Ehdin ajella vain yhden kesän joten talviolosuhteet jäi kokematta. Sitä edellinen V6 4 Motion tosin oli talvella ajossa joka mielestäni toimi loistavasti. TODELLA helppo ajaa turboviive autoihin verrattuna.

Rässä
-
Viestit: 47
Liittynyt: 14.9.2004 1:43

ViestiKirjoittaja Rässä » 9.10.2006 11:20

R32 ehdottomasti, ei tarvis harkita minuuttiakaan. Autoissa on muutakin kuin virittäminen ja suorituskyky. Itse arvostan ääniä niin paljon ettei toista nelisyliteristä mulle enään ikinä tule

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 9.10.2006 15:16

Mut kun/jos ostat sen R32 niin älä pilaa sitä laittamalla kissankokoisilla tarroilla kylkeen GOLF R32 kuten täällä Rauman suunnalla liikkuvassa ärrässä on, ei sellasessa autossa tarvita ylimääräisiä mallimerkintöjä tyyliin teini COROLLA, sama koskee S3:sta toki myös.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 10.10.2006 18:50

Joo o... Merkin lähtee kyl pois... Jos jotain tulee nii korkeintaan 1.6 d tjsp. :D

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 15.10.2006 12:09

Juu u... Eilen Ässän koeajettuani tuli kyllä sellainen autokuume että nyt on ruettava oikeasti myymään passattia siihen hintaan että autoa pääsee vaihtamaan.

Tein päätöksenkin Ärrän ja Ässän välillä näin... Mikäli en itse lähde saksaan autoa hakemaan tai löydä suomesta sopivaa Ärrää jolla pääsen koeajolle niin Ässä saa tulla pihalle seuraavaksi autoksi.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 15.10.2006 12:21

Oikein, ässä mieluummin. ;)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 15.10.2006 12:59

Mikäli en itse lähde saksaan autoa hakemaan tai löydä suomesta sopivaa Ärrää jolla pääsen koeajolle niin Ässä saa tulla pihalle seuraavaksi autoksi.

Kyllä sä jostain ärränki testiin saat kun vaan oikein kovasti yrität.;) Kellään tietoa monta IV koppasta ärrää suomessa on...?

Edit: ootko tuolta: http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=3099 kysynyt?

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 15.10.2006 15:14

En ole kysellyt... Missähän päin mahtaa setä majailla ton Ärränsä kanssa?

GTI16V
-
Viestit: 32
Liittynyt: 28.10.2003 21:56

ViestiKirjoittaja GTI16V » 15.10.2006 22:38

En ole kysellyt... Missähän päin mahtaa setä majailla ton Ärränsä kanssa?


Luulisin että kyseessä on yhen ilmeisesti helsinkiläisen kaverin R32 jonka tiedän noista bmw-piireistä. Kummempia yhteystietoja en osaa antaa, kirjoittelee btcf.fi-foorumilla nickillä RiiQuu.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 15.10.2006 22:50

pk-seudun miitissä käy yksi kaveri mk4 r32:sen kanssa.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 16.10.2006 13:06

Vähän turhan kaukana on sitten Ärrä majailemassa... Tulis semmonen 1000 kilsaa kun kävisin Ärrän ajamassa...

JPL
-
Viestit: 31
Liittynyt: 27.10.2005 8:17

New Beetle RSI

ViestiKirjoittaja JPL » 17.10.2006 18:43

Ihan vaan heittona. Taitaa mennä vähä alkuperäisestä hinnasta yli. Mutta mikset kokeilis New Beetle 3.2RSI:tä? Taitaa olla volkkarin insinöörien päähänpiston tuote, tehty vissiin joku parisataa kappaletta. Että niinku huoletta voi olla varma ettei tule Suomessa vastaan ;) Meinaan ku se IV R32 oon itsekin nähny Helsingissä. Noita Beetlejä näkyis ainakin mobile.dessä olevan myynnissä. Mielestäni perustuu aika puhtaasti R32:n tekniikkaan, mylly vaan on astetta matalaviritteisenpi. Siitä auton tilavuudesta en tiedä, en kattonu takapenkille ku istuin kyydissä. Mut ainakin äkkiseltään tuntu isommalle ku esim TT. Joku joka on Beetlee käyttäny ni varmaan voi kertoo siitä puolesta?

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 17.10.2006 19:56

En pidä uutukaisen kuplan ulkonäöstä yhtään... :(

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 17.10.2006 20:14

Beetle on yllättävän tilava kiitos taittuvan takapenki. Yli 180cm on kyllä vaikee istua takana kun se katto kaareutuu aika paljon. Ja jopa noi carvalakki beetlet on aika messeviä ajaa radalla :). Vaatii kyllä lievää perverssiota ennen ku silmä tottuu tohon biitleen,

JPL
-
Viestit: 31
Liittynyt: 27.10.2005 8:17

ViestiKirjoittaja JPL » 17.10.2006 22:27

Mun mielestä toi RSI Beetle on varsin onnistunu veto. Suhtkoht valmiin näköinen mut toi siipi on kyl aika mauton. Jotain tyyliin sopivampaakin olis olemassa. Mut se siitä ettei mee alkuperäisen aiheen ohi.

RiSa2
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.11.2004 10:36

ViestiKirjoittaja RiSa2 » 19.10.2006 14:27

Suuntaisin katseeni Ruåttiin, jos R32:n hankkisin. Hankintahinta samaa luokkaa, kuin saksasta. Halvempi hakea ja helpompi käydä muutama yksilö päivällä läpi.
Paperihommissakaan ei mene aikaa:)

Kaupanpäälle tulee yleensä talvirenkaat ja mahdollinen lohkolämmitin.
S3 alkaa olla joka nulikalla, pappa betalar alueilla.

Ja onhan länsi-naapurissa S3 aadejakin pilvin pimein....

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 19.10.2006 16:06

Ainakin tää joensuu on vielä säästyny tolta Ässän yleisyydeltä... TT:t on täyttäny jo koko kaupungin.

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 19.10.2006 16:22

Viime talvena kun siellä pyörin, ni en nähny tt:tä kun sen yhen sinisen. L-rannas tietääkseni on joku 2-4+oma ja eipä noita nyt joka päivä tunnu tulevan vastaa siltikään :)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 19.10.2006 16:56

Nyt on noita tt audeja ainakin 6 joensuussa... Sonnen oranssi/musta tt, koko musta tt 1.8 turbolla nelikkona, punainen (ei tietoa tekniikasta), harmaita ainakin 3 ja yks niistä 3.2 tekniikalla... Ja on varmasti enemmänkin...

Nettiautossakin näyttää jo 4 olevan myynnissä. http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... d_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=14057800@tb=tmp_find_agent

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 19.10.2006 17:53

Sanokaa miten halvalla mun pitää luopua tosta mun Passatista että se menee kaupaks? Onko teidän mielestä hinta kohdillaan?

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=935895

RiSa2
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.11.2004 10:36

ViestiKirjoittaja RiSa2 » 19.10.2006 19:05

Pyytää voi yli 13k, mutta 12 alkava voisi innostaa ostajiakin.
Laita keltaiseen pörssiin kuvalla, se myy edelleen paremmin, kuin Nettiauto.
Nettiauto on vieläkin suuremmaksi osaksi"vaihtopalsta".
Yli 10k:n autot vaativat aina hieman aikaa ja kärsivällisyyttä:)

Esim. Ruotsista Passat variant 1.8 turbo -01 malli ajettuna vain 100tkm maksaa n.8k + vero 5k. = 13k.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 19.10.2006 19:32

Joo no kyseessä on kuitenkin suomi-auto täydellisellä huoltokirjalla hihnat vaihdettuna, jarrurempat tehtynä, longlifet juuri tehtynä ja katsastettuna. Ei minun mielestäni tuon hinnan pitäisi enää päätä huimata... En sitten tiedä. Nooh, jospa se siitä menisi kaupaksi että pääsisi sen auton ostamaan.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 19.10.2006 19:34

tekeekö ne passattejakin tuolla uudessakaupungissa?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 19.10.2006 19:54

tekeekö ne passattejakin tuolla uudessakaupungissa?


Kuulemma tekevät...

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 19.10.2006 19:57

Mutta jospa nyt jätetään tää passatista säätäminen tähän ja odotellaan vielä niitä r32:sen mielipiteitä... Ei oo oikein saanu mitään tietoa Ärrästä ja sen toimivuudesta yms. vaikka viestejä on tullu ties kuinka monta...

jik
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 22:38

ViestiKirjoittaja jik » 19.10.2006 20:10

Jos tuosta r32 enemmän tietoa haluaa, niin varmaan kannattaa hakea sitä ulkomaisilta palstoilta. Taitaa suomessa olla vielä toistaiseksi niin markinaali kulkine ettei tälläkään palstalta vielä toistaiseksi moneltakaan omakohtaista kokemusta siitä löydy...esim-> http://forums.vwvortex.com/zeroforum?id=145

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 19.10.2006 20:52

Ja tuosta passatin hinnasta vielä. Itsellä oli 04 vuoden 150hv riisseli siitin, ensin pidin olevinaan oman mielen mukaista sopivaa hintaa, sitten tein 90tkm huollon, ostin uudet renkaat ja myin vielä tonnin halvemmalla kuin pyysin alunperin. Jälkeenpäin ajateltuna alkuhinta oli korkeehko. Se on aina myyntivaiheessa kun ajattelee että ei alle tän ;) Onneksi autokuume palauttaa välillä järkiinsä ja nyt olen (kerrankin) tyytyväinen uuden(no ok, 99 mallin) omistaja.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 20.10.2006 2:20

Mutta autoa myydessä on pahin virhe heti tiputtaa hintaa, jos kauppoja ei tule viikossa. Vähänkin kalliimpi auto on aika vaikea myydä, vaikka ois miten hyvä peli ja hintakin kohdallaan. Pitää olla kärsivällisyyttä. Ja ilmoitus vaan todella moneen paikkaan, niin kyllä sen joku ostajaehdokas sit löytää. Ja tietenkin hinta jo heti alussa järkeväksi auton kuntoon, kilometrilukemaan, ikään, varusteisiin ym. nähden.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 21.10.2006 18:13

Mikä on muuten Ässän pienin vanne koko mikä mahtuu pyörimään? 16?

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 21.10.2006 18:49

Kyllä tuo autonmyynti on tänä päivänä niin vaikeeta kun kattoo noita liikkeiden pyyntihintoja yli 15k€ autoista, ja vähentää niistä ite sen 3-4k€ ni alkaa olla mahdollista että alkaa kaupat syntymään. Nopeesti ei saa yli 20 000 euron autoa myytyä mitenkään järkevään hintaan.

L-rannas tietääkseni on joku 2-4+oma ja eipä noita nyt joka päivä tunnu tulevan vastaa siltikään :)


No sittehän puolet noista näkyy jo kun kattoo ikkunasta ulos ;)

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 21.10.2006 19:26

Mikä on muuten Ässän pienin vanne koko mikä mahtuu pyörimään? 16?

Ei taida ihan kaikki 16 tuumaset mahtua pyörimään paljon riippuu vanteesta.

RiSa2
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.11.2004 10:36

ViestiKirjoittaja RiSa2 » 21.10.2006 20:10

Ei taida ihan kaikki 16 tuumaset mahtua pyörimään paljon riippuu vanteesta

Riippuu ja roikkuu jarrujen koosta:D
Jos on varaa S3:een, niin on varaa oikeisiin jarruihinkin.

Muuten voi ostaa normi Skodan tai muun vastaavan helposti hukattavan esim. marketin parkkialueelle:)

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 21.10.2006 20:12

Trex kirjoitti:Kyllä tuo autonmyynti on tänä päivänä niin vaikeeta kun kattoo noita liikkeiden pyyntihintoja yli 15k€ autoista, ja vähentää niistä ite sen 3-4k€ ni alkaa olla mahdollista että alkaa kaupat syntymään. Nopeesti ei saa yli 20 000 euron autoa myytyä mitenkään järkevään hintaan.


Ainakin vielä keväällä oli helppoa Leonin myynti. Tarjouksia tuli paljon(hyviä ja huonoja) ja tosiostajakin löytyi nopeasti. Ja puhutaan paljonkin yli 20 000€ autosta...Mutta vuodenaikakin vaikuttaa tosi paljon autonmyynnissä.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 22.10.2006 13:27

Eli siis teen suoraan sen päätöksen että talveks vähintään 17"...

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 27.10.2006 16:32

http://www.lmsracing.fi/tuning/lista.php?id=4
Mitähän kaikkea mahtaa pystyä tekemään tuolla manuaalisesti säädettävällä nelivedon ohjainlaiteella jossa on portaaton vetosuhteen säätö.

Pystyykö tolla niinku säätää esim. etu-/takavedon suhdetta? vaikka 20/80% tjsp?

Ja minkähän kokonen ja vaikee käyttönen mahtaa vempain olla ja miten se toimii?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 27.10.2006 17:52

^ Se kai korvaa alkuperäisestä jotain tai ainakin sellasia "parempia" ohjainlaitteita ku vakio on olemassa. Ja pystyy säätämään enemmän vetoa taakse tai eteen. En kylläkään tiedä, et miten paljon.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 27.10.2006 18:06

Jos joku tietää palikasta enemmän niin kertokoon ihmeessä... Kuulostaa kivalta palikalta mut saa sit nähdä onko se...

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 27.10.2006 18:30

No haldexin kyseessä ollessa maksimi vetosuhde mitä tuolla voi säätää on 50/50, eli todennäkösesti säätää pumppua manuaalisesti, eikä lipsahduksen mukaan. Eteen toki saa sitten vaikka kaikki tuolla varmaan..On olemassa myös säätöyksiköitä, jotka tarkkailee kaasunpolkimen asentoa ja heti kun länttään koko jalalla, lyö haldexin kytkimen kiinni, eli toimii nopeammin kuin normi laite joka tutkailee renkaiden pyörimisnopeus eroja.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 27.10.2006 18:43

Perse... Ois kiva saada takaveto ässä! :D

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 27.10.2006 19:06

Ässähän on etuveto ja kun nelikko kytkeytyy, on kyseessä vain haldex kytkin, joka toimii öljynpaineella. Eli kytkin menee kiinni ja sitten voima siirtyy taakse, mutta missään vaiheessa etupuolelta ei voida vähentää voimaa.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 28.10.2006 14:57

Joo o... Näin olen itsekin asian käsittänyt mitä nyt olen asiasta lueskellut. Hämää vaan vähän toi "portaaton vetosuhteen säätö".

Ric
-
Viestit: 25
Liittynyt: 28.8.2006 18:55

ViestiKirjoittaja Ric » 29.10.2006 18:07

En ole kysellyt... Missähän päin mahtaa setä majailla ton Ärränsä kanssa?
Setä majailee Helsingissä. ;-) En voi kyllä muuta kuin suositella .:R:ää.

Helsingissä löytyy myös 1 hopeinen ja 1 musta jenkkimallinen. Kaikkiaan Golf IV R32:sia on veropäätöksien mukaan vissiin 3. Siihen päälle omani ja muut jotka on verotettu syyskuusta eteenpäin, tuskin niitä on kovin montaa..

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 29.10.2006 19:16

Juu juu! :) Nyt vaan taas otti takapakkia toi Passatin myynti. Ois jonkun pitäny tulla kattoo autoa tänään mut tuli viesti ettei tulekaan paikalle. :(

Rässä
-
Viestit: 47
Liittynyt: 14.9.2004 1:43

ViestiKirjoittaja Rässä » 29.10.2006 19:22

Kaivarin lähistöllä olen ton mustan USA-R32:n useasti pongannut ja aina on pitänyt kohdalla hiljentää ja tuijottaa. On siinä vaan jotain...

Ric
-
Viestit: 25
Liittynyt: 28.8.2006 18:55

ViestiKirjoittaja Ric » 29.10.2006 22:10

Kaivarin lähistöllä olen ton mustan USA-R32:n useasti pongannut ja aina on pitänyt kohdalla hiljentää ja tuijottaa. On siinä vaan jotain...
Jenkkimallissa on b.t.w. fiksummat penkit, etenkin liittyen nahkapenkkeihin. Euromalleissa takapuolen alla oleva nahkapala on tehty yhdestä osasta, kun taas jenkkimalleissa se on jaettu kahteen. Käytännön ero tulee siinä, kun jo joissakin parikymppiäkin ajetuissa euromalleissa alueen nahka on jo venynyt löysäksi, ellei kuljettaja sitten paini höyhensarjassa.. Euromallin penkkejä parannettiin jossain vaiheessa ahtaimmaksi ja kovemmiksi, mutta tämä ongelma säilyi. Jenkkimallissa on sitten muita huonoja puolia esimerkkinä ainakin Xenonien puuttuminen, mutta saahan nekin vaikka jälkeenpäinkin laitettua.

Vinkkinä talveen niin vanteen pitää olla vähintään 17", eikä kuulemma kaikki sen kokoiset edes mahdu. Etujarrut taisi olla ~334mm (Passat W8 mallista, 100-0 36,5m)

Tuossa muutamia linkkejä mistä löytyy aika paljon infoa ja videoita R32:sesta:

http://www.r32-club-bw.de/
http://www.r32-files.de/

Testi R32/Audi S3/ pari muuta vessaa

http://www.autobild.de/test/neuwagen/ar ... el_id=3440

http://www.autobild.de/test/neuwagen/ar ... el_seite=6 (tarkat tekniset tiedot ja testin arvot)

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 30.10.2006 9:08

OT, mutta tuossa ulkomaista juttua siitä haldexin muutoksesta. http://www.eiptuning.com/ecomm/proddeta ... -HPP&cat=1
Hintakin on vähän eri luokkaa kuin suomessa :)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 30.10.2006 12:14

Täähän topikki alkaa jo vetämään enemmän tonne Ärrän puolelle vähitellen :P

Rivari-Ana
-
Viestit: 263
Liittynyt: 19.10.2005 17:10

ViestiKirjoittaja Rivari-Ana » 10.12.2006 0:24

Noin niinkuin ilmoitus luontoisena asiana ajattelin kirjoittaa Jari Porttilaa lainaten, Satun tietämään että tänne Keski-Suomen perukoille on tulossa ensiviikolla 4 koppainen R32. Kaverini sai juuri myytyä 03- V6 pois ja hommasi oitis nahkahousumaasta kyseisen laitteen. mutta kirjoittakoot herra itse lisää kunhan saa auton alle, kuvia voin jo pikkuisen luvata ensiviikonlopuksi mutta en 100% varmuudella.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 10.12.2006 9:28

Ainakaan minun päätäni ei nyt saa enää käännettyä Ärrän puolelle... Audi on jo pihassa ja tyytyväinen olen ollut :)

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 10.12.2006 10:10

Itse olisin ehdottomasti valinnut R32:sen! Paljon sporttisemman ja "asiaankuuluvamman" näköinen tuohon sarjaan. Audissa liikaa "peruspullan" ulkonäköä.

Tuntuu myös sille, että R32:sia on paljon vähemmän liikenteessä, joten arvostus ja haluttavuus pysyy korkeammalla tasolla. Mukavia vehkeitä noi molemmat tietenkin on, ei siinä mittää...

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 10.12.2006 14:06

No tuo nyt taas on ihan mielipiteestä kiinni kumpi on sporttisemman näköinen... Itse olen siinä välimaastossa että en ala edes erottelemaan kumpi on "erikoisemman" näköinen koska A3 vs. S3 on melko iso ero kun ne vierekkäin näkee ja Golf vs. R32 on kans melko iso ero kun ne vierekkäin näkee... Jos taas kummankin auton (S3 ja R32) näkee yksinään jossain ei ole kovin helppo kauempaa erottaa niitä A3:sta ja Golfista.

S:n puolelle oikeastaan minut kaatoi auton sijainti, auton hinta, vakuutusmaksut ja bensankulutus... Audi sijaitsi 10 km päässä kodistani, hinta ero oli jopa noin 5000 euroa, vakuutusmaksut erot ovat varmasti päätä huimaavat kun verrataan 1.8 litraista ja 3.2 litraista moottoria ja Ärrä varmasti imee keittoa heittämällä enemmän kuin Ässä...

Nämä on just näitä Äiti / Tytär juttuja mutta olisin varmasti ollut tyytyväinen jos olisin Ärränkin ostanut mutta kuitenkin päädyin niin selvästi loppujen lopuksi Ässän puolelle että ei tule enää edes mietittyä Ärrää...

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 10.12.2006 14:17

Itsekin olisin ottanut ässän. Vapari ei ole vaihtoehto. :)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 10.12.2006 14:26

Sitä tässä tosiaan mietin että ei oikein enää vaihtoehtoja ainakaan noille minun kriteereille jäänyt Ärrän puolelle... Kyseinen Ässä vaan sattui olemaan juuri se mitä olin etsinyt.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 11.12.2006 7:51

^^^Ihan täysin varma en asiasta nyt ole, mutta oman kokemuksen mukaan tuolla koneen koolla ei paljoakaan vaikutusta vakuutuksien suuruuteen ole. Ero ehkä muutamissa kympeissä, ainakin kun verrataan G60 corroa, VR6 golffia ja tuota nykyistä V6 passattia. Näin ainakin Tapiolassa.
Sama koskee tuota bensankulutusta, paljoa ei eroa kulutuksessa ole.

Väiski
-
Viestit: 53
Liittynyt: 20.7.2005 20:08

ViestiKirjoittaja Väiski » 11.12.2006 19:31

G60 corroa, VR6 golffia ja tuota nykyistä V6 passattia. Niin ne on jo kalleimmassa maksu luokassa kaikki.. Eli vakuutukset ovat saman hintaisia, ainakin tapiolassa...

Ric
-
Viestit: 25
Liittynyt: 28.8.2006 18:55

ViestiKirjoittaja Ric » 12.12.2006 1:26

JPL kirjoitti:Että niinku huoletta voi olla varma ettei tule Suomessa vastaan ;) Meinaan ku se IV R32 oon itsekin nähny Helsingissä.


Suomessa on itseasiassa ainakin yksi New Beetle RSi, majailee joka työpäivä erään Lauttasaarelaisen autovarusteluun keskittyneen firman ulkopuolella ja rekkari taisi olla VW-1.. ;) Kovin kalliita ovat, tuli kyllä tuotakin harkittua. Hinta vähän eri luokkaa kuin Kolvissa, tarkoittaen lähinnä veroja.. On meinaan oikeasti älyttömän siisti peli tuo RSi. Unelma jos joku päivä hankkisi sellaisen.

Ja onhan IV-koppaisia R32:sia jo useita. Ainakin kahden käden sormilla joutuu kyllä jo ehkä laskemaan.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa