Onko kenelläkään kokemuksia vr6 moottorin venttiilin ohjuri kumien vaihdosta? Onko kannen irroittaminen välttämätöntä? Vai voiko kenties vaihtaa kuhan vain ottaa nokka-akselit pois paikaltaan? Mieluiten tekisin ton homman niin että kansi olisi paikallaan jos se mitenkään sillain onnistuu??
Ja onko kokemuksia noista motonetin "halvoista" venakumeista? Et mimmosta laatua ne on??
Kertokaa kokemuksianne miten olette noita vaihtanut...
Kone on levällään joten auttakaa mahd. pian. -KIITOS-
venttiilin ohjuri kumien vaihto, vr6 "kokemuksia"?
Valvoja: ffp jäsenet
venttiilin ohjuri kumien vaihto, vr6 "kokemuksia"?
Viimeksi muokannut LMK, 1.10.2006 0:27. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Kansi pois ja koneistamolle .Siellä ne höylää kannen tasaseks ja hioo venttiilit ja putsaa kaikki paikat.
Eiköhän tuo oo kumien vaihtoa ajatellen hieman turhan työläs ja kallis projekti...
Onnistuu ihan kansi paikoillaankin, jos kerran koneessa ei ole muuta vikaa.
Eli nokat pois, ja paineilmaa tai narua pyttyyn, ja uutta kumia paikoilleen.
Kumeja en oo etes löytäny kalliita/erinlaisia kuin alkuperäiset. Miten lie oiskohan nuo motonetissäkin niitä samoja...
Tonza: Oletko itse vaihtanut noin että kansi on paikallaan? Vai oliko tuo vaan veikkaus?
Koneessa ei pitäis muuta olla, jakopää ei ainakaan rallattele yhtään.
Ja se on totta että tulee turhan kalliiksi viedä kansi koneistamolle. Kun ei tarvetta ole.
Ja senkun tietäis että onko nuo motonetin venakumet (1,5€/kpl) mistään kotoisin ja kannattaako niihin turvautua? Merkkiliikkeessä nimittäin maksaa 5€/kpl.
Koneessa ei pitäis muuta olla, jakopää ei ainakaan rallattele yhtään.
Ja se on totta että tulee turhan kalliiksi viedä kansi koneistamolle. Kun ei tarvetta ole.
Ja senkun tietäis että onko nuo motonetin venakumet (1,5€/kpl) mistään kotoisin ja kannattaako niihin turvautua? Merkkiliikkeessä nimittäin maksaa 5€/kpl.
Viimeksi muokannut LMK, 1.10.2006 19:05. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Joo kyllä niiden kumien vaihto onnistuu ilman kannen pois nostoa. Mäntä vaan yläasentoon ja jouset pois ja uusi kumi tilalle. Kun mäntä on ylhäällä ei venttiili pääse laskeutumaan liikaa. Noin pari kuukautta sitten vaihdoin omaani kumit. Helpottaa kummasti hommaa jos laitat paineen pyttyyn niin venttiili pysyy kokoajan yläasennossa. Helpompi laittaa kiilat jousilautaseen paikoilleen. Mut laita silti mäntä yläasentoon.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla Motonetin nimettömät tarvikekumit oli kaikki hajalla 15 tkm ajon jälkeen.
Uusissa luki "TOPRAN Germany" ja uskalsi ostaa.
Käy paikalliset tarvikeputkat läpi ja kysy mitä merkkejä heiltä saa. Harmitti kun jälkikäteen kävin ilmi että toisaalta olisi saanut Victor Reinzin tiivisteitä kymmenen senttiä halvemmalla...
Uusissa luki "TOPRAN Germany" ja uskalsi ostaa.
Käy paikalliset tarvikeputkat läpi ja kysy mitä merkkejä heiltä saa. Harmitti kun jälkikäteen kävin ilmi että toisaalta olisi saanut Victor Reinzin tiivisteitä kymmenen senttiä halvemmalla...
Imk: Joo kyllä auto oli VR6. Mulla oli itse tehty nivel systeemi millä painoin lautasen alas ja jousilautasen kiilat otin pois teleskooppi magneetilla. Nivel systeemissä toinen pää tulee nokan pultin alle ja varresta lähti venttiilinlautasen halkaisijan kokoinen nivelletty putki alaspäin. Varsi oli sopivan pitkä että jousen painaminen ei käynyt liian työlääksi. Remontti on muuten ihan simppeli, mutta kiilojen takaisin laitossa tarvitsin kaveria. Jousen painaminen ja kiilojen takaisin laitto ei oikeen onnistu yksin.
Nyt on venttiilin kumet vaihdettu onnistuneesti. Juurikin noin kuten jopo kertoi. Haastava homma kaiken kaikkiaan. Itsetekoiset erikoistyökalut sekä kaveri kiilojen laitossa olivat ihan välttämättömät. Onneksi sain itse vaihdettua eikä tarvinnut viedä korjaamolle=)!! Ja vielä se oleellisin asia: elikkä kansi oli paikallaan kokoajan!!! Kiitokset vinkeistä erityisesti jopo:lle!!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa