Mk2 1.8 16v huohottaa korkista
Valvoja: ffp jäsenet
Mk2 1.8 16v huohottaa korkista
Mikäs mahtaa olla kun kakkis on alkanu vuotaa öljyy öljykorkin kautta venakopan päälle? Vaihdoin eka korkin kun aattelin siin olevan vikaa. Ei auttanu. Sit selvittelin et vois johtuu huohotus letkujen tukkeutumisest tai koneen väljyydest. No katoin sen kolmihaaraisen letkun läpi joka menee ilmanputsari koteloon ja se ainakin näytti ihan puhtaalta. Väljyys ei ainakaan menossa viel sit tunnu kun veto tuntuu olevan tallella. Eli voiko olla viel muit vaihtoehtoi mist hakee vikaa?
Joo eli ensin tosiaan aattelin sen vanhan korkin tulleen tiensä päähän ja hain motonetista uuden korkin joka muistuttaa ulkoisesti mm. nelos golffin korkkia. No ei auttanut ja ajattelin fiksusti että laitan kaks tiivistettä päällekäin. No koitin ottaa tiivistettä vanhast korkist irti ni sehän halkes heti. Mut onkohan järkevää koittaa "tukkia" sitä korkkia jos se kerran on hätävara huohotusletkujen tukkeutumisen varalt jne.? Aattelin seuraavaks tsekata puristuspaineet. Kuulemma motonetist saa mittareit jollai 20€, onkohan sellainen ihan käypä tähän hommaan? Entä minkälaiset lukemat kuuluisi tulla, vai näyttääkö ne mittarit edes mitää lukemia? Mikähän toi "suodatin"verkko juttu on kun ei 16v:ssä mun mielest lähde venakopan kannest mitää huohotusletkua?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ennen ku alat mittailemaan niitä puristuspaineita ota ruiskusuuttimet pois käytöstä, ettei bensaa tule pyttyihin (katalysaattori menee paskaks).
Mittaat kaikkien pyttyjen paineet ja vertailet niitä keskenään. puristukset voi olla 7 bar - 15 bar välillä, mutta eri pyttyjen välillä saa eroa olla kolmisen baaria. Esim. jos muissa pytyissä 11bar ja yhdessä 6bar, niin joko männänrenkaat tai venttiilit ohivuotaa painetta siinä pytyssä.
Mittaat kaikkien pyttyjen paineet ja vertailet niitä keskenään. puristukset voi olla 7 bar - 15 bar välillä, mutta eri pyttyjen välillä saa eroa olla kolmisen baaria. Esim. jos muissa pytyissä 11bar ja yhdessä 6bar, niin joko männänrenkaat tai venttiilit ohivuotaa painetta siinä pytyssä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No niin vika löytyi! Jäi ton vian etsintä tos vähän mut sit ku rupes öljyy menee litra kahdes päiväs ja pohja oli takapönttöö myöden öljys oli pakko ruvet taas tutkii. No se pohjan öljy tuli öljynyläpaineanturist joten se siitä. Mut sit se korkin vuoto mietitytti kun pitäishän väljyyden tuntuu kulkupuolessakin, eikö? Silloin aikaisemmin ostin uuden korkin motonetista ja sen vaihdettuani luulin vian johtuvan sitten jostain muusta. No hain nyt sitten uuden korkin volkkarilta ja ulkoisesti olivat motonetin korkin kanssa hyvinkin samannäköisiä mutta kyl orkkis osa paljon tiiviimmin kiinni meni. Eli vanha korkki oli kuollut vanhuuttaan ja motonetin ei ollut sopiva. Ja tämän toimenpiteen jälkeen loppui vuotaminen. Jäljelle jäi enää vuotava virranjakajanakselinstefa. Sitäkin yritin vaihtaa mut ei oikein onnistunut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa