Golf III Cabriolet 1995 2.0 Sähköhydraulisella katolla.
Apumiehen puoleinen katonreunan paikoilleen pingoittava kiristys vaijeri on mitä ilmeisimmin päässyt katkeamaan, eli katon reuna jää irvistämään pystysuunnassa katon ollessa alaslaskettuna. "C-pilarin" kohdalta vaijeriin pääsee ottamaan näppituntumaa ja löysältä tuntuu eli oletuksena etupäästä katkennut vaijeri. (Vastaava kuljettajan puoleinen on jännityksessä vastaavassa asennossa), (vaijerin osanumero ilmeisesti 1E0 871 971 ?).
Kysymys olisikin... kuinka tuon vaijerin pääsisi helpoiten vaihtamaan ja onko jossain/ jollain asiaa selventävää kuvamateriaalia? Räjäytyskuvan olen nähnyt ja sen perusteella edessä olisi lenkki, takana jonkinlainen jousi vaijerin päässä. Kuinkas tuota kattoa kannattaisi alkaa availemaan ja mistä, kun tarkoituksena ei olisi vaihtaa koko kattoa samalla?
Kaikki kokemukset ja ideat ovat tervetulleita ...
G3 Cabriolet katosta
Valvoja: ffp jäsenet
Kysymykseen en osaa vastata, mutta tuosta kirjasta löytyy kyllä vastaus kuvien kera:
http://www.bentleypublishers.com/product.htm?code=vg99
Tilasin itelleni tuommoisen amazon.com:sta ja teki postikuluineen jotain 44 euroo.
http://www.bentleypublishers.com/product.htm?code=vg99
Tilasin itelleni tuommoisen amazon.com:sta ja teki postikuluineen jotain 44 euroo.
Aikaa on kivasti vierähtänyt kun säätkin tuossa salli, mutta vihdoin tuo vaijerikin saatiin vaihdettua. Näppärä homma kun vaan sai aikaiseksi:
Etuimmainen katon tiiviste irti, sen alla oleva kisko irti, vinyylin reunaa hieman auki pingoittaen vanhan vaijerin pää irti. (S-silmukka oli ruostunut ja katkennut), sitten "C-pilarin" tuntumasta jousipää on kiinni koukussa, meisselillä koukkua taivuttaen vanha pää irti ja vaijerin raato vetämällä kanavastaan ulos. Edestä verhoiluissa käytettävää "muovitankoa" pujotettiin vaijerikanavaan, jolloin uusi vaijeri saatiin teipattua siihen kiinni ja vedettyä kanavaansa. Etuosan S-silmukka reikäänsä, kisko ja tiivisteet paikoilleen takaa vaijerin päässä olevaan silmukka koukkuunsa, koukun vääntö takaisin tiukaksi, ja sitten vielä vaijerin painaminen pieneen ohjuriin, joka löytyi takakiinnikkeen yläpuolelta. Sepä siinä! Katto istuu taas ryhdikkäästi paikoillaan!
Jarmolle kiitos ainoasta vinkistä. En vielä tilannut tuota oopusta, mutta linkin kautta löytyi uudempi versio CD:nä ja sellainen hetimiten ostoslistaan. Ikävä kyllä eivät toimita jenkeistä ohjelmistoja, joihin tuokin siis luetaan, eli toiveissa hakea omatoimisesti tai jonkun tutun matkassa, kunhan pääsevät ison rapakon takaa Euroopan puolelle!
Etuimmainen katon tiiviste irti, sen alla oleva kisko irti, vinyylin reunaa hieman auki pingoittaen vanhan vaijerin pää irti. (S-silmukka oli ruostunut ja katkennut), sitten "C-pilarin" tuntumasta jousipää on kiinni koukussa, meisselillä koukkua taivuttaen vanha pää irti ja vaijerin raato vetämällä kanavastaan ulos. Edestä verhoiluissa käytettävää "muovitankoa" pujotettiin vaijerikanavaan, jolloin uusi vaijeri saatiin teipattua siihen kiinni ja vedettyä kanavaansa. Etuosan S-silmukka reikäänsä, kisko ja tiivisteet paikoilleen takaa vaijerin päässä olevaan silmukka koukkuunsa, koukun vääntö takaisin tiukaksi, ja sitten vielä vaijerin painaminen pieneen ohjuriin, joka löytyi takakiinnikkeen yläpuolelta. Sepä siinä! Katto istuu taas ryhdikkäästi paikoillaan!
Jarmolle kiitos ainoasta vinkistä. En vielä tilannut tuota oopusta, mutta linkin kautta löytyi uudempi versio CD:nä ja sellainen hetimiten ostoslistaan. Ikävä kyllä eivät toimita jenkeistä ohjelmistoja, joihin tuokin siis luetaan, eli toiveissa hakea omatoimisesti tai jonkun tutun matkassa, kunhan pääsevät ison rapakon takaa Euroopan puolelle!
Tuolta löytyy ohjetta tohon katon rakenteeseen saksaa tosin , sori pitkä linkki en muista miten lyhennys oli.
http://www.golfcabrio.de/include.php?src=/inhalte/dreier/&PHPKITSID=2c5cf554488507db48020417c427f50d
http://www.golfcabrio.de/include.php?src=/inhalte/dreier/&PHPKITSID=2c5cf554488507db48020417c427f50d
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa