Lisäpitkät Hella Comet 200 Xenon kokemuksia?
Valvoja: ffp jäsenet
Lisäpitkät Hella Comet 200 Xenon kokemuksia?
Onko nuo valot mistään kotoisin? Hintaa ihan hyvin mutta miten valoteho? Autotarvikeliikkeessä kauppias sanoi myyntiedustajien käyttävän ja kehuneen kovasti. Kannattaako ostaa vai luotanko edelleen Bosch 225:iin?
Ainahan ne edustajat kehuu vaikka totuus muuta olis.
Ite oon kans miettiny että lisäpitkät joskus laittais, mutta:
1) Nään ihan tarpeeks hyvin nykyisen käyttöauton (Omega) valoilla, ja siihen jos lisäpitkät laittaa olis helpointa vaihtaa umpiot laseineen sellaseen missä samassa paketissa on ne lisävalot.
2) Koskaan ei löydy sellaisia lisävaloja jotka sopis just omaan autoon. Kanttiset valot ja pyöreät lisävalot on jotain aivan kauheaa. Tai sitten kanttiset lisävalot ei oo sopivan kokoset että sais auton omien valojen alle puskuriin upotettua niin että leveys olis sama.. Eli ei viitti autoa rumentaa entisestään joillakin kauheilla lisävalonrumiluksilla :D
Ite oon kans miettiny että lisäpitkät joskus laittais, mutta:
1) Nään ihan tarpeeks hyvin nykyisen käyttöauton (Omega) valoilla, ja siihen jos lisäpitkät laittaa olis helpointa vaihtaa umpiot laseineen sellaseen missä samassa paketissa on ne lisävalot.
2) Koskaan ei löydy sellaisia lisävaloja jotka sopis just omaan autoon. Kanttiset valot ja pyöreät lisävalot on jotain aivan kauheaa. Tai sitten kanttiset lisävalot ei oo sopivan kokoset että sais auton omien valojen alle puskuriin upotettua niin että leveys olis sama.. Eli ei viitti autoa rumentaa entisestään joillakin kauheilla lisävalonrumiluksilla :D
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
Valotehon parantaminen kannattas alottaa auton omista valoista, vähän paksummat kaapelit valoille ettei kauheita tehohäviöitä tule piuhoihin, monesti valoteho kasvaa yllättävästi kunnon kaapeleilla.
Sitten kunnon polttimot, ei mitään halvimpia keltasia vaan sellaset jotka antaa valkoista/valkoisempaa, ja jos vielä esiintyy tarvetta tehokkaammille valoille niin sitten ne lisäpitkät.
Foorumilaisille tästä ei varmaan hyötyä oo kun kaikki on jo tiptop :)
Niin monesti tulee vastaan sellasia että on joku pappa laittanu lisäpitkät siihen iänikuiseen mersunromuun jossa kyljet ihan ruosteessa...
Kyseisen romun omat valot ovat himmeänkeltaiset tuikut, auttaisi enempi avata umpio ja putsata paskat pois ja laittaa paksummat kaapelit valoille kuin ne miten sattuu sojottavat lisävalot jotka vielä tärisee siinä puskurin päällä...
Muistanette myös lastenlaulun "popsi popsi porkkanaa, näköä se parantaa"... :)
Sitten kunnon polttimot, ei mitään halvimpia keltasia vaan sellaset jotka antaa valkoista/valkoisempaa, ja jos vielä esiintyy tarvetta tehokkaammille valoille niin sitten ne lisäpitkät.
Foorumilaisille tästä ei varmaan hyötyä oo kun kaikki on jo tiptop :)
Niin monesti tulee vastaan sellasia että on joku pappa laittanu lisäpitkät siihen iänikuiseen mersunromuun jossa kyljet ihan ruosteessa...
Kyseisen romun omat valot ovat himmeänkeltaiset tuikut, auttaisi enempi avata umpio ja putsata paskat pois ja laittaa paksummat kaapelit valoille kuin ne miten sattuu sojottavat lisävalot jotka vielä tärisee siinä puskurin päällä...
Muistanette myös lastenlaulun "popsi popsi porkkanaa, näköä se parantaa"... :)
^Yep, muistanette kinkäpin varustuksen viime talvelta :D http://img1.ii2.org/009394954_b.jpg
2x 130w
2x 100w
4x 55w
2x 55w
Ja kaikki eteenpäin :D
2x 130w
2x 100w
4x 55w
2x 55w
Ja kaikki eteenpäin :D
Nyt ollaan minun mieliaiheessa.
Täytyy volvottimeen laittaa valot kuntoon talvea varten ja vaihtoehtoja on muutama:
1) Evakuoin ooppelista (menee myyntiin) 2x Bosch Rallye 225 130W hehkuilla ja asentelen ne volvon keulalle kunnollisilla kaapeleilla ja releillä.
2) Kuten edellä, mutta hankin kolmen valon telineen ja laitan nuiden lisäksi vastaavan pistevalon keskelle. Poliisit tykkää, mutta tykätköön.
3) Xenonit, eli vaikka Bosch Navigator Xenon x2. Hinta vaan on suolainen, mutta kaippa ovat hintansa väärtit?
4) Länsinaapurista saa myös Lightforce -valoja (http://www.lightforce.se), jotka myös painivat eri sarjassa kuin perinteiset kattilat, mutta hintaakin on käsittääkseni melkein pari tuhatta kruunua (~200€) kappaleelta.
Kaikki luetellut vaihtoehdot sisältävät lähivalojen parannuksen.
Oma mielipiteenihän on, ettei mikään rumenna auton keulaa niin paljon kuin hirvi. Sakkolappukin on kauniimpi kourassa tai merkintä rekisteriotteessa, kuin nimi hautakivessä. Ei näitä juttuja ymmärrä tuningin ystävät siellä etelässä valaistujen teiden lomassa, mutta mitäs tuosta.
Onko tuo sininen/valkoinen valo kuitenkaan paras vaihtoehto? Eikös keltasävyisellä valolla näe jollain tapaa tehokkaammin? Muistelen nuoruusvuosien lasketteluharrastusta ja siihen aikaan kaikkein parhaimmissa laskettelulaseissa oli yleensä oranssi linssi. Taisipa myös tuo hengenheimolaiseni Tero V. kirjoittaa joskus aiheesta muutaman rivin... "sininen on vaan coolia".
Jokohan Matti M on alkanut varustautua talveen...voitaisiin pitää se lisävalomiitti ens talvena! ;D
Täytyy volvottimeen laittaa valot kuntoon talvea varten ja vaihtoehtoja on muutama:
1) Evakuoin ooppelista (menee myyntiin) 2x Bosch Rallye 225 130W hehkuilla ja asentelen ne volvon keulalle kunnollisilla kaapeleilla ja releillä.
2) Kuten edellä, mutta hankin kolmen valon telineen ja laitan nuiden lisäksi vastaavan pistevalon keskelle. Poliisit tykkää, mutta tykätköön.
3) Xenonit, eli vaikka Bosch Navigator Xenon x2. Hinta vaan on suolainen, mutta kaippa ovat hintansa väärtit?
4) Länsinaapurista saa myös Lightforce -valoja (http://www.lightforce.se), jotka myös painivat eri sarjassa kuin perinteiset kattilat, mutta hintaakin on käsittääkseni melkein pari tuhatta kruunua (~200€) kappaleelta.
Kaikki luetellut vaihtoehdot sisältävät lähivalojen parannuksen.
Oma mielipiteenihän on, ettei mikään rumenna auton keulaa niin paljon kuin hirvi. Sakkolappukin on kauniimpi kourassa tai merkintä rekisteriotteessa, kuin nimi hautakivessä. Ei näitä juttuja ymmärrä tuningin ystävät siellä etelässä valaistujen teiden lomassa, mutta mitäs tuosta.
Onko tuo sininen/valkoinen valo kuitenkaan paras vaihtoehto? Eikös keltasävyisellä valolla näe jollain tapaa tehokkaammin? Muistelen nuoruusvuosien lasketteluharrastusta ja siihen aikaan kaikkein parhaimmissa laskettelulaseissa oli yleensä oranssi linssi. Taisipa myös tuo hengenheimolaiseni Tero V. kirjoittaa joskus aiheesta muutaman rivin... "sininen on vaan coolia".
Jokohan Matti M on alkanut varustautua talveen...voitaisiin pitää se lisävalomiitti ens talvena! ;D
Onhan tuolla varastossa 3kpl boschin sinisiä 225:sia ja tellinki niille. Saa vain nähdä minkä auton keulalle niitä on ruuvaamassa kun golffi varmaan menee kohta myyntiin.
On nuita lighforcen valoja joskus haaparannan shellillä ihmetelty. Hintoja en kyllä muista, mutta potkua pitäs löytyä. :D
Sama valo xenonina yltää 1700metriin. Siinä kerkeää jo jonkin verran ennakoida, mutta voipi kyllä vastaan tulijat vaihdella "ajoissa" lyhkäsille. :D
On nuita lighforcen valoja joskus haaparannan shellillä ihmetelty. Hintoja en kyllä muista, mutta potkua pitäs löytyä. :D

Sama valo xenonina yltää 1700metriin. Siinä kerkeää jo jonkin verran ennakoida, mutta voipi kyllä vastaan tulijat vaihdella "ajoissa" lyhkäsille. :D
Nuo Boschin hajauttavat 225:t valaisee esitteen mukaan 1lx jonnekin 350 metriin normaalipolttimoilla, pistevaloista en tiedä. Kuinkahan tuota yllä olevaa kuvaa tulisi lukea...maalaisjärjellä ajateltuna jo nuo normaalit Lightforcen 240 Blitzit ovat jostain käsittämättömän ja järjettömän välimaastosta :D Onkos hapitsulla muita liikkeitä joista valoja kannattaa etsiä, jos ei shellillä olekaan? Entä onkos Matilla kokemusta, miten paikalliset poliisit suhtautuu "kolmanteen pyörään"?
Mulla on pien epäilys että se on aika pitkälle siitäki kiinni miten sarvi otsalla ite ajelee kuinka herkästi poliisit puuttuu noihin tarpeettoman hyviin valoihinkin muun ohella. Neljä Hella 3000 ja pari 1000 keulalla ei ole kertaakaan herättänyt vielä virkavaltaa juttutuulelle ympäri eteläistä valtakunnan puoliskoa ajellessa (koputtaa puuta). Ja ihmetystä lisää kun noissa on vielä toisinaan parkkejakin kiilumassa teinien iloksi ;)
Onhan se kivaa kun näkee kilometrin päähän sen hirven mut mites sitten kun joutuu vaihtamaan vastaantulijan takia lyhyet eikä auton omat valot kanna kuin 50m ja se hirvi tulee silloin tielle 100m päässä sinusta, älkääkä sanoko et sumuvalot auttaa se kun on paskapuhetta.
Omasta mielestä järkevintä on parantaa ensin auton omia valoja mahdollisimman hyviksi ja sitten katsoa missä mennään, lisätä sitten valoja järkevästi ei yliampuvasti.
Omasta mielestä järkevintä on parantaa ensin auton omia valoja mahdollisimman hyviksi ja sitten katsoa missä mennään, lisätä sitten valoja järkevästi ei yliampuvasti.
^Tuo on ihan totta, ja minä olen "ratkaissut" ongelman yleensä sillä että olen laittanu ne lisäpitkät jonkun erillisen napin taakse. Eli kun joku tulee sillä kilometrin suoralla vastaan, niin ensin räpsäyttää lisäpitkät pois päältä, sitten omatkin pitkät kun ollaan riittävän lähellä. Samaten jos liikennettä on sen verran enemmän että koko ajan joutuu vaihtamaan pitkiltä lyhyille ja takaisin niin olen pitänyt lisäpitkien napin "off-asennossa". Kakkiksessa oli hyvä paikka sille napille ajovalokatkaisimen yläpuolella, johon asensin alkuperäisen ns. sumuvalokatkaisimen. Tosin tuommonen keplottelukaan ei paranna auton omia (lähi)valoja joten niiden parantaminen on ihan perusteltua ja kuulunee tämän talven ohjelmaan minullakin. Kaikenlaisten supervalojen jälkeen ne omat lähivalot tuntuu aivan olemattomilta vaikkei ne huonot olisikaan.
Sen myönnän, että tässä lisävalohommassa alkaa turvallisuuden hakemisen lisäksi olla myös tietynlaista kilpavarustelun makua, mutta jostain se täytyy minunkin ne kicksit saada kun esim. spoilerit ja teipit ei kiinnosta ;)
Sen myönnän, että tässä lisävalohommassa alkaa turvallisuuden hakemisen lisäksi olla myös tietynlaista kilpavarustelun makua, mutta jostain se täytyy minunkin ne kicksit saada kun esim. spoilerit ja teipit ei kiinnosta ;)
heh, mulla on kaikki katkaisijoiden takana, eli saan palamaan KO kombinaatiota:
-Omat pitkät vain
-Omat pitkät + Boschit
-Omat pitkät + Cibiet
-Cibiet + Boschit
-Kaikki..
Joskus se muistuttaa vähän minua siitä kuin laskeutuisin lentokoneella maahan kun naksuttelee katkaisijoita :D
Edo// Mulla on omat valot releytetty sekä varustettu 80/100:silla.. eivätkä sitten häikäise vastaantulijaa, olen sen näet itse monesti kaverin auton kanssa koettanut..
-Omat pitkät vain
-Omat pitkät + Boschit
-Omat pitkät + Cibiet
-Cibiet + Boschit
-Kaikki..
Joskus se muistuttaa vähän minua siitä kuin laskeutuisin lentokoneella maahan kun naksuttelee katkaisijoita :D
Edo// Mulla on omat valot releytetty sekä varustettu 80/100:silla.. eivätkä sitten häikäise vastaantulijaa, olen sen näet itse monesti kaverin auton kanssa koettanut..
Eipä ole oikein kokemusta nuista haaparannan autotarvikeliikkeistä. Jossaki kirkon takana muistaakseni on sellaisen keltaisen hallin päässä pikku putiikki, mutta siitä on vuosia kun siellä on tullut käytyä. Luleåsta vois jotain jo löytyäkkin ja hinnat shelliä alempana. Tuolta pitäis löytyä lightforceja:
Automaalaamo V.Mikkola +358 163 119 60
Haparanda/Torneå Lindgrens Åkeri AB 0922-105 25 Haparanda/Torneå Shell 0922-610 00
Haparanda/Torneå Tunga Delar +358-16 447 247, 070-234 57 08
Viime talven oli 3palloa keulassa parkeilla eikä tullut sanomista. Paikallisia ei jaksa kiinnostaa jos auto on tieliikennekelpoisen näköinen, mutta LP:n pojilla voi olla toisinaan virkaintoa.
Mesessä oli niin hyvät lähivalot että hyvin pärjäs, nuitten boschilaisten kanssa, tänä talvena on kyllä ollut tarkoitus kokeilla tarvike xenoneita lähivaloihin. Niitä kun saa jo kohtuu hintaan.
Automaalaamo V.Mikkola +358 163 119 60
Haparanda/Torneå Lindgrens Åkeri AB 0922-105 25 Haparanda/Torneå Shell 0922-610 00
Haparanda/Torneå Tunga Delar +358-16 447 247, 070-234 57 08
Viime talven oli 3palloa keulassa parkeilla eikä tullut sanomista. Paikallisia ei jaksa kiinnostaa jos auto on tieliikennekelpoisen näköinen, mutta LP:n pojilla voi olla toisinaan virkaintoa.
Mesessä oli niin hyvät lähivalot että hyvin pärjäs, nuitten boschilaisten kanssa, tänä talvena on kyllä ollut tarkoitus kokeilla tarvike xenoneita lähivaloihin. Niitä kun saa jo kohtuu hintaan.
Markalla saa markan osia. Jos siriukset maksaa 25€/kpl ja about 45€:lla saattaa saada jo oikeat valot niin en menis säästämään. Teinit kai nuita ostaa ku niissä saattaa olla lediparkit samassa :D Jättäisin myös Britaxit hyllyyn ja valitsisin Boschit tai Hellat. Jos haluaa pienet hyvät lisävalot niin hinta tuplaantuu helposti. Jos ulkonäkö ei aja valotehon edelle niin suosittelen näitä "perinteisiä" rallikattiloita.
Terveisin: Yhteenlaskettu referenssiluku 147,5 ;D
Terveisin: Yhteenlaskettu referenssiluku 147,5 ;D
E240 umpiot ja combo-filtterit, 160-190e.
Tarkennetaan sen verran että kappalehinta ja alv 0% =)
Eli em kierros maksaa jonkinverran yli 400eur.
http://www.seatclubfinland.com/foorumi/ ... hp?t=13180
Tarkennetaan sen verran että kappalehinta ja alv 0% =)
Eli em kierros maksaa jonkinverran yli 400eur.
http://www.seatclubfinland.com/foorumi/ ... hp?t=13180
Mulla olis vitos koppaseen golfiin tarkotus pukata nuo hellan 200 xenonit keulalle, olisko jollain tietoa/kokemuksia nuista valoista.Näkyyvys yms hyvä tietää hommia?
Mites sitte tuo laturipuoli,kuormitaako?Hintaahan nuilla valoilla on mutta muutama tekijä painaa vaakakupissa aikalailla, esim. valoteho, koko (aika kompakti ja teholataan ihan ok vaikuttas)
Pankaahan mielipiteitä asian tiimoilta niin saan varmistuksen päätökseeni.
Mites sitte tuo laturipuoli,kuormitaako?Hintaahan nuilla valoilla on mutta muutama tekijä painaa vaakakupissa aikalailla, esim. valoteho, koko (aika kompakti ja teholataan ihan ok vaikuttas)
Pankaahan mielipiteitä asian tiimoilta niin saan varmistuksen päätökseeni.
Joo, onpa nyt sitte ajeltu nuilla 200xenoneilla ja kyllä täytyy kehua. Pienet ja huomaamattomat valot päällisin puolin mutta kun räpää pitkät päälle niin taivas aukiaa!
Jos nyt vertaa vaikka johonki laitforseihin tai 225:siin niin senverran omaa kehun että mitä nuilla pistevaloilla tekee, tarkotan että sillä on mielestäni ihan sama näytääkö ne 400m vai 1400m.
Minusta ratkasevaa ja tärkeintä on että valot näyttää esim 300m ja valokeila on leveä (kuten hellan 200xenoneissa on) ja näkee ne metsästä tulevat hirvet, peurat, porot etc..
puolueettomasti voin suositella kaikille jotka haluaa autoon kompaktin ja kirkaat lisävalot. Sitte jos ajelee scanialla on tietenki ihan sama onko valot kaivoämpärin vai saavin kokoiset.
Asennus on tietenki kovanlainen homma mutta kyllä ne sinne saa. Ite käytin puskurin pois ja asensin xenon yksiköt, johdotukset ja defan lisälaturin. Että semmosta.
Jos nyt vertaa vaikka johonki laitforseihin tai 225:siin niin senverran omaa kehun että mitä nuilla pistevaloilla tekee, tarkotan että sillä on mielestäni ihan sama näytääkö ne 400m vai 1400m.
Minusta ratkasevaa ja tärkeintä on että valot näyttää esim 300m ja valokeila on leveä (kuten hellan 200xenoneissa on) ja näkee ne metsästä tulevat hirvet, peurat, porot etc..
puolueettomasti voin suositella kaikille jotka haluaa autoon kompaktin ja kirkaat lisävalot. Sitte jos ajelee scanialla on tietenki ihan sama onko valot kaivoämpärin vai saavin kokoiset.
Asennus on tietenki kovanlainen homma mutta kyllä ne sinne saa. Ite käytin puskurin pois ja asensin xenon yksiköt, johdotukset ja defan lisälaturin. Että semmosta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 112 vierailijaa