Kansigallup

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Epelis
-
Viestit: 56
Liittynyt: 21.10.2004 14:09

ViestiKirjoittaja Epelis » 21.2.2005 17:53

Onko toi kansi ongelma kaikissa wv diisel vehkeissä?
Meinasin ostaa -97 TDI:n jolla ajettu 370000mk. Eli onko edessä totaalinen tuho, vai kestääkö tän vuotisessa kansi/kone?

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 21.2.2005 18:04

jos oot seurannu tätä aihetta, niin varmaan oot huomannuy, että täällä puhutaan enimmäkseen AJM pumppusuutin koneesta ja sen ongelmista. Ei kait tossa -97 vastaavia ongelmia ole. Valitettavasti allekirjottaneella AJM ja kansipahvin vaihto edessä :(

Epelis
-
Viestit: 56
Liittynyt: 21.10.2004 14:09

ViestiKirjoittaja Epelis » 21.2.2005 18:59

Juu..Olen lukenu. Mut entiiä mikä kone tossa -97 golfissa on. Onko jakajapumpullinen vai pumppusuutin, ja mikä on se kirjan/nukero koodi.

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 21.2.2005 20:58

taitaapa olla ihan jakajapumpullinen laite. Mulla ainakin koneen tyyppi löytyy huoltokirjan alussa olevasta tyyppi/varuste tarrasta jossa on myös alustanumero yms. Mulla siis AJM. Sulla voi olla esim. AHU, AFN, AAZ, 1Y.

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 26.2.2005 17:44

Nyt on sitten uus kansipahvi AJM:ssä. Menihän tuossa remontissa 8,5 h, mutta kyllä kannatti. 1 ja 2 sylinteristä oli kansipahvi yhteydessä vesikanaviin. Ei ollu onneksi vielä ehtinyt kantta syövyttämään, joten "vähän" halvemmaksi tuli. En tiedä mitähän merkkiliikkeet/nyrkkipajat velottaa moisesta projektista, mutta tämä jäi maksamaan vajaa 100 egee (osat)...siis jos omalle työlle ei laske hintaa.

bora power

ViestiKirjoittaja bora power » 27.2.2005 13:18

2000vm. AJM 192tkm. ilman remppaa vielä.. taidan olla toisena.

VW4ever
-
Viestit: 40
Liittynyt: 23.7.2003 13:47

ViestiKirjoittaja VW4ever » 27.2.2005 16:14

vm.95 aaz 1.9 td-ic 280tkm ja kansi vaihtoon..

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 27.2.2005 21:18

Nyt on tiivisteen vaihdon jälkeen tehty Lapinreissu 2400km lähes ongelmitta. Ilman lämmitystä lähtee edelleen nihkeästii käyntiin. Hehkut on mitattu, mutta kenties niissä on silti vikaa tai jotakin muuta häikkää. Lämpöanturikin on vaihdettu syksyllä.

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 28.2.2005 10:59

Heitätkö Hese jotain homman kustannuksista. Itseäkin kiinnostaisi, että paljon se LMS velottaa hommasta, kun ei tuo stokka kauheesti kiinnosta ja homma kuitenkin vääjäämättä on edessä, jos ei sitten ole sattunut joku "vahinko" tuotantolinjalla ; )

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 28.2.2005 13:05

Tuo käyntiinlähtöongelma tuli minullekkin Passattiin kun vaihdettiin kannentiiviste ekan kerran! Toisella kertaa säädettiin pumppusuuttimet, mitä lie tarkoittaa, niin sen jälkeen lähti hienosti käymään!!
Mulla maksoi tuo lysti 1000€ Laakkosella.

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 28.2.2005 13:18

Siinähän on säädettävä nokka-akselin hihnapyörä, joten varmaan ei ole ollut säätö ihan kohdallaan kansipahvin vaihdon jälkeen.

VariantPwD: Mikä lastu sulla on kun on ~105kW

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 28.2.2005 13:37

Mika Karala Turbotecistä chippasi. Ollut 1,5 vuotta eikä voi valittaa.

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 28.2.2005 17:26

Niin tarkoitit niitä nokkia mitkä käyttää pumppusuuttimia, mutta tarkoitin, että oikeen pumppusuuttimiin tehtiin jokin säätö ei nokkiin! Mulla oli Pasuunassa (AJM) 110 kw ja ei myöskään valittamista kulun suhteen! Ihmejuttu kun se Karala ei ota noista enemmän kun on kerran niin "hyvä"??

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 28.2.2005 18:15

Ihme juttu kun on kestänytkin. Volovo-miehen pasuunassa sitä ropleemaa vissiin riittikin. Kyllä Karala olis siitä saanut helposti sen 110 kW, mutta halusin tämmösen semivirityksen. Hyvin on pysynyt muun liikenteen mukana...

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 28.2.2005 21:13

Juu kyllähän tuollakin kw-määrällä jo tavalliset perheautot jää katselemaan!! ;)

skari
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 9.12.2004 14:26

ViestiKirjoittaja skari » 1.3.2005 12:58

Mulla on 226 tkm ajettu Passat AJM koneella ja vuosi sitten chipattu + Evry vastusmodaus,vielä kansipahvi on kestänyt .
Tehoa pitäsi olla 107 kw /338 Nm.

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 1.3.2005 13:28

Vielä palatakseni näihin tehoihin, niin kyllä Turbotecissa 120 kW on saatu AJM:stä irti. Paremmin vaan nukuttaa öisin, kun ei kaikkea tehoa oteta irti.

Toisaalta en kyllä tiedä, että voiko AJM:n omistaja koskaan nukkua öitään ihan rauhassa... ; )

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 1.3.2005 13:49

Totesin ettei voi!!! ;) ;)

nuoppis
-
Viestit: 3
Liittynyt: 18.2.2005 13:35

Passat TDI -98 AFN 81kW

ViestiKirjoittaja nuoppis » 4.3.2005 17:25

Kansigallupille jatkoa. Kannentiiviste vaihdettu 373tkm. Kansi tasohiottu ja venttiilinvarrenkumit sekä stefat vaihdettu. Oireina oli nesteen häviäminen ja paineen keräytyminen paisuntasäiliöön. Hintaa lystille tuli 550 euroa (ei tehty laakkosella), josta myyjäliike maksoi puolet koska 3kk ostoturva oli vielä voimassa.

nuoppis
-
Viestit: 3
Liittynyt: 18.2.2005 13:35

ViestiKirjoittaja nuoppis » 4.3.2005 20:21

Kansipultit, 10 kpl vaihdettiin myös.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 4.3.2005 21:09

ei tarvi pumppareiden pultteja vaihtaa.....

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 4.3.2005 21:23

Minulla ainakin vaihdettiin pultit.

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 4.3.2005 21:31

Ja mulle

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 5.3.2005 13:17

Kyllä ne pumppusuutin koneen pultitkin ovat vaihdettava. Niitä venyviä pultteja nekin on. Joten aina vaihtoon.

golf td
-
Viestit: 53
Liittynyt: 15.9.2003 20:49

ViestiKirjoittaja golf td » 6.3.2005 17:24

1,6 td 350 000 ja pahvi meni. Toivottavasti ei kansi, ei ainakaan pulputa.

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 6.3.2005 18:21

mulla meni turbotetusta 1.6d:stä paffi "ehkä" n.350tkm kun oli mittarissa..

tosin tuo paffi meni vähän sen takia kun alkutalvesta vesiletku halkes ja karkuutti nesteet pellolle ja pääsi sen takia lämmöt pompsahtamaan,heti sen jälkeen alkoi lievästi oireilemaan ja viime vk:lla levahti lopullisesti.
kansi kävi koneistamolla oikaisussa ja nyt on uusi paffi paikoillaan ja taas matka jatkuu,ainakin toistaisexi..:)

Herdana
-
Viestit: 45
Liittynyt: 1.4.2004 21:25

ViestiKirjoittaja Herdana » 31.5.2005 11:42

Onkos 85KW 4-motion golfeissa AJM?
taulukon mukaan ei,
Golf IV Variant 1.9 TDI IC PD 4Motion 85 KW AUY 01.200x-
Onko niissäkin kuitenkin sama heikko kansipahvi?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 31.5.2005 12:47

AFN Passatista petti tiiviste 205 tkm kohdalla. 2. pytty oli vuotanut painetta vesitilaan, viimeisellä vianhakutestillä takanatulija pyyhki tuulilasia puhtaaksi Passatin nesteistä...

Nyt tulee ARP:n pinnapultit pitämään pakettia kasassa. Venttilin ohjurit meni kaikki vaihtoon, ovat kuulemma niin lyhyet että kuluvat suhteellisen nopeasti.

Pientä viritystä tulee tietysti samalla, nokka-akseli hiotaan 1mm isommalle nostolle ja vähän lisää asteita. Näillä näkymin tulee sama nokka kuin 'euron' Golfissa.

jmtillo
-
Viestit: 58
Liittynyt: 23.7.2003 11:48

ViestiKirjoittaja jmtillo » 31.5.2005 15:11

85kw 4Motion Bora -AJM vm. 2000 (ilmeisesti kuitenkin mallivuotta 2001). Mittarissa 210tkm ei vielä mitään oireita.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 1.6.2005 16:40

tottakai pumppusuutin koneissaki kannenpultit täytyy vaihtaa...mut tarkoitin sitä ku volvotdi puhu jostain pumppareiden pulteista et ne pitäis vaihtaa.

jukkaik
-
Viestit: 40
Liittynyt: 23.12.2005 7:33

ViestiKirjoittaja jukkaik » 23.12.2005 8:19

jatkoa gallupille: afn ja 194tkm, kannentiiviste vaihtoon. vuoto 2. ja 3. sylinteristä vesitilaan. rupes työntämään nestettä pihalle paisarin kautta. täytyy ottaa homma osittain omalle kontolle, n75 ollut ilmeisesti sökö n. vuoden. laitoin ahtomittarin vasta loppukesällä. meni vikatilaan pakkasilla viime talvena koko ajan. vastaavan teki alkuviikolla kun vein autoa tiivisteen vaihtoon, pakkasta 14 astetta. ennen vikatilaan menoa n. 10 kiihdytystä eri vaihteilla, joka kerta ahdot n. 2,2- 2,3 kiloa. turbo huollettu joten siivet liikkuu jouheasti. ihmetyttää vaan ettei ecu reagoinut koviin ahtoihin jo ekassa kiihdytyksessä.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 23.12.2005 8:51

AAZ 325tkm ajettu. Kantta eikä pahvia vielä papereiden ja aikasemman omistajan mukaan vaihdettu mutta hiukan pitää märkänä koneen takapuolella En oo varma sotkeeko/hävittääkö tuo KKK 03 öljyä vai kanspahvi. Hyvin tuo ainaki vielä liikkuu piristettynäkin ja en oo jaksanu asiaan paneutua kun menee vielä öljynvaihtoväli öljyä lisäämättä ja ei nesteitä sotke.

I_me
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.5.2005 1:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja I_me » 23.12.2005 18:00

1.6D 430000Km kansi vaihdettu. kansi halki 4sylinterin esikammion ja imu venttiilin seetin välistä + jokaisesta ventiilien välistä. Edellinen omistaja oli vaihtanut kansipahvin ilmeisesti hiljattain., mutta ei ollut tainnut huomata todellista vikaa.

XBora
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.8.2004 2:22

ViestiKirjoittaja XBora » 13.1.2006 8:28

vajaa 280tkm.. ei menny kansi, mutta nokka akseli ja nostimet kaikki täysin... remontille hintaa n.1700€... .Että näin meillä

Lappis
-
Viestit: 24
Liittynyt: 31.7.2003 18:13

ViestiKirjoittaja Lappis » 13.1.2006 14:52

-91 RA-kone, 59kw, mittarissa 341 tkm, kansipahvia ei koskaan vaihdettu eikä yläkertaa muutenkaan rempattu. Ei vuoda öljyä ja lämmötkin ok. (koputtelee...)

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 13.1.2006 20:04

XBora: Ettei vain joku ole joskus käyttänyt öljyä, jossa ei ole pumppusuutin luokitusta?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 22.1.2006 21:31

ATD vm.2002, ~160hp/350nm mekaanisesti vakio moottori, coolerin toimintaa ja ahtoputkia paranneltu.Ajettu 70000 lastulla ja 120000 ilman eli yhteensä 190tkm ja kansipahvi kaput.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 22.1.2006 21:55

Massa vai peltitiiviste? Mistä kohtaa antoi periksi? Vakio turbo?

Olettaisin että on peltitiiviste; luulin niiden olevan jo "ikuisia"..

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 22.1.2006 22:23

Vakio turbo ja peltitiiviste, voihan olla kansikin halki varmistuu mistä kun otan auki..

EDIT:Pahvi pettänyt 2syl kohdalta jakopäästä katsottuna ja teräksinen on..
Onko ensimmäinen ATD josta pahvi mennyt?
Viimeksi muokannut LTR, 26.1.2006 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ghidrah
-
Viestit: 72
Liittynyt: 8.12.2005 5:30

ViestiKirjoittaja Ghidrah » 23.1.2006 23:50

AAZ golfin keulalta, 385 000 mittarissa ja avaamaton kone. Ei vielä oirehia, laturi vaan tahtoo löystyä ;) Öljy alkaa tihkumaan aina hieman ennen vaihtovälin täyttymistä venttiilikopan kannen tiivisteestä, turbon öljyputkista ja suodattimen alta <3

JET88
-
Viestit: 27
Liittynyt: 14.10.2005 9:45

ViestiKirjoittaja JET88 » 24.1.2006 11:09

Jedissä (vakio 1.6D) nyt mittarissa 471 tkm, tietääkseni alkuperäinen kansi, Pugissa (HDi 90hp) 230tkm ja normaali huolloilla on selvitty, jakohihnan vaihto kohta edessä. Valmetissa kaikki original ja nätisti käynnistyy pakkasillakin (onneks on lohkari).

Hynde
-
Viestit: 3
Liittynyt: 25.1.2006 11:47

ViestiKirjoittaja Hynde » 25.1.2006 11:59

AJM 85kw -00 130tkm pahvi puhki ja kansi kiero, molemmat vaihtoon..... niin ja pultit uusittiin myös

zakari
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 25.1.2006 22:39

ViestiKirjoittaja zakari » 25.1.2006 22:56

AFN 1.9tdi 81kw, A6 Audi, vm98, ajettu 230 000. Paisuntasäiliön korkin kautta alkoi hävittämään nestettä. Hävikki pysähtyy n. sentti min rajan alle. Syylärin putket kovat. 1500kierroksen jälkeen paine lisii selvästi. Eli kannentiiviste sökö, tänään mitattu häkä järjestelmästä. Kone on vielä kiinni. Selvittely rempan kuluista menossa... Jakohihna vissiin menee uusiin samalla. Näyttäs tonnin paukulta, kiva kiva, prkl...

Onko vinkkejä kannen töistä/ mikäli joutuu uusimaan koko kannen. Onko takuu kunnostettuja kansia olemassa?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 25.1.2006 23:14

Noilla kilometreillä kannattaa uusia venttilien ohjurit ja paininkupit. Tasopinta tietysti pitää plaanata. Uudet tiivisteet siihen päälle niin noin 300-350 e menee noihin. Suomesta ei tuolla rahalla kyllä kantta saa.
Jotkut on pultanneet kovasti viritetyissä tdi-koneissa kannen kiinni 12.9 pulteilla ja kiristys noin 100-110Nm.

amatööri
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.6.2006 16:03

ViestiKirjoittaja amatööri » 29.9.2006 23:04

Jatketaan vanhaa ketjua... AJM Passat -00 180 tuhatta ja rapiat mittarissa. Tänään vaihdettu takuuseen kannentiiviste. Muutaman kerran ilmattu, lohkolämmitin ja lämppärin kenno tuli tuohon vaihdettua ennenkuin kannentiiviste lopulta katottiin (kysyin heti ekalla kertaa voisiko vika olla kannentiivisteessä).

Toivottavasti nesteet alkaa lopulta pysyä koneessa...

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 30.9.2006 12:22

Kyllä tuommoisen valmiiksi avarretun/koneistetun kannen voi saada jo 500€:n hintaa. Siihen paininkupit, tiivisteet ja pultit päälle, niin jää vielä reilusti alle tonnin.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 30.9.2006 19:52

zakari kirjoitti:AFN 1.9tdi 81kw, A6 Audi, vm98, ajettu 230 000. Paisuntasäiliön korkin kautta alkoi hävittämään nestettä. Hävikki pysähtyy n. sentti min rajan alle. Syylärin putket kovat. 1500kierroksen jälkeen paine lisii selvästi. Eli kannentiiviste sökö, tänään mitattu häkä järjestelmästä. Kone on vielä kiinni. Selvittely rempan kuluista menossa... Jakohihna vissiin menee uusiin samalla. Näyttäs tonnin paukulta, kiva kiva, prkl...


Mulla hukkaa AFN jäähdytysnesteitä johonkin. Paikallisella diesel-pajalla eivät löytäneet vuotoa ulos, eikä kuulemma tee painetta vesitilaan. Öljytkin näyttää mustilta, eli sinne sitä vettä ei lie mene.
Mihin se neste voi hävitä?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 30.9.2006 22:49

Löytyykö paisuntasäiliön alta vaaleaksi kuivuneita jäähdytysnesteen roiskeita? Sinne mulla ainakin ruiski korkin ja ylivuotoreiän kautta, vain kovassa ajossa.

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 30.9.2006 23:18

AVF 2002 96kw 350tkm mittarissa ja oireena savuttaminen.
Vika löytyi kuluneesta nokka-akselista ja yhdestä läpiasti kuluneesta painimesta. Toinenkin painin oli lähellä läpikulumista. Muut olivat ok.

Laakkosella tarjosivat uutta kantta hiluineen hintaan 2200 euroa. Kun nokka laakereineen maksaa 1000 euroa niin tuo heidaä tarjoamansa lienee korjattu kansi, ei tehdasuusi?

Koneesta mitattiin ohivuodot ja puristukset ennen remonttia. Kaikki oli ok..

Mutta nokka oli oikeasti loppu..Nyt uusi nokka, laakerit ja painimet ja hyvin toimii..

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 8.9.2009 9:26

mulla on 226tkm ajettu audi A4 96kw tdi ja tuossa toissapäivänä
ajelin reilummin töihin niin oli roiskassu pasarin tyhjäks ja kone oli kuskinpuolelta märkänä..?

onko nyt sitte kansipahvi menny vaiko paisarin korkki hajalla/tukossa?

auto on vakio ainakin minun tietojen mukaan.

kiitän vastauksista jo etukäteen.

vorkkari
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.1.2009 9:52

ViestiKirjoittaja vorkkari » 8.9.2009 15:37

Vaihdettu kannentiiviste vm.-98, 350 tkm AHU-moottoriin syy: painetta jäähdytysjärjestelmään. Samalla vaivalla uudet venttiilit ja ohjurit sekä tietty kannenpultit. Nyt mittarissa 384 tkm.

papparatsi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 9.11.2006 13:53

ViestiKirjoittaja papparatsi » 8.9.2009 17:48

villev:
Keväällä Golf AJM piippasi merkkivalolla että on neste vähissä pitkän päivätaipaleen päätteksi lähellä pääteasemaa. Totesin että konehuoneessa höyryää ja paisuntasäiliö vajaa.
Aamulla juotin täyteen vettä ja siitä pikahuoltoon. Letkuhan siellä oli antanut periksi tärinästä ja kuumuudesta. Paikka oli alhaalla ja lähellä tulipeltiä.
Ei siinä muuta ku leikattiin haperoitunut pätkä pois ja kun löysiä vielä riitti niin sama letku takaisin paikalleen :)
Erinäisiä kymppitonneja on sen jälkeen jo ajettu peukut, varpaat ja muut ulokkeet pystyssä. Säästän sitä uuden letkun reilua viittäkymppiä johonkin tarpeellisempaan ...

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 8.9.2009 19:17

juu no mulla oli roiskunu kaikki sieltä paisarin poisto reiästä ulos
kun oli myös kuskin puolen kylki autostakin aika nesteessä.

kun rauhallisesti ajelee niin pitää nesteet sisällä mutta en tohi enää moista spurttia ottaa
ennenku jokin vika on löytyny.

tosiaan kun sanoin että ajoin "reilummin" niin tarkotin 2**km/h yhdellä suoralla(joo anteeksi, tiedän että rikoin liikenne sääntöjä) mutta sen jälkeen alkoi piippaamaan.

ja kun pysähdyin oli paisari tyhjä.No ajoin sitte kilometrin hetken jäähdyttelyn jälkeen
lähimpään taloon josta sain koneeseen vettä ja ajoin töihin koska vuotoja ei näkyny
missään, ja hienostihan ne nesteet pysykin sisällä ja ovat vieläkin kun on ajellu rauhassa.

joten viittaako tämä kansi/kannen tiiviste vikaan? jos niin toivotaan että e iole kansi kierossa..ja uskon että ei oo ku autolla voi aivan hyvin ajaa ja kaikki toimii, myös nesteet ok.

mutta jotain tuolle on tehtävä...

tilasin jo varuiksi kannen tiivisteen+pultit jos pannu pitää aukaista.

voiko pitää paikkansa että myös paisarin korkissa voi vika olla?? olisko ollu jumissa tai jotain..?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 31.10.2009 9:49

AFN Passat ja 235 tkm mittarissa. Jäähdytinneste katoaa jonnekin, ei ulkoisia vuotoja havaittavissa. Menee litra varmaan viikossa?

Miten etsiä vikaa, kansi pois huollossa?

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 31.10.2009 9:56

vm 1999 Passat AJM ja pahvin vaihdoin jossain vajaan 430tkm kohdalla, alko tulemaan painetta ja nokea jäähdytysjärjestelmään. Pelkkä pahvin vaihto ilman kannen oikasua, kestäny ainakin tähän asti(447tkm). Ei tietoa onko vaihdettu aiemmin, ei ainakaan huoltokirjassa ollut mainintaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 18 vierailijaa