Jees.
Elikkä vanteet olis hakusessa tohon aakolmoseen, vm. -97 eli tota vanhempaa mallia. Mitäs kokoa porukka suosittelee/mitkä sopii hyvin alle/mitkä näyttää hyviltä?
Vaihtoehdot ovat varmaankin:
8x18
9x18
8,5x19
9,5x19
Monet sanoo et 19" on jo liian iso A3:seen. En sitten tiedä kun en oo livenä nähnyt... Jos päätyy tohon 18" niin mahtuuko 9tuumaa levee vielä pyöriin hyvin? Vai laittaisko taakse 9tuumaa leveen ja eteen 8...?
Ehdotukset, mielipiteet ja kuvat ovat tervetulleita!
Vanteet A3:seen...
Valvoja: ffp jäsenet
Madaltamattomana mahtuu varmaan vaikka 10" pyörimään, mutta madallettuna 8,5" esim et30 tekee jo tiukkaa.
Tässä muutama kuva 8x18 et 35 vanteista 225/40 kumeilla ja reilulla madalluksella.
Madaltamattomana näyttää ihan hirveeltä. Kaaret taitaa olla A3sessa kapeammat kuin esim IV Golfissa. Mulla oli 8,5x18 et 30 ja raapi edestä ja joskus kuormattuna takaakin. 8x18 et35 pyöri moitteetta. 8x19 vois mennä vielä tai miksei 8,5x19 mutta et:n kanssa pitää olla tarkkana. Ei A3nen tarvi 19"sia, 18" sopii huomattavasti paremmin (huom. mielipide ;)
Tässä muutama kuva 8x18 et 35 vanteista 225/40 kumeilla ja reilulla madalluksella.
Madaltamattomana näyttää ihan hirveeltä. Kaaret taitaa olla A3sessa kapeammat kuin esim IV Golfissa. Mulla oli 8,5x18 et 30 ja raapi edestä ja joskus kuormattuna takaakin. 8x18 et35 pyöri moitteetta. 8x19 vois mennä vielä tai miksei 8,5x19 mutta et:n kanssa pitää olla tarkkana. Ei A3nen tarvi 19"sia, 18" sopii huomattavasti paremmin (huom. mielipide ;)
aakolkussa tuppaa oleen jo ahdasta edessä 8x19" varsinkin kun tiputtaa pitäis ja paljon, mutta taakse pitäis kyllä 9" mennä oikeella et:llä
siellä kun tuntuis tilaa olevan...
itsellä 8x19" et35 tässä alla
ja mitä vanteitten halkaisijoihin tulee niin nehän on makuasioita mikä silmää miellyttää
siellä kun tuntuis tilaa olevan...
itsellä 8x19" et35 tässä alla
ja mitä vanteitten halkaisijoihin tulee niin nehän on makuasioita mikä silmää miellyttää
Joo, eli autossa on tollanen H&R:n -35mm satsi...(vai oliko se -30mm, ei jaksa muistaa). Eli ei mikään kovin matala. Tosiaan tällähetkellä oon kallistumassa 8x18tuumasiin ja et30. Sit vaikka 225/35/18 rengastus?
Oon tuossa selaillut nettiä ja FK:lla näyttää olevan pirun halpoja alustasarjoja joissa on vain edessä korkeussäätö, ovatko ne mistään kotoisin? Ainakin autovaruste.netissä niitä on myynnissä... Niitäkin saa kahdella eri takamadalluksella, -40 tai -60mm. Eli onko toi -60mm jo liikaa noitten 18tuumasten kans?
Että sellasta...
Oon tuossa selaillut nettiä ja FK:lla näyttää olevan pirun halpoja alustasarjoja joissa on vain edessä korkeussäätö, ovatko ne mistään kotoisin? Ainakin autovaruste.netissä niitä on myynnissä... Niitäkin saa kahdella eri takamadalluksella, -40 tai -60mm. Eli onko toi -60mm jo liikaa noitten 18tuumasten kans?
Että sellasta...
kannattaisi ennemmin ottaa et35 vanteet niin mahtuu varmasti kaaren sisään, varsinkin jos meinaat tiputtaa -60mm. Spacereita sitten väliin jos haluaa vannetta madalluksen jälkeen lisää ulospäin.
Eihän toi 60mm vielä ihan hirveästi ole, harmi kun ei tullut ikinä mitattua mikä edellisen auton todellinen madallus oli siinä kun oli K&W var2 alusta.
Eihän toi 60mm vielä ihan hirveästi ole, harmi kun ei tullut ikinä mitattua mikä edellisen auton todellinen madallus oli siinä kun oli K&W var2 alusta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”