Passatin lämpömittarista *toimii*
Valvoja: ffp jäsenet
Passatin lämpömittarista *toimii*
Mistä kohtaa konetta löytyy lämpömittarin anturi?.
Siis vika on semmonen että lämpömittari toimii milloin toimii, välillä näyttää että lämpiäis normaalisti ja saattaa kestää 90 asteessa pitkäänkin, mutta yleensä vaan ei näytä mitään tai toimii vain muutaman minuutin.
Eli voiko vika olla muualla kuin anturissa esim. katkos jossain johdossa?
Niin ja auto on passat 2.8 30v ja kone ilmeisesti ALG.
Siis vika on semmonen että lämpömittari toimii milloin toimii, välillä näyttää että lämpiäis normaalisti ja saattaa kestää 90 asteessa pitkäänkin, mutta yleensä vaan ei näytä mitään tai toimii vain muutaman minuutin.
Eli voiko vika olla muualla kuin anturissa esim. katkos jossain johdossa?
Niin ja auto on passat 2.8 30v ja kone ilmeisesti ALG.
Viimeksi muokannut jvp, 4.10.2006 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anturin sijainnista en osaa sanoa tohon koneeseen.
Mutta vahvasti epäilen että sulla on se vanha anturi versio (väriltään musta) jossa on ilmennyt paljon vikoja, mm. juuri tuota viisarin heilumista.
Hommaat sinne sen uudemman anturi version (väriltään vihreä) niin pitäis ongelmat loppua. Maksaa jokusen kympin volkkarilla.
Anturi on aika simppelisti sokalla vaan kiinni, eri asia on sitte että kuin hankalassa paikassa....
Mutta vahvasti epäilen että sulla on se vanha anturi versio (väriltään musta) jossa on ilmennyt paljon vikoja, mm. juuri tuota viisarin heilumista.
Hommaat sinne sen uudemman anturi version (väriltään vihreä) niin pitäis ongelmat loppua. Maksaa jokusen kympin volkkarilla.
Anturi on aika simppelisti sokalla vaan kiinni, eri asia on sitte että kuin hankalassa paikassa....
Koneessa pitäisi olla G62, alla kuvatuksessa 7.
http://juppe.dy.fi/cluster/Cool_alg.JPG
Luulisi että tuosta seuraisi käyntiongelmia jos koneen lämpöanturi sekoilisi kun tuo menee eculle... Tulikohan eculta sitten vasta mittaristolle, "todellisia" se mittaristo ei kuitenkaan näytä.
http://juppe.dy.fi/cluster/Cool_alg.JPG
Luulisi että tuosta seuraisi käyntiongelmia jos koneen lämpöanturi sekoilisi kun tuo menee eculle... Tulikohan eculta sitten vasta mittaristolle, "todellisia" se mittaristo ei kuitenkaan näytä.
Tuli nyt itsekin vaihdettua tuo anturi. Uusi vihreällä kannalla varustettu anturi maksoi 27€ käyttöautolla (vanha anturi oli sinisellä kannalla) ja autona siis Passat -99 1,9TDi AFN koneella
pieni selostus:
1.Varaa seuraavat tarvikkeet: Uusi anturi, uusi anturin o-rengas tiiviste, uusi muovinen anturin sokka ja n.2.litraa jäähdytin nestettä
2.Irroita koneen päällä oleva suoja
3.anturi sijaitsee koneen takana ylävesiletkussa ja työtä helpottaa jos irroitat "huohotin säiliön" anturin edestä pois (säiliö n.5x10.cm)
4.Irroita liitin anturista, nosta sokka pois, irroita anturi vetämällä sitä suoraan taaksepäin(eli ohjaamoon päin) ja poista vanha o-rengas. Huom:kun irroitat anturin niin jäähdytin nestettä karkaa noin.2.litraa joten ole varovainen ettet polta itseäsi kuuman jäähdytin nesteen takia.
5.asennus tapahtuu päin vastaisessa järjestyksessä (muista lisätä uutta jäähdytin nestettä :)
Homma kesti n.20.min ja nyt toimii lämpömittari.
pieni selostus:
1.Varaa seuraavat tarvikkeet: Uusi anturi, uusi anturin o-rengas tiiviste, uusi muovinen anturin sokka ja n.2.litraa jäähdytin nestettä
2.Irroita koneen päällä oleva suoja
3.anturi sijaitsee koneen takana ylävesiletkussa ja työtä helpottaa jos irroitat "huohotin säiliön" anturin edestä pois (säiliö n.5x10.cm)
4.Irroita liitin anturista, nosta sokka pois, irroita anturi vetämällä sitä suoraan taaksepäin(eli ohjaamoon päin) ja poista vanha o-rengas. Huom:kun irroitat anturin niin jäähdytin nestettä karkaa noin.2.litraa joten ole varovainen ettet polta itseäsi kuuman jäähdytin nesteen takia.
5.asennus tapahtuu päin vastaisessa järjestyksessä (muista lisätä uutta jäähdytin nestettä :)
Homma kesti n.20.min ja nyt toimii lämpömittari.
Vähemmällä jäähdytysnesteen valumisella saattaa selvitä, kun aukaisee paisuntasäiliön korkin, pari kertaa pumppaa sitä ylävesiletkua ja puristaa letkua kasaan samalla kun ruuvaa paisuntäsäiliön korkin kiinni. Näin putkeen jää alipaine ja kun anturin nappaa pois niin järjestelmä imee ilmaa sitä kautta ja nestettä valuu vähemmän hukkaan.
Näin ainakin omassa anturin vaihdossa.
Edellyttää tietysti ripeyttä, ettei jäädä ihmettelemään vartiks et mites päin tää anturi nyt tulikaan tonne.
Ihan vinkkinä vaan!
Näin ainakin omassa anturin vaihdossa.
Edellyttää tietysti ripeyttä, ettei jäädä ihmettelemään vartiks et mites päin tää anturi nyt tulikaan tonne.
Ihan vinkkinä vaan!
Itellä tuli anturin kans vikaa tuohon meijän passattiin.
Eli ilmeisesti tuosta samasta anturista on kyse? Ahtaassa paikassa 2.8:ssa? eli edestä katsottuna koneen takapuolella tuo anturi vai menikö mettään?
Mikä osanumero tuolle uudelle anturille on?
Koodi: Valitse kaikki
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62):
Implausible signal
P0116 - 35-00 - -
Eli ilmeisesti tuosta samasta anturista on kyse? Ahtaassa paikassa 2.8:ssa? eli edestä katsottuna koneen takapuolella tuo anturi vai menikö mettään?
Mikä osanumero tuolle uudelle anturille on?
Löyty tämmöinen ohje Vortexilta ja osanumerot VR6:n koneelle.
Onkohan tuossa 04 V6 2.8:ssa sama anturi?
Onkohan tuossa 04 V6 2.8:ssa sama anturi?
kysytäänpäs nyt vielä oman passatin lämpömittarinanturin sijainti, Moottorimalli ADR. Vois joskus huvikseen vaikka vaihtaa jos siitä ei ole kuin hyötyä eikä maksa paria kymppiä enempää. Muuta ihmeellistä ei mulla mittari tee kuin että lämpenee hyvin eikä ylikuumene milllään, mutta ihmetyttää kuinka hemmetin kauan moottori pysyy lämpimänä, ajan moottorin lämpimäks ja menen vaikka kauppaan, jonkun vartin päästä kun tuun takasi ni moottori o vieläkin lähes ajo-lämmin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos se on samassa kohtaa kuin pre-facelift 2.8:ssa, niin ylhäällä - muistaakseni oikeanpuoleisen kannen takaa lähtevän vesijohdon lähistöllä.
Oman V6:n myin jo >2v sitten, mutta muistelisin että siinä saattoi olla jopa kaksi anturia vesijohdoissa (toinen alhaalla?).
Anturin hinta kannattaa kysellä marmorilta, ainakin ennen noitten Motonetin, ym. antureiden kanssa oli ongelmia, jollei muun niin keston kanssa.
Oman V6:n myin jo >2v sitten, mutta muistelisin että siinä saattoi olla jopa kaksi anturia vesijohdoissa (toinen alhaalla?).
Anturin hinta kannattaa kysellä marmorilta, ainakin ennen noitten Motonetin, ym. antureiden kanssa oli ongelmia, jollei muun niin keston kanssa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Passatin lämpömittarista *toimii*
Threada lainatakseni, -01 GTI Golffissa vikakoodi 17704 - error in mapped cooling system (check temp-sensor and thermostat) P1296 - 35-00. VCDS näyttää Coolant Temperature (G62) 2.0°C, joka ei voi pitää paikkaansa, eli mitä ilmeisemmin kyseinen G62 lämpötila-anturi sökö.
Onko niin että anturi sijaitsee GTI:ssä (AUM) tuossa etummaisen suojamuovin alla, joka on kiinni kolmella ruuvilla?
Onko niin että anturi sijaitsee GTI:ssä (AUM) tuossa etummaisen suojamuovin alla, joka on kiinni kolmella ruuvilla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa