akkulaturi lohkolämmittimen jatkoksi....
Valvoja: ffp jäsenet
akkulaturi lohkolämmittimen jatkoksi....
talvi tulee taas aikanaan...ja autossa on virrankulutus melko suuri...valoja, webasto, ym sähkönsyöjiä...
niin ajattelin hommata lohkolämmittimen johtosarjaan sellaisen defan pienen akkulauturin...mutta onko sen lataustehosta oikeasti mitään hyötyä...? eikös sellaisten lataustehot kuitenkin ole aika pienet...?
niin ajattelin hommata lohkolämmittimen johtosarjaan sellaisen defan pienen akkulauturin...mutta onko sen lataustehosta oikeasti mitään hyötyä...? eikös sellaisten lataustehot kuitenkin ole aika pienet...?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
3 A näyttäs olevan. Kyllähän silä jo jotain tekee.
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 10.7.2006 20:47
siis 3A lataa tunnissa, ko? kö?
Tietysti tyhjää parempi, mutta onko auto tolpassa enempää kuin noin 2h/vrk.. eli lataus mikä on saatu akkuun ni on 6 Ah. Kerrostalon pihassa tarkottaisi sitä että käyt 2h välein vääntämässä kelloa lissää.
Saattaa olla että en asiasta mitään tiedä mutta, olenhan myös olutta ottanut :/
Tietysti tyhjää parempi, mutta onko auto tolpassa enempää kuin noin 2h/vrk.. eli lataus mikä on saatu akkuun ni on 6 Ah. Kerrostalon pihassa tarkottaisi sitä että käyt 2h välein vääntämässä kelloa lissää.
Saattaa olla että en asiasta mitään tiedä mutta, olenhan myös olutta ottanut :/
Heittää sieltä tolpasta sen kellon menemään ja pistää tuon laturin jatkoksi defan oman kellon Tuo laturihan sisältää releen jota kello ohjaa eli kytkee lämmittimet päälle haluttuun aikaan.
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Minä pistin Eberin kaveriksi C-tek automaattilaturin vänkärin jalkatilaan ja töpseli sisätilan pistokkeeseen. Laturilta johdot akulle. (sulake akun päässä)
Lohkolämmittimen haara irti. Helppo, halpa ja ennen kaikkea paras laturi Optimalle.
Seuvaavaksi ohitin tolpastani kellon. Kateellinen naapurikaan ei sitä tiedä kun kello on paikoillaan...
Nyt lataa aina kun pistän vaan johdon paikoilleen. Tosin harvoin tulee tarve ladata vaikka ajan lyhyttä työmatkaa (6km) koska Optima tuntuu ottavan virtaa vastaan nopeasti.
Lohkolämmittimen haara irti. Helppo, halpa ja ennen kaikkea paras laturi Optimalle.
Seuvaavaksi ohitin tolpastani kellon. Kateellinen naapurikaan ei sitä tiedä kun kello on paikoillaan...
Nyt lataa aina kun pistän vaan johdon paikoilleen. Tosin harvoin tulee tarve ladata vaikka ajan lyhyttä työmatkaa (6km) koska Optima tuntuu ottavan virtaa vastaan nopeasti.
Viimeksi muokannut Sähköputkimies, 3.11.2006 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Hurjissa hinnoissa nuo autoon tarkoitetut valovirtavermeet, kun ottaa huomioon, että on kuitenkin kyse virtalähteestä, joka antaa muutaman ampeerin virran. Toki, onhan noiden kestettävä kosteutta, liitosten on oltava tiiviita ja kai niissä on jotain älykästä elektroniikkaakin.
Kotikäyttöön vastaavantehoisen kiinalaisvalmisteisen laturin saattaa saada 5-10 eurolla, mutta eipä noille juuri mitään vaatimuksia olekaan.
Kotikäyttöön vastaavantehoisen kiinalaisvalmisteisen laturin saattaa saada 5-10 eurolla, mutta eipä noille juuri mitään vaatimuksia olekaan.
Siis se, paljonko sinne akkuun uppoaa virtaa on riippuvainen latausjännitteestä. Mitä isompi jännite, sitä enemmän sinne akkuun uppoaa virtaa. Tässä siis puhutaan nyt todella suhteellisesta käsitteestä eikä asiaa voi ihan noin ilmaista.Kyllä se enemmän kuin pari amppeeria ottaa, mutta ei niin paljoa kun on tarjolla... Siis pakkasessa.
Tuollainen on ollut käytössäni jonkun talven.
Tuollainen Sähköputkimiehen mainitsema CTek lienee akun latauksen kannalta kaikkein järkevin vaihtoehto. Esimerkiksi CTek 3600 maksaa vajaat 60e ja laturin voi asentaa kiinteästi autoon. Lisäksi kyseinen vehje osaa itse ladata akkua tarpeen mukaan ja siirtyä ylläpitolataukseen kun akku on täynnä.
Ilmeisesti esimerkiksi tuossa Defan omassa laturissa ei ole mitään automatiikkaa?
Edit: Eri asia on, saako lohkolämppärin johdosta virtaa laturille laillisesti ja turvallisesti mistään muualta kuin sisäpistorasiasta. Noihin sarjoihin ei liene olemassa mitään virran ulosottoon tarkoitettuja haaroituskappaleita.
Ilmeisesti esimerkiksi tuossa Defan omassa laturissa ei ole mitään automatiikkaa?
Edit: Eri asia on, saako lohkolämppärin johdosta virtaa laturille laillisesti ja turvallisesti mistään muualta kuin sisäpistorasiasta. Noihin sarjoihin ei liene olemassa mitään virran ulosottoon tarkoitettuja haaroituskappaleita.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kilpijoki kirjoitti: "Mikään ei varmaan estä laittamasta sisätilan pistorasiaa konehuoneeseen? Onhan siinä panssaroitu johto ja luultavasti IP luokkaakin riittävästi."
En usko että IP-luokka on tarpeeksi suuri, sehän on täysin avoin pistorasia jonka IP luokka on max. jotain 30 (eli suojattu yli 2,5.mm kiinteitä kappaleita vastaan ja kosteussuojaamaton) kun konehuoneessa pitäs olla vähintään IP 52 (Suojattu pölyltä ja 15.asteen kulmassa tippuvaa vettä vastaan)
En usko että IP-luokka on tarpeeksi suuri, sehän on täysin avoin pistorasia jonka IP luokka on max. jotain 30 (eli suojattu yli 2,5.mm kiinteitä kappaleita vastaan ja kosteussuojaamaton) kun konehuoneessa pitäs olla vähintään IP 52 (Suojattu pölyltä ja 15.asteen kulmassa tippuvaa vettä vastaan)
Viimeksi muokannut *Patu*, 27.9.2006 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis se, paljonko sinne akkuun uppoaa virtaa on riippuvainen latausjännitteestä. Mitä isompi jännite, sitä enemmän sinne akkuun uppoaa virtaa. Tässä siis puhutaan nyt todella suhteellisesta käsitteestä eikä asiaa voi ihan noin ilmaista.
Juu latausjännitettä nostamalla mahdollistetaan suurempi latausvirta, mutta ei sitä akkua voi pakottaa ottamaan virtaa vastaan. Defan 10A laturi nostaa napajännitteen maksimissaan 15.5V saadakseen mahdollisimman paljon energiaa sisään. Ja molemmat defan nykyiset laturimallit omaavat latausautomatiikat
Perus lyijyakku on kaukana ideaalisesta ja pakkasessa se ei ota virtaa vastaan samalla lailla kuin lämpimässä. Muutenhan nykyautojen 90-150A latureilla ei kauaa akku täyttäisi?
Optima rullakennoakku ottaa pakkasessa paremmin virtaa vastaan ja niitä käytetäänkin esim polttoainelämmittimien kanssa ajoajan ollessa lyhyt verrattuna lämmitysaikaan.
-20asteen pakkasessa voi kapasiteetistakin olla tarjolla enää viidesosa nimellisestä "täydessä" akussa.
edit: siistimistä ja poistettu korotetulla äänellä mölisemistä...
Viimeksi muokannut toniha, 27.9.2006 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jep, noinhan se noin menee. Pointtini olikin lähinnä se, että kylmän akun ottama virta on pitkälti kiinni siitä, miten sitä akkua ladataan. Älykäs laturi osaa nostaa jännitettä tarvittaessa.Perus lyijyakku on kaukana ideaalisesta ja pakkasessa se ei ota virtaa vastaan samalla lailla kuin lämpimässä.
Kyllähän sillä joku luokitus täytyy olla, kosketussuojaus vähintäänkin :)Voi olla myös että tuolla pistorasialla ei ole IP-luokitusta lainkaan, koska on ajateltu että se asennetaan aina auton sisäpuolelle.
Edit: Jottei ihan eksyttäisi aiheesta, niin sen latausvirran ottamisessa sisäpistokkeesta on taas se ongelma, että tarvitaan haaroitin jotta sisälämppärin saisi samaan aikaan siihen pistorasiaan. Se taas ei vaikuta pidemmän päälle kovin järkevält
Toki Webaston kanssa sitä sisälämppäriä ei tarvita, mutta jos haluaisi asentaa akkulaturin autoon josta eberi/webasto puuttuu.
Onko jotain estettä asentaa tällaista haaroitinta sisälle tulevan kaapelin päähän ja siitä haaroittaa sisätilapistorasialle ja akkulaturille?
Jos olen oikein käsittänyt kiinteän akkulaturin tehtävänä on vain "herättää" akku käynnistystä varten. Yleensäkin, kylmän auton ensi startti ei ole niin ripeä kuin välittömästi seuraava.
Jos olen oikein käsittänyt kiinteän akkulaturin tehtävänä on vain "herättää" akku käynnistystä varten. Yleensäkin, kylmän auton ensi startti ei ole niin ripeä kuin välittömästi seuraava.
Ei. Omassa kysymyksessäni tarkoitin lähinnä sitä, miten esimerkiksi tuollainen CTek kytketään tuollaisen liittimen perään siististi niin, että sisäpistorasia jää vapaaksi. Vai täytyykö moisessa tilanteessa asentaa 2 pistorasiaa? :)Onko jotain estettä asentaa tällaista haaroitinta sisälle tulevan kaapelin päähän ja siitä haaroittaa sisätilapistorasialle ja akkulaturille?
Aivan, tuo CTek onkin ihan normaaliin pistorasiaan kytkettävä malli. Kuvittelin autokäyttöön soveltuvan laturin olevan tuota mallia, jossa on samanlaiset liittimet kuin lohkolämppärissä.
Toisen pistorasian asentaminen sisätilaan voisi olla ratkaisu, mutta tarvitaan haaroitin+puolen metrin kaapeli+rasia ja nuo hyväksytyt asennuspalikat eivät ole ihan halpoja.
Hyväksymättömien asennus- tai lämmitystarvikkeiden käyttöhän autossa aiheuttaa palovaaran ja riskin toteutuessa vakuutusyhtiö pesee kerkeästi kätensä.
Toisen pistorasian asentaminen sisätilaan voisi olla ratkaisu, mutta tarvitaan haaroitin+puolen metrin kaapeli+rasia ja nuo hyväksytyt asennuspalikat eivät ole ihan halpoja.
Hyväksymättömien asennus- tai lämmitystarvikkeiden käyttöhän autossa aiheuttaa palovaaran ja riskin toteutuessa vakuutusyhtiö pesee kerkeästi kätensä.
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Ei tuo mulla ole käräyttänyt mitään vaikka on tullut startattuakin auto ennen kuin irroitin liekasta.
Näin sähköasentajana suosittelen laittamaan mieluummin toisen pistorasian kuin että modaillaan laturin johtoon Defan liitintä jne. Rasia on tosiaankin tarkoitettu vain sisätilaan asennettavaksi.
Muistakaa pojat että purkaamoilta saa vähän käytettyjä johtoja ja haaroittimia pilkkahintaan.
Näin sähköasentajana suosittelen laittamaan mieluummin toisen pistorasian kuin että modaillaan laturin johtoon Defan liitintä jne. Rasia on tosiaankin tarkoitettu vain sisätilaan asennettavaksi.
Muistakaa pojat että purkaamoilta saa vähän käytettyjä johtoja ja haaroittimia pilkkahintaan.
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
Vielä tuosta akun latauksesta kylmällä ilmalla. Tekniikanmaailmahan testasi nuo akut pari lehteä sitten. Lämpötila -20c latausjännite 14,4v paras akku otti 1,18Ah ja huonoin 0,68Ah, joten ainakin pakkasilla tuo 3A laturi riittää hyppien keikkuen.
Jepjep ja kun lukisi loppuun asti nuo jutut niin olisi viisampi, eli latausta suoritettiin 10min ajan josta laskivat energiamäärän. Joten paras akku latautuu 7Ah ja huonoin 4Ah. Joten se 3A laturi ei riitä :)
Jepjep ja kun lukisi loppuun asti nuo jutut niin olisi viisampi, eli latausta suoritettiin 10min ajan josta laskivat energiamäärän. Joten paras akku latautuu 7Ah ja huonoin 4Ah. Joten se 3A laturi ei riitä :)
Viimeksi muokannut Dr.Pioneer, 14.11.2006 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanha topic, mutta mulle ajankohtainen.
Koska taloyhtiössä ei toistaiseksi ole lämmityspaikkaa enää kuin meidän toiselle autolle, ajattelin hankkia Volvoon (bensa) Webaston tai Eberspächerin. Sitä myötä asennan myös kiinteän akkulaturin joka lataisi akkua vaikka ~9h päivässä eli työpäivän ajan. Tuommonen pieni CTEK on suunnitelmissa.
Oliskos tämmöinen asennus hyvä, että laittais sisäpistokkeeseen haaroittimen:
...johon laittais sitten toiseen pistokkeeseen CTEKin ja toiseen sisätilalämppärin?
En tiedä minkälainen mötikkä tuo CTEK on käytännössä, mutta jos sen sais vaikka piilotettua jonnekin esim. kojelaudan sisään tai hansikaslokeroon ja vetäis siltä johdot akulle. Käsittääkseni tästä on jokin sellainenkin malli, jossa ei ole erikseen nappuloita vaan laite toimii aina kun virtaa tulee?
Koska taloyhtiössä ei toistaiseksi ole lämmityspaikkaa enää kuin meidän toiselle autolle, ajattelin hankkia Volvoon (bensa) Webaston tai Eberspächerin. Sitä myötä asennan myös kiinteän akkulaturin joka lataisi akkua vaikka ~9h päivässä eli työpäivän ajan. Tuommonen pieni CTEK on suunnitelmissa.
Oliskos tämmöinen asennus hyvä, että laittais sisäpistokkeeseen haaroittimen:

...johon laittais sitten toiseen pistokkeeseen CTEKin ja toiseen sisätilalämppärin?
En tiedä minkälainen mötikkä tuo CTEK on käytännössä, mutta jos sen sais vaikka piilotettua jonnekin esim. kojelaudan sisään tai hansikaslokeroon ja vetäis siltä johdot akulle. Käsittääkseni tästä on jokin sellainenkin malli, jossa ei ole erikseen nappuloita vaan laite toimii aina kun virtaa tulee?
Ctekistä löytyy netin kautta juttuja vaikka kuinka paljon. Tässä linkki valmistajan sivulle: http://www.ctek.com/FI/Multi-XS-3600.aspx?p=technical
Mulla on itellä tuo defa latur, tosin se on tuo defan toinen malli, haarotuksella ja hyvin pelaa. Asennus oli vaan työläs koska se ei mahtunu muuten ku etupuskurin taakse.
Ainakin minun kokeilemat lataukset on ollu toimivia. Kun tuota eberiä joskus pitää pitempään päällä niin eipä tarvi jännittää että onkohan se akku tyhjä.
Ainakin minun kokeilemat lataukset on ollu toimivia. Kun tuota eberiä joskus pitää pitempään päällä niin eipä tarvi jännittää että onkohan se akku tyhjä.
Volvoissa on semmonen kuriositeetti, että ensiasennuksena näissä on Brakonin lohkikset ja johdot sun muut, ja siten Defan laturit, haarottimet ym. ei käy eikä myöskään Calix. Kun puskurissa oleva pistoke hajosi ja tiedustelin uuden pistokkeen + siinä kiinteästi olevan panssarijohdon hintaa merkkiliikkeestä (muualta ei saa), niin sillä hinnalla olis saanu mistä tahansa muusta liikkeestä esim. Defan koko satsin vastuksineen kaikkineen, asennettuna. Noh, romikselta löytyi sitten kympillä...
Ostin tänään tuon CTEK Multi XS 3600:n ja ajattelin kytkeä sen tuossa esittelemälläni tavalla.
Ostin tänään tuon CTEK Multi XS 3600:n ja ajattelin kytkeä sen tuossa esittelemälläni tavalla.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos sytkäriin tulee jatkuva virta, voi ladata sitäkin kautta, eikä tarvitse vedellä johtoja akulle.
Tuossa kesällä työkaverin kanssa tuumailtiin kampanjaa vastaavanlaiselle laitteelle.
"Olis se aika kätevää kun jos autosta on tyhjentynyt akku ja sitten akkulaturilla voidaan ladata tupakinsytytinliitäntää käyttäen akku täyteen."
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Muistaakseni jossakin (laissa) oli maininta että sisälämppäri rasiaan saa liittää vaan yhden laitteen. Piru kun en muista missä. Vakuutusyhtiön lakimies löytää sen kyllä.
Tuollaiset maadoittamattomat haaroittimet on laittomia nykyään.
Miksi monen kilowatin lämppärin lisäksi pitäisi olla vielä rupunen sähkölämmitin?
Ctekin laitoin taas paikolleen kun tuli pakkaset, muuten ole sitä tarvinnut.
Viime talvi meni täysin ilman.
Eberi pyörii usein ja pitkään.
Tuollaiset maadoittamattomat haaroittimet on laittomia nykyään.
Miksi monen kilowatin lämppärin lisäksi pitäisi olla vielä rupunen sähkölämmitin?
Ctekin laitoin taas paikolleen kun tuli pakkaset, muuten ole sitä tarvinnut.
Viime talvi meni täysin ilman.
Eberi pyörii usein ja pitkään.
Tuota 10A Defa:n laturia olen suunnitellut A4:seen, kun polttoainekäyttöinen lisälämmitinkin on tulossa.
Defa olisi plug and play, eikä tulisi vakuutusasiamiehen kanssa ongelmia, jos vahinko tapahtuu!
Kuulemma tuo 3A on kahden tupakkiaskin kokoinen ja 10A on taas sitten kaksinkertainen 3A:han verrattuna. Huomenna pitäisi mennä hypistelemään varaosamyyjän luo ;)
Defa olisi plug and play, eikä tulisi vakuutusasiamiehen kanssa ongelmia, jos vahinko tapahtuu!
Kuulemma tuo 3A on kahden tupakkiaskin kokoinen ja 10A on taas sitten kaksinkertainen 3A:han verrattuna. Huomenna pitäisi mennä hypistelemään varaosamyyjän luo ;)
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Mulla on tuo murren 10a defa.
Sitte tuohon vakuutushommeliin. On nuista tapauksia joissa vakuutus ei korvaa vahingon määrää tai alentavasti ainakin ( vähän niinku ajat autolla liikenneonnettomuuden kännissä), Kannattaako säästää muutama kymppi ja sitte huonossa tuurissa tapella sen c-tekin takia korvauksista.
Kun ne ei kuitenkaan ole tehty autoon kiinteiksi.
Sitte tuohon vakuutushommeliin. On nuista tapauksia joissa vakuutus ei korvaa vahingon määrää tai alentavasti ainakin ( vähän niinku ajat autolla liikenneonnettomuuden kännissä), Kannattaako säästää muutama kymppi ja sitte huonossa tuurissa tapella sen c-tekin takia korvauksista.
Kun ne ei kuitenkaan ole tehty autoon kiinteiksi.
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ja kyllä minulla on lupa tehdä jopa oikeita sähkötöitä...
Sama vika ;)
Mutta kyllä tuo c-tek olisi myös yksi vaihtoehto..
Ainoana vaan on se, ettei olisi kiinnostusta alkaa vetämään sisäpistoketta auton hyttiin.
Mutta kun kerran tuon lisälämmittimen itse asentaa, niin samallahan sekin menisi..
Vaihtoehtoina olisi sitten C-Tek:llä CTEK Multi XS 3600 ja 7000. Toki C-Tek kyllä on monipuolisempi, jos haluaa myöhemmin ladata vaikka esim juuri mopoa!
Tuollaiset maadoittamattomat haaroittimet on laittomia nykyään.
Miksi monen kilowatin lämppärin lisäksi pitäisi olla vielä rupunen sähkölämmitin?
Ostamani haaroitin on kuvasta poiketen maadoitettu.
En ole vielä koskaan omistanut webastolla tai vastaavalla varustettua autoa, joten en tiedä tuosta erillisen sisätilalämmittimen tarpeellisuudesta, todennäköisesti kuitenkin turha? Rupuisuuskohtaa en ymmärtänyt :D
Laturille löytyi hyvä paikka keskikonsolin sisältä (vain yhden ruuvin takana), ja kaikki johdotkin kulkee piilossa aina akulle / sisäpistokkeelle asti. Alkuviikosta webaston asennutus.
edit: Aika moni webastollinen näyttää töissä pitävän autoa roikassa sisätilalämmittimen kanssa. Tavallaan kun se jatkuva roikassa pitäminen työpäivän ajan on "ilmaista", ja jos joutuu vaikka jäämään yllättäen ylitöihin niin auto on silti lämmin. Webastoa tuskin kukaan säätää tuntikausiksi päälle?
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Tavallaan kun se jatkuva roikassa pitäminen työpäivän ajan on "ilmaista", ja jos joutuu vaikka jäämään yllättäen ylitöihin niin auto on silti lämmin. Webastoa tuskin kukaan säätää tuntikausiksi päälle?
Sen vuoksi on kaukosäädin jolla Webasto laitetaan lämpiämään sopivaan aikaan - kuka niitä nyt ajastaa jaksaisi :)
Noihin on saatavissa myös prosessori-ohjattuja latureita jotka ovat vähän kuin nuo C-tek:t
Ovat tosin metallikuorella ja niissä on sellasetkin mallit saatavissa missä on suoraan DEFA/CALIX johtosarjaan sopivat liitännät. Sitten vaan toiset johdot akkuun. Ei tartte mitään pistorasioita alkaa asentelemaan. Latausteho oli jotain 17A ja prosessori sit valvoo ettei ylilataa.
Ovat tosin metallikuorella ja niissä on sellasetkin mallit saatavissa missä on suoraan DEFA/CALIX johtosarjaan sopivat liitännät. Sitten vaan toiset johdot akkuun. Ei tartte mitään pistorasioita alkaa asentelemaan. Latausteho oli jotain 17A ja prosessori sit valvoo ettei ylilataa.
Viimeksi muokannut kozel, 12.1.2009 9:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
OVH Hinnat noille Leabin latureille on:
-Suko 230,-
-Defa 260,-
-Calix 270,-
Lohkolämmittimelle on mahd. pistää myös termostaatti joka katkasee lohkolämmittimen kun konehuone on +5c niin ei turhaan hehkuta konetta jos haluaa enemmänkin latailla akkua.
Ja max latausteho näissä on 17A. Defa/Calix liittimet on ihan OEM-Tavaraa joten ne kyllä sopii paikalleen kuten muutkin Defa/Calix tuotteet. Espoo/Juvanmalmilta löytyvät
Tietty pidätän oikeuden muuttaa noita hintoja jos tuppaa meidän hankintahinnat nousemaan.
Sensuuri sallittakoon jos tämä menee ylläpitäjien mielestä liikaa mainoksen puolelle.
-Suko 230,-
-Defa 260,-
-Calix 270,-
Lohkolämmittimelle on mahd. pistää myös termostaatti joka katkasee lohkolämmittimen kun konehuone on +5c niin ei turhaan hehkuta konetta jos haluaa enemmänkin latailla akkua.
Ja max latausteho näissä on 17A. Defa/Calix liittimet on ihan OEM-Tavaraa joten ne kyllä sopii paikalleen kuten muutkin Defa/Calix tuotteet. Espoo/Juvanmalmilta löytyvät
Tietty pidätän oikeuden muuttaa noita hintoja jos tuppaa meidän hankintahinnat nousemaan.
Sensuuri sallittakoon jos tämä menee ylläpitäjien mielestä liikaa mainoksen puolelle.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
käytössä tommoinen 3600 ctek multi, onko siitä mitään haittaa jos latauksen aikana starttaa? tänään kokeilin niin ei kyllä päästänyt savuja pihalle eikä sulake mennyt tuosta sikarinsytyttimestä.
sais vähä enemmän virtasta startti täten.
ctek on kytketty sisäpistokkeeseen ja siitä piuha sikarinsytyttimeen.
sais vähä enemmän virtasta startti täten.
ctek on kytketty sisäpistokkeeseen ja siitä piuha sikarinsytyttimeen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sitten yksi tuollainen näkökulma, että halpoja kopioita kannattaa välttää. CTEK on siitä fiksu värkki, että toisiopuolen (12V puolen) ollessa kytkettynä, se pysyy aina päällä, eikä nollaa asetuksiaan, siis siirry stand-by asentoon, vaikka 230V puolen irrottaa. Esim. eräät B:llä alkavat samalta näyttävät, mutta vähän halvemmat ystävällisesti sammuttavat itsensä kun ensiöpuolen (eli 230V) kytkee irti ja siirtyvät uudelleen käynnistyksessä stand-by tilaan, eli jos laturi on asennettu jonnekin auton uumeniin, ei auta muu kuin kaivaa laturi esiin ja painaa nappia. Joka kerran.
Nimimerkki yksi ylimääräinen B löytyisi hyllystä. Ja CTEK autosta.
Nimimerkki yksi ylimääräinen B löytyisi hyllystä. Ja CTEK autosta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 10 vierailijaa