1.8 t talvipakkasilla
Valvoja: ffp jäsenet
1.8 t talvipakkasilla
Itellä on sellanen tilanne, ettei ole talli eikä pistokepaikkaa. Eli auton joutuisi käynnistämään aina kylmiltään. Onko noissa ollut ongelmaa, lähteekö käyntiin -20 saati kovemmalla pakkasella? Eihän se hyvää tee turbolle ja koneen kestävyydestähän se on loppupeleissä pois, mutta onkos noissa mahdollista että esim. vesipisaroita pääsee jäätymään, ja käynnistäessä ne menee turbon siivestä läpi? Vai pitääkö hommata talveksi joku vaparilintta ;)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Tuon ikäiset autot on yleensä suunniteltu siten, että kestää normaalikäyttöä myös täällä pohjolassa, kunhan vaan edes vähän pitää järkeä mukana toiminnassa. Kunnossa oleva ja normaalisti huollettu 1.8T lähtee ihan varmasti käyntiin pakkasilla, eikä sitä lämmitystä kai kukaan sen käynnistyksen takia käytäkkään niissä. Itse ainakin käytän lohkolämppäriä ihan säälistä konetta kohtaan ja samalla vähän helpotan sitä kohtalaisen karua kylmäkäynnistystä pakkaskeleillä ja mahdollisesti jatkan koneen elinikää muutamilla vuosilla eteenpäin.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Tuo mun tilanne oli semmonen, et emännyys oli lähössä kouluun aamulla ja mikään muu ei lähteny käyntiin. Caddy sano et, kevväämmällllää ja Lada ois muuten lähteny varmasti, muttaku oli startinreleeltä piuha irti! :( Joutu sitte veivata tuo neloskoppanen tulille kylmiltään! Normaalisti pidän Webastoa päällä sen puolituntia ennen käynnistystä ja 15min käynnistyksen jälkeen. (Siis Noin kovilla pakkasilla!)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa