Pistetään nyt tännekkin samat kysymykset kuin muillekkin autofoorumeille
Eli, mitenkäs näissä 2000 vuoden ja uudemmissa autoissa on katsastuksen laita, jos tilaa/tekee itse lumiauralasikuituhärpäkepuskurin? Voiko katsastussetä hylätä kärryn sen takia? Olen kuullut että 2000 vuoden ja uusimipiin autoihin tarvitsee puskurillekkin TUV-todistuksen...pitääkö paikkaansa?
Tuntuu vähän hullullta, koska noita tuningviritelmiä näkee katukuvassa vähän väliä. Onko muka kaikilla tämä TUV-hyväksyntä??? Mitä TUV ylipäätään tarkoittaa...sitä ei varmaan voi hakea puskurille???
Katsastus lasikuitupuskureilla
Valvoja: ffp jäsenet
tüv on saksalainen teknillinen valvonta organisaatio joka tekee hyväksyntiä jos jonkinnäköisille asioille ja esineille ja tutkii erityisesti liikenteeseen liityviä asioita. eli valmistajat tutkituttavat osia tüv:illa joka antaa niille teknisen hyväksynnän, joka on jopa kelpaa suomalaiselle katsastussedälle.
sekään ylijumalan asemassa oleva tuv ei kelpaa kaikilta osin vättämättä suomessa. vaikka eikös sen pitäis? en tiedä. vähän on sellainen mutu-tuntuma
Jos siitä kuitupuskurista alkaa itkee niin kuidutat sinne jonnekin puskurin taakse jonkin paperisen tuv-leiman ja vähän saksankielistä tekstiä niin toimii varmasti. jos ei joku natsi satu olee inssinä... =)
Jos siitä kuitupuskurista alkaa itkee niin kuidutat sinne jonnekin puskurin taakse jonkin paperisen tuv-leiman ja vähän saksankielistä tekstiä niin toimii varmasti. jos ei joku natsi satu olee inssinä... =)
Sebastian, niin.. EU:ssahan ollaan ja TUV:i hyväksyntä pitäis kelvata siinä missä Suomalainen vastaava. Tässä asiassahan ollaan oikeastaan menty parempaan suuntaan ja 'tyvvi-laput' kelpaa aika usein eikä muuta dokkaria tarvita.
Mutta esim jälkiasennusahdinsarjojen osalta ollaan vähän ikävämmässä asemassa, täällä kun noi vähäpäästöiset autot käsitellään yksilöinä eikä kukan isossa maailmassa että yksi tyypitystodistus kelpaa kaikille vastaaville.
AKE:lta oli tullut ikävää noottia / suoranainen kielto (eräälle tuttuakin tutummalle katsastusasemalle) että yhtäkään tyvvi-lapuilla esim. saksassa (jälki)ahdettua vähäpäästöistä autoa ei Suomen niemellä enään leimaan saa (poislukien muuttoautot joissa kohtelu nyt muutenkin vähän erilaista). Ko. asemalla yksi jälkiasennus remmipaketilla varustettu Saksantuonti on leimattu ennen tuota Suomeen.
Mutta esim jälkiasennusahdinsarjojen osalta ollaan vähän ikävämmässä asemassa, täällä kun noi vähäpäästöiset autot käsitellään yksilöinä eikä kukan isossa maailmassa että yksi tyypitystodistus kelpaa kaikille vastaaville.
AKE:lta oli tullut ikävää noottia / suoranainen kielto (eräälle tuttuakin tutummalle katsastusasemalle) että yhtäkään tyvvi-lapuilla esim. saksassa (jälki)ahdettua vähäpäästöistä autoa ei Suomen niemellä enään leimaan saa (poislukien muuttoautot joissa kohtelu nyt muutenkin vähän erilaista). Ko. asemalla yksi jälkiasennus remmipaketilla varustettu Saksantuonti on leimattu ennen tuota Suomeen.
Nyt sitten yksi asia, mitään TüV hyväksyntää ei varsinaisesti ole olemassa. Tüv on Saksalainen firma mikä mm. testailee rahaa vastaan tuotteita kuten Suomessa VTT. Mikäli moinen hyväksyntä lappu löytyy, siinä lukeva teksti merkkaa paljon, esim puskurihommaan mikäli se uusi puskin täyttää vaadittavat E-normit niin sitten saa laittaa. Kyseisen yrityksen hyväksyntä laput kelpaavat Suomessakin 100%:sti, mutta mikäli siinä ei ole hyväksyntiä mitä Suomessa vaaditaa, ei tietenkään kyseinen osa mene leimasta läpi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa