1.6l dieselin muutto bensaksi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

1.6l dieselin muutto bensaksi

ViestiKirjoittaja tero_v » 5.11.2005 11:58

joopa joo tuli siinä ostettua golf mk1 -84 1.6d ja ajattelin vaihtaa koneen vaikka 1.8 ykspisteruiskuun ku tulee ihan vaan kesä autoksi, ku joskus valmistuu, eikä jaksa maksaa diesel veroa...

tarkoituksena olis rakentaa "ns.saksan malli" (leveät ja pienet alut alle ja tonttiin ja kaikki ylimääräinen pois)

eli onko miten vaikea projekti tuo koneen vaihto? jos laittais esim.golf 2 tai golf 3 1.8 koneen... mitä kaikkea joutuu vaihtamaan ja mitenkäs sähköjen laita on? joutuuko tekemään koviakin muutoksia?

jos jollain kokemuksia tämäntyyppisestä väsäilyistä, niin otan mielelläni neuvoja vastaan.

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 6.11.2005 10:43

no eikös kannattais rollelta kysellä kun sillähän on se mk1 1.8T

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 6.11.2005 11:13

teknisestihän tuo o iha bolt-on, helpoimmalla pääsee kaasarikoneen kanssa, ruiskumallin kanssa on se bensaletkusäätö, painepumppu ja siirtopumppuhomma... kaasarikoneen sais varmaan menemää samoilla jarruillaki 1.6:sena, ehkä.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 7.11.2005 15:56

paljon noissa 1.6 ja 1.8 kaasarikoneissa on hevosia.... ja kyllähän tohon jarrut pian vaihtaa, ku löytyy varmaan joka purkaamolta osia...

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 8.11.2005 20:25

1.8 90hp ja 1.6 olisko ollu 70 tai 75 hp, jos siis puhutaan kaasarikoneista.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 8.11.2005 21:08

Saako ehottaa?
Ite ihan oikeesti tässä mietin , että ois tuonut maahan gti:n sijasta gtd:n ja laittanut siihen jonkun uudemman vagineen td/tdi:n ja rekisteröinyt 2-paikkaseksi. Ilmeisesti kuitenkin vielä saa noinkin tehdä kun paikkalukuja ei ole tuon enempää?

olisi ollut hieman virivaraa ja kun kaaret ois napannut sisälle ,niin ei muuta kuin kovaa ajoa =)

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 8.11.2005 21:20

ei kai noita enää paketteriks saa... se olis kyllä unelma, ku laittais 1.9td:n tonne mk1:seen, mut eipä taida onnistua enää nyky päivänä.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 12.11.2005 12:49

onkos dieselin laatikos tiuhemmat välitykset, ku bensa ja sopiiko dieselin 5v laatikko 1.8 kaasari koneeseen? <- onko kukaan ikinä kokeillut?

eikös mk2 kone mene suoraan mk1, mutta pitääkös tehdä muutoksia jos pistää mk3 koneen mk1. <-tuliko tarpeeksi epäselvästi
Viimeksi muokannut tero_v, 30.12.2005 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 12.11.2005 14:08

75 heppaa on ainakin joskus ollu mun pasaatin 1.6 EZ pannussa

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 30.12.2005 2:29

pystyykö tuollaisesta 1.8 kaasari koneesta repimään yhtään lisäheppoja irti (ei mitään mahdottomia), menis muutokset siinä samalla, ku tekee koneremontin

edit:
ja saako noihin viripalikkaa, vai pitääkö teettää?
Viimeksi muokannut tero_v, 30.12.2005 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 30.12.2005 11:06

Olisikohan tuosta apua..?

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 14.1.2006 17:51

mistähän näihin vanhoihin vapareihin saa viritys osia? siis kyseessä 1.8 kaasari...

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 14.1.2006 18:55

jos kannen porttausta haluaa niin jr tehokansi ois aikoinaan tehny muihin nähden todella halvalla... liekö firma vielä pystys? itselläkin oli jokui aika sitten 1.6 golffi jota oli hieman piristetty...

Toni Jokilehto
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.1.2005 21:07

ViestiKirjoittaja Toni Jokilehto » 14.1.2006 20:51

Osiahan löytyy.. Prostreet,Ranaco,Racersplace,Lautamäki jne...

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 23.1.2006 11:37

paljonkos autoon saa nykyään tulla prosentteja? etsin aken sivuilta mutta en löytänyt. jarruistahan ei taida enää prosennteja tulla.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 23.1.2006 15:05

34,9 ilman kanta-autotarkastusta, 49,9 jos on tarkastettu. Jarruista menee prosentit jos ei ole tarkastettu.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 14.3.2006 23:03

nyt olisi mk1 1.6d lisäksi mk2 8v gti.

saako gti:n takalevyjä ykköseen laitettua?
mites ku ajattelin laittaa gti:n koko sähköjohtosarjan 1 golffiin, että saan kaikki herkut ja muut ruisku jutut pelaamaan, vai onko miten kova homma soveltaa?

mikä on jarrujen % osuus, ku ei löytynyt, ku koko aksilan % osuuden. saa nähdä piisaako prosentit ilman kanta-autokatsastusta.

eikös jarruista ole joku uus laki, että jos ne parantaa turvallisuutta, nii prosentteja ei tule, niin jotkut ainakin väittää.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 15.3.2006 5:23

Tuosta jarrujen prosenteista sen verran että jos auton tehorajaa ei muuteta niin ei tule prosentteja... Mutta jos moottorin vaihdon yhteydessä vaaditaan isommat jarrut niin sillon tulee...

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 15.3.2006 10:35

Mikäettei sinne sais 1.9td:ä laittaa? Ykköskoppasissa on isoimmat koneet ollu 1.8 joten 1.9 menee tilavuussäännön sisään, samoin kuten teho joka on 90hv niinkuin noissa 1.8 bensakoneissakin.
Prosenttiasioista kannattaa kysyä lähinnä konttorilta, täällä on joka jampalla eri mielipide, joskaan ei konttoreidenkaan linjat aina ole ihan yhtenevät.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 15.3.2006 17:42

Tai kannattaa soittaa suoraan AKElle. Täälläpäin tuntuu olevan eri mielipiteet konttorienkin välillä...

1,9 td:ssä tai tdi:ssäkään ei ole mitään epäselvää katsastuksen suhteen.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 15.3.2006 22:40

Mikäettei sinne sais 1.9td:ä laittaa? Ykköskoppasissa on isoimmat koneet ollu 1.8 joten 1.9 menee tilavuussäännön sisään, samoin kuten teho joka on 90hv niinkuin noissa 1.8 bensakoneissakin.


kyllähän sen saa, mutta ei paketteriks pysty katsastamaan ja turha maksaa dieselveroa ku siitä tulee kesäauto... sitä tuolla aijemmin tarkoitin.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 7.9.2006 19:56

mitä kaikkea pakollisia johtoja täytyy vetää ku laittaa dieseliin 8v gti tekniikan. bensa pumpun johdot ja sytytys puolen johdot tietenkin, mut mitä muuta?

ja eikös nuo sulake/rele lootat ole samat kaikissa tekniikoissa? tai siis eikös siellä dieselissäkin ole valmiina paikat bensamallin releille ja muille? <- vähän sekava kysymys, mutta toivottavasti joku tajuaa...

voisiko joku selvittää mulle kuvien merkityt sähkö jutut ja onko ne pakollisia?

osa 1
osa 2
osa 3
osa 4

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 10.9.2006 23:04

^eikö kellään muka ole osista tietoa?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 10.9.2006 23:30

Nyt tulee sit mutua, tarkista jostain etkasta varmuuden saamiseksi...

osa 1 voisi olla rikastimen joku ohjaus
osa 2 voisi olla joku sähköohjattu alipaineventtiili

ja nää oli sit vaa veikkauksia, mikä ruisku tossa edes on? K-Jet?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 10.9.2006 23:36

Mistä moottoriversiosta toi ruisku on peräisin?

Osa 2. lisäilmaluisti, tarpeellinen.

Mulla ei omassa gti:ssä ollut noita muita hilppeitä.

Löytyy sitten 3 kpl gti:n ilmanmäärämittareita+määränsäätimiä jos tarviit.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 11.9.2006 10:50

Mistä moottoriversiosta toi ruisku on peräisin?


1.8 8v gti -85 (ev)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 11.9.2006 11:46

Otas tosta osa 1:sestä useampi kuva, kun näyttäisi että säätää jotenkin järjestelmäpainetta.

jokos tuossa koneessa on polttoaineenkatkaisu moottorijarrutuksessa?
loput osat viittaa hieman siihen suuntaan

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 25.9.2006 17:37

itseäni kiinnostais tieto onko 1.6golfin ja 1.3 golffin nokassa mtn eroa? ja pitäis löytää järkevä hintainen nokka poloiseen.. :S

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 25.9.2006 20:32

Niin nokka-akseleissa? Ovat aivan eri moottoreita Golffeissa.

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 25.9.2006 23:42

okke.. prkl ei oikeen löydy tuohon 1.3l neniä :( joutuu kai 1.6l tekniikan hommaamaan niin pääsee kutittelemaan

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 7.10.2006 20:20

Tero V selvisikö tuo kuvan 3 liitin?
Tai osaako joku muu kertoa mikä liitin kyseessä on?

Sama liitin on itselläni ylimääräisenä

Voin nuo muut varmaan sinulle kertoa kun muistan vaan tallilla tarkistaa

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 8.10.2006 21:31

Jeps, eli kuvan 1 ja kuvan 4 välille tulee johto.
Ja tuo kuva 3 selvisi myös, mutta muisti on niin hyvä että pitää tarkistaa sekin tallilta :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa