Maffissako vika?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

force115
-
Viestit: 40
Liittynyt: 19.6.2005 15:34

Maffissako vika?

ViestiKirjoittaja force115 » 19.9.2006 16:12

AFN-koneinen auto, tehot katosi päivän aikana. Kulku pysyy aivan saman oli maffin johto irti tai kiinni. Kaikki putsarit vaihdettu hiljattain. Eli maffi ilmeisesti rikki, vai onko muita vaihtoehtoja?

Vanha maf on pietrburg merkkinen jos auttaa mitään. Mistähän kannattaa uusi maffi hakea?

force115
-
Viestit: 40
Liittynyt: 19.6.2005 15:34

ViestiKirjoittaja force115 » 20.9.2006 10:19

Osaisko kukaan sanoa mitään?

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 20.9.2006 10:51

Uuden maffin hakisin volkkarilta. Mutta ensin kyllä lokittaisin vakkomilla että vika varmasti on siinä.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 20.9.2006 11:58

Pierburgin maf rikki, ei helkutassa... Kannattaa tosiaan vahvistaa asia VAG-COMin kanssa. Siellä voi olla varaohjelmakin päällä mahdollisen ahtovuodon tai N75 vian vuoksi.

force115
-
Viestit: 40
Liittynyt: 19.6.2005 15:34

ViestiKirjoittaja force115 » 21.9.2006 17:48

No nyt äkkiä katsoin vika koodit niin tällainen tuli:

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
ja

00575 Intake Manifold Pressure Control System


Eli maffi ilmeisesti hajalla, mutta kuinkas noita maffin antamia arvoja voi paremmin testata?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 21.9.2006 19:19

Mimmonen vikakooodi tulee, jos maffin johto on irti?
-voi siellä olla johtosarjassakin vika.

force115
-
Viestit: 40
Liittynyt: 19.6.2005 15:34

ViestiKirjoittaja force115 » 21.9.2006 20:10

Nyt kun nollasin vikakoodit ja ajelin ei tule enää tuota maffin vikakoodia, mutta tuo toinen tuli. Loggailin sitten maffin arvoja ja täyskaasulla kun pyytää maffi arvoa 850 niin se näyttää vain antavan 550, eli ilmeisesti maffissa olis vika, vai?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 21.9.2006 21:35

Maffissa tai johtosarjassa.

force115
-
Viestit: 40
Liittynyt: 19.6.2005 15:34

ViestiKirjoittaja force115 » 21.9.2006 21:38

MIlläpä senkin paikallistaa muullakuin uudella maffilla kokeilemalla.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 21.9.2006 21:45

Yleismittarilla..

Oisko tosta apuja: http://www.geocities.com/tech4tdi/ -> MAF

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 21.9.2006 23:08

Taitaa se MAF olla sitten rikki, siis tuon logituksen perusteella. MAFfista tullut vikakoodi ei kerro MAFfin olevan rikki, voi johtua vaikka jostain väliaikaisesta häiriöstä. Itsellä ollut pari kertaa vastaava koodi, MAF on kuitenkin ehjä.

force115
-
Viestit: 40
Liittynyt: 19.6.2005 15:34

ViestiKirjoittaja force115 » 25.9.2006 18:24

Uusi maffi vaihdettu, mutta ei vaikuttanut kulkuun. ONko ehdotuksia mistä lähtisi seuraavaksi tutkimaan?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 25.9.2006 19:16

Loggasitko uudella MAFfilla arvoja?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 25.9.2006 22:05

Tai katoitko vikakoodeja?

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 14.10.2006 14:20

hurjia lukuja tuo pierpurtilon maffi antaa :o tyhjäkäynnillä jo 520. kiihytyksissä mennää jo ~1300 hujakoilla.. ei taida olla normaalia?
2:lla ja 3:lla kyllä lähtee ihan kivasti mutta 4:lla ja 5:lla alkaa puutumaan. tosin osakaasulla lähtee vielä vetämään hyvin.
vikakoodeja ei anna
pitäskö sitä possilaista vaihtaa tilalle?
Viimeksi muokannut ghousti, 14.10.2006 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

paaton
-
Viestit: 82
Liittynyt: 14.4.2005 20:16

ViestiKirjoittaja paaton » 14.10.2006 14:21

Kiihdytyksessä auto nykii hieman 2500 kierroksesta ylöspäin.

Onkohan vika MAF:issa, ajeltiin testerin kanssa ja pyynti näytti olevan kaasupohjassa 850 ja saanti tipahti välillä noin 650?

Pierpurgin maf oli paikallaan ja puhdistelu ei auttanut.

paaton
-
Viestit: 82
Liittynyt: 14.4.2005 20:16

ViestiKirjoittaja paaton » 14.10.2006 17:38

Itseppä vastailen.

Siinähän tuo vika taitaa olla, toisella maffilla käppyrät kulki melkein päällekkäin. Pieniä kuoppia kyllä oli, joita toisessa 1z passatissa ei ollut lainkaan.
Pitää hakea uusi maffi ja koettaa sillä.

Alkuperäisellä maffilla käyrä romahti jyrkästi alaspäin auton nykiessä ja samalla ahdot kasvoi reilusti.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 14.10.2006 22:16

Omassa kulkieneessa ilmenee nykimistä neljän ja puolen tonnin jälkeen. Vikakoodiksi jää MAF short to plus. Ettei menisi liikaa ilmaa tuosta läpi :D Oireilee sillene että tuntuu kuin rajoitin tulis vastaan mutta about sekunnin päästä jatkaa taas vetämistä. Pitänee hommata jostain isompi maffin runko tai viritellä jotain ohitusletkuja tuolle :D

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 14.10.2006 22:24

kokeile logata MAP arvoja (specified / measured).

hatemi: ohitusletku vaikuttaa enemmän pikku kierroksilla varsinkin jos siinä on ahdistava suodatin verrattuna ilman putsariin ja isoilla kierroksilla vaikutus jää vähäisemmäksi.
Oletko mittaillut alipainetta ennen ahdinta?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 14.10.2006 22:42

Mulla Näyttää maf 1275 jossain 2800rpm kun ahdin alkaa kunnolla heräilemään, mutta ei aiheuta vikakoodia vaikka on tuosta eteenpäin tuon 1275

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 14.10.2006 22:57

Alipainetta ei pitäis hirveästi olla. VAkio snorkkelista reapsin sen snow screen verkon pois ja sen lisäksi vetäisin yhden ~50mm haitariputken putksarikoteloon. Imee ilmaa kuskin puolelta sen ilmanottoverkon takaa. Mahtui kohtuu hyvin ahtoputkien kanssa olemaan sillä nurkalla ;) Lieneekö ram-air efektillä sitten vaikutusta että parin sadan yläpuolella viitosella noita nykimisiä on vieläkin enemmän....

Grendel
-
Viestit: 35
Liittynyt: 2.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja Grendel » 15.10.2006 21:26

Enpä osaa paremmin sanoa mikä vika kuin muutkaan täällä mutta voin kertoa oman kokemuksen.

85kW Alhambra PD alkoi pätkimään muutama vuosi sitten. Ensin vähemmän ja sitten enemmän. Ostin toisen MAFin ja kokeilin. Ja hienosti pelitti. Tehotkin kasvoivat selvästi. Mittasinkin ne mutten tähän hätään muista tarkkaa tulosta.

Tänä kesänä auto on jälleen pätkässyt vähän väliä. Hiljakkoin oireilu on pahentunut ja viime viikolla kone meni jonkinlaiseen safe moodiin eikä kulkenut juuri lainkaan.

Onneksi olin Motonetin kupeessa ja kyselemään.
Onko Seat Alhambra ilmiä?
"Ei"
Entä 115 hp Golf?
"Juu löytyy ja maksaa..."
Entä Mersu?
"Mikä koppa"
No vaikka E
"vm?"
esim 2002
Ja CDI 220
"Ootko varma??"
Juu
"65 egee"
Anna tänne.

Minuutin vaihto ja taas lyyti skribaa ja kulkee selvästi paremmin kuin ennen vaihtoa. Sama ilmi kuin ennenkin. Pierburg joku malli.

paaton
-
Viestit: 82
Liittynyt: 14.4.2005 20:16

ViestiKirjoittaja paaton » 18.10.2006 18:24

Eipä ollut maffissa vika, nyt on köyhä olo.
Kone oli varmaankin vain eri lämpöinen, kun koetettiin toista ilmamäärämittaria ja ei nykinyt juuri silloin.

Ahdothan tuossa kävi vag-comin mukaan korkella ja tipahtivat sieltä nopeasti alas, samalla kun maff käyräkin romahti. Lueskelin tuon Villan kirjoittaman topicin,
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... A+autom%2A
ja tunnustaisi järkevältä tuo N75:n hidas toiminta öljymoskan takia.

N75 on tosiaan vaihdettu viime talvena ja samalla uusittu kaikki alipaine letkut, täytyy puhdistella tuo kikkare ja jos nykiminen loppuu, niin sitten on edessä coolerin ja kaikkien letkujen puhdistus.

Mutta miksi tuo maff käyrä tipahti samalla? Onkohan sittenkin ilmavuoto jossakin...

Voisihan tuo vika olla rikkonaisessa katissakin, mutta eihän ahtopaineet silloin nousisi.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 19.10.2006 10:14

MAF käyrä tippuu koska ahtopaine tippuu, mitä pienempi paine sitä pienempi massa ilmamolekyyleillä ja sitä vähemmän ne jäähdyttävät MAF anturia.

Meneeköhän se auto vikatilaan ja leikkaa syöttöjä pois silloin kun se nykii vai onko ongelma sittenkin niinkin yksinkertainen kuin turbon hukkaportin (tai siipien) toiminta on huonoa. Yhtä hyvin siis se N-venttiilin pätkiminen tekisi tuota. Vikatiloja ei tainnut näkyä testerilä ?

Tietysti jos siellä on jokin vuoto niin se saattaa olla siinä aivan rajalla, joskus menee vikatilaan, joskus taas ei. ECU siis olettaa, että nyt MAF:n tulisi näyttää arvoa A ja se antaakin arvon B. Arvojen erotus on aivan rajalla laittaako vikatilan päälle vai ei.

Mittaa myös, että siellä on alipainejärjestelmässä riittävästi alipainetta, helppo mitata.

paaton
-
Viestit: 82
Liittynyt: 14.4.2005 20:16

ViestiKirjoittaja paaton » 19.10.2006 17:47

Järkeilinkin itsekkin että ahto-ongelma näkyy tietenkin suoraan tuossa maf arvossa.
Seurailin nyt nykimistä tarkemmin ja se vähenee reilusti kun moottori lämpeää kunnolla, eli ei kuullosta kyllä ilmavuodolta.

n75:n puhdistelin => ei auttanut. Testeri ei näyttänyt vikakoodeja, eikä vikatilakaan mene päälle.

Hukkaporttihan tuossa on, mihinkäs tuo alipaineen vähyys vaikuttaisi?

Ahtomittarin asennus edessä ja sitten tutkiminen jatkuu...

Maza80
-
Viestit: 49
Liittynyt: 28.8.2005 10:19
Viesti:

ViestiKirjoittaja Maza80 » 6.11.2006 10:07

Itselläni oli myös samanlaisia ongelmia. Ongelmat alkoivat jossain 290 tkm paikkeilla. Auto on AFN -moottorilla eli turbo on muuttuvasiipinen.

Silloin tällöin moottori meni varaohjelmalle ja pudotti turbon paineet alas ja meno oli kuin vanhalla diisselimersulla. Pörhöllä sanoivat, että vika korjaantuu´, kun olivat poistaneet öljyn huohotinletkusta, mutta mitään eroa en huomannut. Seuraavalla kerralla väittivät, että MAF oli antanut vääriä arvoja ja olivat vaihtaneet sen. Nyt piti olla kunnossa, mutta mitään eroa en huomannut. Seuraavaksi sanoivat, että seuraavalla kerralla, kun vikatila menee päälle niin pitää ajaa sammuttamatta autoa suoraan Pörhölle. No kerran sitten taas meni vikatila päälle ja soitin Pörhölle, että nyt on vikatila taas päällä, että otatteko heti sisään... Sanoivat sitten, että ei sillä ole mitään merkitystä, vaikka tulen vasta seuraavana päivänä ja sammutan auton välillä.. (Tähän asti olin ehtinyt jo ajaa yli 50 kilsaa alitehoisella menijällä) Prkl!!

Aloin kokeilla eri konsteja ja löysin aina jonkin keinon, kuinka kulkua sai väliaikaisesti parannettua. Öljynvaihdon jälkeen kulku parani aina hetkeksi, mutta silloinkin veto alkoi kunnolla vasta 2500 kierroksen jälkeen. Toisinaan taas kelasin 180 kmh mittariin ja sen jälkeen auto toimi taas jonkin aikaa paremmin. Kesällä sitten puhdistin ilmanpuhdistajan "kanaverkon" (löytyi muuten desin verran hyttysiä ja ampiaisia) ja meno piristyi taas joksikin aikaa.

Loppukesästä meno muuttui sellaiseksi, että jos sai kiihdytettyä auton 80 kmh niin sitten ei yleensä enää ollut ongelmia, mutta siinäkin riitti puurtamista.

Nyt sitten parin viime kuukauden aikana turbosta alkoi kuulua vähän jotain sirinää. Kun kiihdytti niin sen kuuli, lähtikö turbo "mukaan", jos ei niin piti löysätä kaasua ja kokeilla uusiksi. Jos yritti kiihdyttää kaasu pohjassa niin auttamatta auto siirtyi mummojen kerhoon.

Meno muuttui sitten sellaiseksi jo, ettei ollut ajokertaa, jolloin auto ei olisi mennyt vikatilaan ja päätin, että nyt menee turbo vaihtoon. Mittarissa oli tällöin 340 tkm.
Geniscan GS200 vikakoodinlukijan kanssa pystyi ajamaan, kunhan toisessa kädessä piti sitä lukijaa ja kuittasi vikakoodeja pois. =) Yhden kiihdytyksen aikana saattoi joutua parikin kertaa poistamaan vikakoodin vauhdissa. Oli tämä kuitenkin helpompaa kuin sammuttaa ja käynnistää uudelleen, jolloin vikatila hävisi. =)

Sitten meni jo hermot ja ostin 50 000 ajetun turbon ja heitätin sen paikoilleen. Meno parani paremmaksi, mitä se on koskaan minun aikanani ollutkaan. Yhtään vikakoodia ei ole sen jälkeen tullut. Testattu on nyt reilun tuhannen kilometrin verran. Auto kiihtyy nyt paljon paremmin ja vetoa löytyy jo alakierroksilta. Voisi kyllä luulla, että koko auto on eri peli! =)

Eli jos autolla alkaa olla 300 tkm ajettu niin kannattaa alkaa epäillä jo turboa, vaikka nuo vikakoodit eivät varsinaisesti siihen viittaakaan.

Jos en väärin muista niin vikakoodit olivat seuraavat:
00519
00575

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 6.11.2006 16:49

Omaan AFN ään vaihdoin varmuuden vuoksi turbon 425tkm:n kohdilla.
Vanhakin pelasi vielä mutta alkoi pitämään pientä vihellystä, siivet liikku hyvin eikä karstasta ollu tietoakaan, kai se karstottuminen on ajotavasta kiinni.
Öljyt vaikuttanee eniten tuohon turbon kestoon, jos auto on kutakuinki vakio.

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 7.11.2006 13:32

hmm, onkohan se nyt tuossa maffissa taas häikkää vai johtuukohan se 12mm nestepäästä?

150tkm huolto tuli tuossa tehtyä, sen jälkeen alkoi tuo ahistava nykiminen kierroksilla 1700-2100rpm .

maffina siis tuo pierpurtilo. vikakoodeja ei anna, mutta viimeksi nuo maffin arvot oli aika korkeella. tyhjäkäynnillä jo 520 sit täyskiihdytyksessä melkein 1300.
pitänee vielä tässä kuhan taas saapi vag-comin käyttöön nii nuo arvot tsekata ja yrittää logata

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 7.11.2006 16:54

Ettei ole se kaksoismassa vauhtipyörä joka tutisee, kiekat passais siihen, itellä "turraa" just noilla kiekoilla

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 7.11.2006 18:19

eipä ole enää tuota kaksoismassavauhtipyörää . kauhia sanahirviö tuo kyl :p

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 6.12.2006 17:51

äskön tuossa vikakoodit luvin, maf sensorilta joku impoulse signal tai vastaava en muista tarkkaan. ilmeisesti siitä sit johtuu tuo 1600-2000rpm välillä nykiminen. ja taas vaihteeks pääsee tuon morkulan vaihtamaan :/ nuitahan kaatuu kun heinää

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 6.12.2006 18:20

egr vuotaa?

golf tdi
-
Viestit: 208
Liittynyt: 19.6.2004 19:36

ViestiKirjoittaja golf tdi » 9.12.2006 21:46

Onko kukaan kokeillut noita maffin spray puhdistus juttuja.Toimiiko?

Henkka K
-
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2003 7:44

ViestiKirjoittaja Henkka K » 9.12.2006 22:45

Ainut mikä mulla auttoi maffiin oli vierailu marmoritiskin ääressä, ei noilla puhditustököteillä ollut mitään vaikutusta.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 9.12.2006 23:17

Kokeilikko tuota crc:n spray tsydeemiä? Ite vaan tuossa päivällä lueskelin nyt tulleita tm:iä ja silmään sattui juurikin mainos kyseisestä tuotteesta.

golf tdi
-
Viestit: 208
Liittynyt: 19.6.2004 19:36

ViestiKirjoittaja golf tdi » 10.12.2006 0:45

juuri tuota kyseistä ainetta tarkoitin^.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 10.12.2006 11:21

Itte pesin kerran maffin brake cleanerilla vähän aikaa pelas paremmin, noin viikon ja taas alko laiskistumaan ja hain uuden.

Henkka K
-
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2003 7:44

ViestiKirjoittaja Henkka K » 10.12.2006 11:51

Kokeilin kahta brake cleaneriä, yhtä elektroniikan puhdistusainetta ja isopropanolia...Ei kyl persedynolla mitattuna ollut mitään vaikutusta.

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 21.1.2007 22:16

Ite kokeilin tossa tallissa ollessani katsoa noita maf arvoja ja antoi reilulla 900 kierroksella (tyhjänkäynnillä) arvot: specified 275.0mg/R ja actual 510mg/R.
Ja pistetään toi egr duty cyclekin viel 4.8% (on tulpattu), jos se jotain merkkaa tässä.
Tossa kaverinkans raavittiin yhdessä päätä että miksi näin, et ei se kai noi maf arvot kuuluis noin olla? Ja täydestä kaasusta ei tietoa.. on vain pöytäkone käytössä. Eipä viitsitty konetta ilman vetoa kiusata..
Viisaammilta vinkkejä/neuvoja

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.1.2007 22:30

Tulpattuna se meneekin juurikin noin. Kone "pyytää" maffin arvoksi 275mg ja yrittää sekoittaa mahd. paljon pakokaasuja sekaan ettei ilmamäärämittarin läpi menisi kuin se 275. Kuitenkin sulla kun on egr tulpattuna niin noin pieniin lukemiin ei millään päästä.

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 22.1.2007 17:37

Siis mulla on peltiläpyskä siel laippojen välissä. Eihän sieltä pitäis yhtään tulla läpi tai jotenkin noin..? Vai tarkoitatko tota maffin arvoa 275mg, ettei niin pieniin lukemiin päästä? Eli onko toi nyt OK ton egr:n kanssa? Vai voisiko jossain olla nyt jotain vikaa..
Autoon asennettiin sen ostaessani lastu, voisiko se jotenkin sekoittaa noita arvoja??
Penkissä kokeilu antoi sellaisen tuloksen että arveltiin et autossa ei todellakaan ole mitn lastua, sen verran vakoiarvoilta tulokset vaikutti.. tais tulla +6hv ja n.20-30n vakioon verrattuna..? Ja paineet oli siin 0.9-1.0 bar..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.1.2007 20:03

Toi egr:n duty cycle on mielestäni koneen pyynti paljonko sekoitetaan ilmaa ja paljonko pakokaasua. Ei se vastaa tulpattuna enää todellista tilannetta, koska pakokaasua ei pääse imuilmaan. Kaikki on sulla ok.

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 26.1.2007 22:34

Kiitos JukkaA!
Jotain autossa kutenkin vaan tuntuu olevan vialla.. Tuntuu vaan että voima ja tehot on jääneet välillä jonnekkin, joskus taas tuntuu että voimaa löytyy ihan tarpeeksi, ihan alkaa suupielet nousemaan kohti korvia :) Jahka tässä saa aikaiseksi hommattua kannettavan autoon niin voisi katsella noita arvoja ajossa.. Vaikka ihan varmuudeksi/huvin vuoksi..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.1.2007 9:51

Ettei vaan auto menisi vikatilaan? Itselläni ahtopaineen säätöventtiili N75 reistailee ja välillä ahtaa liikaa. Kun ahdot menee yli 1.5bar, niin auto menee vikatilaan. Sen jälkeen saa ajaa vajailla tehoilla, mutta onneksi racejen takia se ei juurikaan matkantekoa hidasta.

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 28.1.2007 22:15

hmm.. vikatilaan, eipä mittään ole ilmottanut. Vag gomilla käytiin äskettäin pikaisesti kokeilees tuolla tien päällä:
2415rpm / pyynti 850 ja antaa 1115 ja ( 2060.4 mbar / 1989 mbar )?
3276rpm / vastaavasti 850 ja 975 ja( 2080.8 mbar / 1968.6 mbar )?
Uutta maffiakin kokeiltiin aikaisemmin, mutta ei ainakaan perstuntumalla pahemmin eroa ollut entiseen, mutta niitä ei vaggarilla katsottu. Tulipa sekin koetettua..

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 28.1.2007 23:29

Katos vielä vag-comilla ilmamäärät ja ahtopaineet ~3600 ja ~4100r/min kohdilla.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.1.2007 7:21

Aikalailla normaalille näyttää vielä tähän mennessä.

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 3.2.2007 14:23

Auttaako nämä? Itse pistin merkille että noi paineet ei mene ihan käsikädes pyydetyn ja annetun kanssa? N75?

,Group A:,'003,,,,Group B:,'010,,,,Group C:,'011
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Mass Air Flow,Barometric Pressure,Manifold Pressure,Throttle,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle
,TIME,861-945,240-340,240-340,4-84,TIME,,,,?,TIME,,?,?,Regulator valve?
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, mg/R, mbar, mbar,%,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,1.42,2562,850.0,1265.0,4.8,0.59,1120.0,999.6,1989.0,92.5,1.01,2457,2080.8,2233.8,44.2
,2.64,2919,850.0,1090.0,4.8,1.84,1135.0,999.6,2193.0,100.0,2.24,2793,2091.0,2121.6,67.3
,3.84,3192,850.0,1030.0,4.8,3.04,1085.0,999.6,2111.4,100.0,3.44,3108,2091.0,2101.2,70.5
,5.04,3486,850.0,1005.0,4.8,4.24,1015.0,999.6,2070.6,100.0,4.64,3381,2091.0,2070.6,67.7
,6.24,3717,850.0,970.0,4.8,5.44,990.0,999.6,2080.8,100.0,5.84,3633,2091.0,2080.8,66.9
,7.44,3927,850.0,955.0,4.8,6.64,965.0,999.6,2080.8,100.0,7.04,3864,2091.0,2070.6,64.9
,8.62,4116,850.0,930.0,4.8,7.82,950.0,999.6,2091.0,100.0,8.22,4053,2080.8,2091.0,65.3
,9.82,4305,850.0,895.0,4.8,9.02,920.0,999.6,2111.4,100.0,9.42,4242,2050.2,2101.2,70.9
,11.02,4452,850.0,850.0,4.8,10.22,880.0,999.6,2040.0,100.0,10.62,4410,1968.6,2019.6,75.7
,12.22,4368,850.0,790.0,4.8,11.42,825.0,999.6,1958.4,100.0,11.82,4515,1897.2,1876.8,78.9
,13.42,3213,850.0,1010.0,4.8,12.62,605.0,999.6,1458.6,0.0,13.02,3150,1621.8,1366.8,65.7
,14.62,3276,850.0,945.0,4.8,13.82,1060.0,999.6,2346.0,100.0,14.22,3255,2091.0,1887.0,59.8
,15.83,3360,850.0,1010.0,4.8,15.02,995.0,999.6,2040.0,100.0,15.42,3339,2091.0,2101.2,47.8
,17.06,3444,850.0,1010.0,4.8,16.23,1005.0,999.6,2142.0,100.0,16.65,3423,2091.0,2152.2,55.0

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 5.2.2007 19:24

eikös toi Barometric Pressure ja Manifold Pressure kuuluis mennä vähän niinkuin samoissa lukemissa toistensa kanssa? Korjatkaa jos oon väärässä? =\
Ja sorry toi vaikealukuinen teksti.. En saanut/osannut laittaa sitä tohon muulla tavalla..

arveccío
-
Viestit: 54
Liittynyt: 4.8.2007 21:08

ViestiKirjoittaja arveccío » 6.5.2008 8:31

Barometric pressure lienee ilmakehän paine. Mikä se sopiva pierburgin korvike on tuolta mersun maffeista? ahu:ssa siis se 2 rivinen 6 nastainen liitin. vai löytyykö mersulta edes tuohon sopivaa? oisko se mahdollisesti tämä:
W210 CDi-270/320 Ilmamäärämittari jos MB-6110940048. . . . 28-3262 59.90 ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa