-87 1.6 Golf

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mikta
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 20.9.2006 14:17

-87 1.6 Golf

ViestiKirjoittaja mikta » 20.9.2006 14:20

Tervehdys!

Onko jollain tietoa millainen työkalu tarvitaan pakosarjan/pakoputken liitokseen? Siinä on kaksi C mallista pantaa mitkä pitävät pakosarjan/pakoputken yhdessä. Jokin erikoistyökalu niiden asennukseen on olemassa mutta ei viitteis 60egee siihen pistää. Jollakin ilmeisesti ne "leuat" avataan jotta saapi paikoilleen. Jos joku semmosen on väsännyt niin viitteiskö pistää mallikuvan työkalusta.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 21.9.2006 16:50

Itse käytin vanhaa jakohihnaa ja rautakankea iroituksessa; elikkä hihnasta semmoinen lenkki ja rautakangella kevyt nosto lenkin toisesta päästä. Kangen pää tuettuna iskarintolpan päähän. Puolen minuutin homma. Kiinnilaitto onkin sitten hiukka kinkkisempi , mutta itse käytin semmoista pientä rakennuspuristinta apuna ja noita edellä mainittuja kapistuksia myös. Kaveri oli vielä jeesailemassa niin helposti meni takaisinkin..

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.9.2006 19:54

Jos hitsausvehkeet löytyy, niin väsää järeästä pultista, putkenpätkästä ja parista tapista sellaisen vehjeen jolla saa kiristettyä ne jouset auki. Pois ne saa melkein millä tahansa, mutta takaisin saaminen on kinkkisempi juttu.

Tuossa itse tekemässäni työkalussa on seuraavan kaltainen rakenne:

Koodi: Valitse kaikki

  |    |
--m--p==X


----- = pultti, X on pultin kanta
m = kaksi mutteria hitsattuna peräkkäin, kylkeen hitsattu ~6mm pitkä 8mm tappi
p = pulttiin hitsattu prikka
== = Pätkä putkea, jonka kylkeen hitsattu toinen 8mm tappi

Selkeä kuva :) Laite toimii niin, että nuo tapit työnnetään niihin jousen reikiin ja kierretään pulttia jolloin jousi aukeaa.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 21.9.2006 22:47

tai sitte sahaa se toinen C rauta keskeltä kahtia ja tee sellainen pultilla kiristettävä malli, näin tein ite ja hyvin on pysyny... saatampa kehitellä kuvankin ko. "patentista" tässä suuressa lähitulevaisuudessa...

ja miksi vain toinen? siksi koska se toinen menee siihen oikeastaan ilman mitään niin ihmeellistä välinettä paikalleen kuhan taivuttaa pakoputkea vähän vinoon ja sitten ku se pakoputki on vinossa niin sen toisen laittaminen paikoilleen on aivan helvetin hikinen homma, paitsi tuon patentin kanssa, siitä tulee sellainen altapäin kirsitettävä malli ja pysyy...

mikta
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 20.9.2006 14:17

ViestiKirjoittaja mikta » 25.9.2006 7:22

Jeps!

Homma tehtynä ton viritelmän kanssa. Vähän saman suuntasta "työkalua" itsekin alunperin suunnittelin. Nöyrimmät kiitokset jelppaamisesta.

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 25.9.2006 17:43

polossahan on 2 pantaa jotka kiristää sen liitoksen sit yhteen ;)

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 25.9.2006 18:25

^Siis mitä?

bädding
-
Viestit: 20
Liittynyt: 12.1.2007 12:15

ViestiKirjoittaja bädding » 29.3.2007 21:12

Oiskoha noista c raudoista kuva, kun on varmaa väärää mallia ku ei millää meinaa mennä vaikka mite vääntäis

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 31.3.2007 15:21

Posted: 25.9.2006 17:25


^Siis mitä?
^tehtävä kaksi työkalua! (no,vitsi ,vitsi)

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 31.3.2007 19:34

:o

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.4.2007 15:06

ööh, ei kait siihen mitää työkalua tarvi. käsin mä sen punnersin paikoilleen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa