mistä kompurapesä ja siipi ihi rhb5 turboon?
Valvoja: ffp jäsenet
mistä kompurapesä ja siipi ihi rhb5 turboon?
mistäkähän kaikista turbo merkeistä kävisi ihin rhb5 turboon kompurakotelo ja siipi?garret,Schwitzer,kkk?ku nuo isommat ihit on vähä hakuses.
En suosittele, että menet itse siipeä vaihtamaan kun se ahdin pitää sen jälkeen tasapainottaa. Paikka jossa tasapainotus voidaan tehdä löytää kyllä sopivan kompurakotelon ja siiven siihen ahtimeesi.
Ei taida tulla kovinkaan käyttökelpoinen ahdin, jos pelkän kompressorisiiven menet vaihtamaan. Yleensä ahtimet alkavat käymään pieneksi pakopuolelta(kin) ja juurikin sieltä.
Helpointa on etsiä kokonaisuudessaan suurempi ahdin, ihan sen tehotarpeen mukaisesti.
Ei taida tulla kovinkaan käyttökelpoinen ahdin, jos pelkän kompressorisiiven menet vaihtamaan. Yleensä ahtimet alkavat käymään pieneksi pakopuolelta(kin) ja juurikin sieltä.
Helpointa on etsiä kokonaisuudessaan suurempi ahdin, ihan sen tehotarpeen mukaisesti.
Viimeksi muokannut veskola, 24.9.2006 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
no pakopuolen muutos tehdään kyllä.en ny ihan ensimmäistä kertaa leiki näitten vehkeiden kanssa et tiedän kyl et pakopuoli alkaa ahistaan.ja tasapainotuksesta sen verran et oon kyl 3 turboon vaihtanu siiven ilman tasapainottamista ja hyvin on pelannu.sehän riittää et siipi on kunnossa(voin toki olla vääräs).ja isomman turbon laitanki luultavasti mut halvemmalla vois päästä ku sais ton kompurapuolen vain isommax tokihan firmoja on jotka tekee ja hintaa kertyy vähintään uuden turbon eestä.eli tämä kysymys ei vielä selvinny mitä hain et passaako jostaki muusta merkistä siipi ja pesä ihan heittämällä???
kyllä se on niin että itse "rempatut" turbot saattaa jopa kestää tai sitten ei.kannattavaa olisi käyttää ahtimet ammattilaisella,ei kuitenkaan maksa maltaita ja jos siltä tuntuu et on liian kallista niin kannattaa vaihtaa pikkuautoihin.tasapainottamattomalla ahtimella on leikki aika tyyristä jos sopivasti jysähtää....
sanon näin että ota suoraan yhteys johonkin turbofirmaan. He varmasti kertovat mikä siihen käy suoraan ja kannattaako tasapainottaa.
Varmaan nekin osaavat sanoa tiedolla "rh5b" että jospa meet takasin mistä oot tullukin.
oox karannut jostain suomi24.fix teinix ehkäpäx? :D
Järkevämpää tekstiä niin saattaa tulla järjevämpiäkin vastauksia.
Varmaan nekin osaavat sanoa tiedolla "rh5b" että jospa meet takasin mistä oot tullukin.
oox karannut jostain suomi24.fix teinix ehkäpäx? :D
Järkevämpää tekstiä niin saattaa tulla järjevämpiäkin vastauksia.
turbo tasapainoitetaan silleen et on akseli siipineen koneessa(tasapainoitus) ja se vaan niputetaan ahtimen runkoon samassa asennossa kuin tasapainoitus koneessa.
Olen nähnyt yhden tasapainotuksen livenä ja voin kertoa, ettei ole ihan jokapojan hommaa. Ammattimieheltä tässä tuhraantui noin tunti. ahtimena modifioitu garrett gt40.
Ja voisin väittää, että jo erittäin pienet heitot vaikuttaa aikalailla. Esim bmw ilmoittaa heidän käyttämien uusien turbojen kiertävän parhaimmillaan 200 000 rpm...
JooP!
Nipussa noi tasapainoteteaan ja siinä on mukana myöspäittäis laakeri.
Vai ei tarvitse tasapainottaa, on muuten turboja huoltavia firmoja jotkaeivät edes yritä tasapainottaa IHI:n ahtimia.
IHI ahtimet pyörivät sen verran kovin ,että eivät pysty painottamaan niin tarkkaan.
IhI ahtimissa on ollut hiilitiiviste jo yli 20vuotta muihin merkkisiin ahtimiin on nyt vasta alkanut saamaan.
Nipussa noi tasapainoteteaan ja siinä on mukana myöspäittäis laakeri.
Vai ei tarvitse tasapainottaa, on muuten turboja huoltavia firmoja jotkaeivät edes yritä tasapainottaa IHI:n ahtimia.
IHI ahtimet pyörivät sen verran kovin ,että eivät pysty painottamaan niin tarkkaan.
IhI ahtimissa on ollut hiilitiiviste jo yli 20vuotta muihin merkkisiin ahtimiin on nyt vasta alkanut saamaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa