Mistä voi säätää 1.3 koneisen 2 golffin tyhjäkäyntiä?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä voi säätää 1.3 koneisen 2 golffin tyhjäkäyntiä?
Kaverin 88 vuoden kakkos golffissa on tosi pienellä tyhjäkäynti (sammuu valoissa)
Mistä sitä sais säädettyä isommalle.. Kaikki apu olis tarpeen ku itellä ei oo oikee kokemusta VAG autoista..
Niin ja koneena toimii 1.3 voimanpesä :D
Mistä sitä sais säädettyä isommalle.. Kaikki apu olis tarpeen ku itellä ei oo oikee kokemusta VAG autoista..
Niin ja koneena toimii 1.3 voimanpesä :D
Jos "Itä-Suomi" taipuu niin tuolla olis ohjeet. http://icelord.net/vw/doc/ Älä peljästy, alta löytyy Lontoota. Ne voi myös poimia talteen hiiren oikeella korvalla.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15.7.2005 15:17
Mullakin tänään riehakkaan kiihdyttämisen jälkeen ilmeni vähän tyhjäkäyntionkelmaa. Ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan ja pintakaasulla nykii perhanasti. Samoin moottorijarrutuksessa alle 2000 rpm. Reilummalla kaasulla ei mitään heikkoa. Liikennevaloihin tultava käsijarrulla tai muuten sammuu kone jos kaasupolkimen päästää. Huomasin myös että virranjakajan kupeessa olevalle kalvopöntölle (säätänee sytytysennakkoa?) menevä silikoniletku oli pompannut kaasuttimesta irti. Laitoin takaisin, mutta ei vaikutusta.
Mikä siis neuvoksi?
Mikä siis neuvoksi?
NixCaliburin: Juu, odota vaan. Kohta se ei kulje enää mihinkään, nykii ja sammuu kaasun määrästä riippumatta. Tukos jossain päin kaasaria. Itsellä mennyt kaksi kaasaria tukkoon kun pistin vuosikaudet käyttämättä olleen välisäiliön takaisin kiinni pa-järjestelmään (paluuletku meni tankille, mutta syöttöletku meni kaasarin sijasta siihen, mihin bensapumpun letku normaalisti tulee).
Ensimmäinen meni hyvin muutaman kilometrin, kunnes aloitti tuon. Tänään toinen muutaman sadan kilometrin jälkeen. Ensin oireilee puhdittomuutena, sitten alkaa lievä nykiminen, kohta katoaa tyhjäkäynti ja pintakaasu ja seuraavaksi se ei pysy käynnissä edes täyskaasulla. Olisi varmaan pitänyt purkaa koko systeemi ja huuhdella useampaan otteeseen, ettei ne irronneet rojut lähde toistamiseen liikenteeseen. Tietenkin se bensaletkun päässä ennen kaasaria oleva pikkusuodatin puuttuu molemmista. Tiedä kuka ne on ottanut pois, ja koska. Se isompi suodatin ei ole kuin vajaan vuoden ikäinen, joten se tuskin on tukosten syynä.
Keittelen tässä aikani kuluksi napalmia niin saa siirrettyä tuon Golfin tuonelaan... ostan jonkun Samaran tai Micran tilalle, niin pääsee helpommalla.
Ensimmäinen meni hyvin muutaman kilometrin, kunnes aloitti tuon. Tänään toinen muutaman sadan kilometrin jälkeen. Ensin oireilee puhdittomuutena, sitten alkaa lievä nykiminen, kohta katoaa tyhjäkäynti ja pintakaasu ja seuraavaksi se ei pysy käynnissä edes täyskaasulla. Olisi varmaan pitänyt purkaa koko systeemi ja huuhdella useampaan otteeseen, ettei ne irronneet rojut lähde toistamiseen liikenteeseen. Tietenkin se bensaletkun päässä ennen kaasaria oleva pikkusuodatin puuttuu molemmista. Tiedä kuka ne on ottanut pois, ja koska. Se isompi suodatin ei ole kuin vajaan vuoden ikäinen, joten se tuskin on tukosten syynä.
Keittelen tässä aikani kuluksi napalmia niin saa siirrettyä tuon Golfin tuonelaan... ostan jonkun Samaran tai Micran tilalle, niin pääsee helpommalla.
Nix... Tuokin kuulostaa siltä että jostain se vieläkin saisi liikaa ilmaa(ilmavuoto). Se laippa siellä kaasuttimen ja imusarjan välissä on myöskin potentiaalinen vuotokohta. Itse lähtisin etsimään vuotopaikkaa tarkistamalla ensin kaikki kaasuttimelle (kaasuläpän alapuoli etunenässä) menevät letkut. Jollei löydy ilmavuotoa niistä, säätäisin tyhjäkäynnin (vaikka kaasuvaijerilla) niin suureksi että pysyy käynnissä, ja ruiskuttaisin vettä (astianpesuainepullo on tähän supiva : vettä saattaa kulua paljon, ämpäri mukaan?). Jos onnistut sammuttamaan auton kys. menetelmällä olet jo melkein löytänyt vuotokohdan.
Omassa alkoi oireilu juuri huonolla tyhjäkäynnillä ja lopulta ei pysynyt käynnissä muuten kuin kaasua pumppaamalla, mutta eteenpäin ei jaksanut vetää kuin starttimoottorilla.
Tarkastin kaikki alipaineletkut tietenkin ensimmäisenä (vaihdoin uusiin) ja kumilaippakin on elossa olevan näköinen. No, alkuperäinen kaasari kiinni ja meno jatkui normaalina (vaihdoin ne samat valmiiseen mittaan katkaistut alipaineletkut tähän kaasariin). Kunnes nyt pari päivää sitten 6km matkalla oireet pahenivat pahenemistaan (ensin sammui valoihin hetken tyhjäkäynnillä oltuaan, myöhemmin ajossa kaasupoljin painettunakin nykimiskohtauksen päätteeksi). Nyt se on parkissa ja kaikki letkut tarkistettuna ja kertaalleen irroitettuna ja uudelleenkiristettynä paikoillaan ja jokaisella startilla oireet ovat vain pahentuneet pikkuhiljaa. Nyt pysyy käynnistyksen jälkeen tulilla ehkä pari-kolme sekuntia ja silloinkin tosi vaivalloisesti... oireet kyllä kieltämättä samanlaiset kuin imusarjan tiivisteen pettäessä, joskin silloin se pysyi huomattavasti paremmin käynnissä vaikka räki putkesta ihan jumalattomasti.
Mutta tuskin ilmavuoto noin mystisesti olisi kadonnut kun toinen kaasari samoilla letkuilla ja laipalla laitetaan pätkivän tilalle. Yritin puhdistuksen jälkeen vielä sitä nykivää kaasaria paikoilleen, mutta kävi edelleen ihan yhtä huonosti -> taas alkuperäinen paikoilleen ja matka jatkui... kunnes sekin sanoi nyt sopimuksensa irti.
Tarkastin kaikki alipaineletkut tietenkin ensimmäisenä (vaihdoin uusiin) ja kumilaippakin on elossa olevan näköinen. No, alkuperäinen kaasari kiinni ja meno jatkui normaalina (vaihdoin ne samat valmiiseen mittaan katkaistut alipaineletkut tähän kaasariin). Kunnes nyt pari päivää sitten 6km matkalla oireet pahenivat pahenemistaan (ensin sammui valoihin hetken tyhjäkäynnillä oltuaan, myöhemmin ajossa kaasupoljin painettunakin nykimiskohtauksen päätteeksi). Nyt se on parkissa ja kaikki letkut tarkistettuna ja kertaalleen irroitettuna ja uudelleenkiristettynä paikoillaan ja jokaisella startilla oireet ovat vain pahentuneet pikkuhiljaa. Nyt pysyy käynnistyksen jälkeen tulilla ehkä pari-kolme sekuntia ja silloinkin tosi vaivalloisesti... oireet kyllä kieltämättä samanlaiset kuin imusarjan tiivisteen pettäessä, joskin silloin se pysyi huomattavasti paremmin käynnissä vaikka räki putkesta ihan jumalattomasti.
Mutta tuskin ilmavuoto noin mystisesti olisi kadonnut kun toinen kaasari samoilla letkuilla ja laipalla laitetaan pätkivän tilalle. Yritin puhdistuksen jälkeen vielä sitä nykivää kaasaria paikoilleen, mutta kävi edelleen ihan yhtä huonosti -> taas alkuperäinen paikoilleen ja matka jatkui... kunnes sekin sanoi nyt sopimuksensa irti.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15.7.2005 15:17
Tutkittii tossa kaverin kanssa mistä vois mahollisesti vuotaa ja kaasarin juureen kun ruikki kaasarinputsausspreitä ni johan se kävi muutaman sekunnin nätisti ja kovemmilla kierroksilla. Otin kaasarin ja laipan irti ja aika hapanta tuo kumi oli. Oli jäljistä päätellen imaissut ilmaa laipan välistä. Ei oikein innostanut tuo VW-varaosahinta (92€) ja kävin äsken paikallisella AD-tiskillä kyselemässä. Hyllystä löytyi saksalaisvalmisteinen laippa hintaan 40€. Lähen tästä laittamaan paikalleen ja katsotaan kuin käy...
ja polttoainesuodattimen kunto? siitä saattaa irrota jossain tapauksissa (siis vanhetessaan) sitä putua joka luonnollisesti kulkeutuu kaasariin ja tukkii sen...
se imusarja|kaasari kumilaippa on aivan varma vuotokohta yli 15 vuotta vanhassa autossa missä sitä ei ole vaihdettu, tuo kumi ei oikein pidä tuosta polttoaineesta pidemmän päälle ja se kovettuu, hapristuu, hajoaa, tämä sama koskee myös joitakin alipaineletkuja <-- haurastuvat siis muita nopeammin...
se imusarja|kaasari kumilaippa on aivan varma vuotokohta yli 15 vuotta vanhassa autossa missä sitä ei ole vaihdettu, tuo kumi ei oikein pidä tuosta polttoaineesta pidemmän päälle ja se kovettuu, hapristuu, hajoaa, tämä sama koskee myös joitakin alipaineletkuja <-- haurastuvat siis muita nopeammin...
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15.7.2005 15:17
Kumilaippa vaihdettu ja käy tasaisesti kuin mikä... tosin tyhjäkäyntikierrokset hiukan turhan korkeat ainakin edelliseen kaasariin verrattuna ja kiihdytyksien puolivälissä selvä suvantovaihe, jota sitäkään ei ole aikaisemmin ollut vaan on vetänyt tasaisesti ja hyytynyt loppua kohden kun nyt ensin mennään eikä meinata ja sitten jäädään hetkeksi empimään ja sitten taas kohta lähdetään. Tämä siis täyskaasulla, ja siinä välissä todellakin tuntuu kuin joku hidastaisi menoa käsijarrusta vetämällä.
Sytkäpuoleen ei ole kajottu, joten ihmetyttää tuollainen luonteenmuutos.
Sytkäpuoleen ei ole kajottu, joten ihmetyttää tuollainen luonteenmuutos.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa