mistä kompurapesä ja siipi ihi rhb5 turboon?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ferrari69
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.9.2006 21:15

mistä kompurapesä ja siipi ihi rhb5 turboon?

ViestiKirjoittaja ferrari69 » 22.9.2006 22:23

mistäkähän kaikista turbo merkeistä kävisi ihin rhb5 turboon kompurakotelo ja siipi?garret,Schwitzer,kkk?ku nuo isommat ihit on vähä hakuses.

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 23.9.2006 7:21

jos vaihtoehtoja on useampi niin ei kkk:ta ainakaan, tälläkin foorumilla kovin heikkona pidetty noihin muihin verraten

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 23.9.2006 8:48

En suosittele, että menet itse siipeä vaihtamaan kun se ahdin pitää sen jälkeen tasapainottaa. Paikka jossa tasapainotus voidaan tehdä löytää kyllä sopivan kompurakotelon ja siiven siihen ahtimeesi.

Ei taida tulla kovinkaan käyttökelpoinen ahdin, jos pelkän kompressorisiiven menet vaihtamaan. Yleensä ahtimet alkavat käymään pieneksi pakopuolelta(kin) ja juurikin sieltä.

Helpointa on etsiä kokonaisuudessaan suurempi ahdin, ihan sen tehotarpeen mukaisesti.
Viimeksi muokannut veskola, 24.9.2006 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ferrari69
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.9.2006 21:15

ViestiKirjoittaja ferrari69 » 23.9.2006 11:23

no pakopuolen muutos tehdään kyllä.en ny ihan ensimmäistä kertaa leiki näitten vehkeiden kanssa et tiedän kyl et pakopuoli alkaa ahistaan.ja tasapainotuksesta sen verran et oon kyl 3 turboon vaihtanu siiven ilman tasapainottamista ja hyvin on pelannu.sehän riittää et siipi on kunnossa(voin toki olla vääräs).ja isomman turbon laitanki luultavasti mut halvemmalla vois päästä ku sais ton kompurapuolen vain isommax tokihan firmoja on jotka tekee ja hintaa kertyy vähintään uuden turbon eestä.eli tämä kysymys ei vielä selvinny mitä hain et passaako jostaki muusta merkistä siipi ja pesä ihan heittämällä???

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 23.9.2006 14:59

kyllä se on niin että itse "rempatut" turbot saattaa jopa kestää tai sitten ei.kannattavaa olisi käyttää ahtimet ammattilaisella,ei kuitenkaan maksa maltaita ja jos siltä tuntuu et on liian kallista niin kannattaa vaihtaa pikkuautoihin.tasapainottamattomalla ahtimella on leikki aika tyyristä jos sopivasti jysähtää....

ferrari69
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.9.2006 21:15

ViestiKirjoittaja ferrari69 » 23.9.2006 16:51

no eikö ne tehtaallaki tasapainota osat erikseen ja lyö sitte vaan nippuun et sama asia jos siipi kunnos nii voi lyödä itekki nippuun ilman turhia murheita.korjaa toki jos sul on tarkkaa tietoo miten tasapainotus tehdään kiinnostaa kyllä.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 23.9.2006 17:38

Mikäköhän RHB5 on kyseessä?

Voihan renkaatkin pistää vanteelle ja tempasta auton alle tuosta vaan, onhan ne tehtaalla tehty suoriksi.

ferrari69
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.9.2006 21:15

ViestiKirjoittaja ferrari69 » 23.9.2006 19:16

no vanteet ja renkaat hieman eri juttu.sittehän varmaan siipiinki liimataan muutaman gramman lisäpainoja ku niitä tasapainotetaan:)

ferrari69
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.9.2006 21:15

ViestiKirjoittaja ferrari69 » 23.9.2006 19:19

ja eikös se autossaki tasapainoteta yx rengas kerrallaan eikä revitä kaikkia autosta irti ja tasapainoteta koko pakettia.toki tuonki oon vaan kuullu et ne tasapainotettas yx kerrallaan voin olla vääräs.jos on suora akseli ja siivet on tasapainotettu nii ei kai se pitäs mihinkään heittää.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 24.9.2006 2:20

sanon näin että ota suoraan yhteys johonkin turbofirmaan. He varmasti kertovat mikä siihen käy suoraan ja kannattaako tasapainottaa.
Varmaan nekin osaavat sanoa tiedolla "rh5b" että jospa meet takasin mistä oot tullukin.
oox karannut jostain suomi24.fix teinix ehkäpäx? :D

Järkevämpää tekstiä niin saattaa tulla järjevämpiäkin vastauksia.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 24.9.2006 17:14

turbo tasapainoitetaan silleen et on akseli siipineen koneessa(tasapainoitus) ja se vaan niputetaan ahtimen runkoon samassa asennossa kuin tasapainoitus koneessa.

T.S
-
Viestit: 273
Liittynyt: 10.9.2003 9:30

ViestiKirjoittaja T.S » 3.10.2006 21:28

turbo tasapainoitetaan silleen et on akseli siipineen koneessa(tasapainoitus) ja se vaan niputetaan ahtimen runkoon samassa asennossa kuin tasapainoitus koneessa.


Olen nähnyt yhden tasapainotuksen livenä ja voin kertoa, ettei ole ihan jokapojan hommaa. Ammattimieheltä tässä tuhraantui noin tunti. ahtimena modifioitu garrett gt40.

Ja voisin väittää, että jo erittäin pienet heitot vaikuttaa aikalailla. Esim bmw ilmoittaa heidän käyttämien uusien turbojen kiertävän parhaimmillaan 200 000 rpm...

wesulius
-
Viestit: 10
Liittynyt: 22.9.2005 23:24

ViestiKirjoittaja wesulius » 5.10.2006 0:03

JooP!

Nipussa noi tasapainoteteaan ja siinä on mukana myöspäittäis laakeri.
Vai ei tarvitse tasapainottaa, on muuten turboja huoltavia firmoja jotkaeivät edes yritä tasapainottaa IHI:n ahtimia.
IHI ahtimet pyörivät sen verran kovin ,että eivät pysty painottamaan niin tarkkaan.
IhI ahtimissa on ollut hiilitiiviste jo yli 20vuotta muihin merkkisiin ahtimiin on nyt vasta alkanut saamaan.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 6.10.2006 8:04

no kannattaa kyllä vaihtaa ahtimen huoltopaikkaa jos eivät pysty tasapainottamaan sitä.
Käsittääkseni tuo ihi ei sen kovempia kierroksia pyöri kuin mikä tahansa muukin samankokoluokan/normaali ahdin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa