VW Golf TDI ahf + vapari

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

VW Golf TDI ahf + vapari

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 21.9.2006 22:18

Olen asentelemaasa vaparia paikalleen. Mikä se alipaineletku on mikä tulee putsarin kylkeen kannattaako virittää esim imu putkeen kiinni, tulpata vai jättää yksinäiseksi... Huomasin et jos sen tulppaa niin turbon sakkaaminen kuuluu PALJON selvemmin, hyötyä/haittaa.. en tiedä. minkään näköistä tehonlisäystä tai tehon katoamista ei ollut huomattavissa ainakaa tollasella halvalla kartiofilsulla, melkeen äänen vuoksi lähdin tuota kyllä hankkimaanki :)

Mut jos joku viisaampi osaisi vastata tuohon alipaineletku kysymykseen et mitä vaikuttaa tulppaus yms.. ja mikä kyseinen letku on ?

Kiitos jo etukäteen

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 21.9.2006 22:29

Tässä yhteydessä sanalla "vapari" tarkoitetaan varmaankin vapaavirtausilmansuodatinta? vai jalkapallotermiä vapaapotku...

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 21.9.2006 22:32

juu tota suodatinta.. mutku se o niin vaikee sana kirjoittaa toi vapaavirtaussuodatin :D

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 21.9.2006 22:53

Putsarikotelolle tuleva letku on alipainejärjestelmän (ahtimen johdinsiipien ohjaus, EGR ja imusarjan läppäventtiili) venttausletku. Jos sen tukkii niin systeemissä on koko ajan enemmän tai vähemmän alipainetta eli se ei toimi. Esim. ahtimen johdinsiivet ei pääse aukeamaan kaasua nostettaessa niin varmaan sakkaa.

Imuputkeen vaan nippa letkulle ja mielummin ennen MAF anturia niin ei ainakaan sotke ilmamääriä.

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 22.9.2006 15:38

ja friikki pelasti päivän taas :) kiitokset avusta. porailin reijän vaparin ja ilmanputsarin letkun väliseen jatkopalikkaan..

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 22.9.2006 22:01

Toivottavasti saat sillä satoja hevosvoimia. :)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 23.9.2006 9:54

ittekkin vaihdoin jonkin aikaa sitte tosin vakiokoteloon tulevan, eikä yhtää mitää vaikutusta =) hiukan ehkä ääntä enempi

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 23.9.2006 10:51

Vapaavirtaaja kannattaa vaihtaa, niin saa kulutetua ennätysnopeasti turbon siivet pyöreiksi. Sitten on hyvä tekosyy alkaa vaihtamaan isompaa mutkaa tilalle ;)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 23.9.2006 12:26

sitähän mä tossa oon hakenukkin ;)

Cride
-
Viestit: 9
Liittynyt: 28.3.2006 21:32

ViestiKirjoittaja Cride » 20.3.2008 11:12

Jep, kannattaa vaihtaa kunnon imuri tilalle niin saa kätevästi ainakin MAFfin huonoon happeen ja sen pihinäsolmun uuteen muotoon. Nami nam, itelle kävi juuri niin mukavasti ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa