Mulla on ollut ongelmia että nopeusmittarin anturi sanoo sopimuksen irti aika ajoin.
Aiemmin luulin korjanneeni vian säätämällä ruiskutusennakkoja jonka jälkeen anturi pysyi ehjänä.
noin puolen vuoden jälkeen ruuvvailin VNT ahtimen siipiä ja antureita alkoi jälleen rikkoontumaan.. yritin säädellä takaisin, mutta mikään ei auttanut.
Antureita meni kaikenkaikkiaan 6kpl x 32€ rikki.
Puolitoista viikkoa sitten ostin uuden mittariston 405€ ja nopeusmittari toimi hienosti ~1500km.
Tänä aamuna auto teki outoja temppuja ja vilkutteli epäsäännöllisesti ~20sek välein latauksen merkivaloa.
Vanhalla mittaristolla ei tuollaista ikinä tehnytkään ja sitten 50km vilkuttelun jälkeen nopeusmittarin viisari tippui 0.
Toi latauksen vilkuttelu vaikutti kyllä ihan realistiselta, koska ajovalot selkeästi himmenivät aina kun kojetauluun syttyi punainen akun kuva.
Laturin merkkivalon vilkutus lakkasi sillä hetkellä, kun nopeusmittarin anturi meni paskaksi.. siis seitsemäs anturi =(
Onneksi Seatin varaosana tuo ei maksa "kuin" 18€ ja kaksi viimeistä ovatkin olleet tuollaisia.
Pitäisikö seuraavaksi kokeilla laturin vaihtoa?
Onko tietoa onko noissa kaikissa sama laturi (katselin että löytyy 90A & 120A malleja)
Aiemmin auto nyiskeli vakionopeuden säätimen kanssa silloin kun anturi oli menemässä rikki, mutta nyt ei ollut nykimistä havaittavissa.
'03 TDi nopeusmittarin anturi rikkoutuu.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Kävin hakemassa autovahinkokeskuksesta käytetyn laturin, mulla oli vanha 120A Boch ja "uusi" on valeo 120A.. hieman oli eroa piuhojen paikoissa mutta meni jokseenkin heittämällä vanhan tilalle.
Hintaa laturilla oli 170€
Tänään kävin noutamassa KAHDEKSANNEN nopeusmittarin anturin ja se kestikin 67km ennen kuin meni rikki.. vähän ahdisti.
Otin hyllystä pari rikkinäistä ja purkasin toisen osiin.
Osaako joku sanoa mitä tuolta kannattaisi mitata / mikä voisi olla rikki / kannattaisiko etu vastuksia suurentaa seuraavaan malliin esim ulkopuolisella vastuksella tms?
Halpaa lystiä..alkaa hieman usko menemään.
Hintaa laturilla oli 170€
Tänään kävin noutamassa KAHDEKSANNEN nopeusmittarin anturin ja se kestikin 67km ennen kuin meni rikki.. vähän ahdisti.
Otin hyllystä pari rikkinäistä ja purkasin toisen osiin.
Osaako joku sanoa mitä tuolta kannattaisi mitata / mikä voisi olla rikki / kannattaisiko etu vastuksia suurentaa seuraavaan malliin esim ulkopuolisella vastuksella tms?
Halpaa lystiä..alkaa hieman usko menemään.
Viimeksi muokannut 68Corvette, 12.4.2007 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
pitää illalla tarkistaapikku piirin teksti, ton parempaa kuvaa ei mun digi kameralla tullut =(
Piirilevyn "yläpuolella" pyörii pyöreä magneetti jossa on kehällä magneetti kenttiä.. eli kun pyörittää metallilla niin se pyörii portaittain / "pärisee".
Epäilisin että toi keskimmäinen anturi mittaa magneettikenttää ja alimmasta jalasta lähtee signaali tuohon A jalkaan keskelle.
otan kokonaisuudesta kuvan illalla.
Piirilevyn "yläpuolella" pyörii pyöreä magneetti jossa on kehällä magneetti kenttiä.. eli kun pyörittää metallilla niin se pyörii portaittain / "pärisee".
Epäilisin että toi keskimmäinen anturi mittaa magneettikenttää ja alimmasta jalasta lähtee signaali tuohon A jalkaan keskelle.
otan kokonaisuudesta kuvan illalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa