VR6 kolarikorjaus
Valvoja: ffp jäsenet
VR6 kolarikorjaus
Kai se itekkin pitää tänne pistää oma projekti ihmeteltäväksi.. :)
Eli viime joulukuussa tuli hommattua tuommoinen kulkine mukaan ;)
Ja siitä on sitten pikkuhiljaa lähdetty autoa kasaamaan.
Tässä pari kuvaa vahingoista
keula
ovi
Autoa ruvettiin purkamaan rikkoontuneista osista ja uusia osia haalittiin tilalle.
Kuskin ovi oli mällin seurauksena hieman siis vääntynyt joten piti uusi ovi pistää tilalle ja hyvinhän se näyttää istuvan :P
Konepellin alta löytyi VR6 kone
Koneeseen aiottiin vaihtaa jakopää sekä kytkimen hilut ja jotain muuta pientä, joten järkevintä oli ottaa kone kokonaan pois autosta, jolloin työ helpottuu huomattavasti. Ja myös konetilan puolella pääsee nyt rauhassa työskentelemään.
Eli nyt siis koneen kimppuun.
Laatikko irti ja kytkimen hilut mäkeen. Sen jälkeen kirvotettiin kaikennäköistä rojua, imusarja, venttiilikopan kansi ja jakopään edessä olevat suojat pois ja tässä tulos!
Tämän jälkeen jakopään ja kytkimen uudet osat paikoilleen ja kone kasaan.
Keulan oikomisen jälkeen kone tipautettiin paikalleen.
Tässä ollaan jo uutta keulaa mallailemassa kohdilleen :P
Sitten oli aika oottaa ensimmäiset savut pihalle ja nätisti pelitti!
Tässä jo lokarit ja konepelti paikallaan. Konepelti piti siis myös uusia :)
”Pienehkönä” yllätyksenä tuli vastaan tämä!Sillä mistään muualta ei juurikaan ruostetta ole löytynyt.. Noh, ruosteet pois ja maalia päälle :P
Ja nyt auto on tässä kunnossa:
klik
klik
klik
Torstaina auto viedään maalattavaksi :P Eli sitä odotellaan..
Palaillaan.
Eli viime joulukuussa tuli hommattua tuommoinen kulkine mukaan ;)
Ja siitä on sitten pikkuhiljaa lähdetty autoa kasaamaan.
Tässä pari kuvaa vahingoista
keula
ovi
Autoa ruvettiin purkamaan rikkoontuneista osista ja uusia osia haalittiin tilalle.
Kuskin ovi oli mällin seurauksena hieman siis vääntynyt joten piti uusi ovi pistää tilalle ja hyvinhän se näyttää istuvan :P
Konepellin alta löytyi VR6 kone
Koneeseen aiottiin vaihtaa jakopää sekä kytkimen hilut ja jotain muuta pientä, joten järkevintä oli ottaa kone kokonaan pois autosta, jolloin työ helpottuu huomattavasti. Ja myös konetilan puolella pääsee nyt rauhassa työskentelemään.
Eli nyt siis koneen kimppuun.
Laatikko irti ja kytkimen hilut mäkeen. Sen jälkeen kirvotettiin kaikennäköistä rojua, imusarja, venttiilikopan kansi ja jakopään edessä olevat suojat pois ja tässä tulos!
Tämän jälkeen jakopään ja kytkimen uudet osat paikoilleen ja kone kasaan.
Keulan oikomisen jälkeen kone tipautettiin paikalleen.
Tässä ollaan jo uutta keulaa mallailemassa kohdilleen :P
Sitten oli aika oottaa ensimmäiset savut pihalle ja nätisti pelitti!
Tässä jo lokarit ja konepelti paikallaan. Konepelti piti siis myös uusia :)
”Pienehkönä” yllätyksenä tuli vastaan tämä!Sillä mistään muualta ei juurikaan ruostetta ole löytynyt.. Noh, ruosteet pois ja maalia päälle :P
Ja nyt auto on tässä kunnossa:
klik
klik
klik
Torstaina auto viedään maalattavaksi :P Eli sitä odotellaan..
Palaillaan.
Viimeksi muokannut -makke-, 25.4.2007 2:29. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Päivitelläämpäs hieman tätäkin stooria..
Eli auto on VIELÄKIN maalarilla ja vasta eilen oli saanut maalattua kaikki peltiosat, mutta ei VIELÄKÄÄN muoviosia! Tänään taitaa just tulla kuukaus täyteen mitä se on siellä jo ollut..! :|
Mutta eilen kun soitti niin sanoi että auto ei lähde käyntiin :o
Ollaan tästä just kohta lähössä tutkimaan maalarin tykö miksei lähde..
Kun auto saadaan käyntikuntoon, tehdään siihen samassa paikassa nelipyöräsuuntaus jonka jälkeen auton saa jo kotio... ja muoviosat voi hakea myöhemmin...
Että sillä lailla.. Ei hyvin mene... :(
Eli auto on VIELÄKIN maalarilla ja vasta eilen oli saanut maalattua kaikki peltiosat, mutta ei VIELÄKÄÄN muoviosia! Tänään taitaa just tulla kuukaus täyteen mitä se on siellä jo ollut..! :|
Mutta eilen kun soitti niin sanoi että auto ei lähde käyntiin :o
Ollaan tästä just kohta lähössä tutkimaan maalarin tykö miksei lähde..
Kun auto saadaan käyntikuntoon, tehdään siihen samassa paikassa nelipyöräsuuntaus jonka jälkeen auton saa jo kotio... ja muoviosat voi hakea myöhemmin...
Että sillä lailla.. Ei hyvin mene... :(
Katsos vain, kyllähän se aika rientää :)
Käynnistys vian syynä oli näillä näkymillä virtalukon pohja prkl... :/
Noh, pienen patentin avulla auton saa käymään ja maalari voi hoitaa hommansa loppuun, lupasi auton Lauantaiksi valmiiksi...
Eli huomenna uutta virtalukon pohjaa VW:ltä kyselemään.
Kuulemma jos ostaa vaikka motonetistä, niin niitä saa samalla tilata säkillisen.. :)
Toivottavasti vaan ei ole kovin suolainen hinta VW:llä.
Käynnistys vian syynä oli näillä näkymillä virtalukon pohja prkl... :/
Noh, pienen patentin avulla auton saa käymään ja maalari voi hoitaa hommansa loppuun, lupasi auton Lauantaiksi valmiiksi...
Eli huomenna uutta virtalukon pohjaa VW:ltä kyselemään.
Kuulemma jos ostaa vaikka motonetistä, niin niitä saa samalla tilata säkillisen.. :)
Toivottavasti vaan ei ole kovin suolainen hinta VW:llä.
Jep jep, eli 28€ makso virtalukon pohja..
Nyt on auto saatu takaisin kotiin ja hommia on tänäänkin paiskittu koko päivä...
Tässä jotain kuvia tältä päivältä:
.:klik:.
.:klik:.
Nyt autoon on siis tehty nelipyöräsuuntaus sekä pakokaasumittaukset valmiiksi, eli nyt vain loput osat kasaan ja ei muuta kuin katsastamaan..
Tulipahan hommattua tuollaset "puna-kirkkaat" takavalot, kaipa ne sitten ihan siistit tossa on! :)
On mielenkiintoista nähdä miltä nuo muovikaaret lokareissa näyttää kun ovat nekin maalattu nyt korinväriin.. Voipi olla törkeen näkönen, otanpa ne sitten pois kokonaan jos näin on.. :D
Huomenna tuleepi varmaan lisää kuvia..! :P
Nyt on auto saatu takaisin kotiin ja hommia on tänäänkin paiskittu koko päivä...
Tässä jotain kuvia tältä päivältä:
.:klik:.
.:klik:.
Nyt autoon on siis tehty nelipyöräsuuntaus sekä pakokaasumittaukset valmiiksi, eli nyt vain loput osat kasaan ja ei muuta kuin katsastamaan..
Tulipahan hommattua tuollaset "puna-kirkkaat" takavalot, kaipa ne sitten ihan siistit tossa on! :)
On mielenkiintoista nähdä miltä nuo muovikaaret lokareissa näyttää kun ovat nekin maalattu nyt korinväriin.. Voipi olla törkeen näkönen, otanpa ne sitten pois kokonaan jos näin on.. :D
Huomenna tuleepi varmaan lisää kuvia..! :P
Viimeksi muokannut -makke-, 25.4.2007 2:30. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Taas tuli jotain väsättyä :P mm. takavalot tuli vaihettuu..!
.:klik:.
.:klik:.
.:klik:.
.:klik:.
Nois kuvis nyt näkyy vähäsen et miltä ne muovikaaret maalattuna näyttää :P
Voipi kyllä olla että otan ne jossain vaiheessa pois, ei ne oikeen iske.. :/
.:klik:.
.:klik:.
.:klik:.
.:klik:.
Nois kuvis nyt näkyy vähäsen et miltä ne muovikaaret maalattuna näyttää :P
Voipi kyllä olla että otan ne jossain vaiheessa pois, ei ne oikeen iske.. :/
Viimeksi muokannut -makke-, 25.4.2007 2:32. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
onko noi muovikaaret ees korinvärissä ku näyttää ihan mattamustalta
Kyllä ne on, mutta kun se pinta on vähän semmonen röpöläinen ni näyttää vähän oudolta.
Muutoin läheskokotummassa autossa kristallitakalyhdyt pistävät pahasti silmään
Olen samaa mieltä, mutta kun nuo kromireunat vetäisi mustaksi ni olis aika bueno! Pistettiin mustat teipit niitten reunojen päälle ni näytti pirusti paremmalta :P
Oisit vetässy samalla helmatkin mustaks
Ne jätettii oikeestaa sen takii että vuoden päästä ne ois täynnä kiveniskuja.. Mut nyt kun ei oo maalissa ni eipähän haittaa kiveniskut..
Minkä merkkiset vanteet
Vanteiden merkkiä en itse edes tiedä! :o
Vedin tänään jotain muovin/puskurin kiillotusainettaa noihin muoveihin, tuli niistä nyt ehkä vähän paremman näköset.
Viimeksi muokannut -makke-, 7.4.2007 1:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin, nyt on siirtokilvet hankittuna ja huomenna aamulla olis tarkotus auto viedä valojen säätöön ja sitten päivällä katsastamaan.
Toivottavasti menee läpi..! :)
Pistin tänään tilaukseen kirkkaat etuvilkut + sumarit.. Järkyttävä hinta niissäkin..! :o
Pistän heti uusia kuvia kunhan ne vilkut saapuu.. :P
palaillaan.
Toivottavasti menee läpi..! :)
Pistin tänään tilaukseen kirkkaat etuvilkut + sumarit.. Järkyttävä hinta niissäkin..! :o
Pistän heti uusia kuvia kunhan ne vilkut saapuu.. :P
palaillaan.
Viikonloppuna Audin kromilistoja kiillotellessani kokeilin, miten rättilaikka tehoaa auton mustiin (lue:harmaantuneisiin) muovi- ja kumiosiin. Yllättävän hyvin toimi hieman materiaalista riippuen. Tuota kannattaa ehdottomasti kokeilla, vahinkoa sillä ainakaan ei helposti saa aikaan, kuten kuumailmapuhaltimella.
Täytyy kyl jotain koittaa noihin muoviosiin.
Eilen sain sitte kilvet :P On kyllä aikast mukava huristella, äänet on aika prkleen komeet tolla takapöntöllä.
Ens viikon alussa sitte vielä ilmastoinnin täyttöön.
Eilen sain sitte kilvet :P On kyllä aikast mukava huristella, äänet on aika prkleen komeet tolla takapöntöllä.
Ens viikon alussa sitte vielä ilmastoinnin täyttöön.
Viimeksi muokannut -makke-, 7.4.2007 1:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onkos ihmisillä tietoa tosta mittaristosta, että lähteekö nopeus- ja kierroslukumittarin "viisarit" irti?
Bensa- ja lämpömittarin viisarit irtosivat hienosti :)
Suunnitteilla jotain tämän kaltaisia mittarintaustoja :P

Bensa- ja lämpömittarin viisarit irtosivat hienosti :)
Suunnitteilla jotain tämän kaltaisia mittarintaustoja :P

Viimeksi muokannut -makke-, 25.4.2007 2:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä nyt kuva tuosta vahvistin räpellyksestä. En luultavasti osta tuota itselleni, kun pitää aina välillä rätinää kaiuttimista :/
Tossa nyt yks huono kuva kun testasin tota yhtä mittarinpohjaa tohon.. Täytyy vähän muokata tota kliinimmäksi ja sit pistää ne muut kans kiinni :P
Olis tarkotuksena saada toi vihree valo vaihtumaan siniseks, ni trimmais hyvin soittimen väreihin :) Siellähän on semmonen vihree kalvo? ja sen kun vaan vaihtaa siniseen..
Tossa nyt yks huono kuva kun testasin tota yhtä mittarinpohjaa tohon.. Täytyy vähän muokata tota kliinimmäksi ja sit pistää ne muut kans kiinni :P
Olis tarkotuksena saada toi vihree valo vaihtumaan siniseks, ni trimmais hyvin soittimen väreihin :) Siellähän on semmonen vihree kalvo? ja sen kun vaan vaihtaa siniseen..
Viimeksi muokannut -makke-, 25.4.2007 2:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Viimeksi muokannut -makke-, 25.4.2007 2:35. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Sopisiko kiillotettujen osien kera tällaiset nostimet?
Täytyy myöntää, että auton rakentamisessa on käytetty hillittyä makua.
Pahapoika -konepelti menisi jo liioittelun puolelle.
Täytyy myöntää, että auton rakentamisessa on käytetty hillittyä makua.
Pahapoika -konepelti menisi jo liioittelun puolelle.
Toki noita Suomestakin saa ja esim. huutonetistä noita löytyy.
Omat on RaidHP:n kamaa, ei ne paljoa yli pariakymppiä maksaneet. Tuolta uudet INXX -pumput noin 27€ hintaan kuluineen.
Kyllähän tuollaiset kuuluvat auton ns. pakollisiin varusteisiin. Nähtäväksi vain jää, mitä tuollaiset halppispumput tykkäävät suomalaisesta talvesta. Vinttaa sitten mäkeen, jos ei pelaa, tai hankkii toisenmerkkiset, konkurssia tuskin noitten takia tulee.
Omat on RaidHP:n kamaa, ei ne paljoa yli pariakymppiä maksaneet. Tuolta uudet INXX -pumput noin 27€ hintaan kuluineen.
Kyllähän tuollaiset kuuluvat auton ns. pakollisiin varusteisiin. Nähtäväksi vain jää, mitä tuollaiset halppispumput tykkäävät suomalaisesta talvesta. Vinttaa sitten mäkeen, jos ei pelaa, tai hankkii toisenmerkkiset, konkurssia tuskin noitten takia tulee.
Kyllähän noita suomesta saa. Esim: http://www.mdcomprex.fi ja huuto.net. Mutta mitä olen noista nostimista kuullut niin talvella lakkaa pelaamasta... Mut kai ne taas kesällä pelaa.. Toisaalta nuo ovat aika turhat kapistukset. Tulee niin harvoin avattua konepeltiä :D
tyylikkäitä tarroja, paitsi sitten kun niitä on joka autossa.
itseltä löytyy ihan omakohtasta kokemusta noista jälkiasennuskonepeltipumpuista, tosin mk2:n kanssa. ostin pari vuotta sitten huutonetistä, maksoin 30e ja asennus oli 5 minuutin homma. ekan talven(kin) toimi hyvin, tosin kovalla pakkasella meinasivat olla vähän jäykät. viime talvena kuitenkin toinen pumpuista antautui, pitäis hankkia ehjä tilalle. ei vaan taida saada yksitellen. on nuo aivan parhaat keksinnöt kyllä, ei tarvi sohlata minkää typerien kannatintankojen kanssa ja konepellin saa auki ja kiinni yhdellä kädellä.
itseltä löytyy ihan omakohtasta kokemusta noista jälkiasennuskonepeltipumpuista, tosin mk2:n kanssa. ostin pari vuotta sitten huutonetistä, maksoin 30e ja asennus oli 5 minuutin homma. ekan talven(kin) toimi hyvin, tosin kovalla pakkasella meinasivat olla vähän jäykät. viime talvena kuitenkin toinen pumpuista antautui, pitäis hankkia ehjä tilalle. ei vaan taida saada yksitellen. on nuo aivan parhaat keksinnöt kyllä, ei tarvi sohlata minkää typerien kannatintankojen kanssa ja konepellin saa auki ja kiinni yhdellä kädellä.
Tuli myytyä nuo puna/kirkkaat takavalot ja nyt paikalla on vakiot Hellan tummat valot..
Ei näytä kyllä mitenkään pahalta... aika makeelta oikeestaan :)
Tässä muutama kuva tältä päivältä.
.:klik:.
.:klik:.
.:klik:.
.:klik:.
fiivistelyä.

Ei näytä kyllä mitenkään pahalta... aika makeelta oikeestaan :)
Tässä muutama kuva tältä päivältä.
.:klik:.
.:klik:.
.:klik:.
.:klik:.
fiivistelyä.
Viimeksi muokannut -makke-, 25.4.2007 2:39. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tuossa laitteessa on tummat sumuvalot ja vilkut.
Tuli kiskottua nuo muovikaaret poijjes..
.:klik:.
.:klik:.
.:klik:.
On kyllä pakko hankkii spacerit, edes takapäähän. On vähän ilkiän näköstä kun vanne jää tonne kaareen sisälle :/
Huomenna saa tietää myykö jamppa mulle ne etuvilkut vai ei..
Nyt sitten pitäis hommata noihin lokareihin kaikkiin listanpätkät jostain..!

.:klik:.
.:klik:.
.:klik:.
On kyllä pakko hankkii spacerit, edes takapäähän. On vähän ilkiän näköstä kun vanne jää tonne kaareen sisälle :/
Huomenna saa tietää myykö jamppa mulle ne etuvilkut vai ei..
Nyt sitten pitäis hommata noihin lokareihin kaikkiin listanpätkät jostain..!
Viimeksi muokannut -makke-, 25.4.2007 2:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Autoosi istuisi Porschen vanteet kuin nenä päähän. Juniorin myös mustaan 3 oviseen VR:ään pultataan ensi keväänä tämmöiset alle:
Tosin renkaat ovat jotain muuta kuin kuvissä näkyvät 50-sarjaiset offroad renkaat!
Teetti hieman hommia kerätä kasaan 4 kpl 7x17" etuvanteita; porsche kun hyödyntää yleensä kapean etuvanteen kanssa leveämäpää 9" vannetta takana. Vanteet ovat Porsche originaalit, eivät siis klooni Mille Migliat. rengas/vanne kompinaatio painaa huomattavasti vähemmän kuin esim. VR6 originaali 15" BBS 205 renkaan kanssa. Vanteiden sisustaa tulee täyttämään ainakin edessä Porschen jarrusatulat.Mahdollisesti myös takana, jos käsijarru kysymys saadaan ratkaistua lain kirjaimen mukaan.
Tässä tulevat keskiökupit: http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/keski.jpg

Tosin renkaat ovat jotain muuta kuin kuvissä näkyvät 50-sarjaiset offroad renkaat!
Teetti hieman hommia kerätä kasaan 4 kpl 7x17" etuvanteita; porsche kun hyödyntää yleensä kapean etuvanteen kanssa leveämäpää 9" vannetta takana. Vanteet ovat Porsche originaalit, eivät siis klooni Mille Migliat. rengas/vanne kompinaatio painaa huomattavasti vähemmän kuin esim. VR6 originaali 15" BBS 205 renkaan kanssa. Vanteiden sisustaa tulee täyttämään ainakin edessä Porschen jarrusatulat.Mahdollisesti myös takana, jos käsijarru kysymys saadaan ratkaistua lain kirjaimen mukaan.
Tässä tulevat keskiökupit: http://i5.photobucket.com/albums/y170/olli951/keski.jpg
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Demon ja 13 vierailijaa