Kakkoskopan/VR6 jarrujen parantelusta
Valvoja: ffp jäsenet
Kakkoskopan/VR6 jarrujen parantelusta
Pitäis korvata nämä nykyiset VR6 Golfin jarrut jollain astetta järeämmällä paketilla. Te ketkä olette asentanu noita monimäntäisiä satuloita, niin oletteko kasvattaneen myös pääsylinteriä? Jos niin mihin? Tossa on nyt ihan GTI:n alkuperäinen pääsylinteri.
Entä jarrutasapaino, oletteko hommannu siihen jonkun säätimen?
Sitten takajarruista, niin sopiiko tuohon VR6:n takanapaan S3:n 256x22 levy ja satula?
Entä jarrutasapaino, oletteko hommannu siihen jonkun säätimen?
Sitten takajarruista, niin sopiiko tuohon VR6:n takanapaan S3:n 256x22 levy ja satula?
Mutuillaan ja veikkaillaan taas
Mulle tulee ykköseen PG pääsylinteri, 22,xx mm, seatin brembojen kanssa, kuulemma piisaa.
Nelos GTI:ssä on isompaa pääsylinteriä, 24,xx mm
Takalevy voisi sovittaa seuraavasti, sorvaa levyn pois alkuperäisestä vr6 levystä. Tämän päälle laittaa S3 levyn. Satulan kannakeen liukupulttien jako on aika varmasti sama. Satula S3:sta ja kannake vr6 osaa?
Minkä kokoinen mäntä on vr6 etusatulassa?
Mulle tulee ykköseen PG pääsylinteri, 22,xx mm, seatin brembojen kanssa, kuulemma piisaa.
Nelos GTI:ssä on isompaa pääsylinteriä, 24,xx mm
Takalevy voisi sovittaa seuraavasti, sorvaa levyn pois alkuperäisestä vr6 levystä. Tämän päälle laittaa S3 levyn. Satulan kannakeen liukupulttien jako on aika varmasti sama. Satula S3:sta ja kannake vr6 osaa?
Minkä kokoinen mäntä on vr6 etusatulassa?
noilla jäähdyttämättömillä vakiotakajarruilla on ajettu useita vuosi melko menestyksekkäästi kilpaa mm. sport 2000 luokassa
No eiköhän ne tosiaan sitten ole hyvät mullekin. Säästyypähän taas rahat kun ei tarvi niitä päivittää.
Onko eteen isompia/paksumpia OEM-levyjä mitkä sopivat suoraan noihin napoihin? Sopiiko nuo 312x25 levyt? Pulttijako on ainakin sama, mut onko muut mitat.
Meille on tulossa pojan Vr6 Golffiin Porschen satulat eteen.Tulemme käyttämään 996 koppaisen Carreran takasatulaa.Satula voi hyödyntää suoraan VR6 etulevyä.Olemme laskeneet mäntien pinta-aloja, ja ko. takasatulan 4-männän yhteenlaskettu pinta-ala ei ole juurikaan suurempi kuin alkuperäisessä satulassa, joten pääsylinteriin tuskin tarvitsee kajota. Tsekkasin myös Porsche 944 Turbon satulalla sopivuutta ja senkin pystyy laittamaan VR6:een suhteellisen helposti.6-mäntäinen Porsche GT2 satula olikin sitten toinen juttu.....
Kuva
Kuva
Mahtaisikohan jonkun muun Vagineen ( tai ihan sama minkä auton ) taka-akselin napatappi sopia paikoilleen VR6 Passattiin? Ja vaikka jarrutkin samalla jos isompaa takajarrua olisi jossain. Ei radalle vaan ihan vaan ulkonäkösyistä, tuo takalevy on niin tolkuttoman pienen näköinen. Samalla voisi olla vähän raideväliäkin kasvattava paketti, sekään ei haittaisi yhtään.
Noita Porssen pikkusatuloita meinasin itsekin. Ja se on hyvä jos noi 312mm levyt käy tohon suoraan, kun niitä tos onkin ylimääräisenä.
Tohon Audiin oon teettäny jo kahdet kannakkeet Turun TR-koneistuksessa (Tommis Billet). Ne on tehty työkalualumiinista ja maksoi n. 100€/pari ja ihan laadukkaan oloisia. Ensin meinasin tämän käyttiksen jarrujen siirtämistä kakkoseen, mut ne on ehkä hieman turhan painavat/järeät tohon pikkukippoon ja vaativat turhan isot vanteet.
Missä meinasitte teettää kannakkeet noille Porschen satuloille?
Tohon Audiin oon teettäny jo kahdet kannakkeet Turun TR-koneistuksessa (Tommis Billet). Ne on tehty työkalualumiinista ja maksoi n. 100€/pari ja ihan laadukkaan oloisia. Ensin meinasin tämän käyttiksen jarrujen siirtämistä kakkoseen, mut ne on ehkä hieman turhan painavat/järeät tohon pikkukippoon ja vaativat turhan isot vanteet.
Olli: Missä meinasitte teettää kannakkeet noille Porschen satuloille? Ihan kiinnostava projekti, maailmasta todella löytyy parempia satuloita kuin nuo vag orkkikset...
Mulla on Tuusulassa Sulan alueella yksi koneistamo, joka tekee kaikki mun adapterit. Mulla oli aikoinaan Porschessa Tommis Billetin tekemät, mutta ne oli hieman "grouvit" viiimeistelyltään. Nyt on laatu kohdallaan.Porschessa on nyt tällaiset sydeemit kiinni (kuvassa tosin parin kaverinkin satuloita):
Moderaattori muutti tämän ison kuvan linkiksi
Adapterit joilla Porschen 6-mäntäiset GT2 etu ja 4-mäntäiset GT3 takasatulat saadaan 944 Turboon:
Kuva
Nurkissa lojuu aina "muutama" pari noita Porsche satuloita....
Noi mustat on 944 Turbon satulat, jotka menee helposti VR6 Golffin originaalilevylle.Saattaa mahtua jopa 15" orggis BBS:än kanssa
Moderaattori muutti tämän ison kuvan linkiksi
Noita "perhepotretteja" oonkin joskus porssefoorumilla kuolannutkin...=)
Muistatko suoraan 996 Carrera 2 etusatulan palan korkeutta? Eli se korkeus millä se ottaa levyn kitkapintaan kiinni.
Pistetään vielä kuva niistä Tommi´s Billetin tekeleistä...Niitä ei ole anodisoitu niinkuin noi sun ja muotoilu on vähän kirveellä veistetty, mutta ajavat asiansa. Noi siis noitten GT3:ten kavereina...
Muistatko suoraan 996 Carrera 2 etusatulan palan korkeutta? Eli se korkeus millä se ottaa levyn kitkapintaan kiinni.
Pistetään vielä kuva niistä Tommi´s Billetin tekeleistä...Niitä ei ole anodisoitu niinkuin noi sun ja muotoilu on vähän kirveellä veistetty, mutta ajavat asiansa. Noi siis noitten GT3:ten kavereina...
Ne munkin TB adapterit on kuin kirveellä veistetyt, eli aika karseet mötikät.Sun adapterit on huomattavasti paremman näköiset. Noi uudet adapterit onkin sitten valmistettu siten, että kestävät varmasti ja ovat ennenkaikkea TURVALLISET. Oman Porschen päivitetyt jarrut tuli maksamaan senverran paljon, että summista ei paljon ääneen puhuta; mainittakoon nyt kuitenkin pojan '92 mallisen VR6 Golffin maksaneen hieman vähemmän kuin noi oman kotteron jarrut.
Ihan siistit GT3 jarrut sulla on alla.Mitä levyä hyödynnät? Monen tuuman vanne? Mulla on vielä yksi sarja GT3 etusatuloita; saattaa olla että juniori vonkaa ne itselleen jos ne menee Golffiin helposti. Täytyy pistää noi 996 takasatulat sitten taakse, jos vain jotenkin saisi mekaanisen käsijarrun tehtyä.Sori, ei ole nyt 996 palan mittoja saatavilla, kun ei olla vielä paloja hankittu. Ei olla vielä päätetty mitä palaa käytetään, todennäköisesti valinta on Ferodo 2500 tai vastaava Pagid. EBC:tä ei meille laiteta; varsinkin vihree on totaalista kukkua
Ihan siistit GT3 jarrut sulla on alla.Mitä levyä hyödynnät? Monen tuuman vanne? Mulla on vielä yksi sarja GT3 etusatuloita; saattaa olla että juniori vonkaa ne itselleen jos ne menee Golffiin helposti. Täytyy pistää noi 996 takasatulat sitten taakse, jos vain jotenkin saisi mekaanisen käsijarrun tehtyä.Sori, ei ole nyt 996 palan mittoja saatavilla, kun ei olla vielä paloja hankittu. Ei olla vielä päätetty mitä palaa käytetään, todennäköisesti valinta on Ferodo 2500 tai vastaava Pagid. EBC:tä ei meille laiteta; varsinkin vihree on totaalista kukkua
Mitä levyä hyödynnät? Monen tuuman vanne?
R32 Golfin 335x32. S3 orkkis 17" vanne mahtuu just ja just.
Mitäs materiaalia noi teidän kannakkeet on?
Mulle Tommi puhui vaan työkalualumiinista, et en sen tarkemmin tiedä materiaalimerkintöjä. Lujuus on kuulemma lähes teräksen luokkaa.
Onko joku kyselly niiden Cupra Ibizan jarruosien hintoja nykyään? Mitä koko setille tulee hintaa?
Eikö satuloiden hinnat ainakin tuplaantuneet viime talvena, et onko muissakin osissa tapahtunu samanlaista nousua?
Meidänkin vanne ongelma ratkesi mukavasti. Alunperin piti laittaa RS2 Audin Porsche CUP I vanteet (kaikki 4 vannetta 7x17" ET55), mutta hinta karkasi havitelluissa vanteissa liian korkeaksi, Nurkissa on lojunut 993 koppaisen 911:ta CUP II vanteita (edessä 7 x 17" ET 55, takana 9 x 17"). Kaverilla oli sopivasti nurkissa 2 kpl vastaavia etuvanteita, joten nyt on noita 7" etuvanteita koossa 4 kpl.Nyt ei pitäisi olla ongelmia satuloiden sopivuudesta vanteen sisään.Onko kenelläkään kokemusta FK:n kauppaamista adaptereista, joilla VR6 Golffin pulttijako muutetaan Porschen 5 x 130 jaolle? Moiset klöntit ovat seuraavaksi juniorin hankintalistalla.Jos jollain olisi linkki kuviin, jotka hyödyntää ko. vanteita 3-koppaisen Golffin alla, niin pistäkää tänne


Tossa on tollanen pdf-linkki mikä oli työkoneen suosikeissa ja siinä on tosta 7075:stä, että käyttökohteet on "suurta lujuutta vaativat kokeenosat". Et vois kuvitella että noi munkin kannakkeet ois tota. Täytyy kysyä seuraavaksi kun käy teettämässä siellä jotain, et mitä ne oikein on.
.pdf
Onko kokemuksia miten isot jarrut mahtuvat 16" BBS RS vanteisiin?
312mm levyt ja pikkubrembot eivät mahtuneet S3:n 16" talvivanteisiin, vaan ottivat ulkokehältään kiinni, mut onko nuo RS:t kovin tilavat?
Onko kokemuksia miten isot jarrut mahtuvat 16" BBS RS vanteisiin?
312mm levyt ja pikkubrembot eivät mahtuneet S3:n 16" talvivanteisiin, vaan ottivat ulkokehältään kiinni, mut onko nuo RS:t kovin tilavat?
Herätellääs hiukan vanhaa topicia...
Eli mitä katsastusmiehet sanoo noihin alumiinisiin sovitepaloihin, jos ovat asiallisen näköset? Ja saako sinne tuikata ihan mitkä vaan jarrusatulat, vai täytyykö niistä olla jotain todistuksia (tarkoitan vakioita huomattavasti järeenpiä). Ja autohan olis vm-90...
Eli mitä katsastusmiehet sanoo noihin alumiinisiin sovitepaloihin, jos ovat asiallisen näköset? Ja saako sinne tuikata ihan mitkä vaan jarrusatulat, vai täytyykö niistä olla jotain todistuksia (tarkoitan vakioita huomattavasti järeenpiä). Ja autohan olis vm-90...
Minulla on omassa autossa (Porsche) kaikki adapterit merkattu rekisteriotteeseen. Myös autoon asennetut satulat on listattu otteeseen. Ei mitään ongelmia katsastuksen kanssa, jos adapterit on toteutttu asiallisesti. Jos parannat jarrujasi selvästi aiemmpaa parempiin, ei katsastuksessa pitäisi tulla ongelmia. Jarrujen muutokset eivät nykyään aiheuta myöskään prosenttien kertymistä vaihdettujen osien listalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa