Eli seuraavaa tapahtui:
"....hyytyi hitaassa kaupunkiajossa keskelle katua, eli sammui,ilman minkäänlaisia oireita,(lämmöt , lataus, kaikki mittarit näytti normaalia) eikä ole sen jälkeen käynnistynyt,
Mittarilukema on 130 000 eli, ei pitäisi olla vanha (tosin reilu vuosi sitten saksasta tuotu, että eihän siitä tiedä). Olen itse ajanut sillä 30000km.
Ihan alkuun startti ei pyörittänyt, ja sitten huomattiin , että akku on ihan sökö, oli alkuperäinen. Eli ajattelin, että akun hajoaminen voi olla syy. Ostin uuden akun , joka pyöritti, mutta ei eloa koneeseen.
Vietiin trailerilla maahantuojalle vika-analyysiin, yrittivät pyörittää kiintoavaimella, mutta ei kuulemma liikkunut, eli diagnoosi:Koneessa jotain hajalla.
"
Mikä kaverille avuksi?
Nokkahihna?
Käynnistyksenesto?
Elektroniikkalaatikko?
Kari
A6 2.8L -96 sammui yllättäen kesken ajon eikä enää käyntiin?
Valvoja: ffp jäsenet
No sinällään mielenkiintoista jos startti pyörittää mutta ei huoltomies. Liekkö jääny aamupuurot syömättä. Toisaalta tuo kuulostaa sille että moottorissa mekaanista vikaa. Kai ne siellä huollossa osaavat jakopään tarkistaa. Sitte varmaan seuraavaksi puristuspaine/ohivuotomittaus, jos mahdollista. Sitte kannet pois.
Jos se pyörimättömyys johtui taas aamupuuron vähyydestä, sittenhän se vika voi olla myös sähköpuolella.
Jos asialle ei itse pysty mitään tekemään voi varautua nelinumeroiseen laskuun mikä tuskin ykkösellä alkaa.
Jos se pyörimättömyys johtui taas aamupuuron vähyydestä, sittenhän se vika voi olla myös sähköpuolella.
Jos asialle ei itse pysty mitään tekemään voi varautua nelinumeroiseen laskuun mikä tuskin ykkösellä alkaa.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 15.9.2006 20:44
Kiitos Karille kun asiaa selvittelit ja näitä linkkejä laitoit meille.
Joo eli yritän toimia tässä kyseisessä askareessa ns remonttiranena,tosin vian selvittyä vietiin auto kaverin tallille jossa sitä purettiin enemmän ja kasataan koska siellä koneet ja kunnon työkälut+lämmin talli.
No joo eli viaksi hahmottui venttiilikoppien avaamisen jälkeen vasemman sylinteriryhmän pako ja imunokkia yhdistävän ketjun katkeaminen.Siitä seurauksena kakkos ja kolmos pyttyjen pakonokkien vääntyminen,mutta mäntien pääliset näytti sen verran hyviltä että niille ei tarvitse tehdä mitään.
Kansi nyt tallin lattialla menossa koneistamoon jossa plaanaus ja koeponnistus ja venttilien uusiminen ja mahdollisesti tuon pakonokan uusinta.Toivotaan että selvitään vain tällä remontilla.Hirvittää vaan tuon nokan mahdollinen hinta.....
Syytä siihen miksi terveen näköinen ketju oli poikki voi vain arvailla.Kyseisessä audissa on nokkahihnan hammaspyörä kartiolla ja siinä pulttikiinnitys ja pieni epäilys on siitä että onko tuo pultti irronnut ja siitä seurauksena jako mennyt sekaisin ja seuraus meillä nyt esillä,jos tuohon osais vastata olis varsin viisas ihminen.....=)
Joo eli yritän toimia tässä kyseisessä askareessa ns remonttiranena,tosin vian selvittyä vietiin auto kaverin tallille jossa sitä purettiin enemmän ja kasataan koska siellä koneet ja kunnon työkälut+lämmin talli.
No joo eli viaksi hahmottui venttiilikoppien avaamisen jälkeen vasemman sylinteriryhmän pako ja imunokkia yhdistävän ketjun katkeaminen.Siitä seurauksena kakkos ja kolmos pyttyjen pakonokkien vääntyminen,mutta mäntien pääliset näytti sen verran hyviltä että niille ei tarvitse tehdä mitään.
Kansi nyt tallin lattialla menossa koneistamoon jossa plaanaus ja koeponnistus ja venttilien uusiminen ja mahdollisesti tuon pakonokan uusinta.Toivotaan että selvitään vain tällä remontilla.Hirvittää vaan tuon nokan mahdollinen hinta.....
Syytä siihen miksi terveen näköinen ketju oli poikki voi vain arvailla.Kyseisessä audissa on nokkahihnan hammaspyörä kartiolla ja siinä pulttikiinnitys ja pieni epäilys on siitä että onko tuo pultti irronnut ja siitä seurauksena jako mennyt sekaisin ja seuraus meillä nyt esillä,jos tuohon osais vastata olis varsin viisas ihminen.....=)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa