vw golf 1.6 cl kaasari-90 vedenhukka
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf 1.6 cl kaasari-90 vedenhukka
Hei kaikki. ELi ongelma olis seuraava. Autosta vuotaa vettä kuin saavista ja ajos ei ainakaan heti lämmöt noussu. Ja sit ku painoin kaasua kunnolla tyhjäkäynnillä niin venttiilikopan ja yläpuolisen vesiletkun liitos kohdalla sihisi. ELikä termarin yläpuolella. Liitos kohta kahelle vesiletkulle ja paril kolmelle anturille. Voisiko se ihan siitä vuotaa vai olisiko autossa vesipumppu mennyt. Öljyn seassa ei ainakaan ollut vettä. Mikä yleens nois golffeis yleisin vika jäähdytin järjestelmäs. Täl hetkel oon nyt vaihtamassa
ainakin termaria, motonetin, mutta lukenut ettei kannata tarvike osaa laittaa. NEuvoja kaipaisin ko. autoon ym vinkkejä. Olisin kiinnostunut myös yleisist neuvoist auton suhteen. ESim mistä sais perusvalkoist maalia ko. autoon HALVALLA. haluaisin siis pitää/korjauttaa auton mahd edullisesti. Ajettu 320th. vinkkejä kiitos, toki jos joku haluaisi vaihtaa mulle ton termarin oon valmis maksamaan siitä:D ja asun siis salossa.-
ainakin termaria, motonetin, mutta lukenut ettei kannata tarvike osaa laittaa. NEuvoja kaipaisin ko. autoon ym vinkkejä. Olisin kiinnostunut myös yleisist neuvoist auton suhteen. ESim mistä sais perusvalkoist maalia ko. autoon HALVALLA. haluaisin siis pitää/korjauttaa auton mahd edullisesti. Ajettu 320th. vinkkejä kiitos, toki jos joku haluaisi vaihtaa mulle ton termarin oon valmis maksamaan siitä:D ja asun siis salossa.-
Se muovikappale missä lämpöanturit ovat kiinni, tyypillisesti halkeaa sieltä juuresta. Mulla on noita jo kaksi kappaletta mennyt.
Motonet käyttää kaikista noista letkuliitoskappaleista nimeä "termostaattikoppa" vaikkei tällä nimenomaisella osalla ole mitään tekemistä termostaatin kanssa.
Kuten jo todettiin, termari on esipumpun alla siellä alavesiletkun liitoskappaleen ja pumpun välissä. Tarvikeista on kuulunut huonoa, kannattaa ostaa alkuperäinen osa niin pääsee helpommalla :)
Vesipumppu on kolmella pultilla kiinni, sen irroitus vaatii vain laturin ja vesiletkujen irroituksen.
Edit: Ei millää vois kirjottaa sillee selkeemmin...
Edit2: Noiden oireiden perusteella vesipumpussa tai termarissa ei ole vikaa, ainoastaan se muovinen liitoskappale kannen yläreunassa halki. Mullakin tuossa pyörii vielä alkuperäinen, moitteettomassa kunnossa oleva vesipumppu vaikka kilsoja takana profiilissa mainittu määrä.
Motonet käyttää kaikista noista letkuliitoskappaleista nimeä "termostaattikoppa" vaikkei tällä nimenomaisella osalla ole mitään tekemistä termostaatin kanssa.
Kuten jo todettiin, termari on esipumpun alla siellä alavesiletkun liitoskappaleen ja pumpun välissä. Tarvikeista on kuulunut huonoa, kannattaa ostaa alkuperäinen osa niin pääsee helpommalla :)
Vesipumppu on kolmella pultilla kiinni, sen irroitus vaatii vain laturin ja vesiletkujen irroituksen.
Edit: Ei millää vois kirjottaa sillee selkeemmin...
Edit2: Noiden oireiden perusteella vesipumpussa tai termarissa ei ole vikaa, ainoastaan se muovinen liitoskappale kannen yläreunassa halki. Mullakin tuossa pyörii vielä alkuperäinen, moitteettomassa kunnossa oleva vesipumppu vaikka kilsoja takana profiilissa mainittu määrä.
Viimeksi muokannut SS, 15.9.2006 12:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ja se termostaatti on siinä vesipumpussa kiinni, joten vesipumppu irti ja pumppu sekä termostaatti vaihtoon. Vesipumppu maksaa tarvikeena n.25€.
Letkulähdöt ovat tosiaan helposti rikkimeneviä osia, ovat jotain heikkoa muovia. Kannattaa varautua vaikka siihen termostaatin letkulähdönkin vaihtoon.
Ps. janijoo -> Yksi iso alkukirjain per lause riittää, kiitos.
Letkulähdöt ovat tosiaan helposti rikkimeneviä osia, ovat jotain heikkoa muovia. Kannattaa varautua vaikka siihen termostaatin letkulähdönkin vaihtoon.
Ps. janijoo -> Yksi iso alkukirjain per lause riittää, kiitos.
Jos sen ylävesiletkun liitoskappaleen vaihtaa, niin ei sieltä paljoa ehdi nesteitä ulos valua. Paisarin korkki kiinni ja taitat ylävesiletkun yläs heti kun liitoskappale on irti lohkosta. Muutama desi sieltä saattaa pihalle lorahtaa.
Ilmankos se viimeksi irtosikin niin nihkeästi :DEi voi, ja sen verran pilkunnussimista et se vesipumppu on 4 pultilla kiinni lohkossa :)
Ironista kyllä mut mun toises autos fiat mareassa myös jäähdytys ongelmia. Fiat ei lämpene lainkaa, ja paisuntasäiliös ei vettä. Nyt pelottaa et kansi tai kannetiiviste ois menny, mut tod.näk. ihan termari vaan. Joka tapaukses rahaa tulee menee, mikä perseest:) Taidan ostaa polkupyörän;D. Tais men off topic..
Noniin lainaan tätä, koska sama auto ja sama vika. Vettä kuluu, missään ei näy vuotoja mielestäni. Katson hetken päästä taas tarkemmin, vielä kun on valoisaa.
Kannentiivisteen vaihdoin juuri, siellä ei pitäis olla ainakaa vikaa enää.
1) Pitäiskö tossa letkulähdössä olla tiiviste, missä on ne 3 anturia ? Siinä ja kannen välissä siis. Omassa ei ole.
Kannentiivisteen vaihdoin juuri, siellä ei pitäis olla ainakaa vikaa enää.
1) Pitäiskö tossa letkulähdössä olla tiiviste, missä on ne 3 anturia ? Siinä ja kannen välissä siis. Omassa ei ole.
Mistä saa lohkonpäätyyn tulevan uuden letkulähdön ? Se muovinen vaihteistön päässä, kannes kiinni oleva. Tulee yksi vesiletku siihen.
Näitä tarvis kait 2 kappaletta ehjiä, molemmis autois se taitaa olla entinen.
Entä mikä on pelkän tiivisteen halkaisija tähän ?
Ja mikä tämä anturi oli tyypiltään siinä kannessa ? Öljynpaineanturi ylempi ? Toises golffis se hajos moneen osaan..
Näitä tarvis kait 2 kappaletta ehjiä, molemmis autois se taitaa olla entinen.
Entä mikä on pelkän tiivisteen halkaisija tähän ?
Ja mikä tämä anturi oli tyypiltään siinä kannessa ? Öljynpaineanturi ylempi ? Toises golffis se hajos moneen osaan..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa