Pärisevä -02 passat

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GC
-
Viestit: 162
Liittynyt: 4.8.2003 7:49

Pärisevä -02 passat

ViestiKirjoittaja GC » 11.9.2006 10:29

3bg Passatti on ruvennu pärisemään ihan kuin joku ottaisi koriin kiinni. Pärinä kuuluu vain kun ei ole yhtään vetoa eli tyhjäkäynnillä ja moottorijarrutuksessa. tyhjäkäynnillähän toi tekee noin minuutin kalkatuksen jälkeen jonkun paineen laskun tms ja silloin loppuu myös tämä pärinä. Ääni ei kuulu (erotu) konepellin alla kurkkiessa, mutta hyttiin kuuluu sitäkin paremmin. Auto oli juuri huollossa ja siellä sanottiin äänen ehkä tulevan katalysaattorin sisältä ja siihen auttais uusi katti hintaan 600e + työ. Mun mielestä ei vaan oireet eikä äänen suuntakaan sovi kattiin.
Onko muilla esiitynyt vastaavaa?
Kone siis AVF eli 96kW TDI.

Jusa_1.8T
-
Viestit: 99
Liittynyt: 24.6.2004 8:38

ViestiKirjoittaja Jusa_1.8T » 11.9.2006 12:52

Vanhassa autossa, Nissan Bluebird 2.0 LX:ssä oli sellaista ikävää sirinää joka kuului sisällekin. Tätä tutkittiin merkkiliikkeessäkin useamman kerran mutta ei löytynyt. Sitten vaihdoin pakoputken kun alkoi olla pärinää sieltäkin, niin syy paljastui. Katalysaattorin peltisuojien sisällä oli pieniä kiviä :-)

En tiedä onko samasta ilmiöstä kyse, mutta kokeile irroittaa se pelti katin päältä ja vilkaise!

jusus
-
Viestit: 92
Liittynyt: 17.1.2004 15:22

ViestiKirjoittaja jusus » 12.9.2006 21:37

Noita suojapeltejähän on nykyään vähän joka pöntölle ja ympärillä lisää. Itellä ainakin on löytynyt enemmän ja vähemmän isänmaata suojalevyjen ja peltien väleistä rämisemästä.

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 13.9.2006 9:14

Samanlaista pärinää/räminää pitää myös mun 3bg tdi. Oma epäilys on, että pohjapanssari on ottanut sen verran damagea, että se ottaa johonkin nyt kiinni niin että pääsee resonoimaan. Toinen veikkaus on katalysaattorin tienoo.

Pitää lähipäivinä öljynvaihdon yhteydessä tutkia tilannetta tarkemmin.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 13.9.2006 10:47

Tai sitten jos hakkais ne loputkin rojut sieltä katin sisältä irti ja ajelis tyytyväisenä ilman 600e + asennustyö laskua. Olettaen että vika siinä katissa on.

Vezques
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.2.2006 14:28

ViestiKirjoittaja Vezques » 13.9.2006 13:33

Ite tein juuri näin kuten AndeRS sanoi.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 16.9.2006 14:04

GC: Onko ääni "kirkas metallinen"? Jokatapauksessa kokeiles siten että otat käsin kiinni (mielellään kylmästä putkesta :-)) ennen kattia pakarissa olevasta joustimesta. voipi olla osittain poikki ja siten pitää ääntä. Uusia yleismallin osia saapi tarvikkeesta -> vaatii kys. putken pätkän irrottamisen = ahdas ja ikävähkö homma.

Lotvonen
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.2.2004 22:17

ViestiKirjoittaja Lotvonen » 25.7.2007 12:08

GC ja Quattro; Onko pärinän ja ongelman aiheuttaja selvinnyt? Mulla on sama vika ja aiheuttajaa ei vain löydy...huollossakin vaan levittelivät käsiään...prkl.

mikkog
-
Viestit: 21
Liittynyt: 20.8.2006 12:21

ViestiKirjoittaja mikkog » 30.7.2007 19:38

Mulla kuuluu Passatissa semmonen räsäys ääni keulasta.
Katsoin että pohjapanssari on irti monesta eri kohtaa ja huomenna sen kiinnitän mutta se ääni on mun mielestä vahvempi kuin semmonen, että pohjapanssari ottaisi esim. putkeen kiinni.
Koko keula on tutkittu nosturilla mutta syytä ei löytynyt.
Ääni on joka kerta yhtä vahva ja kuuluu suoraan ajaessa ja mutkassa.

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 30.7.2007 19:57

Mun vanhassa autossa oli asennettu lohkolämppäri sen verran päin persettä että se johto otti kiinni flektiin moottorijarruissa. Ei ottanut kuin ihan sen verran vaan että ääni kuului, mutta otti kumminkin. Mutta se oli poikittaiskone.

Asennusta kun katseli pellin alla niin ei olis sen perusteella uskonut että ottaa kiinni, mutta kyllä se vaan otti. Kannattaa tsekata kaikki tollaset "lisälaitteet".

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 30.7.2007 23:33

Vedät kaksi klemmaria pakoputken jouston päälle kohtuu tiukalle, siis heti turbon jälkeen, niin räminä pitäs loppua taikka vähentyä

mikkog
-
Viestit: 21
Liittynyt: 20.8.2006 12:21

ViestiKirjoittaja mikkog » 5.8.2007 20:13

Olen ottanut pohjamuovin kokonaan pois mutta silti se räsähdys tulee.
Yleensä se kuuluu kun painaa kaasua/vapauttaa kaasun.

Ei ollut putkessa mitään vikaa niin ei klemmarit auta.
Kaikkea on tullut heiluteltua ja kokeiltua konehuoneessa sekä auton alla mutta vikaa ei löydy.
Se räsäys kuuluu vain ajaessa.

Täytyisi olla konehuoneessa kuntelemassa samaan aikaan kun ajaa, että voisi paikallistaa sen.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 6.8.2007 0:36

Laturin vapaa pyörijä monesti pitää ääntä,, koita ottaa laturin hihna pois paikoiltaan ja kuunnella et pitääkö vielä samanlaista ääntä

mikkog
-
Viestit: 21
Liittynyt: 20.8.2006 12:21

ViestiKirjoittaja mikkog » 6.8.2007 20:08

Tänään sen verran edistystä, että olen huomannut kun Passatin käynnistää kylmänä siitä kuuluu n. 1-3 sek semmonen dieselimäinen metallinnen kolina.

Se ääni muistuttaa jonkin verran sitä ääntä mikä tulee ajossa.
Tuntuu, että käynnistäminen on viikko viikolta vaikeampaa ja kone tuntuu, että se tukahtuisi kun sen starttaa mutta hetkessä toimii normaalisti.
Jotenkin nämä nyt varmana liittyy toisiinsa.

Lotvonen
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.2.2004 22:17

ViestiKirjoittaja Lotvonen » 6.8.2007 21:04

Vaihdoin moniurahihnan kiristinrullan ja äänet häipyi sen sileän tien...Nyt huomaa kuinka kone tärisee vähemmän tyhjäkäynnillä ja eikä kuulu enää ylimääräisiä ääniä.

Pora
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.9.2003 12:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pora » 20.3.2009 23:46

Onko muilla auttanut tuo kiristinrullan vaihto?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 50 vierailijaa