Vanhan kuplan madalluksesta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

Vanhan kuplan madalluksesta

ViestiKirjoittaja Stombe » 11.9.2006 19:50

Eli onko täällä kukaan värkänny noita kuplan säädettäviä madalluspaloja etuakseliin..?

Itsellä on tuossa projekti vaiheessa homma ja pikkusen vieheitä tarviisin.. =)

Elikkäs edestäpäin katsottuna akselia madalluspalojen pulttikohta tulee olla asennettuna (hitsattuna) enemmän ylöspäin vakiohin nähden että vehjettä saa alemmas..?
Eli siis kun pulttikohta on ns. alemmassa asennossa niin auton alusta olisi korkeimmassa kohdassa ja siitä ku pyöräyttää ylöspäin niin alusta laskeutuu, vai toisinpäin?

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 11.9.2006 20:19

Juuri toisinpäin. Kun pyörittelet sitä osaa käsissäsi, niin pitäis hoksata.
Silloin kun pala kääntyy eteenpäin, niin tukivarsien takaosta nousee ja
auto laskee. Ja lopuksi, tuohan on periaatteessa laiton viritelmä, koska
pystyosia saa hitsata, mutta ei vaakaputkia.

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

ViestiKirjoittaja Stombe » 11.9.2006 20:26

Jees, eli tossa yhdessä kuvassa mitä vähän aikaa tutkin niin siinä oli varmaan sitten käännetty jo takakautta ympäri, vai mikshän siinä oli sitten ylempänä tuo pultin kohta..?

Samalla tuossa selatessa niin on ollu juttua että se olisi menny katsastuksesta läpi aika hyvin tollanen viritelmä, mutta virkaintoisen sattuessahan kaikesta kivasta jää kiinni..

Mutta jos ei laita nin h**vetin tonttii niin ei kai se pitäs pistää katsastus insinöörin silmään niin pahasti, jos vielä sipistelee sitä niin ettei näyttäs niin kovasti hitsatulta palikalta...

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 12.9.2006 15:44

Ja lopuksi, tuohan on periaatteessa laiton viritelmä, koska
pystyosia saa hitsata, mutta ei vaakaputkia

Ei välttämättä jos käyttää Avis-paloja.
Volkkaripalstalta poimittua:

"Hei

Tällaiset säätökappaleet saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa, mikäli ne on
asennettu muutososien valmistajan ohjeiden mukaisesti ja hitsattu
asianmukaisesti. Muutostyössä on lisäksi noudatettava jousituksen korkeuden
muuttamisesta annettuja määräyksiä.

Pasi Paavola
Ylitarkastaja
Tekninen hyväksyntä"


Viestiketju kokonaisuudessaan löytyy tuolta.

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

ViestiKirjoittaja Stombe » 12.9.2006 18:04

Jeps, tullu tuolla voorumeilla seikkailtua ja lueskeltua noita madallus-juttuja.

Itsellä on nyt asennuksessa nuo Empi:n palat, toivottavasti sitä huomenna sais akseliston takas paikoilleen..

Etu-akseliston sai hitsata ihan luokkahitsari kuitilla niin eipähän tule ongelmia sen suhteen.


..ja sitten taka-akseliston kimppuun.. =)

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 12.9.2006 20:02

siihen saa multa tee se itse säätölattasettiä halavalla. Tarttet vaan omat jousilatat katkaista, pikkasen hitsikonetta ja avot.

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

ViestiKirjoittaja Stombe » 13.9.2006 18:06

Entisen omistajan toimesta oli käännetty vakiopalaa alemmaks, mutta totesin paremmaksi masentaa nuo säätöpalat.

Tuli vaan uusi ongelma käteen;

Minkä kokosta/minkälaista vanne/rengas-pakettia sitä on porukka tunkenu alle?

Lähinnä kokoa (miel. 16-17") ja vanteen ET-lukua haeskelen hieman..

Kävi niin että ottaa vakio renkaat kaareen kiinni ja pahasti, niin pahasti ettei voi edes ajaa... =)

Fille
-
Viestit: 735
Liittynyt: 31.7.2003 22:31

ViestiKirjoittaja Fille » 13.9.2006 20:40

7x17 et35 edessä ja takana, vakio lokarit. 215/45-17 renkailla. ohjauksen rajoitin tappeja jotui pidentämään...

http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=142

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

ViestiKirjoittaja Stombe » 15.9.2006 22:12

Eikö ota kaariin kiinni?

Edes käänettäessä ja sattuis olemaan hieman töyssyä..?

Nyt tuli mulle renkaat, ja nyt on TONTISSA, 165/50r15 Bridgestonet eteen ja taakse 195/45r15 FireHawkit.

Etuakselissa maavara 28mm tällähetkellä.

Takapää on vielä kesken, ja vanteet etsinnässä. Todennäköisesti laitan noille renkaille jotkut vanteet tässä talven aikana.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa