jarrupoljin naksahtaa!(vika kadonnut)
Valvoja: ffp jäsenet
jarrupoljin naksahtaa!(vika kadonnut)
vaihdoin boraan taakse levyt ja palat...ilmasin jarrut paineilmalaitteella ja lopuksi perinteisellä tavalla.siirsin takasatuloden männät lähelle tyylillä jarrupoljin pohjaan ja nyitään käsijarrusta lukemattomia kertoja.jarrut toimivat mutta...muuten hyvä mutta polkimesta kuuluu kova naksahdus kun painaa poljinta auton ollessa paikallaan ja moottori sammuksissa.JA EI,SE EI OLE JARRUVALOKATKAISIJA:).tuntuu selvästi myös polkimessa.tuntuu myös ajossa mutta vaimeampana.ei vaikuta jarrujen tehoon mutta ei tunnu myöskään mukavalta.ohjeita jarrupolkimen/koko poljin systeemin irroitukseen.auto vw bora v5 4mot -00
Viimeksi muokannut jtmattila, 11.10.2006 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kyllä se polkimesta tulee,sen verran olen ehtinyt tutkimaan.auton ollessa paikalleen tuntuu ns.pykälä sekä painettaessa että painetta hellittettäessä.joku jousi tms.on pois paikaltaan ja tarttisin jonkin sortin purkuohjeet poljin asetelmalle.no maanantaina tutkitaan paremmin...kerron kyllä kun saan ongelman selvitettyä.
mulla oli ex opelissa samanlaista naksahtelua,pistin crc:tä vaijeriin (edit:ajatuskatko,tarkotin et samalla kykin vaijerin rasvasin)ja siihen niveleen polkimen luona olevaan,se loppu siihen.
Viimeksi muokannut t^ni, 10.9.2006 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En tiedä onko apua, mutta omassa kakkosgolfissa kytkinpolkimen naksahtelu ja pykälän tuntuminen johti pidemmän päälle siihen, että kytkin ei enää irroittanut. Syynä oli poljinasetelman repeäminen pituussuunnassaan, ei ollut kytkinpoljin enää kuin sentin soirolla kiinni muissa polkimissa. Purku, hitsaus ja kasaus auttoi.
Onhan se volkkarin kytkin toki suht jäykkä, mutta että oikein metalli antaa periksi :D
Onhan se volkkarin kytkin toki suht jäykkä, mutta että oikein metalli antaa periksi :D
kyllä siellä kaikki oli ehjiä.vaihtoehdoksi jää melkeinpä vain jarrupolkimessa oleva reaktiotangon kiinnityskappale jossa on jokin jousi.ääni kuulostaa siltä että jousi olisi pois paikaltaan.en saanut purettua poljinta pois koska reaktio tanko on aika tiukassa kiinni tässä muovikappaleessa.ja purkamiseen tarvitaan "taas" VW:n erikoistyökalu.mahtaakohan tätä muovia saada irrallaan varaosana vai joutuuko ostamaan koko polkimen?
mahtaakohan tätä muovia saada irrallaan varaosana vai joutuuko ostamaan koko polkimen?
Riippuu tietenkin rakenteesta, mutta jos siis poljin on rautaa ja tuo kyseinen muovikikkale on irto-osa (luonnollisesti!) -> saa varaosana erikseen (mm. joissakin 3 golffeissa ym. on ollut kokomuovisia polkimia).
Sama vika (todennäköisesti) oli taannoin vanhassa pasuunassani, tosin kytkinpolkimessa, mutta siinä tuo "reaktiotanko" oli irti siitä muoviosasta ja poljin naksui ja nuljusi aina poljettaessa. Reaktiotangossa on siis pallopää joka on vaan painamalla siellä muovihahlossa, ei siellä mitään jousia ainakaan mun tapauksessa ollut. Aikasta uittumainen homma vaihtaa tuo muoviosa purkamatta poljinasetelmaa tai mitään muutakaan, mutta aikansa taistellessa fiksumpi luovutti ja niin vaan homma hoitui ihan kotikonstein, ilman erikoistyökaluja...
Muoviosa maksoi silloin jotain alta 2e.
korjaantui itsestään...
Boran poljin naksahteli aikansa ja nyt en ole ainakaan muutamaan hetkeen moista efektiä havainnut.Oi,jos kaikki viat korjaantuisivat näin...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa