Keltainen öljynpaineen merkkivalo?
Valvoja: ffp jäsenet
Keltainen öljynpaineen merkkivalo?
Härveli on VW Transporter 2.5 TDi vm 1999 ja ajossa summeri pärähti soimaan + keltainen tippakannu merkkivalo syttyi mittaristossa! kukahan osaisi kertoa mitä toi keltainen tarkoittaa kun käyttöohjekirjakaan ei kertonut asiaa ja kun virrat kääntää päälle niin kyseinen merkkivalo on hetken punainen ja sammuu pian!
Sen verran vielä joku kumminkin kysyy, että onko koneessa öljyä niin sitä on alamerkkiin asti ja ajo oli rauhallista ramppiin nousemista.
Sen verran vielä joku kumminkin kysyy, että onko koneessa öljyä niin sitä on alamerkkiin asti ja ajo oli rauhallista ramppiin nousemista.
Veljelläni on 1.9 tdi passatti, jossa tuota vikaa etsittiin. Syyksi paljastui öljypohjassa oleva öljysensori. Vag-com näytti vikakoodin ja viallinen sensori vaidettiin, tämän jälkeen nollattiin vika ja alkoi pelaamaan. Vw:llä sanoivat että, sensori mittaa öljyn laatua, osan hinta oli 80€. Auto on 90 hp ahu moottorilla varmaan käytetään muissakin moottorimalleissa. Omassa afn:ssä tätä sensoria onneksi ei ole.
Näin väitettiin Porvoossa, mutta kokemuksen perusteella voin sanoa, että siellä ei olla ihan ajanhermolla aina tai sitte musta vaan tuntuu siltä, joka tapauksessa valo sammui ja sehän oli pääasia. Anturi näytti tosin enemmän pinnanmittaukselta, 60mm pitkä tappi jossa 2mm iso reikä päässä kolmijohdin liitoksella.
Lainataanpa vanhaa topicia. Minulla on passat -00 1.9 tdi 85kw AJM mootorilla, ajettu 370tkm ja syttyipä eräänä päivänä tuo keltainen öljyvalo tauluun, töpselillä kun kurkattiin niin luonnollisesti ilmoitti määräanturin olevan viallinen, marmorilta uus ja vikojen nollaus, mut merkkivalo palaa edelleen. Virrat tulee anturille myös, mittauksella sekin todettiin. Öljyä on koneessa ollut kokoajan pikkusta vaille ylämerkissä. Mistähän tuota vikaa lähtis seuraavaksi koluaan?? Onko kellään kokemusta moisesta?
kiitos avusta, kannun kuva on nyt sammunut vika oli mitä ilmeisemmin konepellin aukaisukatkaisijassa kosketushäiriö? ilmeisesti tietokone luuli ettei peltiä ole aukaistu 30t kilometriin ja päätteli öljynlaadun olevan jo huono. rappasin kosketuspinnat puhtaaksi ja pelti kiinni niin homma ok. en tiiä päättelinkö oikeen, mut korjatkoon viisaammat :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa