60-120 km/h

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 24.11.2005 7:40

Pientä updatea:

~9.6s 50:stä kiihdyttäen 60-120 (3/4 vaihteilla, tosin nelosella tulee melkein sama tulos).
~10.6s tasavauhdista

vanhat lukemathan oli about sekunti noihin päälle. muutoksia koneeseen ainoastaan egr tulpattu (ihan vaan se alipaineletku toistaiseksi). kokeilin myös egr-pelissä vahvistaakseni havainnon -> n. +1s aikoihin lisää.. eli kait se egr:kin jotain vaikuttaa.. aikaisemmin oli pelkästään vag-comilla säädetty tuo egr ja sillä tuntui olevan varsin vähän vaikutusta juuri mihinkään (ainakaan suorituskykyyn).

edit: myöhemmin kävi ilmi että ratkaiseva tekijä oli egr:n toiminnassa joka huononi jos oli PD160 imuputki käytössä (liikaa happea=enemmän egr aktiviteettia??). Tulppaamalla tämä tuntui korjaantuvan. Melkein samat lukemat saatiin kellotettua jos oli alkuperäinen imuputki ja egr käytössä. Eli ei tuo ainakaan liikaa ruokaa saanut boksin kanssa(kaan) vielä tai sitten suuttimet rajoitti.

toki paras olisi ollut ottaa egr kokonaan pois ja pitää cupran imuputki mutta tämä tuntui tuovan osakaasulla huonompaa kaasuun vastaavuutta ja vikakoodia sai olla parin viikon välein nollaamassa jos ei halunnut katella valoa mittaristossa.
Viimeksi muokannut kojaak, 5.7.2006 9:03. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 14.1.2006 18:35

GT1749V => GT1749VB
PP502
Oldman intaaki
simonssin takapönttö
IQ 1.2

55-113km/h 6,64sek.
55-115km/h 7,03sek.

55 on mittarilla aika lähelle 60, mutta 120 kyydissä on jo kympin heitto verrattuna vag comin arvoon.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 15.1.2006 14:46

2.3 "syöttö"

joo, kai se alle minuuttiin menee ::)

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 18.2.2006 19:06

bårta
Viimeksi muokannut quattro, 7.4.2006 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 20.2.2006 3:12

"luotettavasti" kännyllä mitattuna nelosella 8 sekan paikkeilla ja vitosella ina vajaa 9, about 60 vauhdista kaasu pohjaan ja sekkari päälle

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 7.4.2006 17:25

no niin. tuli tännekin vähän pitoa tielle viimein.

ei niin luotettavalla kännyn ajanottajalla sain

3.vaihteella 7,08
4.vaihteella 7,49s
3. ja 4. vaihteella 7,95s

110tdi+racet ja 1749va

racen asennuksen jälkeen ilokseni huomasin että nyt vetoa riittää 3.vaihteella ainakin tuonne 120km/h nurkille.vakiosuuttimilla ei toivoakaan
Viimeksi muokannut maneesi, 10.4.2006 18:17. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 8.4.2006 21:00

100-150 km/h 6,0s. 60-120 km/h on huono kun kolmosella jo puutuu 110:ssä turbon takia!

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 9.4.2006 22:42

Vakio 1Z (66kW) kone varianttikorilla pelkällä 3-vaihteella tasan 15sek ja 3 -> 4 vaihdolla 14,1sek. Aika laiskaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 10.4.2006 0:30

VAG-COMlla kahteen suuntaan mitattu ja molemmissa sama aika 5,05 sek.
Kolmosvaihteella ja tarkat nopeudet 58-119 ja 61-121.
Uusi nokka-akseli antoi Seattiin hiukan lisää vetäviä kierroksia, nyt ei pahemmin hyydy vielä noissa nopeuksissa.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 10.4.2006 8:53

Nyt siihen seattiin vielä semmonen ohjelma joka jatkaa sitä tehokayrää eteenpäin :D

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 10.4.2006 10:08

Ennakkokäyrän jatkaminen eteenpäin aina viiteen tonniin on kyllä käynyt mielessä.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 10.4.2006 10:29

Puolan miehen kertoman mukaan 12mm päällä oli auto kiertänyt jonnekkin 5200 lukemiin aika iloisesti kunnes kiinanmaalta tilattu nestepää oli tehnyt itsemurhan :D Tiedä sitten minkälaiset pakolämmöt ha paineet on tuollaisilla kierroksilla ollut...

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 13.4.2006 15:45

Gtech Pro RR mittarilla mitattuna kolmen vedon keskiarvona.

60-120 km/h = 5.58 sek

On vähän huono kun maksimitehot antaa 3500 kierroksen kohdalla.

Varttimailin vetäisy ei parantunut yhtään verrattuna PP502 suuttimiin, joten ahdasta tuntuu olevan tuolla turbon suunnalla suurempia kierroksia käytettäessä.

1/4 maili = 15.550/150.81 (0-100km/h = 7.4 sek)

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 22.4.2006 11:16

Coolerin ja ahtoputkien vaihdon jälkeen aika parani hieman. Yhtään paremmin ei mene vaikka yrittäisi kymmeniä kertoja, aina jää tuohon muutaman sadasosan eroilla. Ihan Freakin aikaan ei pääse, mutta painaahan autokin parisataa kiloa enemmän ;-)

60-120km/h 5.3 sek

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 23.4.2006 20:48

50-230 - 2.7sek

yamaha 1000 fazer

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 23.4.2006 22:38

^onkos toi sen tyypin dieselin aika että pannaan ketju väliin ja se kuka vie toisen mennessään kuljettaa molemmat koneet kotiin..

olafu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 30.1.2004 1:00

ViestiKirjoittaja olafu » 25.4.2006 1:24

Ford Escort 1.6 Turbo D IC
Videosta jalostettuja, ehkä hieman optimistisia aikoja:
60-120 n. 6.7s
80-120 n. 4.5s
60-100 n. 3.9s
80-140 n. 8.8s

Oikeasti huonolaatuinen video
Kuvia rumiluksesta

Mittarissa vara 200 asti ja ahtoputki irtoaa 1.6 bar ahtopaineilla 140km/h kohdalla.
Ajat mitattu kännykän sekkarilla.

Garrett to-3, hukkaportti jumitettu klemmarilla, niin paljon syöttöä kun pumppua purkamatta saa säädettyä.

Ristus
-
Viestit: 8
Liittynyt: 9.11.2004 18:42

ViestiKirjoittaja Ristus » 25.4.2006 12:34

Volvo S40 1.9 "TDI"

kolmonen puutuu 110 mut nelosella tommonen hätänen söhlääminen ~20-22 sek. ihan rannekellon sekkarilla vetästy ei paljoo jakoja tässä kastissa

seatti69
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2004 17:25

ViestiKirjoittaja seatti69 » 9.5.2006 23:32

Kävinpä kokeilee tasaisella moisia kiihdyttelyjä. Kaksi vetoa vakiolla ja tehoboksi päällä, molemmista vedoista laitettu keskiarvo ajaksi.
seuraavanlaiselta näyttää:


Eli vakiolla: 60 - 120 km/h 9,17s

Boksin kanssa: 60 - 120 km/h 7,02s

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 10.5.2006 19:07

Kolmosella vetää vikatilaan 115 nopeudessa. Ennen turbon vaihtoa kesti vetää loppuun saakka. Mappikauppaan kait?

55-115 = 6.4s (kolmosella)
60-120 = 7.4s (mukana vaihto)

P764
20/15 hybridi (1.4-1.5bar)
Kueberin boxi (nollilla)
vap.virt.s.
10mm nestepää

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 10.5.2006 19:51

Kannattais varmaan hommata ahtomittari... vaikka se kestää tuon aikaa vedättää niin ahtopaineita voi tulla vaikka 2.5bar ja pakopaineet siellä neljässä :S

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 10.5.2006 20:50

Kyllä tässä mittari on. Näyttäis pysyvän kiikun kaakun alle 1.5 bar, mutta voihan se vähän mennä ylikin. Oisko ahtolämmöt liian korkeat ja siksi heittää vikatilaan. Pitäis varmaan viimen hommata se kaapeli että pääsis tarkistaan.

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 1.6.2006 1:01

koitin uudella lahnalla(bmw 320d 110kw)
3. vaihteella 8,8s
4.vaihteella 11s
eli paska vehje ku vertaa ed. golffiin

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 1.6.2006 8:37

Tämä ei ole topicin pilaus vaan tarkoitettu piristykseksi osia odotellessa:

Ford sierra cosworth 4x4 -90 ilman katteja, lastu jolla penkitetty 261hv ja 432nm.
60-120 kolme ukkoa päällä 5.8s eikä yhtään alle.. koitin kyllä..


EDIT: Ja golffi kulkee nyt 6.7s 60-120 kaksi päällä, satkun vakio-ohjelmalla, gt1749va ahtimella, vakiopakoputkella ja pienen imuputken ja maffin avuin. Painoa löytyy paketilla 1650kg kuskeineen.

EDIT2: Kone on 2.0l 8v ARL ja suuttimet PD Race783, myös 3barin mappi on löytänyt paikkansa.
Viimeksi muokannut LTR, 1.6.2006 16:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 1.6.2006 15:25

Onko sulla vakiosuuttimetkin? Ompa aika hyvät arvot jos vaan turbo vaihdettu ja muuten vakio...

Mankeli
-
Viestit: 28
Liittynyt: 9.3.2006 13:08

ViestiKirjoittaja Mankeli » 3.6.2006 16:12

Tulipa testattuu omaa kulkinetta, 60-120 sekkarilla 7,4. Kolmosella 60 talla pohjaan. Autona anelkku avant 130hp bsr:än softalla.

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 3.6.2006 20:12

Kannanpa minäkin korteni kekoon: Auto on Audi 80 Avant 1,9tdi -94. Race-suuttimet ja gt15/20-ahdin. Upsoluten ohjelmalla 8,3 sekuntia, nyt vakio-ohjelmalla paras aika 8,9, tosin tankki ihan tyhjänä... Upsolutella meni muuten vakiona muistaakseni n. 10 sek. Nyt tuolla vakio-ohjelmalla ja raceilla hyytyy ihan totaalisesti noin 110km/h, veto aivan surkeeta päälle 3500rpm. Upsolla veti (vakio suuttimilla ja raceilla) hienosti 5000rpm asti.

racing
-
Viestit: 129
Liittynyt: 10.5.2004 12:28

ViestiKirjoittaja racing » 12.6.2006 21:42

laitanpa omanikin jatkoks ihmeteltäväks.auto mk2 syncro 1.9tdi lastutettu,isompi cooleri ja ahtoputket sekä downpipe.60-120 kännykällä hieman alta 6.isommat suuttimet tulossa ja putkistoa avarammaksi ( huom . bensakoneen laatikko )

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 23.6.2006 2:51

Gtecillä mitattu 60-120 5,38s.

racing
-
Viestit: 129
Liittynyt: 10.5.2004 12:28

ViestiKirjoittaja racing » 27.6.2006 22:42

onko putkolla millä suuttimilla ? aika kova aika.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 28.6.2006 0:54

Race520 jne.... ja toivottavasti parannusta luvassa ;)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.8.2006 15:52

4,9s.

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 2.8.2006 16:30

Holy sh** eiku smoke! Aika kova. Kuinka olet mitannut? Itse tein viimeisimmän mittauksen niin, että kaasu pohjaan kolmosella 50km/h. Kello käyntiin 60 kohdalla ja pois 125 kohdalla. Surkeat 8,3. Ajattelin että noin saa vähän tuota mittarivirhettä pois...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.8.2006 16:40

Mittalaitteena g-tech pro rr

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 2.8.2006 23:52

<-- Tolla noin, ihan vakio (vielä :)

Kello ja mittari:

60-120 9s (joutuu vaihtaa 3->4)
60-80 2s
60-100 4,5s

Pitää kattoo jos joskus käy tuolla digituning.com:illa...

Lydes
-
Viestit: 196
Liittynyt: 11.2.2004 12:50

ViestiKirjoittaja Lydes » 3.8.2006 2:14

Olihan se munki pakko kokeilla. 7 sekkaa olis toi aika.

Ja VIEL pelkästään PSI:n Poweria pellin alla..

apah
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.9.2005 23:01

ViestiKirjoittaja apah » 3.8.2006 2:49

Passat 1995 AAZ 4:lla 70-120 km/h 11.8s

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 10.8.2006 1:31

Ulkona 20 lämmintä ja ahtoilma 35 -> 45 astetta vedon aikana. Pakopaineet piikittää aluksi hirveästi kun siivet ei ehdi aueta, ja sitten ahdot seilaa hetken aikaa. Ja 90hp vakiokatti edelleen paikallaan!

Näiden seliselitysten jälkeen tulos 5,0-5,4 sek VAG-COM mittauksella.
Menee kyllä 134 km/h kolmosella eikä pakopaine nouse sittenkään kuin juuri yli 2 bar. Mutta veikkaan että ilman kattia kone alkaisi hengittämään ja pakosarjan painekin voisi olla korkeampi. Pakolämmöistä ei tietoa, ehkä parempi kun ei mittaa...

TdiMax
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.7.2006 21:59

ViestiKirjoittaja TdiMax » 15.8.2006 21:27

Kovastihan tässäkin tredissä tuntuu olevan eroa vakioissa 2.0 tdi koneissa. Tässä muutamia poimintoja 7.2, 7.8, 8, 8.8 ja 9 s. Paras aika tais olla esittelyautossa?

Omaani en ole edes kokeillut mut uskoisin et 10 s. heilahtaa :). Mielellään lukisin muittenkin 2.0 tdi autoilijoiden tuloksista.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 15.8.2006 23:11

Ihan vertailun vuoksi, mkV GTI (DSG) 60-120kmh 5.364s
G-techPro SS:llä mitattuna.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 16.8.2006 12:54

Kovastihan tässäkin tredissä tuntuu olevan eroa vakioissa 2.0 tdi koneissa. Tässä muutamia poimintoja 7.2, 7.8, 8, 8.8 ja 9 s. Paras aika tais olla esittelyautossa?


Osasyynä hajontaan voi olla sekin että jotkut kellottaa läpi esim. aloittaen kiihdytyksen 50:tä. Tuolla lailla saadaan ainakin se sekunti helposti pois. Samoin aina ei ole mainittu onko mittarin vai minkä mukaan kiihdytetty..

Aika kovalle tuntuu tuollainen 7s aika ainakin vakiosta. Tarvittaisiin sellainen 170-180hv vähintään 1400-1500kg painoselle pirssille, olettaen että TDI:ssä tehoa ylhäällä olisikin hieman laajemmin kuin vastaavan tehoisessa bensassa.

http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=16652

http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... rsion=9137

TdiMax
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.7.2006 21:59

ViestiKirjoittaja TdiMax » 16.8.2006 18:33

Aika hyvin arvioin! Tasan 10 s meni aikaa kyseisellä välillä. Tosin 4 oli silmässä kokoajan.

Kojaak:Tuolta sivustolta kun selailee noita 2.0 tdi koneella olevia tuloksia niin 3. vaihteella parhaat siinä 9 s pinnassa ja 4 vaihteella 80-120 väli siinä 7 s. Joten omani taitaa olla ihan linjassaan. Tosin huomattavasti parempiakin yksilöitö tuntuu tredistä löytyvän.

RekaM
-
Viestit: 25
Liittynyt: 22.8.2006 11:55

ViestiKirjoittaja RekaM » 22.8.2006 12:13

Pitihän sitä käydä heti uutta autoa kiusaamassa..(n.1000km takana)
Eli kaksi vetoa 60-120: 6,5 ja 6,7s mitattu ihan vaan kännykän sekkarilla..
(kiihdytys alkoi 55km/h).

vagiiri
-
Viestit: 41
Liittynyt: 7.5.2006 14:01

ViestiKirjoittaja vagiiri » 22.8.2006 12:27

Golf IV + AGR

60-120km/h kolmosella parhaimmillaan 5,9

Kierrokset menee jo aika korkeelle ja satasen jälkeen alkaa olla veto aika verkkaista, jos sais kiertämään ihan tasaisesti tappiin asti niin jotain parannusta varmasti tulis.

Täytyy joku päivä mittailla VAG-COMin kanssa ja riittävän monta vetoa että saa suht tarkan keskiarvon laskettua. Ei varmaan ihan samaan enää pääse. Nämä mittaukset vielä käsiajanotolla ja veikkaan vahvasti että kaikki mittatarkkuuteen vaikuttavat tekijät kallistivat aikaa sinne optimistisempaan suuntaan...

Noh laitetaan nyt sitten vähän niitä tietoja halukkaille.. lähinnä tärkeimmät muutokset, kaikkia en jaksa eritellä..

-pp 502
-11mm nestepää
-gt1749vb
-2,5" downpipe
-ohjelmaa ruukattu
-kaikkee muuta pientä säättöö siellä sun täällä
Viimeksi muokannut vagiiri, 22.8.2006 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 22.8.2006 13:16

Hyvä jos jotain speksejä sais millä palikoilla nuo ajat syntyneet?

TdiMax
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.7.2006 21:59

ViestiKirjoittaja TdiMax » 22.8.2006 13:54

Tuntuu noitten 6.5 s aikojen autot olevan todellisia superyksilöitä. Esim TM:n jossain numerossa oli testattu 2.0 tdi octavia sekä 22/2005 jetta. Molemmille oli saatu 80-120 km/h väli menemään 6.7 s. Lisäksi tämä aika on laskettu ns. 0-->lähdöstä.

Eli tollanen superyksilö menee 60-120 km/h samassa ajassa kuin toi tm:n 80-120 km/h. Tällä periaatteella tuollainen superyksilö menee varmaankin alta 5 s 80-120 välin?. Eli mahtavat erot tuntuu siis olevan eri yksilöiden välillä.
Viimeksi muokannut TdiMax, 24.8.2006 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 22.8.2006 14:46

.
Ei kannata liian vakavasti ottaa. :-)

Tuo väli taitaa jakajapumpulliselle sopia erityisen hyvin.
Vähän uudemmissa loppuu kierrokset kesken.
Eikä sähköohjatussa tule mitään "venymistä", kun kierrokset täyttyy, niin syöttö katkiaa ja se siinä.

Riippuu se auton painostakin paljon.
Mulla menee edelleenkin ~6sek, vaikka kaikki vilpit yrittäisi käyttää.
Mesessä taitaa olla vaan vähän laiskemmat hevoset.
.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 22.8.2006 21:31

Kannattaa muistaa että jos on alempaa lähdetty kiihdyttämään niin tämä poistaa jo n. 1s ajasta. Lisäksi mahd. mittarivirhe ja sekkarilla ajanoton epätarkkuus tai tien mahd. kaltevuus. Paperilla kaikki saadaan kiihtymään, kannattaa muistaa että nämä tällaiset topicit on aina erittäin suuntaa antavia, näissä kun on helppo vetää kotiinpäin :)

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 23.8.2006 7:33

Pistän tähän ihan piruuttani muutaman ajan, vielä vakiolla 90hp TDI:llä

60-120kmh väli:
vakio 3. vaihteella 17sek
vakio 4. vaihteella 21sek
evry 3. vaihteella 11sek
evry 4. vaihteella 13.5sek

iso vaikutus 0.2sentin osalla. Tuo aikaero voi tuntua huimalta, mutta evry herättää turbon aikaisemmin ja jatkaa pikkuisen kierroksia. Aikaero olisi paljon pienempi, jos kiihyttäisi 3. ja 4. tuon välin.

vagiiri
-
Viestit: 41
Liittynyt: 7.5.2006 14:01

ViestiKirjoittaja vagiiri » 23.8.2006 11:35

Juu eipä näitä kannata turhan tosissaan ottaa. Kisailemaan jos aletaan ja ihan verenmaku suussa taistelemaan parhaista ajoista niin sitten on mentävä vaikka varttimailia vetelemään. Siinä nähdään faktat taululta ja ei jää enää selittelyille tilaa.

Tottakai nämäkin mittaukset on jollain tavalla suuntaa-antavia mutta eipä juuri sen enempää. Tässä touhussa on vielä kuitenkin niin paljon kaikenlaisia tekijöitä mitkä aiheuttaa aika suuriakin virhemarginaaleja ja tasapuolisuudesta tuskin tarvitsee edes mainita sen kummemmin.

Itse olen huomannut että eri päivänä voi saada aika erilaisiakin tuloksia ihan samalla auto+kuljettaja yhdistelmällä. Jos miettii että ulkoiset olosuhteet(ilmanlämpötila/happipitoisuus, tienpinta jne) ja itse ajosuoritus sattuu osumaan ihan nappiin ja sitä verrataan taas toiseen ääripäähän niin eiköhän tuokin näkyne jo sekuntikellossa...

Itse ajellessa olen huomannut että ahdetussa autossa pelkällä kaasun käytöllä on jo aika suuri merkitys moottorin reagointiin. Aina se kerralla pedaali lattiaan ei ole paras/nopein vaihtoehto. Eli kaksi eri kuskia mutta sama auto saattaa antaa jo aika erilaisia tuloksia.

Ja kuten jo tuossa aiemmassa postauksessa mainitsinkin... ei kannata ainakaan tuota minun aikaa kenenkään ottaa ehdottomana faktana. Ja pidän sitä itsekin hyvin todennäköisenä että takaisinpäin tullaan kun saadaan kunnon mittalaitteet kehiin ja suurimmat häiriötekijät poistettua. Aika optimistiselta tuo aika minustakin vaikuttaa... Useita kutosella alkavia vetoja tuli kuitenkin samana päivänä että jospa sieltä suunnalta löytyis kuitenkin se lähellä totuutta oleva.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 24.8.2006 14:13

Ei tässä vagiirin aikoja epäiltykään, lähinnä nuo erään 2.0 tdi:n ajat kuulosti melko kovilta. 8.8s olen pelkääjän paikalta todistanut vakion golfin menevän tasavauhdista. 6-7s ei mene mitenkään, vauhdista läpi kellottamalla ehkä runsaalla mittarivirheellä, tai sitten on sattunut 170hv versio pellin alle..

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 24.8.2006 19:26

tämän kesän säädöillä 1.6td...kaksi vetoa kolmosella kummallakin kerralla tarkka 7 sekuntia,60 vauhdissa kaasu pohjaan.

kolmosella pienellä vauhdilla,kello 60 vauhdissa käyntiin 6.5 sekuntia,kerran kokeilin.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 24.8.2006 20:59

No täytyy sanoo että ihan hyvin jetta kulkee iskutilavuuteen nähden :)

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 25.8.2006 15:53

tiedä sitten mittari virhettä jne,ja taitaa täällä olla muillakin kiukkuisempiakin yks kutosia olemassa;)

RekaM
-
Viestit: 25
Liittynyt: 22.8.2006 11:55

ViestiKirjoittaja RekaM » 25.8.2006 19:01

Piti oikein käydä vielä uudestaan testaamassa(kun asiaa epäiltiin), että mitä tulee tulokseksi:
Nyt ajoin samaa suoraa, kun viime kerralla, mutta toiseen suuntaan..
ainoa muu ero on lämpötila ja kosteus(viimeksi yöllä(satoi) ja nyt keskellä päivää(täysi auringonpaiste))

eli kiihdytys 55km/h-> kello käyntiin 60, ja stoppiin 120..
pari vetoa: 1. 7,1s ja toinen 6,9s.

Renkaat: Vakiot 205/55/16 Mittarivirhe??(ei mitään tietoa, on tullut niin vähän vasta ajettua).
- Jos mittarivirhettä on 120km/h vauhdissa 5km/h, niin kyllähän se silloin aikakin kasvaa jonkun verran.(Olettaen, että 60km/h kohdalla virhettä ei ole)

Ja kolmosella tuo näkyy automaatti lähtevän vetään..

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 26.8.2006 21:38

Otappa vielä huvikseen (jos viitsit) siten että ajat tasasta 60km/h ja sitten lämä tiskiin ja sekkari käyntiin samaan aikaan. Niin saadaan jotenkuten vertailukelpoinen tulos lehtien tekemiin testeihin ja muiden foorumien aikoihin. Mutta voisin melkein suoraan veikata että n. +1s tulee tuohon aikaan..

PS. kaverin 2.0 TDI golfissa mittarivirhe oli n. 4km/h tuolla rengsatuksella. En tiedä miten jetassa..

TdiMax
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.7.2006 21:59

ViestiKirjoittaja TdiMax » 26.8.2006 22:33

RekaM: kokeiles lisäksi 50-100 väliä sekä 80-120 väliä tasaakaasulta lähtien.

TdiMax
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.7.2006 21:59

ViestiKirjoittaja TdiMax » 26.8.2006 22:36

RekaM: kokeiles lisäksi 50-100 väliä sekä 80-120 väliä tasaakaasulta lähtien.

RekaM
-
Viestit: 25
Liittynyt: 22.8.2006 11:55

ViestiKirjoittaja RekaM » 28.8.2006 14:02

No niin...Eli kävin pyynnöstä :) kokeilemassa muutaman muun mittauksen:

- 50-100km/h tasakaasulta kolme vetoa; nopein 5,7s hitain 5,95s..
- 80-100km/h tasakaasulta muutama veto; nopein myös 5,7s hitain 6,1s..
- 60-120km/h tasakaasulta nopein 7,2s hitain 7,7s..

- noissa tasakaasulta lähtevissä kiihdytyksissä on monesti ongelmia, kun automaattivaihteisto arpoo sitä vaihdetta, kun kaasu on jo pohjassa ja kello käy (vaikka onkin S-asennossa).. Eli periaatteessa vois saada vielä vähän pois ajoista jos leikkisi käsivaihtomahdollisuudella..

Ja mittalaitteena edelleen aina yhtä luotettava kännykän sekkari..

strongelf
-
Viestit: 8
Liittynyt: 4.10.2004 22:47

ViestiKirjoittaja strongelf » 28.8.2006 23:55

Hämmennetääs lisää soppaa vakion 2.0 TDI:n osalta. Autona Octavia 2.0 TDI 6-v manuaali, reksitöröity 12/2004, ajettu 54000 km

Kellotin 60-120km/h 3 vaihteella 8,2 sek. ja 80-120 6,2 sek.

Mittaukset on tehty painamalla kaasu pohjaan 60 ja 80 vauhdissa tasamaalla molempiin suuntiin ja ilmastointi pois päältä. Mittarivirhe huomioitu.

Olisko jollain lastutetun 2.0 TDI:n vastaavia arvoja?

EDIT: olis tod. näk. RekaM:n kanssa samoissa jos olisin jättäny mittarivirheen huomioimatta.

fba
-
Viestit: 13
Liittynyt: 27.1.2005 13:30

ViestiKirjoittaja fba » 29.8.2006 16:31

Mulla vaihdettiin uusi turbo kun meni vikatilaan +130km/h vauhdissa aina mutta tuntuu edelleen puhti olevan poissa, jos vertaa mitä se oli uutena.

Aina mittattu samalla pätkällä ja nyt sain ajaksi 8.28s ja kokeilun vuoksi päätin vetää kerran ilman ilman suodatinta ja sain 8.28s joten ei siinä ollut mitään eroa.

Vanteina toki on 19" jotka menoa hidastavat tuntuvasti 16/17" talvirenkaisiin nähden mutta kyllä suurin puhti on selvästi lähtenyt.

Auto menee boxin säätöön huomenna ja to kokeillaan uutta Maffia joten ilmoittelen sitten onko näillä muutoksilla mitään eroa. Kannattaako muuten ottaa vakio maffi vaiko jonkun muun auto mallin/valmistajan?

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 29.8.2006 17:32

Seat Leon TS 150PD "melkein vakio" kolmosvaihteella 60-120km/h 6.13 sek

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 29.8.2006 17:40

1,6Deellä:
60-120 ~6,5
80-120 ~5,2
100-160 ~10

Tarkkuus on luokkaa kännykkä ja nopeudet todellisia

Oettinger
-
Viestit: 115
Liittynyt: 29.4.2006 12:04

ViestiKirjoittaja Oettinger » 29.8.2006 22:30

Enää ei mene mihinkään!
Viimeksi muokannut Oettinger, 10.9.2006 21:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

fba
-
Viestit: 13
Liittynyt: 27.1.2005 13:30

ViestiKirjoittaja fba » 30.8.2006 20:32

No niin, eilen päätin sorkkia konepellin alle ihan itse ja otin sen maffin irti ja putsasin paineilmalla suurimmat paskat pois. mittailin kiihtyvyyksiä sen jälkeen, sillä tuntui että jotain vaikutusta oli..

60km/h - 120km/h = 3/4 vaihteilla 8.02s ja 7.69s
100km/h - 160km/h = 14.08s (ennen putsausta 15.48s)

Sitten boxin säädön jälkeen vedin:

60km/h - 120km/h = 3/4 vaihteilla 7.78s
100km/h - 160km/h = 13.41s !!

Vielä lukemat jotka vedin pelkällä kolmosvaihteella:

60km/h - 120km/h = 7.02s , 7.15s ja boxin säädön jälkeen 7.20s

Periaatteessa pitäis olla linjassa ainakin 100-160km/h arvo noihin viritettyihin 2.0tdi koneisiin mitä oli Saksalaisessa lehdessä, sillä ne kiihtyi kaikki n. 23-25s 0-160km/h ja siitä kun miinustaa 0-100km/h n. 8.5s niin siinä 15s paikkeilla se liikkuu. Parhaiten siis muuttui nimenomaan kulkupuoli kovemmissa vauhdeissa ja sen kyllä huomasi ilman kelloakin.

Olisi mukava kuulla minkälaisia lukemia ootte saanut kyseiselle välille.
(tietysti kokeilut suljetulla alueella...)

Nyt kun vaihtais vielä renkaat ja poistais 100kg rojut/hifit autosta ja laittais emännän kevyempänä rattiin niin eiköhän alle 7s mene joskus..

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 30.8.2006 21:50

Golf TDI 4Motion 2002
Alkaa paketti kasaantumaan..
Hyvin lähelle 6sekuntia väli 60-120km/h 4.vaihteella, kaasu auki tasavauhdista.
Kytkin jyristää kaasunpainalluksesta niin pitkälle kun hanaa pitää auki joka vaihteella aina 4650rpm asti josta veto alkaa uupumaan rajusti.
Opimme tästä: uusi Sachs kaksoismassa lähtee vaihtoon, ennen kuin jotain rivahtaa ja kaasuun ei parane koskea sillä välin..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 30.8.2006 22:17

Kolmosella menee sitten jo reilusti nelosella alkavia aikoja... 8-0
Vääntöä lienee vähintään 550Nm? Mikäs kytkin siellä on kärsimässä?
Hyvä että pumppareistakin alkaa lähteä voimaa, toivottavasti Race-kärkiä tulee taas kun saavat tehtaan käyntiin.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 30.8.2006 22:34

Meniskin :) kolmosella loppuu kierrokset siten että "rajottimella" on aika lailla tasan sata ja nelosella vastaavasti 140-145. Luvuista en tiedä vielä kun matka jarruun on vielä suunnitteilla kunhan aika vaan riittäisi, mutta aika miesmäiseltä tuntuu ajaessa harmi vaan kun ei ilkeä painaa oikein kunnolla.
Paikallaan on uusi 150hp 4motionin 240mm sachs kaksoismassa vp,ei vielä sintteri vaan se massalevyversio ja sachs sport asetelma. Jarrussahan sen sitten näkee paljonko joutuu antamaan voimasta periksi vai saako tuosta ollenkaan ajettavaa. Esim. emäntä jos painaa joskus vahingossa kutosella 80km/h:sta hanan auki niin jostain kuuluu naps poks raks..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 30.8.2006 22:50

Ja ahdin ei varmaankaan ole se 2259V? Mikähän loota tuossa on kuin nuon lyhyet välitykset?

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 31.8.2006 8:58

4-motionin 6v laatikoissa on lyhyemmät välit kun noissa etuvetosen kutos loovissa, mulla sama homma 3 vaihteella ottaa vaan vähän yli satasen

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 31.8.2006 10:32

Etuvetoisen 6-lovisessa on kyllä aavikkovälitysten makua mutta ehkä ne on suunniteltu autobahnin suurille nopeuksille. Kierrokset pysyy siedettävinä myös 120km/h nopeusrajoituksella.

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 31.8.2006 20:07

1,9td vento jonkin verran tiukattu, paineet n.1,2. lähtö 3:selta kaasu pohjaan. 150kg painoa hytissä, noin 8,5 sek.EDIT: yksin kokeilin äsken, 8.14 sek noin 1bar ahdolla, toi bleed venttiilillä paineen nostaminen tuntus hidastavan paineen nousemista, vaikka max ahto nouseekin?? onko mahdollista??

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 31.8.2006 21:25

Ei ole 2259v enää.. 2056v:stä tehtiin muutostyöllä sopiva..
Alkup. 130 ja 150hp 4Motioneissa on pidempi eli etuveedeen välitys ja 100/115 on bensan laatikolla eli samalla kuin V"r"6 ja R32, ainaki opus joka mulla on saatavilla vaittää täten.

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 1.9.2006 14:15

Ahtimen säätämisen jälkeen pientä parannusta: 5.96 Sek. Mitattu G-Tech Pro RR mittarilla. Kaasu pohjaan 50 km/h vauhdista kolmosvaihteella.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 2.9.2006 20:58

AFN+PSI powerbox:

60-120kmh tasakaasusta: 9sek.

Kiva parannus vakioon 12,5 sek.

boltsu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 10.8.2006 11:00

ViestiKirjoittaja boltsu » 2.9.2006 22:47

Savuttaako tuolla powerboxilla miten kovasti? Tuohan ei ilmeisesti ahtoja nosta tuo powerboxi? Saman asian ajanee evrymodikin, tosin tuossa boxissa taitaa olla joku pitopiiri ettei ole käynnistyksen aikana päällä tuo boxi?
Miten paljon kulutus nousi verrattuna vakioon, jos ei huomioida ajotyylin muutosta? :)

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 3.9.2006 1:02

Tulipa kokeiltua omaakin. Tarkalla kännykän sekkarilla 60-120 km/h 6 sek.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 3.9.2006 5:23

boltsu kirjoitti:Savuttaako tuolla powerboxilla miten kovasti? Tuohan ei ilmeisesti ahtoja nosta tuo powerboxi? Saman asian ajanee evrymodikin, tosin tuossa boxissa taitaa olla joku pitopiiri ettei ole käynnistyksen aikana päällä tuo boxi?
Miten paljon kulutus nousi verrattuna vakioon, jos ei huomioida ajotyylin muutosta?


Kyllähän sieltä vähän pölähtää ja perässä seuraa semmonen pieni häntä, kun reilusti polkasee. Kulutukselle en huomannu käyneen juuri mitään. Ei tullu kyllä sen kummemin seurailtuakaan aiemmin, paitsi tietty ajotietokonetta, joka väittää kulutuksen pudonneen.. Vehje näyttää tosin reilun ½ litraa liian optimistisia lukemia. Todellinen kulutus viime tankilla maantie/moottoritie ajossa ~5,2 (todellinen).

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 3.9.2006 12:22

Tulipa käytyä itelläki kokeileen vakio 74KW PD egr tulpattu, kännykällä mitattu 60-120km/h 23sek. MAFFIN piuha irti 18sek mahtaa olla sökönä.

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 3.9.2006 19:48

ja taas tuli rääkättyä ventoa, paineet noin 1.3. tasakaasusta 3ja4 sella 7,72 sek:)

PowerD
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja PowerD » 4.9.2006 9:42

Golf Variant 4-motion 96kw + lastu.

50:stä kaasu pohjaan, 3:lta 4:lle vaihto => 7,8 sek. Ihan OK kun huomioi että lintta painaa kuskeineen 1600kg.

MMM
-
Viestit: 115
Liittynyt: 6.5.2005 1:00

ViestiKirjoittaja MMM » 9.9.2006 19:58

Uusi 170 heppanen rs tdi octavia combi 60-120km/h nelosella n.8 sekkaa.
Kai tuo paremminkin menisi mutta oli vasta alle 1000km ajettu ja pikaisesti vain kokeilin muutaman vedon kännykän sekkarilla eli ei kannata vetää tästä mittauksesta mitään kauhean tarkkoja johtopäätöksiä...
Vastaa varmaan aika tarkkaan lastutettua 140 heppasta 2.0 tdi:tä ellei jopa jää tehoissa.
Ihan kiva peli muuten mutta kun ei ole oma.kannattaa käydä kokeilemassa!
Nelivetoisena ei kuulemma saa...

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 9.9.2006 22:57

Pari vetoa tuli tuossa toissapäivänä testattua... toiseen suuntaan muistaakseni kännyn sekkarilla 7.26 ja toiseen 7.37. Tarkkuus noissa on mitä on ja kyydissa 3 henkeä+pirusti romua. Paranusta on kuitenkin varmasti luvassa kun turbokin alkaa heräilemään kolmosella vasta siellä 70 yläpuolella....

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 10.9.2006 12:20

Eikös toi Octavia RS TDI ois kannattanu testata kolmosella (kaisse vetää 120 asti silläkin vaihteella). Vertailuksi Octavia RS bensa menee n. 6.4s 3:lla.

MMM
-
Viestit: 115
Liittynyt: 6.5.2005 1:00

ViestiKirjoittaja MMM » 10.9.2006 22:33

Ei muistaakseni kulkenu 3-vaihteella 120km/h eikä aika riittäny kokeilemaan 3-4 vaihdon kanssa.
Varmasti menee nopeemmin jos kolmosella aloittaa.
Vääntöä pitäisi olla 350nm kun bensassa on 280nm.
www.vemix.fi tuolta varailemaan koeajoa.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 11.9.2006 8:04

Taitaa olla tiheämmin välitetty sitten tuo RS koska Golf 2.0 TDI 140hv muistaakseni meni tuon vedon kolmosella. Ei tuo tuon vedon perusteella kyllä pärjää bensalle millään, toisaalta ei ole tarkoituskaan kun tehoa on 30hv vähemmän, bensassakin kun on tuo 200hv jo melko laajalla alueella.. Odotellaan kuitenkin lisää tuloksia jahka noita RS dieseleitä saadaan lisää ajoon, ilmeisesti kun oli kuitenkin korkeintaan suuntaa antavia nuo kellotukset...

PS.Eikä tehdä tästä bensa vs. diesel väittelyitä, ettei mennä OT, ihan vaan vertailuksi tiedustelin miten saman mallin dieseli menee..

MMM
-
Viestit: 115
Liittynyt: 6.5.2005 1:00

ViestiKirjoittaja MMM » 11.9.2006 15:43

Tässä koeajetussa versiossa oli 6-vaihteinen loota,en tiedä onko 140 heppasessa 5 vai 6 vaihdetta.
Aika eloton tuo oli 60 vauhdissa nelosella(niinkuin omakin diesel)mutta kun turbo pääsi mukaan niin rupesi tapahtumaan.Mielestäni aika hiljainen vaikka alla oli 18 tuumaset renkaat,tuntui välillä ettei oikein kulje mutta kun mittaria katsoi niin kai siellä jotain tapahtui...
Käykää joku ottamassa tarkemmat ajat ja vielä vaikka gt tdi golffista,luulis menevän vielä paremmin kun on vähän köykäisempi kuin octavia.

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 11.9.2006 15:56

Golfin 140hv tdi:ssä on sama 6-lovinen laatikko. Sen välityksillä 3.vaihteella pystyi vetämään hyvin 120kmh. Oli tällöin juuri 4500rpm muistaakseni.

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

ViestiKirjoittaja octavisti » 14.9.2006 8:38

Auto Octavia 2.0 tdi v.2006 vakio:

Ajat mitattu auton mittarin mukaan.

60-100 km/h 4.3 s. 3. vaihteella
80-120 km/h 5.3 s. 3. vaihteella
80-120 km/h 6.0 s. 4. vaihteella
60-120 km/h 7 s. 3. vaihteella
60-120 km/h 9.3 s. 4. vaihteella
100-160 km/h 12.4 s. 4.vaihteella

Kaikki ajat mitattu sillä tarkimmalla menetelmällä eli kännyn sekkarilla:)
Noi 2 viimeistä mittaus on tehty kuski + appari. Muut ajat olen mitannut yksin ajaessani. Tasakaasulta lähetty mittaamaan. Auto saanut kenkää pienestä pitäen:)

Edittiä: 120 km/h mittarin mukaan on vain 114 km/h todellista. 3. vaihteella en ole uskaltanut edes kokeilla et meniskö todellista ton 120 km/h. Kierrokset on jo 4500 rpm tossa todellisen 114 km/h kohdilla. Nelosella todellisen 80-120 km/h välin menee 6.3 s.

Edittiä2:Mitattiin painon vaikutusta kiihtyvyyteen 3. vaihteella 60-120 km/h välillä.
Kuski aika 7 s.
Kuski + appari 7.7 s.
Kuski + 2 kyydissä 8.1 s.
Eli jockey tyyppiä kehiin niin alkaa tulokset petraantua:)
Viimeksi muokannut octavisti, 20.4.2007 21:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 15.9.2006 8:59

Ton perusteella sulla olis jo vähintään 170hv koneessa ainakin jos 80-120 aikaa katsoo, tosin osa ajoista ei oikein ole linjassa.. noh, pääasia että kulkee. ;)

http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=16652

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

ViestiKirjoittaja octavisti » 15.9.2006 15:11

Ehei:) Esim. 4. vaihteella kun lyödään appari kyytiin niin väli hidastuu jo 6.8 s. todellisten nopeuksien mukaan.

60-120 väliä 3. vaihteella en ole todellisiin nopeuksiin edes uskaltanut kokeilla. Menis pahasti ylikierroksille ja hyytyis totaalisesti vois olla et 114-120 väli kestäs 2 s. lisää:)

Lisäksi noihin kun lasketaan kännykkä ajanoton tarkkuus niin päästääkin jo ihan samoihin lukemiin kuin tuossa linkissäkin.

Tänään kävin tyyppäsemässä golft gti dsg:tä.
Mittarin mukaan 60-120 km/h väli meni 5.4 s sekä 80-120 km/h 3.9 s.

Kolopallossa muuten oli 100 mittarissa kun todellinen oli 92.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 15.9.2006 17:21

Juu, no tällasiahan nää käsinmittaukset vähän on.. toi GTI on hyvä esimerkki siitä miten mittarivirhe voi vääristää. Kahdessa viimesimmässä kulkupelissä on itsellä onneksi mittarivirhe ollut liki olematon, tuollaisella vajaan 10km/h virheellä alkaisi olemaan GPS jo pakollinen lisävaruste tai isompaa rengasta alle :)

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 16.9.2006 21:10

Turbon hienosäädön jälkeen 3 tyyppiä kyydissä toiseen suuntaan 6.8 ja otiseen 6.6. Kännyn sekkarilla ja mittarinopeuksien mukaan.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 22.9.2006 0:26

11mm pumpulla ja kaksi henkeä kyydissä(mutta tankissa enemmän tavaraa kuin viimeksi) 5.9 ja 6.1... IQ vielä pumpun vakiossa eli noin viitosessa.

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

ViestiKirjoittaja octavisti » 22.9.2006 7:18

Hatemi: Eli tuo viimeinen tulos ajettu kuski + 2 matkustajaa? Jos noin niin yksin ajaessa pääset varmaankin todella mataliin 5 s aikoihin. Paljonko hepoja potkii konepellin alla?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 22.9.2006 15:36

Ei kun tuossa viimeisimmässä oli kyydissä vaan yksi apulainen :) Eroa tuohon aiempaan about 60kg - polttoaineesta tuleva ero eli suunnilleen 45kg kevyemmällä autolla. Tehoa pellin alla on liian vähän :D Mutta juu. Kyllä näissä on tämä mittaustarkkuus mitä sattuu. Pitäisi varmaan hommata G-tech niin ei tarttis arvailla.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 22.9.2006 22:03

Hatemi kirjoitti:Pitäisi varmaan hommata G-tech

Tervetuloa kylään, RR-malli löytyy. Ideoidaan samalla uusia kikkoja TDI:hin.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 26.9.2006 21:51

Tulipa vaihettua uus MAFFI ni parani aika 23sekunnista 11sekuntiin. 60-120km/h autona vakio sedan Passat 74KW PD egr tulpattu.
Edit: Eipä sattunu silmään et onko kukaan kellottanu samaisella kokoonpanolla tälläistä vois vähän verrata?
Viimeksi muokannut mico, 28.9.2006 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 27.9.2006 9:20

Seat TDI 90hp 60-120 kmh 19sek.
pikkuisen ruuvasin niin nyt 6.7sek :)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 27.9.2006 9:32

Porasin maffiin 5mm reiän ja kulkua tuli aika paljon lisää, täytyy mittailla miten kulkee


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa