60-120 km/h
Valvoja: ffp jäsenet
Pientä updatea:
~9.6s 50:stä kiihdyttäen 60-120 (3/4 vaihteilla, tosin nelosella tulee melkein sama tulos).
~10.6s tasavauhdista
vanhat lukemathan oli about sekunti noihin päälle. muutoksia koneeseen ainoastaan egr tulpattu (ihan vaan se alipaineletku toistaiseksi). kokeilin myös egr-pelissä vahvistaakseni havainnon -> n. +1s aikoihin lisää.. eli kait se egr:kin jotain vaikuttaa.. aikaisemmin oli pelkästään vag-comilla säädetty tuo egr ja sillä tuntui olevan varsin vähän vaikutusta juuri mihinkään (ainakaan suorituskykyyn).
edit: myöhemmin kävi ilmi että ratkaiseva tekijä oli egr:n toiminnassa joka huononi jos oli PD160 imuputki käytössä (liikaa happea=enemmän egr aktiviteettia??). Tulppaamalla tämä tuntui korjaantuvan. Melkein samat lukemat saatiin kellotettua jos oli alkuperäinen imuputki ja egr käytössä. Eli ei tuo ainakaan liikaa ruokaa saanut boksin kanssa(kaan) vielä tai sitten suuttimet rajoitti.
toki paras olisi ollut ottaa egr kokonaan pois ja pitää cupran imuputki mutta tämä tuntui tuovan osakaasulla huonompaa kaasuun vastaavuutta ja vikakoodia sai olla parin viikon välein nollaamassa jos ei halunnut katella valoa mittaristossa.
~9.6s 50:stä kiihdyttäen 60-120 (3/4 vaihteilla, tosin nelosella tulee melkein sama tulos).
~10.6s tasavauhdista
vanhat lukemathan oli about sekunti noihin päälle. muutoksia koneeseen ainoastaan egr tulpattu (ihan vaan se alipaineletku toistaiseksi). kokeilin myös egr-pelissä vahvistaakseni havainnon -> n. +1s aikoihin lisää.. eli kait se egr:kin jotain vaikuttaa.. aikaisemmin oli pelkästään vag-comilla säädetty tuo egr ja sillä tuntui olevan varsin vähän vaikutusta juuri mihinkään (ainakaan suorituskykyyn).
edit: myöhemmin kävi ilmi että ratkaiseva tekijä oli egr:n toiminnassa joka huononi jos oli PD160 imuputki käytössä (liikaa happea=enemmän egr aktiviteettia??). Tulppaamalla tämä tuntui korjaantuvan. Melkein samat lukemat saatiin kellotettua jos oli alkuperäinen imuputki ja egr käytössä. Eli ei tuo ainakaan liikaa ruokaa saanut boksin kanssa(kaan) vielä tai sitten suuttimet rajoitti.
toki paras olisi ollut ottaa egr kokonaan pois ja pitää cupran imuputki mutta tämä tuntui tuovan osakaasulla huonompaa kaasuun vastaavuutta ja vikakoodia sai olla parin viikon välein nollaamassa jos ei halunnut katella valoa mittaristossa.
Viimeksi muokannut kojaak, 5.7.2006 9:03. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
no niin. tuli tännekin vähän pitoa tielle viimein.
ei niin luotettavalla kännyn ajanottajalla sain
3.vaihteella 7,08
4.vaihteella 7,49s
3. ja 4. vaihteella 7,95s
110tdi+racet ja 1749va
racen asennuksen jälkeen ilokseni huomasin että nyt vetoa riittää 3.vaihteella ainakin tuonne 120km/h nurkille.vakiosuuttimilla ei toivoakaan
ei niin luotettavalla kännyn ajanottajalla sain
3.vaihteella 7,08
4.vaihteella 7,49s
3. ja 4. vaihteella 7,95s
110tdi+racet ja 1749va
racen asennuksen jälkeen ilokseni huomasin että nyt vetoa riittää 3.vaihteella ainakin tuonne 120km/h nurkille.vakiosuuttimilla ei toivoakaan
Viimeksi muokannut maneesi, 10.4.2006 18:17. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Gtech Pro RR mittarilla mitattuna kolmen vedon keskiarvona.
60-120 km/h = 5.58 sek
On vähän huono kun maksimitehot antaa 3500 kierroksen kohdalla.
Varttimailin vetäisy ei parantunut yhtään verrattuna PP502 suuttimiin, joten ahdasta tuntuu olevan tuolla turbon suunnalla suurempia kierroksia käytettäessä.
1/4 maili = 15.550/150.81 (0-100km/h = 7.4 sek)
60-120 km/h = 5.58 sek
On vähän huono kun maksimitehot antaa 3500 kierroksen kohdalla.
Varttimailin vetäisy ei parantunut yhtään verrattuna PP502 suuttimiin, joten ahdasta tuntuu olevan tuolla turbon suunnalla suurempia kierroksia käytettäessä.
1/4 maili = 15.550/150.81 (0-100km/h = 7.4 sek)
Ford Escort 1.6 Turbo D IC
Videosta jalostettuja, ehkä hieman optimistisia aikoja:
60-120 n. 6.7s
80-120 n. 4.5s
60-100 n. 3.9s
80-140 n. 8.8s
Oikeasti huonolaatuinen video
Kuvia rumiluksesta
Mittarissa vara 200 asti ja ahtoputki irtoaa 1.6 bar ahtopaineilla 140km/h kohdalla.
Ajat mitattu kännykän sekkarilla.
Garrett to-3, hukkaportti jumitettu klemmarilla, niin paljon syöttöä kun pumppua purkamatta saa säädettyä.
Videosta jalostettuja, ehkä hieman optimistisia aikoja:
60-120 n. 6.7s
80-120 n. 4.5s
60-100 n. 3.9s
80-140 n. 8.8s
Oikeasti huonolaatuinen video
Kuvia rumiluksesta
Mittarissa vara 200 asti ja ahtoputki irtoaa 1.6 bar ahtopaineilla 140km/h kohdalla.
Ajat mitattu kännykän sekkarilla.
Garrett to-3, hukkaportti jumitettu klemmarilla, niin paljon syöttöä kun pumppua purkamatta saa säädettyä.
Tämä ei ole topicin pilaus vaan tarkoitettu piristykseksi osia odotellessa:
Ford sierra cosworth 4x4 -90 ilman katteja, lastu jolla penkitetty 261hv ja 432nm.
60-120 kolme ukkoa päällä 5.8s eikä yhtään alle.. koitin kyllä..
EDIT: Ja golffi kulkee nyt 6.7s 60-120 kaksi päällä, satkun vakio-ohjelmalla, gt1749va ahtimella, vakiopakoputkella ja pienen imuputken ja maffin avuin. Painoa löytyy paketilla 1650kg kuskeineen.
EDIT2: Kone on 2.0l 8v ARL ja suuttimet PD Race783, myös 3barin mappi on löytänyt paikkansa.
Ford sierra cosworth 4x4 -90 ilman katteja, lastu jolla penkitetty 261hv ja 432nm.
60-120 kolme ukkoa päällä 5.8s eikä yhtään alle.. koitin kyllä..
EDIT: Ja golffi kulkee nyt 6.7s 60-120 kaksi päällä, satkun vakio-ohjelmalla, gt1749va ahtimella, vakiopakoputkella ja pienen imuputken ja maffin avuin. Painoa löytyy paketilla 1650kg kuskeineen.
EDIT2: Kone on 2.0l 8v ARL ja suuttimet PD Race783, myös 3barin mappi on löytänyt paikkansa.
Viimeksi muokannut LTR, 1.6.2006 16:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kannanpa minäkin korteni kekoon: Auto on Audi 80 Avant 1,9tdi -94. Race-suuttimet ja gt15/20-ahdin. Upsoluten ohjelmalla 8,3 sekuntia, nyt vakio-ohjelmalla paras aika 8,9, tosin tankki ihan tyhjänä... Upsolutella meni muuten vakiona muistaakseni n. 10 sek. Nyt tuolla vakio-ohjelmalla ja raceilla hyytyy ihan totaalisesti noin 110km/h, veto aivan surkeeta päälle 3500rpm. Upsolla veti (vakio suuttimilla ja raceilla) hienosti 5000rpm asti.
Ulkona 20 lämmintä ja ahtoilma 35 -> 45 astetta vedon aikana. Pakopaineet piikittää aluksi hirveästi kun siivet ei ehdi aueta, ja sitten ahdot seilaa hetken aikaa. Ja 90hp vakiokatti edelleen paikallaan!
Näiden seliselitysten jälkeen tulos 5,0-5,4 sek VAG-COM mittauksella.
Menee kyllä 134 km/h kolmosella eikä pakopaine nouse sittenkään kuin juuri yli 2 bar. Mutta veikkaan että ilman kattia kone alkaisi hengittämään ja pakosarjan painekin voisi olla korkeampi. Pakolämmöistä ei tietoa, ehkä parempi kun ei mittaa...
Näiden seliselitysten jälkeen tulos 5,0-5,4 sek VAG-COM mittauksella.
Menee kyllä 134 km/h kolmosella eikä pakopaine nouse sittenkään kuin juuri yli 2 bar. Mutta veikkaan että ilman kattia kone alkaisi hengittämään ja pakosarjan painekin voisi olla korkeampi. Pakolämmöistä ei tietoa, ehkä parempi kun ei mittaa...
Kovastihan tässäkin tredissä tuntuu olevan eroa vakioissa 2.0 tdi koneissa. Tässä muutamia poimintoja 7.2, 7.8, 8, 8.8 ja 9 s. Paras aika tais olla esittelyautossa?
Osasyynä hajontaan voi olla sekin että jotkut kellottaa läpi esim. aloittaen kiihdytyksen 50:tä. Tuolla lailla saadaan ainakin se sekunti helposti pois. Samoin aina ei ole mainittu onko mittarin vai minkä mukaan kiihdytetty..
Aika kovalle tuntuu tuollainen 7s aika ainakin vakiosta. Tarvittaisiin sellainen 170-180hv vähintään 1400-1500kg painoselle pirssille, olettaen että TDI:ssä tehoa ylhäällä olisikin hieman laajemmin kuin vastaavan tehoisessa bensassa.
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=16652
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... rsion=9137
Aika hyvin arvioin! Tasan 10 s meni aikaa kyseisellä välillä. Tosin 4 oli silmässä kokoajan.
Kojaak:Tuolta sivustolta kun selailee noita 2.0 tdi koneella olevia tuloksia niin 3. vaihteella parhaat siinä 9 s pinnassa ja 4 vaihteella 80-120 väli siinä 7 s. Joten omani taitaa olla ihan linjassaan. Tosin huomattavasti parempiakin yksilöitö tuntuu tredistä löytyvän.
Kojaak:Tuolta sivustolta kun selailee noita 2.0 tdi koneella olevia tuloksia niin 3. vaihteella parhaat siinä 9 s pinnassa ja 4 vaihteella 80-120 väli siinä 7 s. Joten omani taitaa olla ihan linjassaan. Tosin huomattavasti parempiakin yksilöitö tuntuu tredistä löytyvän.
Golf IV + AGR
60-120km/h kolmosella parhaimmillaan 5,9
Kierrokset menee jo aika korkeelle ja satasen jälkeen alkaa olla veto aika verkkaista, jos sais kiertämään ihan tasaisesti tappiin asti niin jotain parannusta varmasti tulis.
Täytyy joku päivä mittailla VAG-COMin kanssa ja riittävän monta vetoa että saa suht tarkan keskiarvon laskettua. Ei varmaan ihan samaan enää pääse. Nämä mittaukset vielä käsiajanotolla ja veikkaan vahvasti että kaikki mittatarkkuuteen vaikuttavat tekijät kallistivat aikaa sinne optimistisempaan suuntaan...
Noh laitetaan nyt sitten vähän niitä tietoja halukkaille.. lähinnä tärkeimmät muutokset, kaikkia en jaksa eritellä..
-pp 502
-11mm nestepää
-gt1749vb
-2,5" downpipe
-ohjelmaa ruukattu
-kaikkee muuta pientä säättöö siellä sun täällä
60-120km/h kolmosella parhaimmillaan 5,9
Kierrokset menee jo aika korkeelle ja satasen jälkeen alkaa olla veto aika verkkaista, jos sais kiertämään ihan tasaisesti tappiin asti niin jotain parannusta varmasti tulis.
Täytyy joku päivä mittailla VAG-COMin kanssa ja riittävän monta vetoa että saa suht tarkan keskiarvon laskettua. Ei varmaan ihan samaan enää pääse. Nämä mittaukset vielä käsiajanotolla ja veikkaan vahvasti että kaikki mittatarkkuuteen vaikuttavat tekijät kallistivat aikaa sinne optimistisempaan suuntaan...
Noh laitetaan nyt sitten vähän niitä tietoja halukkaille.. lähinnä tärkeimmät muutokset, kaikkia en jaksa eritellä..
-pp 502
-11mm nestepää
-gt1749vb
-2,5" downpipe
-ohjelmaa ruukattu
-kaikkee muuta pientä säättöö siellä sun täällä
Viimeksi muokannut vagiiri, 22.8.2006 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuntuu noitten 6.5 s aikojen autot olevan todellisia superyksilöitä. Esim TM:n jossain numerossa oli testattu 2.0 tdi octavia sekä 22/2005 jetta. Molemmille oli saatu 80-120 km/h väli menemään 6.7 s. Lisäksi tämä aika on laskettu ns. 0-->lähdöstä.
Eli tollanen superyksilö menee 60-120 km/h samassa ajassa kuin toi tm:n 80-120 km/h. Tällä periaatteella tuollainen superyksilö menee varmaankin alta 5 s 80-120 välin?. Eli mahtavat erot tuntuu siis olevan eri yksilöiden välillä.
Eli tollanen superyksilö menee 60-120 km/h samassa ajassa kuin toi tm:n 80-120 km/h. Tällä periaatteella tuollainen superyksilö menee varmaankin alta 5 s 80-120 välin?. Eli mahtavat erot tuntuu siis olevan eri yksilöiden välillä.
Viimeksi muokannut TdiMax, 24.8.2006 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.
Ei kannata liian vakavasti ottaa. :-)
Tuo väli taitaa jakajapumpulliselle sopia erityisen hyvin.
Vähän uudemmissa loppuu kierrokset kesken.
Eikä sähköohjatussa tule mitään "venymistä", kun kierrokset täyttyy, niin syöttö katkiaa ja se siinä.
Riippuu se auton painostakin paljon.
Mulla menee edelleenkin ~6sek, vaikka kaikki vilpit yrittäisi käyttää.
Mesessä taitaa olla vaan vähän laiskemmat hevoset.
.
Ei kannata liian vakavasti ottaa. :-)
Tuo väli taitaa jakajapumpulliselle sopia erityisen hyvin.
Vähän uudemmissa loppuu kierrokset kesken.
Eikä sähköohjatussa tule mitään "venymistä", kun kierrokset täyttyy, niin syöttö katkiaa ja se siinä.
Riippuu se auton painostakin paljon.
Mulla menee edelleenkin ~6sek, vaikka kaikki vilpit yrittäisi käyttää.
Mesessä taitaa olla vaan vähän laiskemmat hevoset.
.
Kannattaa muistaa että jos on alempaa lähdetty kiihdyttämään niin tämä poistaa jo n. 1s ajasta. Lisäksi mahd. mittarivirhe ja sekkarilla ajanoton epätarkkuus tai tien mahd. kaltevuus. Paperilla kaikki saadaan kiihtymään, kannattaa muistaa että nämä tällaiset topicit on aina erittäin suuntaa antavia, näissä kun on helppo vetää kotiinpäin :)
Pistän tähän ihan piruuttani muutaman ajan, vielä vakiolla 90hp TDI:llä
60-120kmh väli:
vakio 3. vaihteella 17sek
vakio 4. vaihteella 21sek
evry 3. vaihteella 11sek
evry 4. vaihteella 13.5sek
iso vaikutus 0.2sentin osalla. Tuo aikaero voi tuntua huimalta, mutta evry herättää turbon aikaisemmin ja jatkaa pikkuisen kierroksia. Aikaero olisi paljon pienempi, jos kiihyttäisi 3. ja 4. tuon välin.
60-120kmh väli:
vakio 3. vaihteella 17sek
vakio 4. vaihteella 21sek
evry 3. vaihteella 11sek
evry 4. vaihteella 13.5sek
iso vaikutus 0.2sentin osalla. Tuo aikaero voi tuntua huimalta, mutta evry herättää turbon aikaisemmin ja jatkaa pikkuisen kierroksia. Aikaero olisi paljon pienempi, jos kiihyttäisi 3. ja 4. tuon välin.
Juu eipä näitä kannata turhan tosissaan ottaa. Kisailemaan jos aletaan ja ihan verenmaku suussa taistelemaan parhaista ajoista niin sitten on mentävä vaikka varttimailia vetelemään. Siinä nähdään faktat taululta ja ei jää enää selittelyille tilaa.
Tottakai nämäkin mittaukset on jollain tavalla suuntaa-antavia mutta eipä juuri sen enempää. Tässä touhussa on vielä kuitenkin niin paljon kaikenlaisia tekijöitä mitkä aiheuttaa aika suuriakin virhemarginaaleja ja tasapuolisuudesta tuskin tarvitsee edes mainita sen kummemmin.
Itse olen huomannut että eri päivänä voi saada aika erilaisiakin tuloksia ihan samalla auto+kuljettaja yhdistelmällä. Jos miettii että ulkoiset olosuhteet(ilmanlämpötila/happipitoisuus, tienpinta jne) ja itse ajosuoritus sattuu osumaan ihan nappiin ja sitä verrataan taas toiseen ääripäähän niin eiköhän tuokin näkyne jo sekuntikellossa...
Itse ajellessa olen huomannut että ahdetussa autossa pelkällä kaasun käytöllä on jo aika suuri merkitys moottorin reagointiin. Aina se kerralla pedaali lattiaan ei ole paras/nopein vaihtoehto. Eli kaksi eri kuskia mutta sama auto saattaa antaa jo aika erilaisia tuloksia.
Ja kuten jo tuossa aiemmassa postauksessa mainitsinkin... ei kannata ainakaan tuota minun aikaa kenenkään ottaa ehdottomana faktana. Ja pidän sitä itsekin hyvin todennäköisenä että takaisinpäin tullaan kun saadaan kunnon mittalaitteet kehiin ja suurimmat häiriötekijät poistettua. Aika optimistiselta tuo aika minustakin vaikuttaa... Useita kutosella alkavia vetoja tuli kuitenkin samana päivänä että jospa sieltä suunnalta löytyis kuitenkin se lähellä totuutta oleva.
Tottakai nämäkin mittaukset on jollain tavalla suuntaa-antavia mutta eipä juuri sen enempää. Tässä touhussa on vielä kuitenkin niin paljon kaikenlaisia tekijöitä mitkä aiheuttaa aika suuriakin virhemarginaaleja ja tasapuolisuudesta tuskin tarvitsee edes mainita sen kummemmin.
Itse olen huomannut että eri päivänä voi saada aika erilaisiakin tuloksia ihan samalla auto+kuljettaja yhdistelmällä. Jos miettii että ulkoiset olosuhteet(ilmanlämpötila/happipitoisuus, tienpinta jne) ja itse ajosuoritus sattuu osumaan ihan nappiin ja sitä verrataan taas toiseen ääripäähän niin eiköhän tuokin näkyne jo sekuntikellossa...
Itse ajellessa olen huomannut että ahdetussa autossa pelkällä kaasun käytöllä on jo aika suuri merkitys moottorin reagointiin. Aina se kerralla pedaali lattiaan ei ole paras/nopein vaihtoehto. Eli kaksi eri kuskia mutta sama auto saattaa antaa jo aika erilaisia tuloksia.
Ja kuten jo tuossa aiemmassa postauksessa mainitsinkin... ei kannata ainakaan tuota minun aikaa kenenkään ottaa ehdottomana faktana. Ja pidän sitä itsekin hyvin todennäköisenä että takaisinpäin tullaan kun saadaan kunnon mittalaitteet kehiin ja suurimmat häiriötekijät poistettua. Aika optimistiselta tuo aika minustakin vaikuttaa... Useita kutosella alkavia vetoja tuli kuitenkin samana päivänä että jospa sieltä suunnalta löytyis kuitenkin se lähellä totuutta oleva.
Ei tässä vagiirin aikoja epäiltykään, lähinnä nuo erään 2.0 tdi:n ajat kuulosti melko kovilta. 8.8s olen pelkääjän paikalta todistanut vakion golfin menevän tasavauhdista. 6-7s ei mene mitenkään, vauhdista läpi kellottamalla ehkä runsaalla mittarivirheellä, tai sitten on sattunut 170hv versio pellin alle..
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
Piti oikein käydä vielä uudestaan testaamassa(kun asiaa epäiltiin), että mitä tulee tulokseksi:
Nyt ajoin samaa suoraa, kun viime kerralla, mutta toiseen suuntaan..
ainoa muu ero on lämpötila ja kosteus(viimeksi yöllä(satoi) ja nyt keskellä päivää(täysi auringonpaiste))
eli kiihdytys 55km/h-> kello käyntiin 60, ja stoppiin 120..
pari vetoa: 1. 7,1s ja toinen 6,9s.
Renkaat: Vakiot 205/55/16 Mittarivirhe??(ei mitään tietoa, on tullut niin vähän vasta ajettua).
- Jos mittarivirhettä on 120km/h vauhdissa 5km/h, niin kyllähän se silloin aikakin kasvaa jonkun verran.(Olettaen, että 60km/h kohdalla virhettä ei ole)
Ja kolmosella tuo näkyy automaatti lähtevän vetään..
Nyt ajoin samaa suoraa, kun viime kerralla, mutta toiseen suuntaan..
ainoa muu ero on lämpötila ja kosteus(viimeksi yöllä(satoi) ja nyt keskellä päivää(täysi auringonpaiste))
eli kiihdytys 55km/h-> kello käyntiin 60, ja stoppiin 120..
pari vetoa: 1. 7,1s ja toinen 6,9s.
Renkaat: Vakiot 205/55/16 Mittarivirhe??(ei mitään tietoa, on tullut niin vähän vasta ajettua).
- Jos mittarivirhettä on 120km/h vauhdissa 5km/h, niin kyllähän se silloin aikakin kasvaa jonkun verran.(Olettaen, että 60km/h kohdalla virhettä ei ole)
Ja kolmosella tuo näkyy automaatti lähtevän vetään..
Otappa vielä huvikseen (jos viitsit) siten että ajat tasasta 60km/h ja sitten lämä tiskiin ja sekkari käyntiin samaan aikaan. Niin saadaan jotenkuten vertailukelpoinen tulos lehtien tekemiin testeihin ja muiden foorumien aikoihin. Mutta voisin melkein suoraan veikata että n. +1s tulee tuohon aikaan..
PS. kaverin 2.0 TDI golfissa mittarivirhe oli n. 4km/h tuolla rengsatuksella. En tiedä miten jetassa..
PS. kaverin 2.0 TDI golfissa mittarivirhe oli n. 4km/h tuolla rengsatuksella. En tiedä miten jetassa..
No niin...Eli kävin pyynnöstä :) kokeilemassa muutaman muun mittauksen:
- 50-100km/h tasakaasulta kolme vetoa; nopein 5,7s hitain 5,95s..
- 80-100km/h tasakaasulta muutama veto; nopein myös 5,7s hitain 6,1s..
- 60-120km/h tasakaasulta nopein 7,2s hitain 7,7s..
- noissa tasakaasulta lähtevissä kiihdytyksissä on monesti ongelmia, kun automaattivaihteisto arpoo sitä vaihdetta, kun kaasu on jo pohjassa ja kello käy (vaikka onkin S-asennossa).. Eli periaatteessa vois saada vielä vähän pois ajoista jos leikkisi käsivaihtomahdollisuudella..
Ja mittalaitteena edelleen aina yhtä luotettava kännykän sekkari..
- 50-100km/h tasakaasulta kolme vetoa; nopein 5,7s hitain 5,95s..
- 80-100km/h tasakaasulta muutama veto; nopein myös 5,7s hitain 6,1s..
- 60-120km/h tasakaasulta nopein 7,2s hitain 7,7s..
- noissa tasakaasulta lähtevissä kiihdytyksissä on monesti ongelmia, kun automaattivaihteisto arpoo sitä vaihdetta, kun kaasu on jo pohjassa ja kello käy (vaikka onkin S-asennossa).. Eli periaatteessa vois saada vielä vähän pois ajoista jos leikkisi käsivaihtomahdollisuudella..
Ja mittalaitteena edelleen aina yhtä luotettava kännykän sekkari..
Hämmennetääs lisää soppaa vakion 2.0 TDI:n osalta. Autona Octavia 2.0 TDI 6-v manuaali, reksitöröity 12/2004, ajettu 54000 km
Kellotin 60-120km/h 3 vaihteella 8,2 sek. ja 80-120 6,2 sek.
Mittaukset on tehty painamalla kaasu pohjaan 60 ja 80 vauhdissa tasamaalla molempiin suuntiin ja ilmastointi pois päältä. Mittarivirhe huomioitu.
Olisko jollain lastutetun 2.0 TDI:n vastaavia arvoja?
EDIT: olis tod. näk. RekaM:n kanssa samoissa jos olisin jättäny mittarivirheen huomioimatta.
Kellotin 60-120km/h 3 vaihteella 8,2 sek. ja 80-120 6,2 sek.
Mittaukset on tehty painamalla kaasu pohjaan 60 ja 80 vauhdissa tasamaalla molempiin suuntiin ja ilmastointi pois päältä. Mittarivirhe huomioitu.
Olisko jollain lastutetun 2.0 TDI:n vastaavia arvoja?
EDIT: olis tod. näk. RekaM:n kanssa samoissa jos olisin jättäny mittarivirheen huomioimatta.
Mulla vaihdettiin uusi turbo kun meni vikatilaan +130km/h vauhdissa aina mutta tuntuu edelleen puhti olevan poissa, jos vertaa mitä se oli uutena.
Aina mittattu samalla pätkällä ja nyt sain ajaksi 8.28s ja kokeilun vuoksi päätin vetää kerran ilman ilman suodatinta ja sain 8.28s joten ei siinä ollut mitään eroa.
Vanteina toki on 19" jotka menoa hidastavat tuntuvasti 16/17" talvirenkaisiin nähden mutta kyllä suurin puhti on selvästi lähtenyt.
Auto menee boxin säätöön huomenna ja to kokeillaan uutta Maffia joten ilmoittelen sitten onko näillä muutoksilla mitään eroa. Kannattaako muuten ottaa vakio maffi vaiko jonkun muun auto mallin/valmistajan?
Aina mittattu samalla pätkällä ja nyt sain ajaksi 8.28s ja kokeilun vuoksi päätin vetää kerran ilman ilman suodatinta ja sain 8.28s joten ei siinä ollut mitään eroa.
Vanteina toki on 19" jotka menoa hidastavat tuntuvasti 16/17" talvirenkaisiin nähden mutta kyllä suurin puhti on selvästi lähtenyt.
Auto menee boxin säätöön huomenna ja to kokeillaan uutta Maffia joten ilmoittelen sitten onko näillä muutoksilla mitään eroa. Kannattaako muuten ottaa vakio maffi vaiko jonkun muun auto mallin/valmistajan?
No niin, eilen päätin sorkkia konepellin alle ihan itse ja otin sen maffin irti ja putsasin paineilmalla suurimmat paskat pois. mittailin kiihtyvyyksiä sen jälkeen, sillä tuntui että jotain vaikutusta oli..
60km/h - 120km/h = 3/4 vaihteilla 8.02s ja 7.69s
100km/h - 160km/h = 14.08s (ennen putsausta 15.48s)
Sitten boxin säädön jälkeen vedin:
60km/h - 120km/h = 3/4 vaihteilla 7.78s
100km/h - 160km/h = 13.41s !!
Vielä lukemat jotka vedin pelkällä kolmosvaihteella:
60km/h - 120km/h = 7.02s , 7.15s ja boxin säädön jälkeen 7.20s
Periaatteessa pitäis olla linjassa ainakin 100-160km/h arvo noihin viritettyihin 2.0tdi koneisiin mitä oli Saksalaisessa lehdessä, sillä ne kiihtyi kaikki n. 23-25s 0-160km/h ja siitä kun miinustaa 0-100km/h n. 8.5s niin siinä 15s paikkeilla se liikkuu. Parhaiten siis muuttui nimenomaan kulkupuoli kovemmissa vauhdeissa ja sen kyllä huomasi ilman kelloakin.
Olisi mukava kuulla minkälaisia lukemia ootte saanut kyseiselle välille.
(tietysti kokeilut suljetulla alueella...)
Nyt kun vaihtais vielä renkaat ja poistais 100kg rojut/hifit autosta ja laittais emännän kevyempänä rattiin niin eiköhän alle 7s mene joskus..
60km/h - 120km/h = 3/4 vaihteilla 8.02s ja 7.69s
100km/h - 160km/h = 14.08s (ennen putsausta 15.48s)
Sitten boxin säädön jälkeen vedin:
60km/h - 120km/h = 3/4 vaihteilla 7.78s
100km/h - 160km/h = 13.41s !!
Vielä lukemat jotka vedin pelkällä kolmosvaihteella:
60km/h - 120km/h = 7.02s , 7.15s ja boxin säädön jälkeen 7.20s
Periaatteessa pitäis olla linjassa ainakin 100-160km/h arvo noihin viritettyihin 2.0tdi koneisiin mitä oli Saksalaisessa lehdessä, sillä ne kiihtyi kaikki n. 23-25s 0-160km/h ja siitä kun miinustaa 0-100km/h n. 8.5s niin siinä 15s paikkeilla se liikkuu. Parhaiten siis muuttui nimenomaan kulkupuoli kovemmissa vauhdeissa ja sen kyllä huomasi ilman kelloakin.
Olisi mukava kuulla minkälaisia lukemia ootte saanut kyseiselle välille.
(tietysti kokeilut suljetulla alueella...)
Nyt kun vaihtais vielä renkaat ja poistais 100kg rojut/hifit autosta ja laittais emännän kevyempänä rattiin niin eiköhän alle 7s mene joskus..
Golf TDI 4Motion 2002
Alkaa paketti kasaantumaan..
Hyvin lähelle 6sekuntia väli 60-120km/h 4.vaihteella, kaasu auki tasavauhdista.
Kytkin jyristää kaasunpainalluksesta niin pitkälle kun hanaa pitää auki joka vaihteella aina 4650rpm asti josta veto alkaa uupumaan rajusti.
Opimme tästä: uusi Sachs kaksoismassa lähtee vaihtoon, ennen kuin jotain rivahtaa ja kaasuun ei parane koskea sillä välin..
Alkaa paketti kasaantumaan..
Hyvin lähelle 6sekuntia väli 60-120km/h 4.vaihteella, kaasu auki tasavauhdista.
Kytkin jyristää kaasunpainalluksesta niin pitkälle kun hanaa pitää auki joka vaihteella aina 4650rpm asti josta veto alkaa uupumaan rajusti.
Opimme tästä: uusi Sachs kaksoismassa lähtee vaihtoon, ennen kuin jotain rivahtaa ja kaasuun ei parane koskea sillä välin..
Meniskin :) kolmosella loppuu kierrokset siten että "rajottimella" on aika lailla tasan sata ja nelosella vastaavasti 140-145. Luvuista en tiedä vielä kun matka jarruun on vielä suunnitteilla kunhan aika vaan riittäisi, mutta aika miesmäiseltä tuntuu ajaessa harmi vaan kun ei ilkeä painaa oikein kunnolla.
Paikallaan on uusi 150hp 4motionin 240mm sachs kaksoismassa vp,ei vielä sintteri vaan se massalevyversio ja sachs sport asetelma. Jarrussahan sen sitten näkee paljonko joutuu antamaan voimasta periksi vai saako tuosta ollenkaan ajettavaa. Esim. emäntä jos painaa joskus vahingossa kutosella 80km/h:sta hanan auki niin jostain kuuluu naps poks raks..
Paikallaan on uusi 150hp 4motionin 240mm sachs kaksoismassa vp,ei vielä sintteri vaan se massalevyversio ja sachs sport asetelma. Jarrussahan sen sitten näkee paljonko joutuu antamaan voimasta periksi vai saako tuosta ollenkaan ajettavaa. Esim. emäntä jos painaa joskus vahingossa kutosella 80km/h:sta hanan auki niin jostain kuuluu naps poks raks..
Savuttaako tuolla powerboxilla miten kovasti? Tuohan ei ilmeisesti ahtoja nosta tuo powerboxi? Saman asian ajanee evrymodikin, tosin tuossa boxissa taitaa olla joku pitopiiri ettei ole käynnistyksen aikana päällä tuo boxi?
Miten paljon kulutus nousi verrattuna vakioon, jos ei huomioida ajotyylin muutosta? :)
Miten paljon kulutus nousi verrattuna vakioon, jos ei huomioida ajotyylin muutosta? :)
boltsu kirjoitti:Savuttaako tuolla powerboxilla miten kovasti? Tuohan ei ilmeisesti ahtoja nosta tuo powerboxi? Saman asian ajanee evrymodikin, tosin tuossa boxissa taitaa olla joku pitopiiri ettei ole käynnistyksen aikana päällä tuo boxi?
Miten paljon kulutus nousi verrattuna vakioon, jos ei huomioida ajotyylin muutosta?
Kyllähän sieltä vähän pölähtää ja perässä seuraa semmonen pieni häntä, kun reilusti polkasee. Kulutukselle en huomannu käyneen juuri mitään. Ei tullu kyllä sen kummemin seurailtuakaan aiemmin, paitsi tietty ajotietokonetta, joka väittää kulutuksen pudonneen.. Vehje näyttää tosin reilun ½ litraa liian optimistisia lukemia. Todellinen kulutus viime tankilla maantie/moottoritie ajossa ~5,2 (todellinen).
Uusi 170 heppanen rs tdi octavia combi 60-120km/h nelosella n.8 sekkaa.
Kai tuo paremminkin menisi mutta oli vasta alle 1000km ajettu ja pikaisesti vain kokeilin muutaman vedon kännykän sekkarilla eli ei kannata vetää tästä mittauksesta mitään kauhean tarkkoja johtopäätöksiä...
Vastaa varmaan aika tarkkaan lastutettua 140 heppasta 2.0 tdi:tä ellei jopa jää tehoissa.
Ihan kiva peli muuten mutta kun ei ole oma.kannattaa käydä kokeilemassa!
Nelivetoisena ei kuulemma saa...
Kai tuo paremminkin menisi mutta oli vasta alle 1000km ajettu ja pikaisesti vain kokeilin muutaman vedon kännykän sekkarilla eli ei kannata vetää tästä mittauksesta mitään kauhean tarkkoja johtopäätöksiä...
Vastaa varmaan aika tarkkaan lastutettua 140 heppasta 2.0 tdi:tä ellei jopa jää tehoissa.
Ihan kiva peli muuten mutta kun ei ole oma.kannattaa käydä kokeilemassa!
Nelivetoisena ei kuulemma saa...
Ei muistaakseni kulkenu 3-vaihteella 120km/h eikä aika riittäny kokeilemaan 3-4 vaihdon kanssa.
Varmasti menee nopeemmin jos kolmosella aloittaa.
Vääntöä pitäisi olla 350nm kun bensassa on 280nm.
www.vemix.fi tuolta varailemaan koeajoa.
Varmasti menee nopeemmin jos kolmosella aloittaa.
Vääntöä pitäisi olla 350nm kun bensassa on 280nm.
www.vemix.fi tuolta varailemaan koeajoa.
Taitaa olla tiheämmin välitetty sitten tuo RS koska Golf 2.0 TDI 140hv muistaakseni meni tuon vedon kolmosella. Ei tuo tuon vedon perusteella kyllä pärjää bensalle millään, toisaalta ei ole tarkoituskaan kun tehoa on 30hv vähemmän, bensassakin kun on tuo 200hv jo melko laajalla alueella.. Odotellaan kuitenkin lisää tuloksia jahka noita RS dieseleitä saadaan lisää ajoon, ilmeisesti kun oli kuitenkin korkeintaan suuntaa antavia nuo kellotukset...
PS.Eikä tehdä tästä bensa vs. diesel väittelyitä, ettei mennä OT, ihan vaan vertailuksi tiedustelin miten saman mallin dieseli menee..
PS.Eikä tehdä tästä bensa vs. diesel väittelyitä, ettei mennä OT, ihan vaan vertailuksi tiedustelin miten saman mallin dieseli menee..
Tässä koeajetussa versiossa oli 6-vaihteinen loota,en tiedä onko 140 heppasessa 5 vai 6 vaihdetta.
Aika eloton tuo oli 60 vauhdissa nelosella(niinkuin omakin diesel)mutta kun turbo pääsi mukaan niin rupesi tapahtumaan.Mielestäni aika hiljainen vaikka alla oli 18 tuumaset renkaat,tuntui välillä ettei oikein kulje mutta kun mittaria katsoi niin kai siellä jotain tapahtui...
Käykää joku ottamassa tarkemmat ajat ja vielä vaikka gt tdi golffista,luulis menevän vielä paremmin kun on vähän köykäisempi kuin octavia.
Aika eloton tuo oli 60 vauhdissa nelosella(niinkuin omakin diesel)mutta kun turbo pääsi mukaan niin rupesi tapahtumaan.Mielestäni aika hiljainen vaikka alla oli 18 tuumaset renkaat,tuntui välillä ettei oikein kulje mutta kun mittaria katsoi niin kai siellä jotain tapahtui...
Käykää joku ottamassa tarkemmat ajat ja vielä vaikka gt tdi golffista,luulis menevän vielä paremmin kun on vähän köykäisempi kuin octavia.
Auto Octavia 2.0 tdi v.2006 vakio:
Ajat mitattu auton mittarin mukaan.
60-100 km/h 4.3 s. 3. vaihteella
80-120 km/h 5.3 s. 3. vaihteella
80-120 km/h 6.0 s. 4. vaihteella
60-120 km/h 7 s. 3. vaihteella
60-120 km/h 9.3 s. 4. vaihteella
100-160 km/h 12.4 s. 4.vaihteella
Kaikki ajat mitattu sillä tarkimmalla menetelmällä eli kännyn sekkarilla:)
Noi 2 viimeistä mittaus on tehty kuski + appari. Muut ajat olen mitannut yksin ajaessani. Tasakaasulta lähetty mittaamaan. Auto saanut kenkää pienestä pitäen:)
Edittiä: 120 km/h mittarin mukaan on vain 114 km/h todellista. 3. vaihteella en ole uskaltanut edes kokeilla et meniskö todellista ton 120 km/h. Kierrokset on jo 4500 rpm tossa todellisen 114 km/h kohdilla. Nelosella todellisen 80-120 km/h välin menee 6.3 s.
Edittiä2:Mitattiin painon vaikutusta kiihtyvyyteen 3. vaihteella 60-120 km/h välillä.
Kuski aika 7 s.
Kuski + appari 7.7 s.
Kuski + 2 kyydissä 8.1 s.
Eli jockey tyyppiä kehiin niin alkaa tulokset petraantua:)
Ajat mitattu auton mittarin mukaan.
60-100 km/h 4.3 s. 3. vaihteella
80-120 km/h 5.3 s. 3. vaihteella
80-120 km/h 6.0 s. 4. vaihteella
60-120 km/h 7 s. 3. vaihteella
60-120 km/h 9.3 s. 4. vaihteella
100-160 km/h 12.4 s. 4.vaihteella
Kaikki ajat mitattu sillä tarkimmalla menetelmällä eli kännyn sekkarilla:)
Noi 2 viimeistä mittaus on tehty kuski + appari. Muut ajat olen mitannut yksin ajaessani. Tasakaasulta lähetty mittaamaan. Auto saanut kenkää pienestä pitäen:)
Edittiä: 120 km/h mittarin mukaan on vain 114 km/h todellista. 3. vaihteella en ole uskaltanut edes kokeilla et meniskö todellista ton 120 km/h. Kierrokset on jo 4500 rpm tossa todellisen 114 km/h kohdilla. Nelosella todellisen 80-120 km/h välin menee 6.3 s.
Edittiä2:Mitattiin painon vaikutusta kiihtyvyyteen 3. vaihteella 60-120 km/h välillä.
Kuski aika 7 s.
Kuski + appari 7.7 s.
Kuski + 2 kyydissä 8.1 s.
Eli jockey tyyppiä kehiin niin alkaa tulokset petraantua:)
Viimeksi muokannut octavisti, 20.4.2007 21:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ton perusteella sulla olis jo vähintään 170hv koneessa ainakin jos 80-120 aikaa katsoo, tosin osa ajoista ei oikein ole linjassa.. noh, pääasia että kulkee. ;)
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=16652
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=16652
Ehei:) Esim. 4. vaihteella kun lyödään appari kyytiin niin väli hidastuu jo 6.8 s. todellisten nopeuksien mukaan.
60-120 väliä 3. vaihteella en ole todellisiin nopeuksiin edes uskaltanut kokeilla. Menis pahasti ylikierroksille ja hyytyis totaalisesti vois olla et 114-120 väli kestäs 2 s. lisää:)
Lisäksi noihin kun lasketaan kännykkä ajanoton tarkkuus niin päästääkin jo ihan samoihin lukemiin kuin tuossa linkissäkin.
Tänään kävin tyyppäsemässä golft gti dsg:tä.
Mittarin mukaan 60-120 km/h väli meni 5.4 s sekä 80-120 km/h 3.9 s.
Kolopallossa muuten oli 100 mittarissa kun todellinen oli 92.
60-120 väliä 3. vaihteella en ole todellisiin nopeuksiin edes uskaltanut kokeilla. Menis pahasti ylikierroksille ja hyytyis totaalisesti vois olla et 114-120 väli kestäs 2 s. lisää:)
Lisäksi noihin kun lasketaan kännykkä ajanoton tarkkuus niin päästääkin jo ihan samoihin lukemiin kuin tuossa linkissäkin.
Tänään kävin tyyppäsemässä golft gti dsg:tä.
Mittarin mukaan 60-120 km/h väli meni 5.4 s sekä 80-120 km/h 3.9 s.
Kolopallossa muuten oli 100 mittarissa kun todellinen oli 92.
Juu, no tällasiahan nää käsinmittaukset vähän on.. toi GTI on hyvä esimerkki siitä miten mittarivirhe voi vääristää. Kahdessa viimesimmässä kulkupelissä on itsellä onneksi mittarivirhe ollut liki olematon, tuollaisella vajaan 10km/h virheellä alkaisi olemaan GPS jo pakollinen lisävaruste tai isompaa rengasta alle :)
Ei kun tuossa viimeisimmässä oli kyydissä vaan yksi apulainen :) Eroa tuohon aiempaan about 60kg - polttoaineesta tuleva ero eli suunnilleen 45kg kevyemmällä autolla. Tehoa pellin alla on liian vähän :D Mutta juu. Kyllä näissä on tämä mittaustarkkuus mitä sattuu. Pitäisi varmaan hommata G-tech niin ei tarttis arvailla.
Tulipa vaihettua uus MAFFI ni parani aika 23sekunnista 11sekuntiin. 60-120km/h autona vakio sedan Passat 74KW PD egr tulpattu.
Edit: Eipä sattunu silmään et onko kukaan kellottanu samaisella kokoonpanolla tälläistä vois vähän verrata?
Edit: Eipä sattunu silmään et onko kukaan kellottanu samaisella kokoonpanolla tälläistä vois vähän verrata?
Viimeksi muokannut mico, 28.9.2006 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa