Keltainen öljynpaineen merkkivalo?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Banzer
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 8.9.2006 21:47

Keltainen öljynpaineen merkkivalo?

ViestiKirjoittaja Banzer » 8.9.2006 21:57

Härveli on VW Transporter 2.5 TDi vm 1999 ja ajossa summeri pärähti soimaan + keltainen tippakannu merkkivalo syttyi mittaristossa! kukahan osaisi kertoa mitä toi keltainen tarkoittaa kun käyttöohjekirjakaan ei kertonut asiaa ja kun virrat kääntää päälle niin kyseinen merkkivalo on hetken punainen ja sammuu pian!

Sen verran vielä joku kumminkin kysyy, että onko koneessa öljyä niin sitä on alamerkkiin asti ja ajo oli rauhallista ramppiin nousemista.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 8.9.2006 22:16

taitaa kone pyytää sitä öljyä lisää.

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 8.9.2006 23:20

laita se öljy ylämerkkiin ja koita uudestaan laittaa virrat päälle

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 9.9.2006 19:29

Jos valo ei sammu öljynlisäyksen jälkeen, niin konepellin "auki/kiinni" katkaisijan liitinnastat hapettu poikki. Siinä vaiheessa uutta katkaisijaa+liitintä kehiin... Löytyy moottoritilasta oikealta puolelta.

Banzer
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 8.9.2006 21:47

ViestiKirjoittaja Banzer » 9.9.2006 22:46

Jees pitää lisätä oilia :)

Kiitokset avustajille!

On se outoa kun auto pyytää liukuvoiteita... yleensä ne on polttoainetta vailla.. :D

tw74
-
Viestit: 53
Liittynyt: 10.1.2005 21:04

ViestiKirjoittaja tw74 » 11.9.2006 10:54

Sen verran lainaan tätä topicia että kysäisen sellaista asiaa että: Paljonko tuollainen 1.9tdi syö oljynvaihtovälillä öljyä normaalisti? Jonkun verran se hukkaa, mutta ainakaan ohjekirjassa ei asiasta mitään mainita.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 11.9.2006 11:22

Veljelläni on 1.9 tdi passatti, jossa tuota vikaa etsittiin. Syyksi paljastui öljypohjassa oleva öljysensori. Vag-com näytti vikakoodin ja viallinen sensori vaidettiin, tämän jälkeen nollattiin vika ja alkoi pelaamaan. Vw:llä sanoivat että, sensori mittaa öljyn laatua, osan hinta oli 80€. Auto on 90 hp ahu moottorilla varmaan käytetään muissakin moottorimalleissa. Omassa afn:ssä tätä sensoria onneksi ei ole.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 11.9.2006 11:50

Mikäs moottorikoodi on tupajumin veljellä?

Käsitykseni on ollut että öljyn laatua mittavia antureita ei vielä ole volkkareissa sarjatuotannossa? Mikäs vw liike on niin sanonut?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 11.9.2006 11:59

AHU tuossa mainitaan, epäilen että ovat marmoritiskillä vetäneet nenästä :)

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 11.9.2006 14:30

Näin väitettiin Porvoossa, mutta kokemuksen perusteella voin sanoa, että siellä ei olla ihan ajanhermolla aina tai sitte musta vaan tuntuu siltä, joka tapauksessa valo sammui ja sehän oli pääasia. Anturi näytti tosin enemmän pinnanmittaukselta, 60mm pitkä tappi jossa 2mm iso reikä päässä kolmijohdin liitoksella.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 19.6.2012 18:07

Lainataanpa vanhaa topicia. Minulla on passat -00 1.9 tdi 85kw AJM mootorilla, ajettu 370tkm ja syttyipä eräänä päivänä tuo keltainen öljyvalo tauluun, töpselillä kun kurkattiin niin luonnollisesti ilmoitti määräanturin olevan viallinen, marmorilta uus ja vikojen nollaus, mut merkkivalo palaa edelleen. Virrat tulee anturille myös, mittauksella sekin todettiin. Öljyä on koneessa ollut kokoajan pikkusta vaille ylämerkissä. Mistähän tuota vikaa lähtis seuraavaksi koluaan?? Onko kellään kokemusta moisesta?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 19.6.2012 18:19

Pysyikö vikakoodi samana? Herjaako öljynpainetta vai öljyn määrää?

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 19.6.2012 18:41

Joo reaaliaikainen data ilmoitti anturivaihdon jälkeen "öljyn määräanturi ei ok" . Ja anturin kaikkiin kolmeen napaan tulee ohjeissa vaadittava jännite.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 19.6.2012 20:46

Tarkoittanet "reaaliaikaisella datalla" vag-comia / vcds:ää ?

Onko anturi varmasti oikeanlainen? Jos on niin kuulostaisi siltä että vika on sitten anturin ja ecun välillä johdossa / liittimessä.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 21.6.2012 14:54

kiitos avusta, kannun kuva on nyt sammunut vika oli mitä ilmeisemmin konepellin aukaisukatkaisijassa kosketushäiriö? ilmeisesti tietokone luuli ettei peltiä ole aukaistu 30t kilometriin ja päätteli öljynlaadun olevan jo huono. rappasin kosketuspinnat puhtaaksi ja pelti kiinni niin homma ok. en tiiä päättelinkö oikeen, mut korjatkoon viisaammat :)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 21.6.2012 16:47

Heh, siinähän se vika silloin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa