1.8t nykii täyskiihdytyksessä-ongelma hallinnassa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

1.8t nykii täyskiihdytyksessä-ongelma hallinnassa?

ViestiKirjoittaja Trip » 1.9.2006 22:56

ongelma esiintyy siis täyskiihdytyksessä:
Kakkosvaihteella täyskiihdytyksessä ok,mutta kolmosella siinä 5k rpm tietämillä alkaa nykimään.

Mikähän moista voisi aiheuttaa?
Tulpilla takana 11tkm ja n75 viikon vanha.
Testeri näytti taannoin nakutustunnistimen satunnaista vikaa-signaali pieni tjs.
Pari päivää myöhemmin ei ollut uusinut vikaa, mutta voisko nakutustunnistimessa sittenkin olla jotain kipua?

Auto on passat -97 1.8T aeb (k04 vempula...)
edit:
Ohjelma on k04:lle sopiva,bensanpaineet nostettu, 3"downpipe+2,5"loppu putki,cooleri keulalla.

Edit:
Nykiminen on siirtynyt nyt jo ihan normi ajotilanteisiin- kevyessä kiihdytyksessä ja jopa liikkeellelähdössä on ongelmia.
Vika on kuitenkin satunnainen-hetken menee ja sit taas nykii.

Voiko ilmamassamittarin kunnon maallikko jotenkin todeta?
Viimeksi muokannut Trip, 7.9.2006 23:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Korjari
-
Viestit: 21
Liittynyt: 25.1.2005 14:01

ViestiKirjoittaja Korjari » 1.9.2006 23:50

Ihan arvailuksi menee, mutta olisiko ilmamäärämittarissa vikaa? Tuosta nakutusanturijutusta ei ole tietoa, mutta kerran törmäsin sellaiseen 1.4 golfiin, jossa oli vikamuistissa nakutusanturiongelmia (Implausible signal) ja anturia vaihdettaessa huomattiin, että nakutusanturin pultti oli löysällä.

Edit. Tuossa on varmaan vaihdettu ohjelma K04:lle sopivaksi, onhan?

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 2.9.2006 10:53

Ahtovuoto

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 2.9.2006 10:58

Ahtovuodot tarkastettu edellisen ongelman aikaan n. 1.5viikkoa sitten.
Laitoin turbon imuputkeen kompuralla painetta ja ainoa paikka mistä suhahti oli moottorin öljyntäyttökorkki.

Päivitystä:
Tulpat vaihdettu-ei vaikutusta.
Auto toimii ihan ok kylmänä, mut ku normi käyntilämpötila saavutetaan-ongelmat alkavat.
Normaali kiihdytys on täysin mahdotonta, alkaa nykimään voimakkaasti.
Ihan olemattomalla pintakaasulla ylipäätään pääsee eteenpäin.

Huomenna tarttis tilata aika paikallisesta vag-pajasta....

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 7.9.2006 23:25

No mul oli eilen varattuna kolmelta aika paikallisessa vw liikkeessä vikakoodien lukua varten.
Varttia vailla kolme aattelin lähteä kohti korjaamoa,mutta auto olikin eri mieltä-ei startannut-Läksi käyntiin vasta ku sai virtaa pösöstä.
Erinäisten vaiheiden jälkeen sain auton lopulta korjaamolle (reilusti myöhässä....)ja sovittiin et he katsovat sitä kunhan kerkiävät.

No tänään iltapäivällä sitten korjaamolta soitettiin et tuu hakeen pois-Ei ollut mitään vikakoodeja-akku oli yön yli latauksessa ja asentaja käynyt koeajolla-kaikki ok.
Lasku 39e.

Läksin koeajolle, ja auto pelaa nätisti-ei nyvi eikä ryvi enää.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 9.9.2006 12:31

Heheh.. Voiko olla että akku kuollut tai laturi kuolemaisillaan.. Itellä edellissä autossa (Opel vectra -96) Oli samanmoista vikaa ku laturi alkoi vetelemään viimeisiä.

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 9.9.2006 19:56

No n.24h se sit toimi ja alkoi taas se jumalaton nykiminen, ja lopulta koneen sammuminen.
Akku todettiin kunnossaolevaksi+latauskin toimi, joten vikaa alettiin kaverien kanssa hakea muualta.
Sytytyksenvahvistimelle tulee kaksi liitintä- toisessa oli yksi pinni vääntynyt liittimen puolelta.
Tämän korjuksen jälkeen ajettu testiä n150km ja toimii- toistaiseksi....


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa