Mistä "Ykkös Ibizan" osia?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

Mistä "Ykkös Ibizan" osia?

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 7.9.2006 10:06

Eli onko kellään tietoa, että mistä sais tuollaiseen ensimmäisen korimallin SXI Ibanaan osia. Lähinnä kaipailisin jotain pientä tuningsälää (valot, maski) ja se kaikkein tärkein olisi alustasarja ja mielellään säädettävänä. Jos ei säädettävää löydy, niin jokin joka pudottaa mahdollisimman paljon. Itse en ole vielä löytänyt muuta kuin madallusjousia. Vinkit ja linkit olisi erittäin tervetulleita, jospa sitä vaikka aloittaisi seuraavana projektina tuollaisen Ibanan.

Niin joo tuossa sain kyllä kuulla, että siinä olisi poikittainen lehtijousi takana. Mitenkäs madallus onnistuu sen kanssa?

Niin ja mikähän mahtaa olla tuon auton vannekoko? Leveys ja et, että tietäis minkä laista vannetta vois alle laittaa.

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 7.9.2006 13:29

Muistelisin että tuossa ipanassa ois aika likelle samanlaiset mitkä käy Jettaan/Golfiin (mk2), eli oisko vanteen leveys 5½", jako 4x100?
Ja olihan noista vanteista ylhäälläkin http://ffp-motorsport.com/tuning/pulttijaot.php tuolla.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 7.9.2006 13:39

Jako on 4x98.

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 7.9.2006 13:51

Takapään madallus onnistuu ihan pultti- ja mutterimenetelmällä. Takatukivarsissa on sellaiset raudat poikittain pultattuina, joita vasten lehtijousi makaa. Näiden rautojen ja tukivarsien väliin kun laittaa sopivan korokkeen niin takapää madaltuu. Samoin raudassa olevaa kumia voi madaltaa, esimerkiksi repimällä sen pois ja laittamalla tilalle roiskeläppäkumia. Jousi on aivan riittävän jäykkä myös madallettuna, kunhan takana ei kuskaa betonisäkkiä ja kahta satakiloista äijää.

Edellämainittu sitten ulkomuistista kymmenen vuoden takaa, olettaen että se oli sama paketti kuin 127:ssa

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 7.9.2006 16:48

Joo tuo jako oli kyllä tiedossa, mutta koko ei. Eli jako on 4x98. Tuo linkin lista ei sisällä tuota ykkös ibanaa. Ja Seattisaitilta sai tietoon leveyden ja halkaisijan sekä et luvun. En tiedä onko sama kuin 127:ssa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 7.9.2006 22:21

Vinkki: Jos haluaa 4x100 jaolliset vanteet Ibizaan, ni se on mahdollista epäkeskopulteilla!

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 7.9.2006 22:27

Joo tuokin kävi mielessä. En nyt sitten tiedä mitä projektia aloitan, mutta tuo ibana nyt olis vähän massasta erottuva projekti. Ainoa että siihen ei oikein tuning tavaraa löydy.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 7.9.2006 23:00

No erottuu tosiaan! Kyllä tommosesta Ibizasta siistin saa, vaatii vaan työtä jonkin verran enemmän ku esim. Golffit! :)

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 7.9.2006 23:05

No sais tuo auto olla niillä SXI:n puskureilla ja levikkeillä, kun ei oikein muuta löydy ja lasikuitu on lasikuitua. Ja hifit ainakin laittaisin melko järeät. Ainoa, että taas kerran alkaa jotenkin kummittelemaan se kaarien levittäminen ;)

No saa nähdä kuinka käy.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 7.9.2006 23:21

Ei muutaku projektipuolelle juttua ku rupee jotain tapahtuun!

Jamo87
-
Viestit: 14
Liittynyt: 22.10.2005 17:18

madallus ibizaan

ViestiKirjoittaja Jamo87 » 16.9.2006 13:22

voisiko joku laittaa kuvia tästä ibizan takapään madalluksesta tai kertoa tarkemmin niistä jos jollakin on kokemusta siitä hommasta. Itsellä olisi menossa/tulossa samanlainen projekti ja siinä hirvittää se 50cm korkeus.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa