Audi A3 8L madallus keskustelu
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A3 8L madallus keskustelu
Moi
Olen monta kertaa miettinyt madallusjousien / alustasarjan ostamista omaan A3:seen (1.6), mutta ajattelin kysäistä täältä mitä te ehdotatte ja mitä pitäisi muistaa osto hetkellä.
Kuva autosta:
http://www.aijaa.com/viewer.php?id=32458
Mitä mieltä olette nykypäivän autojen alustoista? Riittäiskö pelkkien jousien osto vaiko kannattaako alle vaihtaa uusi alustasarja?
Minulla on pari kriteeriä mitkä pitäisi täyttyä:
Asun Kristiinankaupungissa, joka sijaitsee Vaasan ja Porin välissä. Hieno kesäkaupunki mutta teitten kunto on valitettavan huono, muistuttaa hieman venäjän teitä - ei sentään mutta on reikiä sun muita epätasaisuukia löytyy kaupungin asfalteista.
Eli omasta mielestä sopiva madallus olisi luokkaa -20 - 30 mm.
Kysymykseni on sitten että pitäisikö mun ostaa jouset vai alustasarjan?
Ja entä minkä merkkinen olisi hyvä? Opiskelija olen ja raha ei puussa kasva mutta kun kerran laittaa niin laittaa sitten kunnon vehkeet. Sopiva hinta minkä voisin ajatella laittavani on 500€ / mutta säädettävissä on.
Olen monta kertaa miettinyt madallusjousien / alustasarjan ostamista omaan A3:seen (1.6), mutta ajattelin kysäistä täältä mitä te ehdotatte ja mitä pitäisi muistaa osto hetkellä.
Kuva autosta:
http://www.aijaa.com/viewer.php?id=32458
Mitä mieltä olette nykypäivän autojen alustoista? Riittäiskö pelkkien jousien osto vaiko kannattaako alle vaihtaa uusi alustasarja?
Minulla on pari kriteeriä mitkä pitäisi täyttyä:
Asun Kristiinankaupungissa, joka sijaitsee Vaasan ja Porin välissä. Hieno kesäkaupunki mutta teitten kunto on valitettavan huono, muistuttaa hieman venäjän teitä - ei sentään mutta on reikiä sun muita epätasaisuukia löytyy kaupungin asfalteista.
Eli omasta mielestä sopiva madallus olisi luokkaa -20 - 30 mm.
Kysymykseni on sitten että pitäisikö mun ostaa jouset vai alustasarjan?
Ja entä minkä merkkinen olisi hyvä? Opiskelija olen ja raha ei puussa kasva mutta kun kerran laittaa niin laittaa sitten kunnon vehkeet. Sopiva hinta minkä voisin ajatella laittavani on 500€ / mutta säädettävissä on.
Yksi vaihtoehto on S3:n vakioalusta, jos haluaa miedon madalluksen eikä liian jäykkää alustaa.
Edit: Puusilmänä en huomannut että tässä etsittiin alustaa etuvetoiseen Audiin, eli silloin tuon S3 alustan voipi unohtaa. A3 quattroon se on kuitenkin ihan ok valinta jos vaikka sattuu löytämään vähän käytettynä.
Edit: Puusilmänä en huomannut että tässä etsittiin alustaa etuvetoiseen Audiin, eli silloin tuon S3 alustan voipi unohtaa. A3 quattroon se on kuitenkin ihan ok valinta jos vaikka sattuu löytämään vähän käytettynä.
hieman myöhästyit eilen kerkesin juuri omani myymään! eiköhän noita luulisi aina välillä myynti osastolta löytyvän?
toi asennus ei ole todellakaan paha homma! itseltä meni vaihtoon 2h20min kahvitaukojaen kera ja kesällä tein ihan pihalla! mutta paha mennä korjaamojen hintoja sanoon? mut meillä päin 4 pyörä suuntaus maksaa 40€
edit. mun mielestä kun tota kuvaa katsoo niin ei tuossa ole -20mm alustaa kolffi oli matalampi -20mm alustalla?
toi asennus ei ole todellakaan paha homma! itseltä meni vaihtoon 2h20min kahvitaukojaen kera ja kesällä tein ihan pihalla! mutta paha mennä korjaamojen hintoja sanoon? mut meillä päin 4 pyörä suuntaus maksaa 40€
edit. mun mielestä kun tota kuvaa katsoo niin ei tuossa ole -20mm alustaa kolffi oli matalampi -20mm alustalla?
Miko j >> Jo uskon että asennus hoituu.
Paha on mennä ostaa käytetty GTI:N alustaa kun ei tiedä sen historiaa. Ja kun ostaa alustasarjan tuollaiseen autoon niin kannattaa kyllä laittaa heti kunnon vehkeet. Ei saksasta sais tilattua mitään uutta GTI:N / Audi Sport vakioalustaa ? Esim jotain vw varaosa jälleen myyjää? Sellanenhan löytyy kun: www.ahw-shop.de mutta noilla on enemmän sitä sisätila tuninkii..
Paha on mennä ostaa käytetty GTI:N alustaa kun ei tiedä sen historiaa. Ja kun ostaa alustasarjan tuollaiseen autoon niin kannattaa kyllä laittaa heti kunnon vehkeet. Ei saksasta sais tilattua mitään uutta GTI:N / Audi Sport vakioalustaa ? Esim jotain vw varaosa jälleen myyjää? Sellanenhan löytyy kun: www.ahw-shop.de mutta noilla on enemmän sitä sisätila tuninkii..
Viimeksi muokannut Audi A3, 13.9.2006 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on vakio iskareilla -35mm h&r jouset. Autosta ei vielä tuolla madalluksella tullut kovinkaan matala ja mökkillekin sillä pääsee ehkä vähän jämäkämpi ajettava.
Mutta tuolla 500€ saa kitupiikki.net:istä tuon fk:n -35-40mm alustasarjan hintaan 349€ ja jää vielä 150€ rahaa säätää aurauskulmat ja asennusjuomiin.
Tuosta alustasta mulla ei oo kokemuksia A3:sen alla mutta yhdellä tutulla on octaviassa ja ei sillä ainakaan tippunut ku jotain 25-30mm. Eikä ole mikään kivireki.
Mutta tuolla 500€ saa kitupiikki.net:istä tuon fk:n -35-40mm alustasarjan hintaan 349€ ja jää vielä 150€ rahaa säätää aurauskulmat ja asennusjuomiin.
Tuosta alustasta mulla ei oo kokemuksia A3:sen alla mutta yhdellä tutulla on octaviassa ja ei sillä ainakaan tippunut ku jotain 25-30mm. Eikä ole mikään kivireki.
A3:n omat sport jouset jotka sai ilmeisesti siihen ambition malliin (mun mielest jotain 10-15mm madallusta) / jo mainitut gti:n kierteet. Nämä kun yhdistää joihinkin kunnon iskunvaimentimiin, niin voisi kuvitella, että madallus on ok, eikä vielä tuu mitään kivirekeä missään nimessä.
Henkilökohtaisesti ei ole kokemusta vag konsernin tuotteiden alla, mutta esim. konin sportit on suht pätevät vehkeet... kittejä missä on jouset ja iskarit vois saada tinkimällä jopa tohon hintahaarukkaan...
Ite oon meinannu IV varianttiin just jotain tommosta ensiksi mainitsemaani yhdistelmää. Iskarit kuitenkin mielestäni on aika helkutin tärkeet ja madallusjouset ilman uusia tolppia lyhentää kuitenkin vakio iskunvaimentimien käyttöikää ja joillain jousilla onnistuu kyllä hienosti "pilaamaankin" auton ominaisuuksia. Se mitä esim. mukavuutena pitää on tietenkin makuasia...
Henkilökohtaisesti ei ole kokemusta vag konsernin tuotteiden alla, mutta esim. konin sportit on suht pätevät vehkeet... kittejä missä on jouset ja iskarit vois saada tinkimällä jopa tohon hintahaarukkaan...
Ite oon meinannu IV varianttiin just jotain tommosta ensiksi mainitsemaani yhdistelmää. Iskarit kuitenkin mielestäni on aika helkutin tärkeet ja madallusjouset ilman uusia tolppia lyhentää kuitenkin vakio iskunvaimentimien käyttöikää ja joillain jousilla onnistuu kyllä hienosti "pilaamaankin" auton ominaisuuksia. Se mitä esim. mukavuutena pitää on tietenkin makuasia...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa