Eli,miltäs kuulostaa 1L öljyä 7000km matkalla?Auto vm.2000 Golf 1.4l ajettu 112tkm.
Onkse paljon vai vähän?
Suoraan sanottuna mä en tiedä muuta kuin että mun parin sadan euron käyttiksessä toi kulutus olisi tosi pientä. :)
Isäni olisi ostamassa uudempaa Boraa ja toi Golf annettais vaihdossa tai sitten tätini voisi ostaa suoraan sen.Väkisinkin kuitenkin ajattelen että kun tollainen "ominaisuus" on tiedossa ja mä mahdollisesti suosittelen tädille auton ostoa ja jos joskus tulee koneen kanssa ongelmia,MINÄ olen syyllinen ja kusipää. :)
Joten,onko kokemuksia aiheesta?
Kiitos etukäteen,Tommi
Moottoriöljyn kulutuksesta asiaa.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
paljonhan se on, oli sit mikä vaan ton verran ajettu motti kysees..
uudet kiisselithän syö sen hetkenaikaa (10-30tkm) öljyä vähä reilunpuoleisesti, entises golfis meni 1.7l/20tkm, täs uudemmas samalla motilla meni 0.8l/10tkm ja nyt on öljynsyönti loppunu.. mut ei tommonen 100tkm kottero ny kai tota öljyä saisi enempää syödä ku mitä bensaa menee :)
uudet kiisselithän syö sen hetkenaikaa (10-30tkm) öljyä vähä reilunpuoleisesti, entises golfis meni 1.7l/20tkm, täs uudemmas samalla motilla meni 0.8l/10tkm ja nyt on öljynsyönti loppunu.. mut ei tommonen 100tkm kottero ny kai tota öljyä saisi enempää syödä ku mitä bensaa menee :)
Tuohan taitaa olla enemmänkin tuon 1.4:n ominaisuus. Reilusti sitä meni meidänkin golffilla jossa oli tuo kone. Valmistajahan sallii ohjekirjan mukaan jopa 0,5l / 1000km. Kannattaa kokeilla siirtyä pois longlife-öljyistä ja huoltovälistä, pitäisi loppua öljynkulutus, se longlife-litku kun on lähes yhtä juoksevaa kuin vesi.
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”