Uudessa Seatissa pientä laatuvirhettä
Valvoja: ffp jäsenet
Uudessa Seatissa pientä laatuvirhettä
Siskolla on uusi Leoni ajossa ja löytyi pientä ongelmaa korin laadun kanssa.
Kuljettajan ovi ottaa etulokasuojaan kiinni. Tuosta ovat maalitkin rikki. Ovi myös näyttää olevan vähän pois linjastaan kun vertailee kyljen muotoja.
samaisesti kuskin oven tiiviste jää repsottamaan ulospäin oven sulkemisen jälkeen.
Takaluukussa oleva Leon tekstin n-kirjain ei meinaa pysyä kaarevalla pinnalla, kiinni painettaessa pysyy hetken mutta kohta ponnahtaa jo irti.
Nuo virheet autosta löytyi siis heti kun se ajettiin liikkeestä kotiin.
Toivottavasti muutoin korin kasaaminen on tehty huolellisemmin.
Ajoltaan ihan kiva laite ja eiköhän nuokin tule kuntoon laitettua.
Kuvia:
http://i63.photobucket.com/albums/h142/aeskola/IMG_4702.jpg
http://i63.photobucket.com/albums/h142/aeskola/IMG_4701.jpg
http://i63.photobucket.com/albums/h142/aeskola/IMG_4700.jpg
Kuljettajan ovi ottaa etulokasuojaan kiinni. Tuosta ovat maalitkin rikki. Ovi myös näyttää olevan vähän pois linjastaan kun vertailee kyljen muotoja.
samaisesti kuskin oven tiiviste jää repsottamaan ulospäin oven sulkemisen jälkeen.
Takaluukussa oleva Leon tekstin n-kirjain ei meinaa pysyä kaarevalla pinnalla, kiinni painettaessa pysyy hetken mutta kohta ponnahtaa jo irti.
Nuo virheet autosta löytyi siis heti kun se ajettiin liikkeestä kotiin.
Toivottavasti muutoin korin kasaaminen on tehty huolellisemmin.
Ajoltaan ihan kiva laite ja eiköhän nuokin tule kuntoon laitettua.
Kuvia:
http://i63.photobucket.com/albums/h142/aeskola/IMG_4702.jpg
http://i63.photobucket.com/albums/h142/aeskola/IMG_4701.jpg
http://i63.photobucket.com/albums/h142/aeskola/IMG_4700.jpg
Eikö tuommoisista kannattais käydä hieman kyselemässä liikkeessa mistä tämä laitos on ostettu. Ainakin vastaisuuden varalle tietäisivät että tekisivät kunnolla eikä näin. En nyt tietenkään tarkoita että liikkeessä olisi tehty mitään, mutta silti kannattaa käydä sanomassa. Harmillisia pikku juttuja uudessa autossa..
Tottahan tuo on liikkeen korjattavaa, ei siinä mitään.
Maalauksen lisäksi oven ja lokasuojan asento on passattava kohdalleen, repsotteleva tiiviste juoruaa myös samaa ongelmaa. Mutta toivottavasti tuo ei ole se taso millä koko kori on kasattu, tuon kun on tarkoitus olla käyttöpeli pitkän aikaa.
Omassa ex `01 Ibizassa oli kuskin ovessa vähän samanlaista ongelmaa, oven reuna otti kiinni lokasuojan ja korin välissä olleeseen muoviin kiinni ja söi hissukseen maalin aina puhki.
Maalauksen lisäksi oven ja lokasuojan asento on passattava kohdalleen, repsotteleva tiiviste juoruaa myös samaa ongelmaa. Mutta toivottavasti tuo ei ole se taso millä koko kori on kasattu, tuon kun on tarkoitus olla käyttöpeli pitkän aikaa.
Omassa ex `01 Ibizassa oli kuskin ovessa vähän samanlaista ongelmaa, oven reuna otti kiinni lokasuojan ja korin välissä olleeseen muoviin kiinni ja söi hissukseen maalin aina puhki.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
tuntuu et nykyään melkein joka uudes autos noi ovet repsottaa kuinka sattuu vanhas 307:as (-02) ei vänkärin ovi sopinut paikoilleen kunnolla, golfissa (-04) ei sopinut vänkärin ovi kunnollaan paikoilleen.. nyt tosin uudes golfis (-06) sopii.. pökötis yrittivät korjata ovee -> ei tullu kuntoon. volkkarilla eivät ees jaksaneet korjata ovee -> käyttöauto gogo
Taitaa olla maanantaiovi tullut tehtaalle. Ei ole tullut vastaan moisia ja itse ihmettelin kun jokainen palanen istui omassa juuri niin kuin pitääkin. Ei edes toleransseihin laskettavia eroa paitti mitä nyt ite on tullut säädettyä päin seiniä puskimet paikoilleen.
Otappa se koko Leon teksti pois niin näyttää paremmalta ;-)
Otappa se koko Leon teksti pois niin näyttää paremmalta ;-)
Lohdutukseksi voin sanoa, että aika pieniä murheita seatissa. Tässä omasta alle 1,5 vuotta ja 18 tkm ajetusta seat alteasta saatuja kokemuksia. Samalla vähän kommettia merkkihuollosta:
Viimekesänä kun auto oli kuukauden vanha tuli vedet sisään varapyöräkoteloon. Kävin näyttämässä huollossa. "Seuraillaan". Seurailtiin ja kolmannella käynnillä sitten jo uskottiin, että jossakin on vikaa, kun kotelossa olis vettä litran verran. Läpivirtausventtiilit oli asennettu runnomalla. Sikaflexilla korjattiin
Talvella takavilkut lakkasivat satunnaisesti toimimasta. Ei vikaa diaknostiikkajärjestelmän mukaan, joten huolto tulkitsi, että vikaa on kuskin päässä. No kun sitkeästi ruikutin asiasta, suostuivat koodaamaan jotakin uusiksi. Kelit lämpeni ja ongelma poistui. Jännä juttu, että diaknostiikka löysi viallisen kaiuttimen, mutta ei viallisia vilkkuja....
Keväällä radio aloitti omat show-hommat. Yöllä toosa soittaa CD:tä tai radioita ilmeisesti viihdyttääkseen itseään. Ei vikaa diaknostiikassa, joten eipä asiaa ole huollossa noteerattukaan. Toivottavasti ei akku joskus tyhjene, että pääsee aamulla töihin.
Samaan aikaan ton radion kanssa ajovalot aloittivat satunnaiset syttymättömyyden eli välillä toimii ja välillä ei. Toivottavasti kun illat pimenee, edes joku tuikku suostuu aika-ajoin pelaamaan. Em. vikoihin ei huolto ole löytänyt vikaa (onko etsinytkään?).
Kesäkuussa kone (1,6 l BGU) alkoi käydä epätasaisesti tyhjäkäyntiä ja nykiä vedätettäessä. Esittelin asiaa huollossa ja kommentti oli "Normaalia". Meni herne nenään ja sanoin, että ei ole, korjatkaa. Auto on nyt käynyt kolme kertaa korjaamolla. Moottorin diaknostiikka ei löytänyt vikaa. Aluksi epäiltiin alipainevuotoa ja tehostimen letku vaihdettiinkin. Ei auttanut. Lopulta syyksi todettiin viallinen ruiskusuutin. Sellaista ei ollut varastossa, joten se piti tilata. Tämä nykytys alkoi siis kesäkuun alkupuolella ja seatti nytkyttää edelleen, seuraava korjausaika on varattu 8. päivälle.
Siis edelleen on selvittämättä sähköviat, jos tuo kone tuolla suuttimen vaihdolla tokenee.
Ostin uuden auton, että saisin eden muutaman vuoden ajaa huolettomia kilometreja, mutta SEAT oli väärä valinta. Eipä ole muuten kehumista paikallisessa huollossakaan. Pidin itseäni merkkiuskollisena (suvussa kaksi poloa ja audi, ittellä ollut kolmen kolffia ja useita kuplia) mutta en enää.
En ole koskaan omistanut japanilaista autoa, mutta kohta omistan. Jospa sieltä suollettaisiin vähemmän paskaa tavaraa.
Viimekesänä kun auto oli kuukauden vanha tuli vedet sisään varapyöräkoteloon. Kävin näyttämässä huollossa. "Seuraillaan". Seurailtiin ja kolmannella käynnillä sitten jo uskottiin, että jossakin on vikaa, kun kotelossa olis vettä litran verran. Läpivirtausventtiilit oli asennettu runnomalla. Sikaflexilla korjattiin
Talvella takavilkut lakkasivat satunnaisesti toimimasta. Ei vikaa diaknostiikkajärjestelmän mukaan, joten huolto tulkitsi, että vikaa on kuskin päässä. No kun sitkeästi ruikutin asiasta, suostuivat koodaamaan jotakin uusiksi. Kelit lämpeni ja ongelma poistui. Jännä juttu, että diaknostiikka löysi viallisen kaiuttimen, mutta ei viallisia vilkkuja....
Keväällä radio aloitti omat show-hommat. Yöllä toosa soittaa CD:tä tai radioita ilmeisesti viihdyttääkseen itseään. Ei vikaa diaknostiikassa, joten eipä asiaa ole huollossa noteerattukaan. Toivottavasti ei akku joskus tyhjene, että pääsee aamulla töihin.
Samaan aikaan ton radion kanssa ajovalot aloittivat satunnaiset syttymättömyyden eli välillä toimii ja välillä ei. Toivottavasti kun illat pimenee, edes joku tuikku suostuu aika-ajoin pelaamaan. Em. vikoihin ei huolto ole löytänyt vikaa (onko etsinytkään?).
Kesäkuussa kone (1,6 l BGU) alkoi käydä epätasaisesti tyhjäkäyntiä ja nykiä vedätettäessä. Esittelin asiaa huollossa ja kommentti oli "Normaalia". Meni herne nenään ja sanoin, että ei ole, korjatkaa. Auto on nyt käynyt kolme kertaa korjaamolla. Moottorin diaknostiikka ei löytänyt vikaa. Aluksi epäiltiin alipainevuotoa ja tehostimen letku vaihdettiinkin. Ei auttanut. Lopulta syyksi todettiin viallinen ruiskusuutin. Sellaista ei ollut varastossa, joten se piti tilata. Tämä nykytys alkoi siis kesäkuun alkupuolella ja seatti nytkyttää edelleen, seuraava korjausaika on varattu 8. päivälle.
Siis edelleen on selvittämättä sähköviat, jos tuo kone tuolla suuttimen vaihdolla tokenee.
Ostin uuden auton, että saisin eden muutaman vuoden ajaa huolettomia kilometreja, mutta SEAT oli väärä valinta. Eipä ole muuten kehumista paikallisessa huollossakaan. Pidin itseäni merkkiuskollisena (suvussa kaksi poloa ja audi, ittellä ollut kolmen kolffia ja useita kuplia) mutta en enää.
En ole koskaan omistanut japanilaista autoa, mutta kohta omistan. Jospa sieltä suollettaisiin vähemmän paskaa tavaraa.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Kyllä toi on jo sen luokan paskaa, että itse veisin liikkeeseen takaisin ja sanoisin, että kaikki laitetaan kuntoon tai kauppa puretaan. Jos ei nätti puhe auta, niin sitten otetaan mukaan kuluttaja-asiamies ja puskapuhelin. Tossa on jo sen verran mukavasti vikoja, että ihan ei kannata jäädä ihmetteleen ja itkeen sohvan nurkkaan..
Heh heh..
Tämä on sen verran hauska että pakko laittaa.
Viikonloppuna oli autolla ajeltu vähän huonompia hiekkateitä, nimismiehenkiharaa jne. Seuraavana aamuna oli sisko sitten pelästynyt että autoon on murtauduttu! Noh, eihän siinä mitään muuta ollut kuin että lukkopesä oli irronnut ja tulee vetämällä ylös kolostaan.. Liekkö ottanut tärinästä itseensä.
Tuosta ei ole vielä ehtinyt toki huomauttaa mutta oven maalivauriot menevät korjaukseen -> ovi maalataan.
Tämä on sen verran hauska että pakko laittaa.
Viikonloppuna oli autolla ajeltu vähän huonompia hiekkateitä, nimismiehenkiharaa jne. Seuraavana aamuna oli sisko sitten pelästynyt että autoon on murtauduttu! Noh, eihän siinä mitään muuta ollut kuin että lukkopesä oli irronnut ja tulee vetämällä ylös kolostaan.. Liekkö ottanut tärinästä itseensä.
Tuosta ei ole vielä ehtinyt toki huomauttaa mutta oven maalivauriot menevät korjaukseen -> ovi maalataan.
-
- -
- Viestit: 44
- Liittynyt: 26.2.2004 15:23
kun katsoo kuvalinkin alimmaista kuvaa, huomaa selvästi että oven pokkaus on etulokasuojan pokkuasta alempana. ei enää ihme jos tiiviste repsottaa ja lukkopesät irtoilee. vahva epäilykseni on että ainakin ovelle on tehty/tapahtunut jotain tehdaslinjan jälkeen, ikävä kyllä. ei muuta kuin maalinpaksuutta mittaava mittari käteen ja vertaamaan onko ton kyljen osissa paksuuseroja. silloin ainakin selviää onko maalailtu jälkikäteen ellei jo pelkästä ruiskutuskuviosta huomaa.
jotain tolle yksilölle on sattunut tehtaan jälkeen, ei tehtailta pääse sellasii autoja myyntiin joissa ovi osuu lokasuojaan ja jos osuu, ne korja ne siellä.
just my 2 cents
jotain tolle yksilölle on sattunut tehtaan jälkeen, ei tehtailta pääse sellasii autoja myyntiin joissa ovi osuu lokasuojaan ja jos osuu, ne korja ne siellä.
just my 2 cents
Heti mullakin tuli mieleen että vois olla kuljeus vaurio kampe. Tuo pokkauskin kun ainakin kuvassa näyttää olevan eritasolla. Aika paljon nuita vaurioita minun käsittääkseni tulee kuljetuksen aikana. Ihmekkös tuo kun autot on kylki kyljessä ahtaissa paikoissa ja sataman pojjaat niitä liikuttelee. Tuleehan niitä kolhuja joskus liikkeissäkin. Esim esittely auton päälle kaatuu esitehylly jne...
....ja sataman pojjaat niitä liikuttelee...
menee jo otsikon ohi..mutta hauska juttu silti!
rekkakuskikaveri oli tulossa laivalla suomenpäähän...ja alettiin purkaa autoja laivasta...no yksi vanha transitti paku oli tien tukkona ja sataman jannu tuumasi jossei omistajaa löydy niin vetomestariin vaan liina kiinni ja mä nyppäsen sen tosta pois!
no foortti olikin diisseli ja lähti vetäisystä perhana käymään..heh heh..ja suoraan vetomestarin perään rytinällä!!!
näinkin voi käydä...
menee jo otsikon ohi..mutta hauska juttu silti!
rekkakuskikaveri oli tulossa laivalla suomenpäähän...ja alettiin purkaa autoja laivasta...no yksi vanha transitti paku oli tien tukkona ja sataman jannu tuumasi jossei omistajaa löydy niin vetomestariin vaan liina kiinni ja mä nyppäsen sen tosta pois!
no foortti olikin diisseli ja lähti vetäisystä perhana käymään..heh heh..ja suoraan vetomestarin perään rytinällä!!!
näinkin voi käydä...
Talvella takavilkut lakkasivat satunnaisesti toimimasta. Ei vikaa diaknostiikkajärjestelmän mukaan, joten huolto tulkitsi, että vikaa on kuskin päässä. No kun sitkeästi ruikutin asiasta, suostuivat koodaamaan jotakin uusiksi. Kelit lämpeni ja ongelma poistui. Jännä juttu, että diaknostiikka löysi viallisen kaiuttimen, mutta ei viallisia vilkkuja....
kysymyksessä todella tehtaan ohjelmointivirhe.... vuonna 2005 tuon vian korjaus vaan ei ollut mahdollista, ei ollut uutta ohjelmaa saatavilla... varmaan korjasivat heti, kun on mahdollista. Nämä ohjelmaviat siitä hankalia, kun mihinkään ei jää merkkiä siitä, että jotain on vialla.... mutta yleisesti ottaen Seatit toimii siinä missä saksalaiset tytärmallitkin, jos ei paremminkin. Aina uusimman version ostajat joutuu ostamaan näitä beeta-versioita. Kilpailu on mennyt niin kovaksi, ettei tehdas ehdi testaamaan tuotetta loppuun asti.
Lohdutukseksi koko topicille: Leon, Altea ja Toledo = vähän takuuvikoja/korjauksia, johtuen siitä, että käytetään volkkarissa jo testattua tekniikkaa, eli Seattiin uusi tekniikka tulee viiveellä. Vielä 2002 viive oli 1-2v, nyt jotain 1/2 vuoden luokkaa...
Todennäköisesti tuo leoni on kolaroitu ennen luovutusta ja sitten joku korjannut huonosti. Varsin yleistä.
Olisittepa nähneet yhen uuden toyota:n, jossa oli jostain syystä koko katto klommoilla no eipä siihen mitään kattoa vaihettu kittiä vaan ja maalaukseen. Oli ihan karseen näköinen vielä senkin jälkeen ja konepeltiinkin oli tullut jostain syystä naarmuja.
Varsinkin olen kuullut uusissa a3:ssa olevan paljon sähkävikaa ja taitaa olla aika pitkälle samat sähköt kuin seatissa.
Olisittepa nähneet yhen uuden toyota:n, jossa oli jostain syystä koko katto klommoilla no eipä siihen mitään kattoa vaihettu kittiä vaan ja maalaukseen. Oli ihan karseen näköinen vielä senkin jälkeen ja konepeltiinkin oli tullut jostain syystä naarmuja.
Varsinkin olen kuullut uusissa a3:ssa olevan paljon sähkävikaa ja taitaa olla aika pitkälle samat sähköt kuin seatissa.
Ehkä hieman offtopic.. Tuttu kävi näyttämässä Seattiansa ensimmäistä kertaa katsastuksessa 3 vuoden päästä käyttöönotosta. Eikä menny läpi, rekisteriotteen ja auton runkonumerot ei täsmää. Pohjois-Suomen paikallinen VAG-liike, josta auto oli uutena ostettu, nosti kädet pystyyn ja sanoi, ettei kuulu heille, että uuden auton runkonumero on väärä tai ei vastaa papereita (ei varmaan kenellekään tule mieleen tarkastaa edes MYYNTILIIKKEESSÄ?). Nähtävästi tehtaalla oli stanssattu väärä numero tai kori ja tekniikka eivät kulkeneet käsi kädessä tuotantolinjalla.
jatketaan off topic linjaa...isukille kävi vähän samanlaisesti! meni katsastamaan ensimmäistä kertaa -03 TDI golffia...
auto muuten ok mutta rekisteriotteessa luki 4-ovinen auto!!! ja auto 2-ovinen...heh..
no maahantuojan piikkiin muutoskatsastus ja konttori hommasi uuden otteen jossa oikea lukumäärä!!!
kiitokset rauman katsastuskonttorille nopeasta toiminnasta!!! siis valtion konttorille...
auto muuten ok mutta rekisteriotteessa luki 4-ovinen auto!!! ja auto 2-ovinen...heh..
no maahantuojan piikkiin muutoskatsastus ja konttori hommasi uuden otteen jossa oikea lukumäärä!!!
kiitokset rauman katsastuskonttorille nopeasta toiminnasta!!! siis valtion konttorille...
Hauskoja kokemuksia, tai ei niin hauskoja silloin kun omalle kohdalle osuu.
Noiden runkonumeroiden kanssa on osunut ohjelmaa omallekkin kohdalle.
Eli tuotatin Californiasta moottoripyörä (Triumph Speed Triple), oli siellä kevyesti kolaroituna myytävänä. Pyörä tuli Suomeen, laitettiin ajokuntoon. Seuraavaksi tulliin ja katsastukseen, kaikki OK. Sitten aikanaan kilpiä katsastuskonttorilta haettaessa putoaa pommi syliin: tullauspapereissa ja rekisteriotteessa eri runkonumerot josta päätettiin ettei jo maksettu veropäätös päde ko. pyörälle.
Sitten ilmeni että tullissa oli veropaperehin kopiotu runkonumero väärin amerikkalaisesta rekisteriotteesta (ei katsottu siis runkoon) josta seurasi koko ruljanssi. Tietenkään kenenkään mieleen ei ollut tullut aikaisemmin verrata papereita keskenään.. Lopun perin käyttämäni katsastuskonttori sai asian junailtua tullin kanssa hienosti kuntoon, itseä alkoi jo kylmäämään että laittelevat verot uudestaan maksuun tai keksivät jotain muuta hauskaa.
Mutta takaisin Seattiin: Ovi ei näytä uudelleen maalatulta, metallivärissä ei ainakaan huomaa eroja. Ovi tosiaan ei ole kohdalleen, sovituksessa on virhettä.
Ja tosiaan kiesi on siskoni, virheistä on reklamoitu liikkeeseen ja ne on luvattu laittaa kuntoon.
Salmi: hyvä vinkki pyytää huoltohistoria!
Noiden runkonumeroiden kanssa on osunut ohjelmaa omallekkin kohdalle.
Eli tuotatin Californiasta moottoripyörä (Triumph Speed Triple), oli siellä kevyesti kolaroituna myytävänä. Pyörä tuli Suomeen, laitettiin ajokuntoon. Seuraavaksi tulliin ja katsastukseen, kaikki OK. Sitten aikanaan kilpiä katsastuskonttorilta haettaessa putoaa pommi syliin: tullauspapereissa ja rekisteriotteessa eri runkonumerot josta päätettiin ettei jo maksettu veropäätös päde ko. pyörälle.
Sitten ilmeni että tullissa oli veropaperehin kopiotu runkonumero väärin amerikkalaisesta rekisteriotteesta (ei katsottu siis runkoon) josta seurasi koko ruljanssi. Tietenkään kenenkään mieleen ei ollut tullut aikaisemmin verrata papereita keskenään.. Lopun perin käyttämäni katsastuskonttori sai asian junailtua tullin kanssa hienosti kuntoon, itseä alkoi jo kylmäämään että laittelevat verot uudestaan maksuun tai keksivät jotain muuta hauskaa.
Mutta takaisin Seattiin: Ovi ei näytä uudelleen maalatulta, metallivärissä ei ainakaan huomaa eroja. Ovi tosiaan ei ole kohdalleen, sovituksessa on virhettä.
Ja tosiaan kiesi on siskoni, virheistä on reklamoitu liikkeeseen ja ne on luvattu laittaa kuntoon.
Salmi: hyvä vinkki pyytää huoltohistoria!
Soitin ihan piruuttani maahantuojalle ja vastaus oli, että ei voi auttaa. Kas näin. Eipä toisaalta paljoa yllättänytkään.
Sitten noista takavilkuista ja muista palamattomista valoista: ei kyllä häävisti meillä mene, jos joku koodinveivaaja on tehnyt virheen ja tuollainen mitätön turvallisuusvaruste kuin valot ei autossa toimi ja uusi vähän parempi koodi saadaan toimitettua joskus juhannuksena. Toivotaan vaan, ettei tuo koodihärö iske esim. jarruvaloihin. Voi tulla vaikka rekka tai jotain muuta painavaa niskaan. Aijoo, onhan meillä airbägeja. Toivottavasti niissä koodi toimii.
Makezu: Kun tunnut olevan asioista perillä niin kerro, koskahan seatti saa sitten pötkästyä ulos sellasen koodinpätkän, jolla stereot toimii niin kuten niiden pitäisi ja ajovalot palaa silloin kun niiden pitäisi palaa ? Alkaa käydä odottavan aika pitkäksi.
Voisivat kyllä kehittää sellaisen tekstiviestipalvelun, jossa tiedotettaisiin "tämän viikon tärkeät ohejlmistopäivitykset sun autoon (vrt internet explorer) ja mistä ne voisi hakea. Pikkasen on jäänyt tämä asiakaspalvelu puolitiehen, jos vertaa vaikka microsoftiin, joka kans tuntuu pukkaavaan tuota beeta-versioita enempi kuin varsinaisia kuluttajaversioita.
Tämähän siis johtaa siihen, että kohta kukaan tavallinen ihminen ei uskalla ostaa uutta autoa koska ne täynnä beettaa yms. kivaa.
Sitten noista takavilkuista ja muista palamattomista valoista: ei kyllä häävisti meillä mene, jos joku koodinveivaaja on tehnyt virheen ja tuollainen mitätön turvallisuusvaruste kuin valot ei autossa toimi ja uusi vähän parempi koodi saadaan toimitettua joskus juhannuksena. Toivotaan vaan, ettei tuo koodihärö iske esim. jarruvaloihin. Voi tulla vaikka rekka tai jotain muuta painavaa niskaan. Aijoo, onhan meillä airbägeja. Toivottavasti niissä koodi toimii.
Makezu: Kun tunnut olevan asioista perillä niin kerro, koskahan seatti saa sitten pötkästyä ulos sellasen koodinpätkän, jolla stereot toimii niin kuten niiden pitäisi ja ajovalot palaa silloin kun niiden pitäisi palaa ? Alkaa käydä odottavan aika pitkäksi.
Voisivat kyllä kehittää sellaisen tekstiviestipalvelun, jossa tiedotettaisiin "tämän viikon tärkeät ohejlmistopäivitykset sun autoon (vrt internet explorer) ja mistä ne voisi hakea. Pikkasen on jäänyt tämä asiakaspalvelu puolitiehen, jos vertaa vaikka microsoftiin, joka kans tuntuu pukkaavaan tuota beeta-versioita enempi kuin varsinaisia kuluttajaversioita.
Tämähän siis johtaa siihen, että kohta kukaan tavallinen ihminen ei uskalla ostaa uutta autoa koska ne täynnä beettaa yms. kivaa.
Makezu: Kun tunnut olevan asioista perillä niin kerro, koskahan seatti saa sitten pötkästyä ulos sellasen koodinpätkän, jolla stereot toimii niin kuten niiden pitäisi ja ajovalot palaa silloin kun niiden pitäisi palaa ? Alkaa käydä odottavan aika pitkäksi.
Noilla oireilla laittaisin grammarin vaihtoon. Mistäs päin lasses kirjoittelet? Jos läheltä Oulua, niin ota yhteyttä mailiin, niin laitetaan homma jalan alle: [email protected]
Valojuttuun ei yhtä-äkkiä ole mulla ratkaisua... vaatisi vähän tutkimuksia.
Viimeksi muokannut Makezu, 6.9.2006 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CAN-väylä ajatuksena todella hyvä keksintö, jännitteet vain liian pieniä (1-6 volttia) varmaan toteutukseen. Kun jonkin anturin toiminta-alue on esim 0,6-2 volttiin, niin ymmärtäähän sen, että pieni vastuksen lisäys (kosteus, hapettuma yms) sekoittaa järjestelmän. Suunnitteella autonvalmistajilla onkin siirtymisestä suurempiin käyttöjännitteisiin, ei vielä varmaa tietoa ole, mutta 48V järjestelmät vahvoilla
Eipä noi softaviat kyllä selity millään CAN-väylän jännitetasoilla, puhutaan ihan eri asiasta. Lisäksi känni on erittäin vikasietoinen, mutta toisaalta hidas. Se on ihan valmistajasta kiinni että kuinka paljon satsataan ohjelmointiin/testaukseen. Lisäksi ei tuo 48volttiin mahdollisesti joskus hamassa tulevaisuudessa siirtyminen (tuostahan on jo juteltu noin 20vuotta että kohta tulee...) muuta mitenkään CAN-väylän keskustelua.
Itse työskentelen maan-alaisten koneiden kanssa, ja eipä juuri yhtään ongelmaa ole ollut varsinainesti fyysisen väylän kanssa. Olosuhteet ovat kumminkin noin miljoona kertaa huonommat kuin henkilöautoissa, tosin on tietenkin liittimien laatukin sitten sitä vastaava.
Itse työskentelen maan-alaisten koneiden kanssa, ja eipä juuri yhtään ongelmaa ole ollut varsinainesti fyysisen väylän kanssa. Olosuhteet ovat kumminkin noin miljoona kertaa huonommat kuin henkilöautoissa, tosin on tietenkin liittimien laatukin sitten sitä vastaava.
Eipä noi softaviat kyllä selity millään CAN-väylän jännitetasoilla, puhutaan ihan eri asiasta
Juu ei selity ei, CAN-väylä kun sattuu olemaan differentiaalinen, eli ainoa kiinnostava asia on kahden johtimen potentiaali ero. Eli kun ajat vehkeellä johokin EMC-pilveen niin 99,999% todennäköisyydellä se aiheuttaa saman virheen molempiin johtimiin ja yllätys yllätys johtimen potentiaali ero pysyy samana.
Lisäksi känni on erittäin vikasietoinen, mutta toisaalta hidas
En nyt muista ulkoa, joten voipi mennä luvuissa metsään. CAN-väylän bitti virheellä on todennäköisyys luokkaa 1 bitti miljoonasta. Sitten näitä bitti virheitä tarvitaan yhteen kehykseen 2 ja vielä sopivasta, jotta CRC-tarkistus kusee (kehyksen maksimi pituus CANopenissa 156 bittiä J1939:ssä jotain samaa luokkaa?). Tuosta on sitten laskettu että 10000 laitetta joiden keskimääräinen elinikä noin 10 vuotta toimivat x% kuormalla 24h/vrk. Niin yhdessä laitteessa saattaapi kerran tulla virheellinen kehys läpi. Ja tuo virheellinen kehys ei välttämättä näy bugia, mikäli virhe on sellaisessa kohdassa että vastaaottajalta menee sormi suuhun ja se ei osaa tulkita sitä...
No sanotaan sitten niin että huonoin puoli on jälkiasennusvehkeiden asennusten vaikeutuminen. Ennen vaan revittiin toinen pois ja uutta tilalle. Nyt radiota vaihtamalla tuosta noin ei pelaakaan sitten enää ilmastointi ja väylä herjaa että takavasen vilkku on palanut. Ilmeisesti valmistaja tietää että kyllä se Grundigin mankka riittää kuluttajalle, ruksatkoot lisävarusteena MegaKurata Soundsystemin jos ei riitä á 1500€.
Hiukan on juttu rönsyyntynyt alkuperäisestä Seatin laatuvirheistä :)
Hiukan on juttu rönsyyntynyt alkuperäisestä Seatin laatuvirheistä :)
MikaJ kirjoitti:Olosuhteet ovat kumminkin noin miljoona kertaa huonommat kuin henkilöautoissa, tosin on tietenkin liittimien laatukin sitten sitä vastaava.
Nuo liittimet alkavat olla jo niin pimpelipompeli kamaa, etteivät kovin montaa avaamista/sulkemista kestä..
Esimerkkinä uuden fiestan raitisilmasuodattimen vaihtotyö: suodattimen vaihtamiseksi tarvii kaasupoljin poistaa(!), ja fordin ohjeissa lukee, että kaasupolkimen sähköliitin kestää kymmenen irroitusta ja kiinnitystä.. Eli jos raitisilmasuodatin vaihdetaan vuoden välein, niin kymmenen vuoden päästä kaasu alkaa pätkiä..;) Vaikka tuskimpa mikään nyky autoista elää enää kymmenen vuoden päästä, luulempa että autojen romutus ikä tulee nuorenemaan lähitulevaisuudessa melkoisesti..
Hohhoijaa, edelleen tulee takakonttiin vettä, kurkkasin tänä aamuna. Eipä sikaflexi auttanu.
Nooh, seatti meni aamulla sitten kuudennen kerran takuukorjaukseen. Täytyy soittaa kuluttaja-asiamiehelle ja kysyä kauanko tätä pelleilyä täytyy kattella. Siis eihän noi viat näemmä "korjaamalla" lopu.
Makezu: kiitoksia vaan avusta, mutta kyllä näiden vikojen pitäisi olla maahantuojan ja merkkiliikkeen asioita. Sitä paitsi asun Tampereella, joten matkaa on aika paljon. Joka tapauksessa tiedät enemmän kuin paikallinen merkkiliike seatin sähköistä...
Millaisiahan nämä can-väyläautot on sanotaanko vaikka 10 vuoden kuluttua ? Eipä hääviltä näytä.
No tässä on puolivuotta aikaa miettiä minkä ton seatin vaihtaa ja miten sen tempun tekee, ettei tule tonnikaupalla takkiin. Ei ole helppoa "uuden" seatin omistajan elämä ?
Nooh, seatti meni aamulla sitten kuudennen kerran takuukorjaukseen. Täytyy soittaa kuluttaja-asiamiehelle ja kysyä kauanko tätä pelleilyä täytyy kattella. Siis eihän noi viat näemmä "korjaamalla" lopu.
Makezu: kiitoksia vaan avusta, mutta kyllä näiden vikojen pitäisi olla maahantuojan ja merkkiliikkeen asioita. Sitä paitsi asun Tampereella, joten matkaa on aika paljon. Joka tapauksessa tiedät enemmän kuin paikallinen merkkiliike seatin sähköistä...
Millaisiahan nämä can-väyläautot on sanotaanko vaikka 10 vuoden kuluttua ? Eipä hääviltä näytä.
No tässä on puolivuotta aikaa miettiä minkä ton seatin vaihtaa ja miten sen tempun tekee, ettei tule tonnikaupalla takkiin. Ei ole helppoa "uuden" seatin omistajan elämä ?
Noniin, nyt moottori käy kunnolla. Suuttimen vaihto auttoi. Etuvalojen sammumista korjattu vaihtamalla polttimot (auttanut joissain tapauksissa). Radiolle ei ole tehty mitään, koska vikaa ei näy missään (ja asiakkaan sanomaa pitää aina epäillä).
Vesivuodon syyksi tarjottiin vetokoukun kiinnityspulttien reikiä, mutta käsittääkseni sieltä ei vesi voi joutua varapyöräkoteloon. Täytyypä seurata tilannetta.
Hyvin samaa kauraa tarjottiin myös TM:n kestotestissä Volvo V50:n omistajille. Jotenkin alkaa tuntua siltä, että auton valmistus alkaa olla liiaksi tuotantotalousohjautunutta. Halvalla kun tehdään niin paskaa tuppaa tulemaan. Ja tyytymättömiä asiakkaita.
Vesivuodon syyksi tarjottiin vetokoukun kiinnityspulttien reikiä, mutta käsittääkseni sieltä ei vesi voi joutua varapyöräkoteloon. Täytyypä seurata tilannetta.
Hyvin samaa kauraa tarjottiin myös TM:n kestotestissä Volvo V50:n omistajille. Jotenkin alkaa tuntua siltä, että auton valmistus alkaa olla liiaksi tuotantotalousohjautunutta. Halvalla kun tehdään niin paskaa tuppaa tulemaan. Ja tyytymättömiä asiakkaita.
Jiihaa, tänä aamuna radio soitteli taas itsekseen. Vahingosta viisastuneena otin videoklipin tilanteesta, jos vaikka uskoisivat sitä laakkosella. Mun puhe ei auta, olen tuosta "ominaisuudesta" kolme kertaa maininnut. Viikon päästä torstaina aukeaa laakkosen korjaamon ovi seatille seitsemännen kerran takuuaikana.
Taitaa mun tietojen kohdalla "lisätietoja"-sarakkeessa lukea: V-tun M-lkku.
Taitaa mun tietojen kohdalla "lisätietoja"-sarakkeessa lukea: V-tun M-lkku.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa