Corrado G60 PA-kulutus MFA:lla sekä suhiseva ääni
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado G60 PA-kulutus MFA:lla sekä suhiseva ääni
Polttoaineen kulutus on näyttänyt ajotietokoneen mukaan jo käsittämättömiä lukemia hetken aikaa. Eli kulutus olisi MFA:n mukaan jopa 25 l/100km, vaikka oikeasti kulutus on edelleen n. 8,5-9,0 l/100km. Moottorijarrutettaessa ja kierrosten laskiessa alkaa auto "nykiä" normaalia aiemmin, ihan kuin ruisku ei tietäisi katkaista PA-syöttöä.
Nyt sitten kävi lisäksi mielenkiintoinen tapaus eilen illalla rekkaa ohittaessani. Painoin kaasun pohjaan, jolloi alkoi kuulua voimakas suhina mittariston takaa. Suhina voimistuu noin puolen kaasun jälkeen, puolella kaasulla ei kuulu ollenkaan ja kaasu ylhäällä kuuluu vaimeaa suhinaa.
Mitähän tuohon nyt on käynyt? Olisko mittariston takaa olevalla alipaineletkulla mitään tekoa asian kanssa? Testaan tänään illalla ahtopaineen näytön ajotietokoneelta, vaikkeivät tehot minnekään ainakaan persdynolla hävinneet. Vakionopeudensäädin toimii ookoo.
Ajatuksia?
Nyt sitten kävi lisäksi mielenkiintoinen tapaus eilen illalla rekkaa ohittaessani. Painoin kaasun pohjaan, jolloi alkoi kuulua voimakas suhina mittariston takaa. Suhina voimistuu noin puolen kaasun jälkeen, puolella kaasulla ei kuulu ollenkaan ja kaasu ylhäällä kuuluu vaimeaa suhinaa.
Mitähän tuohon nyt on käynyt? Olisko mittariston takaa olevalla alipaineletkulla mitään tekoa asian kanssa? Testaan tänään illalla ahtopaineen näytön ajotietokoneelta, vaikkeivät tehot minnekään ainakaan persdynolla hävinneet. Vakionopeudensäädin toimii ookoo.
Ajatuksia?
Mulla on vähän samanlaisia ongelmia, mutta päin vastoin.
Eli keskikulutus näyttää 0,0 / 0,1.
Itsekki oon ollu kuulevina samanlaista suhinaa, mutta voi olla vain omissa korvissa.
Jos tuo letku nyt on multakin irti niin voisiko se aiheuttaa samanlaista ongelmaa vai onkohan ongelmaa lähdettävä etsimään muualta?
Eli keskikulutus näyttää 0,0 / 0,1.
Itsekki oon ollu kuulevina samanlaista suhinaa, mutta voi olla vain omissa korvissa.
Jos tuo letku nyt on multakin irti niin voisiko se aiheuttaa samanlaista ongelmaa vai onkohan ongelmaa lähdettävä etsimään muualta?
Onnistuu tosiaan mittariston takaa roplaamalla, mutta jos letku on irronnut niin voi olla vaikea sen pää löytää tai edes se kohta mittarista johon se tulee. Aika tarkalle menee jos on yhtään lyhyemmät kädet.
Itsellä tuon letkun vuotaminen aiheuttaa juurikin tajuttomia keskikulutuksia. (mittariin siis) Se on jo useamman kerran alkanut tekee tuota, ainakin kerran vuodessa, ja aina korjaantuu tökkimällä lekua tiukempaan. Nollaa se ei kyllä kulutuksena näytä vaan tosiaan suuria lukemia, liekkö vaikuttaa vuosimalli? Oma on -91.
Itsellä tuon letkun vuotaminen aiheuttaa juurikin tajuttomia keskikulutuksia. (mittariin siis) Se on jo useamman kerran alkanut tekee tuota, ainakin kerran vuodessa, ja aina korjaantuu tökkimällä lekua tiukempaan. Nollaa se ei kyllä kulutuksena näytä vaan tosiaan suuria lukemia, liekkö vaikuttaa vuosimalli? Oma on -91.
Nyt pääsin ite tonne alle vilkasee, mutta ainoa letku minkä näin oli semmonen sileäpintainen, alhaalta katsottuna nopeusmittarin oikealla puolella oleva, vinosti kiinni oleva letku. Onko se se? Kiinni se ainakin hyvin oli ettei suhise ainakaan siitä kohtaa. Kuvankin otin, mutta käsi kun olen niin en sitä tähän saa... Pitää mennä vielä tutkimaan.
Hah. Juuri niin kuin sanoitte ja itsekin hieman ounastelin: Alipaineletku irti, ahtopainemittarin lukema tapissa (1,2bar) tyhjäkäynnilläkin. Mutta olihan tämä hieman kinkkisempi tapaus kuin luulin. Letku ei ollut ainoa, joka oli irti, vaan se letkun vastakappale (tuuman halkaisijaltaan oleva metallilätty, jossa on tuo jo aiemmin mainittu viistoumaliitos) oli irronnut kokonaan mittaristosta. Eli pitää, kunhan pääsen pajalle (2vkon päästä), irrotella koko mittaristo ja yrittää patentoida ko. osa kiinni...
Toimenpiteenä ensi hätään oli: nippuside letkun kabiinin puoleiseen päähän. eipähän tuhise enää..
Edit. Lisäsin toimenpiteen...
Toimenpiteenä ensi hätään oli: nippuside letkun kabiinin puoleiseen päähän. eipähän tuhise enää..
Edit. Lisäsin toimenpiteen...
Nyt tutkimisen jälkeen tulin semmoseen lopputulokseen että multa suhina tulee konehuoneesta. mittaristossa letku on hyvin kiinni, mutta imusarjassa olevassa T-haarassa, mistä letku lähtee mittaristolle, on pikkupätkä karvapäällysteistä letkua joka näyttää hieman kulahtaneelta, joten se pitää huomenna vaihtaa. Mitään muuta suhinan lähdettä en keksi...
Jatketaanpas vielä juttua.
Eli nyt kun olen tukkinut ohjaamon puoleisen pään tuosta em. alipaineletkusta, onko sillä jotain vaikutusta moottorin puolelle? Tarkoitan lähinnä vaikuttaako ahtopaineisiin ja sitä kautta mahdollisesti bensan riittämättömyyteen/yliannosteluun...? Pitää nimittäin 550km ajella autolla kotiin, että pääsen taas harrastamaan autotalliin...
Eli nyt kun olen tukkinut ohjaamon puoleisen pään tuosta em. alipaineletkusta, onko sillä jotain vaikutusta moottorin puolelle? Tarkoitan lähinnä vaikuttaako ahtopaineisiin ja sitä kautta mahdollisesti bensan riittämättömyyteen/yliannosteluun...? Pitää nimittäin 550km ajella autolla kotiin, että pääsen taas harrastamaan autotalliin...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa