Miten Golf II 16v GTi:stä pakosarjanmutteri irti??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

Miten Golf II 16v GTi:stä pakosarjanmutteri irti??

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 22.8.2006 21:46

Juu, eli apuja tarttis pikasesti! Kyseessä on se vittumaisin mutteri mihin ei pääse hylsyllä käsiks!

Mutterin kannat on sitte jo pyörähtäny sileiks, et mitään avainta sinne on aika turha tarjota!! :) Millä ton sais rikottua?? Ideoita kuunnellaan!

lasse_koo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 29.1.2004 23:34

ViestiKirjoittaja lasse_koo » 22.8.2006 21:55

Itsellä kanssa yksi meni pyöreeks mihin ei millään päässyt käsiks.
Lopulta sitten lähti kun alapuolelta surralla (onkohan oikee nimi), kummiskin sellasella 'paineilmadremelillä' sen hio pois. Oli hyvin hankalassa välissä sieltäkin suunnasta ja kaikki purut tuli naamalle, että hermoja se kyseli :)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 22.8.2006 21:57

Ahaa.... Mahtaskohan se antautua semmoselle paineilmataltalle???

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 22.8.2006 22:15

Sopisko sellanen mutterin särkijä sinne?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 22.8.2006 22:32

Ei! Lenkki menee just ja just!! Perkele ku ois tajunnu ottaa kuuskulmasella lenkillä, ni ei ois pyörähtäny kulmat sileiks!!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.8.2006 22:35

Saisko tapista kierteen kohdalta millään kiinni? Lähtis tappi kannesta irti...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 22.8.2006 23:24

Sielä on niin vähän tilaa, ettei sinne pääse minkäänlaisilla pihdeillä!

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 23.8.2006 0:56

Tota "vingulla" hiomista vois kyllä kans koittaa jos ei se tolle paineilmataltalle antaudu! No.... huomena sen näkee! Palaamme asiaan jos ei ongelma ratkea!

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 5.9.2006 17:44

Itsellä kanssa yksi meni pyöreeks mihin ei millään päässyt käsiks.
Lopulta sitten lähti kun alapuolelta surralla (onkohan oikee nimi), kummiskin sellasella 'paineilmadremelillä' sen hio pois. Oli hyvin hankalassa välissä sieltäkin suunnasta ja kaikki purut tuli naamalle, että hermoja se kyseli :)


Nonnii! Pakosarja on irti! lasse_koo:n neuvolla antautu! Kiitos siitä!

Itellä tosin oli aika hyvin tilaa viilata se ylhäältä käsin, ku oli imusarja irti.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 17.7.2007 23:22

Itse sain taisteltua kiinniruostuneet pakosarjan pultit koneen päästä irti, kun kylmensin pultin jääsprayllä ja perään irroitusöljyä. Hieman iskuja vielä herättelemään kierteitä ja avot. Pyöreäksi pyörähtäneen mutterin sain aukaistua erikoisjakoavaimella jossa on sellaiset sahakuvioiset pykälät jotka purivat kantaan hyvin kiinni. Enää tarvisi miettiä miten tuon irrottaisi pakoputkesta kun tilaa ei juurikaan ole ja pulttien kannat ovat alapuolella.

MikaL
-
Viestit: 224
Liittynyt: 29.7.2003 22:30

ViestiKirjoittaja MikaL » 18.7.2007 0:17

Enää tarvisi miettiä miten tuon irrottaisi pakoputkesta kun tilaa ei juurikaan ole ja pulttien kannat ovat alapuolella.
Itse olen useammasta autosta irroittanut alapuolelta ne mutterit. Eikun auto ylös ja käteen sopiva hylsy, räikkä, pari 25cm jatkoa ja yksi lyhyempi ja nivel niin pitäisi onnistua.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 18.7.2007 9:06

Alakauttahan se on alettava kokeilemaan, kun yläkautta saa just jonkun avaimen paikalleen mutta eipä olekaan enää tilaa vääntää.

Edit: Onko porukalla kokemuksia kestääkö valupakosarja jos sen korjaa hitsaamalla valurautapuikolla.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.7.2007 12:47

Niin, tai ottaa suosiolla imusarjan pois tieltä.

Tuo valurautapakosarjan hitsaaminen on aina vähän arpapeliä. Se saattaa kestää, tai sitte ei!

dieseL^^
-
Viestit: 144
Liittynyt: 16.5.2005 21:36

ViestiKirjoittaja dieseL^^ » 18.7.2007 20:39

Kyl nuo valurautaset ei ole ikinä kauaa kestäny hitsaamalla paras vaan vaihtaa ehjä tilalle.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.7.2007 21:20

Olen samaa mieltä....

MikaL
-
Viestit: 224
Liittynyt: 29.7.2003 22:30

ViestiKirjoittaja MikaL » 18.7.2007 23:14

Eihän ne tahdo hitsattuna kestää kovin kauaa, mutta jos haluaa antaa sille tekohengitystä, niin lämmittää pillillä halkeama kohtaa ja hitsaa sen niin suurella virralla kuin mikistä/puikkokoneesta saa niin se voi hyvällä tuurilla kestää hieman kauemminkin siis jopa ehkä pari vuotta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.7.2007 23:22

Mikä siinä muuten on ettei kestä? Jääkö jotain jännityksiä tms.? Jos, niin saisko ne kuumakäsittelyllä pois tai jotain...

MikaL
-
Viestit: 224
Liittynyt: 29.7.2003 22:30

ViestiKirjoittaja MikaL » 18.7.2007 23:35

Mikä siinä muuten on ettei kestä? Jääkö jotain jännityksiä tms.? Jos, niin saisko ne kuumakäsittelyllä pois tai jotain...

Voi olla, monesti ne ratkeavat hitsaukesta tai juuri siitä vierestä. On niitä hitsaamalla saatu kestämään kertomallani tavalla, silloin pakosarjan pitäisi hehkua hieman punaisena ja hitsaus pitäisi sulautua siihen kunnolla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa