Mistä blow off valve 4 golffiin?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

Mistä blow off valve 4 golffiin?

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 20.8.2006 17:30

Kattelin tossa remixed ridesiä ja A4 1.8T :ssä näytti tommonen olevan, mistä semmonen kannattaa ostaa?

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 20.8.2006 22:46


uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 21.8.2006 10:26

Onko noi ihan ok laittaa koneisiin joissa o by-passi ja ilmamassa-systeemit?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.8.2006 11:05

Ei.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 21.8.2006 11:44

Voi toimia tai olla toimimatta. Pari tapausta tiedän ettei toimi, muutamia tiedän että toimii. Noh...toimii ja toimii...itsellänikin seokset menee hetkittäin sekaisin (heittää rikkaalta laihalle kaasun löysäämisen jälkeen tyhjäkäynnillä) jos sen ongelmaksi haluaa mieltää, mutta käytön kannalta normaaliajossa ei ole ollut ongelmia, niin kesällä kuin talvellakaan. Siltikin, bypassilla toimii parhaiten.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 21.8.2006 11:57

Tjuu olen lukenutkin joken jutun tuosta aiheesta ja enpä taida itse alkaa moiseen. Antaa suhahdella nykyseen malliin ja pitää seokset kunnossa.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 21.8.2006 18:38

Hyvä ja toimiva valinta! :)

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 22.8.2006 7:36

Mulla vetää vag-com:in mukaan välillä seokset laihalle jo muutenkin, ilmeisesti toi lastu...Talvella en aja muutenkaan tolla, voihan sitä kokeilla.

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 22.8.2006 17:40

-_Joke_- Mikä sulla itellä on?

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 22.8.2006 22:10

jos dumpin laittaa 1.8t:hen niin on hyvä olla seosmittarikin ja dumppi mallia säädettävä

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 23.8.2006 14:16

-_Joke_- Mikä sulla itellä on?


Proturbon dumppi

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.8.2006 15:06

Eikös tuon dumpin pitäisi toimia kunnolla silloin, kun autoon asennetaan uusi moottorinohjaus järjestelmä, jolloin tilalle MAFfin tilalle tulee MAPpi?

Tai siis seokset eivät mene pieleen...!

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 23.8.2006 18:30

-_Joke_-
letkukiinnityksellä vai laippakiinnityksellä?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 23.8.2006 22:28

Pojat sano että Paten dumppi on paras.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 24.8.2006 6:47

Kukas/mikäs tää Pate on?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 24.8.2006 15:56

-_Joke_-
letkukiinnityksellä vai laippakiinnityksellä?


Letku

Migibo
-
Viestit: 13
Liittynyt: 11.3.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Migibo » 24.8.2006 18:53

Mulle sanottiin ainakin doc-powerilta et dumppi käy tohon 2.0 TFSI koneeseen. Eli onko asia näin vai tuleeko mahdollisesti ongelmia? Vakiona tuossa on elektronisesti ohjattu bybass.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 25.8.2006 15:50

Nosiis ainakin Forgelta saa siihen sellasta väliadapterijuttua joka tulee alkuperäisen by-passin alle. Henk koht en laittas, mutta sehän on jokaikisen omakohtainen asia.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 28.8.2006 10:58

Tästä TFSI-dumpista senverran, että yhteen autoon tuli välittömästi tällasen forgen asennuksen jälkeen vika liian rikkaasta seoksesta, vikavalo syttyi ja meni varaohjelmalle.
Paskaa siis taas tarjotaan hienossa paketissa.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 3.9.2006 23:09

Mulla ollu toi forgen blow off venttiili TFSI-koneessa, mallia säädettävä, helmikuusta asti ja on toiminu täysin moitteetta!

nokian neule
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja nokian neule » 4.9.2006 14:13

Onko sulla autossa jonkun viriohjelma vai onko vielä vakio tältäosin? Entäs sitten dumpin säätöasetus, eli kuinka auki venttiili on? Niin "auki" kuin sen saa vai tyyliin puoliksi auki?

Toi mainittu ongelma taisi olla eräässä Octavia RS:ssä, missä on ei-säädettävä dumppi + MTM:n viriohjelma, vai puhuuko Tero jostain muusta tapauksesta? Ei kuulu toimivan vieläkään, vaikka Forge on nakattu mäkeen ja ECU:n virheilmoitukset kuitattu.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 4.9.2006 16:05

Sama sauna. Nyt on ihan eri häiriö kyseessä kuin Forgen kanssa, samankaltainen kylläkin. Auto toimi kuitenkin forgen asennukseen asti moitteetta.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 4.9.2006 22:22

^^ Mulla on se REVO:n ohjelma, nyt se on täysin auki. On tullu kokeiltua myös puoliksi auki- asentoa.

nokian neule
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja nokian neule » 5.9.2006 1:19

No, nyt olisi mielenkiintoista kuulla dumpin asentaneen LMS:n ja dumpin myyneen Doc-powerin kannat aiheesta. Ilmeisesti kuitenkaan doc:iin ei edes ole otettu vielä yhteyttä aiheen tiimoilta?

Mielenkiinnolla odottelen asian selkiintymistä.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 5.9.2006 8:43

On otettu.

Mylläri
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.3.2004 16:42

ViestiKirjoittaja Mylläri » 29.9.2006 13:52

Tällainen suhnalaite löytyi tuolta Hevosvoima.com:ista;
http://www.hevosvoima.com/site/tuotekuv ... ct_suh.jpg

ja itse tuotteen speksit 2. alimmaisena sivulla;
http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... ng=0&tid=7

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 29.9.2006 16:19

voi elämä!
mutta varmaan myy hyvin tollaset tuhinabassit =)

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 29.9.2006 19:26

Miten tuollanen turbosmart sitten käytännössä toimii eli lähettää ensin kiertoon, vaikka 50% ilmasta ja loput päästää pihalle eli väärää arvoa kuitenkin ilmamassamittari saa, kun osa ilmasta menee pihalle.

Itse en tuollaseen kyllä reilua 200e laittais.

santtu1.8t
-
Viestit: 36
Liittynyt: 18.8.2006 23:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja santtu1.8t » 30.9.2006 17:00

miksi dumpin pitäisi olla säädettävä? 2 mäntänen malli ja pistetään se sinne mihin se kuuluu. jätetään bypass käyttöön ja silti suhisee riittämiin. ei horju käynnit / mene seokset laihalle. näin omassa passatissa on ilman mitään ongelmia!!

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 30.9.2006 19:43

Ostin ton turbosmartin, hyvin pelaa ja säätäminen on helppoa ja nopeaa...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 30.9.2006 22:18

Minulla omassa Audissa orginaali bypassi, toimii hyvin ja suhisee riittävästi.

Ariva
-
Viestit: 118
Liittynyt: 10.8.2006 12:57

ViestiKirjoittaja Ariva » 18.10.2006 13:14

Siis perustuuko tuon Turbosmart Kompact -bypass/BOV toiminta siihen että se antaa edes jotakin tietoa ilmamassamittarille? Vaikka siltikin antaa "väärää" tietoa mutta parempi sekin kuin "ei mitään" -tyyliin?


Onko muilla käyttökokemuksia kyseisestä tuotteesta?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 18.10.2006 16:27

Ei kai se suoranaisesti anna mitään infoa ilmamassamittarille...se ei vaan karkuuta niin paljon ilmaa pois putkista kun kierrättää osan ja näin MAF:n kertoma ilman määrä on lähempänä totuutta verrattuna siihen että yhtään ilmaa ei kierrätetä.

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 18.10.2006 18:55

Joo kierrättää osan, mukana tulee myös osa millä sen saa vastaamaan normi bypass:ia, kun kuulemma joissain maissa tarvii leimalle.

temeimmu
-
Viestit: 26
Liittynyt: 29.10.2006 20:46

ViestiKirjoittaja temeimmu » 7.12.2006 0:33

Itsellä dumppi ja By-pass molemmat kii..
Sihauttelee kyllä eikä seokset mee sekasin.
Auto: Golf 4 1.8T gti

Eihän katsastukses valiteta dumpista.?
On aika ilosesti näkyvis ku pellin vetäsee ylös?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 7.12.2006 10:02

Eihän katsastukses valiteta dumpista.?
On aika ilosesti näkyvis ku pellin vetäsee ylös?


Mitäpä ne siitä kun ei sillä tule tehoakaan...eriasia sitten miten vaikuttaa seoksiin ja sitä kautta päästöihin...itsellä ei ole ollut ongelmaa katsastuksissa dumpin vuoksi.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 7.12.2006 19:03

Selkeä hylkäysperuste, ei kannata nostaa meteliä jos joku sen takia hylkää auton.

koska
-
Viestit: 17
Liittynyt: 21.12.2006 10:50

ViestiKirjoittaja koska » 21.12.2006 14:52

^mikäköhän mahtaisi olla yli-innokkaan autoinssin perustelu??? Tietääkseni ei ole kielletty ajoneuvo/tieliikennelain minkään pykälän mukaan... kunhan ei pihise liian kovalla äänenpaineella ;)

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 21.12.2006 15:29

Vähäpäästöisestä autostahan ei saa moottoria muutella. Tuolla ylempänäkin sanotaan, että seokset menee tietyssä tilanteessa sekaisin. -> Moottori ei enää vastaa vähäpäästöiseksi luokiteltua.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 21.12.2006 15:37

Vähäpäästöisen turbomoottorin muuttaminen mekaanisesti tai ohjelmallisesti rinnastetaan moottorin vaihtoon. Käsittää kaikkia moottorin apulaitteita.
Kun lakia tulkitaan pilkulleen niin näin on. Jää katsastus henkilölle melko vapaat kädet.

Esimerkki: 1.8 T moottorin ilmansuodatin vaihdetaan ei alkuperäiseksi rinnastettavaan paneelisuodattimeen= moottorin vaihto.

Liikenneministeriön sivuilta:
4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.
Viimeksi muokannut jad, 21.12.2006 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

koska
-
Viestit: 17
Liittynyt: 21.12.2006 10:50

ViestiKirjoittaja koska » 21.12.2006 15:39

tottahan toki hylkäys tulee, jos päästöt menevät liian korkeiksi... silloinhan se on päästöistä kiinni, ei dumpista. Se vasta olisikin näky, jos katsastusmies antaisi korjausneuvoja (eli dumppi pois ja by pass tilalle)... Onhan noita saatu toimimaankin (jopa päästöjenkin puolesta), mutta itselle ei oikein istu...

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 21.12.2006 16:07

Tarkoitin tuolla ylempänä kyllä sitä, että kone ei enää vastaa sitä samaa konetta, millä ne pakokaasutestit on suoritettu (euro3, 4,...). En siis tarkoittanut normaalia katsastuksen pakokaasutestiä.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.12.2006 16:20

Aivan, sekoittaa 100% varmuudella käytönaikaisia päästöjä. Lisäksi kyseessä on ahtimen jälkeinen komponentti mikä muistaakseni tulikintaohjeen mukaan rinnastetaan moottorinvaihtoon. Yleisesti ei-E-hyväksyttyihin saa vaihtaa imupuolen ennen ahdinta millaiseksi haluaa, kuten myös ahtimen jälkeen pakopuolta, kaikki muutokset siltä väliltä rinnastetaan moottorinvaihtoon (tämä välillä hataran muistin mukaan, ilman faktojen tarkistusta). E-hyväksytyt autothan ovat sitten vielä asia erikseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kalastava-Pekka ja 23 vierailijaa