Minkä näköinen ja missä sijaitsee otsikon mukainen vempain neloskorisessa golfissa?
Ajoittain ESP:n valo syttyy mittaristoon ja ko. vikakoodi on jäänyt muistiin.
Yritin etsiä täältä ja vortexistakin, mutta eipä tärpännyt.
Taisi tulla kallis nakki... Mutta elämä on!
Brake pressure sensor (G201)
Valvoja: ffp jäsenet
Hieman lisätietoa:
Koodi on
01435 Brake Pressure Sensor 1 (G201)
008-Implausible signal - Intermittent
Jarruvalon polttimot on ehjät.
Ja tätä kokeillessa tuli esiin, että kun jarrua painaa reippaasti pelkkä virta päällä paikallaan ollessa, niin satunnaisesti valo syttyy mittaristoon ja tällä painalluksella jarruvalotkaan eivät syty.
Mistä siis jarruvaloille otetaan signaali? Onko kenties polkimessa kytkin, joka satunnaisesti jättää toimimatta?
Koodi on
01435 Brake Pressure Sensor 1 (G201)
008-Implausible signal - Intermittent
Jarruvalon polttimot on ehjät.
Ja tätä kokeillessa tuli esiin, että kun jarrua painaa reippaasti pelkkä virta päällä paikallaan ollessa, niin satunnaisesti valo syttyy mittaristoon ja tällä painalluksella jarruvalotkaan eivät syty.
Mistä siis jarruvaloille otetaan signaali? Onko kenties polkimessa kytkin, joka satunnaisesti jättää toimimatta?
Hienoa, että vastauksia alkaa tulemaan tähänkin aiheeseen.
Jostain ebayn syövereistä löysin tuon anturin ilmoituksen kuvallisena. Muistaakseni jossain oli mainittu jotain pumpusta tai jotain siihen suuntaan. Eli sinne se varmaan tulee, jos sen pumpun vain tunnistaisin ensin :).
Hintahaitari netin mukaan 'vain' 90-500€.
Sen verran mietin tuota juttua, että mitäs jos se jarruvalon kytkin on jollain tavalla kytköksissä tuohon ESP:hen ja vikatilanteessa kone luulee, että jarrua ei paineta, mutta paineet silti nousee anturilla ja lätkäisee vikatilan päälle?
Voisiko kerrankin mennä näin loogisesti?
Jostain ebayn syövereistä löysin tuon anturin ilmoituksen kuvallisena. Muistaakseni jossain oli mainittu jotain pumpusta tai jotain siihen suuntaan. Eli sinne se varmaan tulee, jos sen pumpun vain tunnistaisin ensin :).
Hintahaitari netin mukaan 'vain' 90-500€.
Sen verran mietin tuota juttua, että mitäs jos se jarruvalon kytkin on jollain tavalla kytköksissä tuohon ESP:hen ja vikatilanteessa kone luulee, että jarrua ei paineta, mutta paineet silti nousee anturilla ja lätkäisee vikatilan päälle?
Voisiko kerrankin mennä näin loogisesti?
http://www.golfv.de/wbb2/thread.php?thr ... light=g201
http://www.golfv.de/wbb2/thread.php?thr ... r=0&page=1
G4:sten ESP:ssä tuntuu olevan kaksi heikkoa kohtaa foorumeiden perusteella joissa vika yleensä on:
- Jarruvalokytkin (Bremslichtschalter)
- ESP:n kiihtyvyysanturi 2000-2001 vuosimallit (Querbeschleunigungssensor) (Tosin tuskin tässä tapauksessa -> eri vikakoodi)
Lähtisin veikkailemaan myös jarruvalokytkintä, se on yhteydessä ESP:hen, kuten epäilit. Tässä vihjeitä Saksan foorumilta:
"Bei mir war der Bremslichtschalter defekt und dadurch die ESP Lampe an. Aber sie ging erst nach dem Bremsen an, direkt nach dem Anstarten noch nicht.
Im Fehlerspeicher steht "Bremsdruck unplausiebles Signal" da der Bremsdruck aufgebaut wird obwohl der Bremslichtschalter meldet das das Bremspedal nicht gedrückt wurde.
(bei ESP Fahrzeugen hat der Bremslichtschalter 2 Kontakte, einmal für das Bremslicht und einmal für das ESP)"
http://www.golfv.de/wbb2/thread.php?thr ... r=0&page=1
G4:sten ESP:ssä tuntuu olevan kaksi heikkoa kohtaa foorumeiden perusteella joissa vika yleensä on:
- Jarruvalokytkin (Bremslichtschalter)
- ESP:n kiihtyvyysanturi 2000-2001 vuosimallit (Querbeschleunigungssensor) (Tosin tuskin tässä tapauksessa -> eri vikakoodi)
Lähtisin veikkailemaan myös jarruvalokytkintä, se on yhteydessä ESP:hen, kuten epäilit. Tässä vihjeitä Saksan foorumilta:
"Bei mir war der Bremslichtschalter defekt und dadurch die ESP Lampe an. Aber sie ging erst nach dem Bremsen an, direkt nach dem Anstarten noch nicht.
Im Fehlerspeicher steht "Bremsdruck unplausiebles Signal" da der Bremsdruck aufgebaut wird obwohl der Bremslichtschalter meldet das das Bremspedal nicht gedrückt wurde.
(bei ESP Fahrzeugen hat der Bremslichtschalter 2 Kontakte, einmal für das Bremslicht und einmal für das ESP)"
^
Tuossa saksalaisten foorumilta lainaamassani tekstin pätkässä kerrotaan vapaasti suomennettuna, että jarruvalokytkin saattaa olla vikakoodista huolimatta syynä silti. Eli jarrua painettaessa jarrupaineanturi havaitsee jarrupaineen kohonneen, mutta jarruvalokytkin antaa väärän tiedon, että jarrupolkimeen ei muka olisi lainkaan koskettu
-> jarrupaineanturi antaa vikakoodin.
100% Mutua, vika VOI siis ilmeisesti olla siinäkin, ainakin ilmeisesti kohtuullisen edullinen osa kokeilla.
EDIT
Luin vielä ajatuksella läpi alun topicista, jos kerran jarruvalotkin jäävät samalla syttymättä, voisi vika hyvinkin olla jarruvalokytkimessä, ylläolevan teorian mukaisesti...
Tuossa saksalaisten foorumilta lainaamassani tekstin pätkässä kerrotaan vapaasti suomennettuna, että jarruvalokytkin saattaa olla vikakoodista huolimatta syynä silti. Eli jarrua painettaessa jarrupaineanturi havaitsee jarrupaineen kohonneen, mutta jarruvalokytkin antaa väärän tiedon, että jarrupolkimeen ei muka olisi lainkaan koskettu
-> jarrupaineanturi antaa vikakoodin.
100% Mutua, vika VOI siis ilmeisesti olla siinäkin, ainakin ilmeisesti kohtuullisen edullinen osa kokeilla.
EDIT
Luin vielä ajatuksella läpi alun topicista, jos kerran jarruvalotkin jäävät samalla syttymättä, voisi vika hyvinkin olla jarruvalokytkimessä, ylläolevan teorian mukaisesti...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa