eli otsikon mukainen homma pitäis joku päivä tehdä autoon. Joku täälä on sen varmasti tehny. Tarvitsen nyt ihan täydelliset ohjeet että kuinka homma tehdään. Eli kun rengas on irti niin siitä jatkotoimenpiteet:) Pitääkö jarrulevyt ottaa irti ym?? Missä hinnoissa pyörii noi laakereiden hinnat?
Kiitos jo etukäteen
vr6 golffin takalaakereiden vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt tulee vastausta vähä ulkomuistista joka ei vastaa lähellekkään valokuvamuistia =)
Jarrulevyä ei tarvitse irroittaa. Ottaa navan keskeltä sen suojakupin irti jollain kumi/muovi vasaralla varovasti naputellen. Jos on uusi tilalle tulossa niin revi vaikka väkisin rukarilla.
Sitten tulee esille kruunulukko ja sokka mikä menee sen läpi.
Sokka pois ja se kruunu pois.
Sen jälkeen kierität mutterin auki, jolloin laakeripaketti pääsee tulemaan pois.
Kasaus vastakkaisessa järjestyksessä.
Mutterin kiristystys vaiheista en muista miten sai helposti hyväksi..
tässä karkeastik muisteltuna
Jarrulevyä ei tarvitse irroittaa. Ottaa navan keskeltä sen suojakupin irti jollain kumi/muovi vasaralla varovasti naputellen. Jos on uusi tilalle tulossa niin revi vaikka väkisin rukarilla.
Sitten tulee esille kruunulukko ja sokka mikä menee sen läpi.
Sokka pois ja se kruunu pois.
Sen jälkeen kierität mutterin auki, jolloin laakeripaketti pääsee tulemaan pois.
Kasaus vastakkaisessa järjestyksessä.
Mutterin kiristystys vaiheista en muista miten sai helposti hyväksi..
tässä karkeastik muisteltuna
Jarrulevy pitää ottaa pois, muuten jää laakerin ulkokooli vaihtamatta.
Poistetaan levyn takapuolella oleva laakerin pölysuoja, naputellaan ulkokoolit sopivalla tuurnalla irti, asennetaan uudet sopivaa hylsyä apuna käyttäen paikoilleen.
Muutterin kireys on oikea kun sen alla olevaa aluslevyä voi vielä kohtuullisella voimalla liikuttaa vaikkapa ruuvimeisselillä kampeamalla.
Alfamerin korjausopas opettaa nämäkin toimenpiteet, kannattaa lukea läpi jos on epävarma homman onnistumisesta.
Poistetaan levyn takapuolella oleva laakerin pölysuoja, naputellaan ulkokoolit sopivalla tuurnalla irti, asennetaan uudet sopivaa hylsyä apuna käyttäen paikoilleen.
Muutterin kireys on oikea kun sen alla olevaa aluslevyä voi vielä kohtuullisella voimalla liikuttaa vaikkapa ruuvimeisselillä kampeamalla.
Alfamerin korjausopas opettaa nämäkin toimenpiteet, kannattaa lukea läpi jos on epävarma homman onnistumisesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa