Jäähdytysjärjestelmän paine?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

drunkenmaster
-
Viestit: 58
Liittynyt: 17.9.2004 21:42

Jäähdytysjärjestelmän paine?

ViestiKirjoittaja drunkenmaster » 1.9.2006 23:55

eli just vaihatin passattiin 140tkm ajetun vaihto motin ja oon taas aika hermona kaikesta mikä vois olla epänormaalia!

miten pitääkö olla painetta (onko kunnon sihaus ajon jälkeen normaalia) ja pinta nousee jonkun verran max:in yläpuolelle

flekti ei pyöri vaikka lämpömittari näyttää keski ja 110 välillä ku auto on hetken sammuksissa (ajossa näyttää olevan keskivaiheilla)

asentaja sano ettei saanu säädettyä sytytystä kohilleen ku ei löytäny merkkiä
ja auto nykii ku ajaa pintakaasulla ja käy tyhjäkäyntiä epätasaisesti

voisiko olla että on nokkaremmi pykälän väärin

että tämmöstä tänään:) olisin kiitollinen vinkeistä

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 2.9.2006 0:20

öö, kai lämpimällä koneella on normaalia kun sihahtaa,mutta jos kylmänä sihahtaa kun avaat korkin niin ei oo normaalia. Itellä golffi teki noin ja kannentiiviste palanu..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.9.2006 10:07

Lämpimällä koneella pitäisi alkaa vesi kiehumaan kun korkin avaa.

jusus
-
Viestit: 92
Liittynyt: 17.1.2004 15:22

ViestiKirjoittaja jusus » 4.9.2006 9:16

Kyllähän volkkarissa pitää vähän paineita olla. Kunhan nestemäärä paisuntasäiliössä ei pääse kovin paljoo alle minimin, kaikki on hyvin. Nestemäärä paisuntasäiliössä muuttuu lämpötilan ja järjestelmän paineen mukaan. Passatti sylkäsee ylimääräiset nesteet korkinkautta pihalle. Kansipahvi kun palaa, niin kone alkaa ns. kermaamaan (nesteet sekaisin) tai jos jäähdytinneste pääsee palotilaan, niin autosta tulee savukone, höyryä pakoputkesta ja rajusti.
Käyntihäiriöihin syitä voi olla vaikka mitä. Hapertuneita moottorinohjauspaineletkuja, vikaa kaasarissa, tulpat sököt, tulpanjohdot, virranjakaja/pyörijän kilometrit täynnä, eihän se kummanen ole sekään venttiilien ajoitus tarkastaa. Samalla voi tarkastella sen sytytyksen säädön. Virranjakajassa on selkeet merkit sytytyksen säädölle.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.9.2006 10:06

Virranjakajassa on selkeet merkit sytytyksen säädölle.
Olettaen että apuakselin ajoitus on kohdillaan, kannattaa nuo ajoitusmerkit tarkistaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa