Autotalo 2002 oy
Valvoja: ffp jäsenet
Autotalo 2002 oy
Sanokaas omat mielipiteenne...
Kävin viikko sitten ostamassa auton (vr6 golf) kyseisestä liikkeestä. Autossa oli vikoja (mm. ikkunan nostin, kattoikkuna, puhallin jne..) jotka liike lupasi korjata ilmaiseksi. No jätin autoni ostopäivänä sinne ja sanoivat että hyvällä tuurilla saan perjantaiksi. Oletin että oma tuuri ei ole niin hyvä että saisin. No ei tullu perjantaina vaan sanoi että maanantaina saan. Maanantaina sitte soittelin niin sanoivat että tiistaina viimeistään. No sitte taas tiistaina soittelin niin sanoivat että olivat vasta tilanneet ikkunan nostajan ruotsista ja se on keskiviikkona heillä ja torstaina auto varmasti minulla. Lupasivat soittaa torstaina kun auton voi hakea. Tänään sitten soittivat minulle että auto on haettavissa mutta ikkunan nostin oli mennyt saksaan jostain syystä, mutta auto on muuten kunnossa. Lupaili että ensiviikon keskiviikkona kun osa tulee, ajan auton sinne ja vaihtaa osan samantien. No sitten kun olin hakemaan menossa niin soittikin että auto on vielä osissa. Ihmettelin tätä kun oli just sanottu että hae pois. No sanoin että laittakoon auton kasaan ja sitten tuun hakemaan, eipä suostuneet. Sanoivat että korjaajallamme on liian iso urakka koota auto eikä jaksa tehdä sitä tänään. Hetken jankattuani sain korjaajan numeron johon sitten soitin. Hän sanoi että muuten on kunnossa mutta ikkunan nostin puuttuu ja auto osissa sen takia( katto oli myös osissa???) Puhuttuani hetken HYVIN ASIALLISESTI sanoi korjaaja että nostaja maksoin VITTU 370€ ja TOHON SUN PASKAAN ei kannata niin paljon ees laittaa. Sanoin asiallisesti että ei tarvitse mun omaisuutta alkaa väheksyä. No sitten korjaaja sanoi että voin tulla hakemaan tänään mutta kirjoittaa lapun että minkäänlaista huolto/kuluttajatakuuta ei ole. Otin selvää ja tälläistä hän ei voi kirjoittaa. Soitin uudestaan myyjälle ja sanoin että korjaajanne haukkui autoani paskaksi. Myyjä meni heti vaikeaksi. Sanoin että korjaaja lupasi laittaa auton kasaan mutta ilman takuuta, myyjä sanoi että niin ei voi tehdä. Sanoin myyjälle että haen auton tänään ja ikkunan nostimen viikonpäästä ja asennan itse. Ja näillä näkymin lähen autoa hakemaan.
Eli teinkö järkevästi?
minulla on tänään OIKEA tarve saada auto, kun olen menoja sopinut ja sen sellaista. Kaikki kannanotto tervetullutta :)
Kävin viikko sitten ostamassa auton (vr6 golf) kyseisestä liikkeestä. Autossa oli vikoja (mm. ikkunan nostin, kattoikkuna, puhallin jne..) jotka liike lupasi korjata ilmaiseksi. No jätin autoni ostopäivänä sinne ja sanoivat että hyvällä tuurilla saan perjantaiksi. Oletin että oma tuuri ei ole niin hyvä että saisin. No ei tullu perjantaina vaan sanoi että maanantaina saan. Maanantaina sitte soittelin niin sanoivat että tiistaina viimeistään. No sitte taas tiistaina soittelin niin sanoivat että olivat vasta tilanneet ikkunan nostajan ruotsista ja se on keskiviikkona heillä ja torstaina auto varmasti minulla. Lupasivat soittaa torstaina kun auton voi hakea. Tänään sitten soittivat minulle että auto on haettavissa mutta ikkunan nostin oli mennyt saksaan jostain syystä, mutta auto on muuten kunnossa. Lupaili että ensiviikon keskiviikkona kun osa tulee, ajan auton sinne ja vaihtaa osan samantien. No sitten kun olin hakemaan menossa niin soittikin että auto on vielä osissa. Ihmettelin tätä kun oli just sanottu että hae pois. No sanoin että laittakoon auton kasaan ja sitten tuun hakemaan, eipä suostuneet. Sanoivat että korjaajallamme on liian iso urakka koota auto eikä jaksa tehdä sitä tänään. Hetken jankattuani sain korjaajan numeron johon sitten soitin. Hän sanoi että muuten on kunnossa mutta ikkunan nostin puuttuu ja auto osissa sen takia( katto oli myös osissa???) Puhuttuani hetken HYVIN ASIALLISESTI sanoi korjaaja että nostaja maksoin VITTU 370€ ja TOHON SUN PASKAAN ei kannata niin paljon ees laittaa. Sanoin asiallisesti että ei tarvitse mun omaisuutta alkaa väheksyä. No sitten korjaaja sanoi että voin tulla hakemaan tänään mutta kirjoittaa lapun että minkäänlaista huolto/kuluttajatakuuta ei ole. Otin selvää ja tälläistä hän ei voi kirjoittaa. Soitin uudestaan myyjälle ja sanoin että korjaajanne haukkui autoani paskaksi. Myyjä meni heti vaikeaksi. Sanoin että korjaaja lupasi laittaa auton kasaan mutta ilman takuuta, myyjä sanoi että niin ei voi tehdä. Sanoin myyjälle että haen auton tänään ja ikkunan nostimen viikonpäästä ja asennan itse. Ja näillä näkymin lähen autoa hakemaan.
Eli teinkö järkevästi?
minulla on tänään OIKEA tarve saada auto, kun olen menoja sopinut ja sen sellaista. Kaikki kannanotto tervetullutta :)
Heh, firman etusivulta lainattua: "Autotalo 2002 Oy:n toiminnan keskeinen ajatus on auttaa asiakkaitaan löytämään jokaisen henkilökohtaisiin
tarkoituksiin sopiva auto. Asioidessasi meillä, tulet ammattitaitoisesti palvelluksi ja huomioiduksi" xD
EDittiä: Niin ja yhteystiedoissa heidän mainostamansa korjaaja: "Korjaamo
Ari Koskinen (09) 2757 893 GSM 040 7297 115" Onko sama?
tarkoituksiin sopiva auto. Asioidessasi meillä, tulet ammattitaitoisesti palvelluksi ja huomioiduksi" xD
EDittiä: Niin ja yhteystiedoissa heidän mainostamansa korjaaja: "Korjaamo
Ari Koskinen (09) 2757 893 GSM 040 7297 115" Onko sama?
Ota vähän possea mukaan, mieluiten isoja miehiä ja sanot asentajalle että "kerropas näille venäläisille nyrkkeilijöille että eivät pääse tänään kotiin koska et jaksa kasata mun autoa."
Muahaha.
Itellä ollu kyllä noiden autoliikkeiden "korjaustakuiden" kanssa yhtä sun muuta ongelmaa, että ite ostan käytetyt nykyisin yksityisiltä. Siinä voi sitte itteään syyttää, jos asiat ei menee niinku haluaisi.
Se aito helmi, jonka liike sinulle möi, muuttui heidän lupaamassaan korjauksessa "sun paskaksi"...
Noista luvatuista korjauksistahan on varmaan merkintä kauppakirjassa?
Takuuta myydylle tuotteelle/korjaukselle ei tarvitsekaan antaa, koska se on vapaaehtoinen, mutta sekä liikkeen myymää autoa, että luvattujen korjaustöiden suorittavaa liikkeenharjoittajaa koskee kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu ja sitä eivät voi kumota mitkään "vastuuvapauspaperit".
Asennetuilla VAG -osilla taitaa tosin olla maahantuojan myöntämä takuu.
Ei tuossa pitäisi mitään epäselvää olla, laita kaikki keskusteltu muistiin ja keskustele kuluttajaneuvojan kanssa, ellei sopua synny. Anna kuitenkin liikkeelle ensin mahdollisuus korjata havaitut virheet.
Noista luvatuista korjauksistahan on varmaan merkintä kauppakirjassa?
Takuuta myydylle tuotteelle/korjaukselle ei tarvitsekaan antaa, koska se on vapaaehtoinen, mutta sekä liikkeen myymää autoa, että luvattujen korjaustöiden suorittavaa liikkeenharjoittajaa koskee kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu ja sitä eivät voi kumota mitkään "vastuuvapauspaperit".
Asennetuilla VAG -osilla taitaa tosin olla maahantuojan myöntämä takuu.
Ei tuossa pitäisi mitään epäselvää olla, laita kaikki keskusteltu muistiin ja keskustele kuluttajaneuvojan kanssa, ellei sopua synny. Anna kuitenkin liikkeelle ensin mahdollisuus korjata havaitut virheet.
Joo oon niitä kovistellu asiallisesti. Sanoin että joudun ilmeisesti ottamaan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä kun ei tunnu sopu muuten löytyvän. Tähän sanoi että niitä ei muka noin vanhat autot kiinnosta. No onneksi kaikki mun omaisuuden halventaminen sun muut on nauhalla nauhoitettu puhelimeen. Kysyin asiaa kaverin isältä joka on juristi ja sanoi että ehdottomasti liikeen moka jos ei saa luvattuun päivään mennessä kuntoon, ja että saisin hakea autoni milloin vain pois laillisesti, ei siis silleen että ovi tai kattoluukku puuttuu. Sanoivat että tuu käymään, kysyin että tuun jos varmasti tiiän että auton saan koska tänään ei ollu muuta vaihtoehtoa kun taksi ja se maksaa helsingistä sulaan aika kohtuullisesti. Huomenna kun saan auton lainaan niin siellä on pakko käydä. Huomenna myös soitto kuluttajavirastoon ja sitä kautta asia eteenpäin jossei muuten. Sanoin että mulle sopii että saan auton ensviikon tiistaina niinkuin lupasivat, jos myyntihinnasta katsotaan hyvitystä. Liike ei tietenkään tähän suostunut eikä muihinkaan hyvityksiin. No, saa nähdä mitä tulevan pitää. Homma on vielä mulle vaikeampi kun oli suunniteltu jo viikonlopuksi menoa kun autonsaannin piti olla varmaa tänää. Nyt joutuu reissutkin perua...
Onko sen nyt niin kauhee himo saada vanha Golffi. Todistaja matkaan ja sinne liikkeeseen ilmottamaan että koska tuotetta ei voida sinulle toimittaa niin kaupat puretaan tällä päivämäärällä. Maksetut rahat tähän tassuun kiitos. Jos vielä alkaa jurpatus niin sen todistajan kanssa saman tien paikallisen kuluttaja-asiamiehen juttusille. Mikäli rahan tulo kestää, on sinulla (vaikka oikeusteitse) oikeus korkoon tuolta odotusajalta.
Jos se Rasvari-Repe sanoo että paska niin jos edes sen uskos ja kattelisit muita.
Jos se Rasvari-Repe sanoo että paska niin jos edes sen uskos ja kattelisit muita.
Se ei ole mekaanikon tehtävä arvostella asiakkaan omaisuutta, eikä varsinkaan asiakkaalle. Hänen hommansa on laittaa kuntoon tilattu korjaus ilman turhia jurputuksia. Yleensä vain näillä nyrkkipajojen mekaanikoilla on vallalla asenne, että hän on oikeassa, asiakas väärässä. Luulevat myös pyörittävänsä suurempaakin bisnestä kuin sitä yhden rasvamontun pajaa.
Tänään koitin soittaa kuluttajavirastoon niin oli perjantaisin kiinni. Maanantaina soitan ja kysyn mahdollisuuksia. En meinaan ihan heti haluis purkaa kauppaa sillä tota autoo katteli toinen tyyppi ja olis ostanu mut ehin ensin. Nyt se soitti mulle ja olis valmis ostaa vaikka heti kalliimmalla ku ite maksoin. Eli olis valmis vaa vaihtaa omistajaa ilman et on nähny autoo koska kävi sitä kattoo. Eli periaattees voitais vaikka tänää laittaa nimet paperii. Mut soitan maanantaina kuluttajavirastoo ja kyselen mahdollisuuksia. Kokeilen ainaki ensin että onko mukava kiesi perseen alla.
Miksi ne autot pitää ostaa sieltä kummallisesta pikkuliikkeestä? Sama koskee tätä, kun aikuiset ihmiset itkee alituiseen foorumeilla (esim. audifinns) merkkiliikkeiden paskaa palvelua / osaamista suhteessa hintaan.. Eikö kukaan koskaan opi?
Eikä herneitä..
Itse ostan auton (ns. vanhan auton) liikkeestä vasta sitten, kun asenne, asiantuntemus muuttuu paskanpuhumisesta joksikin muuksi.. Tai sitten kun taseessa on ylimääräistä sen verran jotta saa riittävän muikean uuden kulkineen tilaukseen.
Eikä herneitä..
Itse ostan auton (ns. vanhan auton) liikkeestä vasta sitten, kun asenne, asiantuntemus muuttuu paskanpuhumisesta joksikin muuksi.. Tai sitten kun taseessa on ylimääräistä sen verran jotta saa riittävän muikean uuden kulkineen tilaukseen.
Kerron tähän nyt oman tarinan myös. Ostin noin vuosisitten ton oman veeärrän. Olin käynyt jo aikaisemmin koeajamassa autoa ja kaupat tein myöhemmin. Kun auton ostin niin siinä vilkkui jäähdytinnesteen merkkivalo ja veti lasit huuruun. No menin autoliikkeen korjaamoon ja he sanoivat että lämppärin kenno rikki. Ne lupas sen korjata mukisematta tietenkin omaan piikkiin. Lupasivat että saan auton parin päivän päästä jne,mutta sain odottaa 1,5 viikkoa että auto oli mulla. Mua ei vituttanu yhtään kun ne vaihtoi siinä samalla uuden raitisilman suodattimen ja akun. Sain tietenkin liikkeestä uuden focuksen korjausajalle. Eli tuossa liikkeessä jäi hyvä maku asentajiin vaikka homma kestikin hetken. Keväällä vielä yksi noista asentajista teki golffiin mulle kansirempan,mutta se meni omaanpiikkiin.
Se ei ole mekaanikon tehtävä arvostella asiakkaan omaisuutta, eikä varsinkaan asiakkaalle. Hänen hommansa on laittaa kuntoon tilattu korjaus ilman turhia jurputuksia. Yleensä vain näillä nyrkkipajojen mekaanikoilla on vallalla asenne, että hän on oikeassa, asiakas väärässä. Luulevat myös pyörittävänsä suurempaakin bisnestä kuin sitä yhden rasvamontun pajaa.
Naulan kantaan. Seuraava tarina on Espoolaisesta "autopajasta", jonka nimeä en
nyt viitsi tässä mainostaa, mutta kyse on Espoonlahden autohuollosta. Vein joskus
takajarrusatulan golffista sinne kasattavaksi, kun en omilta töiltä millään ehtinyt ja
homman piti olla piis of snake, no hommassa rupesi kestämään ja kestikin: Kaksi
viikkoa meni ja aloin jo ihmettelemään, kun ei soittoa kuulu ko. firmasta.
Sitten soittelin sinne ja kysyin onko satula nipussa, niin ukko vastasi, että
ei näin vanhoja paskoja kannata korjata ja kävin hakemassa satulan osissa takas.
En sanonut ukolle yhtään mitään, vaan otin laatikon ja menin.
Oli sitten viimenen kerta kun noiden apua missään tarvii.
Topicista : Auto takasin vaan. Vaikka saisitkin sen niiden toimesta kuntoon,
niin paska maku tosta jää loppupelissä suuhun.
Viimeksi muokannut mikaks, 3.9.2006 8:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En meinaan ihan heti haluis purkaa kauppaa sillä tota autoo katteli toinen tyyppi ja olis ostanu mut ehin ensin. Nyt se soitti mulle ja olis valmis ostaa vaikka heti kalliimmalla ku ite maksoin. Eli olis valmis vaa vaihtaa omistajaa ilman et on nähny autoo koska kävi sitä kattoo.
Tuo kuulostaa vaan aikas erikoiselta, että joku toinen ostaja vielä soittelee perään autosta!
Itse ostin em. autoliikkeestä trp:n vuonna -01. Palvelu ja kaupanteko olivat erinomaisia. Valitettavasti Sami on siirtynyt viereiseen autoliikkeeseen. Tuon profiilinini IV:n ostin heinäkuussa itse kauppiaalta. Palvelu oli ihan OK. Meni 3 viikkoa ja tuli sovittu jakopääremppa ajankohtaiseksi, niin soitto sinne pajalle ja sain ajan 1,5 viikon päähän. Remppa tehtiin ajallaan ja sovittuun aikaan.
Noniin huomenna pitäisi siis mitä ilmeisimmin ja viimeisten teitojen mukaan auton olla kunnossa. Toki tästäkin pitää tienata niin löin vetoa 5€ että en tuu huomenna saamaan autoa. Ärsyttää vaan niin paljon jos taas lykkääntyy. Auto ollu mun omistuksessa 2 vko, oon jo periaatteessa maksanu vakuutustaki tolta ajalta mutta hyötyä ei oo ollu. Joka tapauksessa pohdittii tossa kaverien kanssa että tää touhu on jo niin naurettavaa että mennään huomenna auto hakee pois. Soitan aamulla ja sanon että oon klo.16 siellä ja auton olis paras olla kunnossa. Onneksi oon opiskelija ja tarvittaessa kaikki juridinen apu ilmaista mun osalta. Eli olisin valmis menemään kuin pitkälle tahansa. Kyse ei oo siitä että en voisi vielä viikkoa odottaa, vaan ihan periaatteesta. Vaikkakin olisin autoa myymässä niin silti olen auton jo maksanut ja haluan rahalle vastinetta.
ÄÄH! Turhauttavaa....
ÄÄH! Turhauttavaa....
-
- -
jokos on auto alla? meinaan et jos ei ole niin peru nyt jo hyvä mies noi kaupat ja selvitä josko voisit saada jotain "kipukorvauksia" asiasta, tommoset liikkeet sais pistää hiljaa puomin ovelle ja työntekijät jäädä aamulla kotiin nukkumaan.. itte en kyl olis viikkoa kauempaa jaksanu missään tapaukses odottaa maksettua käytettyä autoa.. eri asia sit jos uuden tilaat
-
- -
Pakko laittaa omakohtasta kokemusta, eri liikkeestä kylläkin.
Ostin helmikuussa oulusta (Suuresta autoliikkeestä Tyrnäväntiellä) Audi A3 1.6 57tkm ajettu yhdeltä omistajalta kolairoimattomana.
Noo.... Parikuukautta ajeltuani ihmettelin että ompas heikkoa tekoa kun vänkärin ovesta alkaa maali irtoilemaan. Käytin automaalaamossa pikaisella analyysilla ja maalari setä sano että tuosta tuosta ja tuosta on rajattu ja maalattu, ite en kyllä vielä siinäkään vaiheessa kunnolla huomannu asiaa.
Aloin selvitteleen asiaa ja autolla oli ollu viiden vuoden aikana kuus eri omistajaa + autoliikkeitä välissä, vuosi sitte kylkikolaroitu. Pöljä ku olin niin en soittanu heti akelle historiaa autosta.
Otin yhteyttä autonmyyjään joka ei oikein alkanu millekkään, soitin hänen esimiehelleen ja käskin mennä odottamaan ko. autonmyyjän koppiin, koska olisin kohta paikalla. Ei meinannu silti alkaa pojat millekkään joten otin puhelimen ja puhelu kuluttaja-asiamiehelle (puhelin kaiuttimella) ja selostin asian, niin puhelimesta kuului kommentti: "No kyllähän tämä on päivä selvä asia, tulenko sinne ?" Kauppa sopimuksen takaa löytyy kohta jossa lukee: "Jos luovutetussa ajoneuvossa ilmenee virhe, ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen. Myyjällä on oikeus ensisijaisesti korjata virhe, jos tämä voi tapahtua kohtuullisessa ajassa ja siten, että ostajalle ei aiheudu korjaamisesta kustannuksia tai oleellista haittaa. Jollei tämä ole mahdollista, ostaja voi vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta tai virheetöntä ajoneuvoa. Jos virhe ei kuluttajakaupassa ole vähäinen, ostaja saa purkaa kaupan ja vaatia hinnanalennusta.
Elikkä ite vetosin tähän ja pojilla ei ollu oikeen vaihtoehtoja. Piti uhata oikeustoimilla ja lehtijutuilla niin alkoi jo lyyti kirjottaan. (Onneksi oon pikkusen enempi räväkkä suustani ja uskallan sanoa mitä sylki suuhun tuo). Olin maksanu autosta 18900 € ja Pari kolme kuukautta ajeltuani takaisin tuli pikkusen päälle 20 tonnia. Saatiin sumplittua asiat siten että otin/ostin ihan uuden Nissan Almera 1.8:n Arktian puolelta ja kaikki kulut + vahingon korvaukset meni sen autonmyyjän tappiollisiin myynteihin, eli voipi olla ettei tullu siihen kuuhun paljoo provikkaa.
Elikkä ollaan tämmösissä tilanteissa HELEVETIN JÄMÄKKÄNÄ..., ja autonmyyjät kusettaa aina.....:)
Joo sori tuli pitkä teksti...
Ostin helmikuussa oulusta (Suuresta autoliikkeestä Tyrnäväntiellä) Audi A3 1.6 57tkm ajettu yhdeltä omistajalta kolairoimattomana.
Noo.... Parikuukautta ajeltuani ihmettelin että ompas heikkoa tekoa kun vänkärin ovesta alkaa maali irtoilemaan. Käytin automaalaamossa pikaisella analyysilla ja maalari setä sano että tuosta tuosta ja tuosta on rajattu ja maalattu, ite en kyllä vielä siinäkään vaiheessa kunnolla huomannu asiaa.
Aloin selvitteleen asiaa ja autolla oli ollu viiden vuoden aikana kuus eri omistajaa + autoliikkeitä välissä, vuosi sitte kylkikolaroitu. Pöljä ku olin niin en soittanu heti akelle historiaa autosta.
Otin yhteyttä autonmyyjään joka ei oikein alkanu millekkään, soitin hänen esimiehelleen ja käskin mennä odottamaan ko. autonmyyjän koppiin, koska olisin kohta paikalla. Ei meinannu silti alkaa pojat millekkään joten otin puhelimen ja puhelu kuluttaja-asiamiehelle (puhelin kaiuttimella) ja selostin asian, niin puhelimesta kuului kommentti: "No kyllähän tämä on päivä selvä asia, tulenko sinne ?" Kauppa sopimuksen takaa löytyy kohta jossa lukee: "Jos luovutetussa ajoneuvossa ilmenee virhe, ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen. Myyjällä on oikeus ensisijaisesti korjata virhe, jos tämä voi tapahtua kohtuullisessa ajassa ja siten, että ostajalle ei aiheudu korjaamisesta kustannuksia tai oleellista haittaa. Jollei tämä ole mahdollista, ostaja voi vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta tai virheetöntä ajoneuvoa. Jos virhe ei kuluttajakaupassa ole vähäinen, ostaja saa purkaa kaupan ja vaatia hinnanalennusta.
Elikkä ite vetosin tähän ja pojilla ei ollu oikeen vaihtoehtoja. Piti uhata oikeustoimilla ja lehtijutuilla niin alkoi jo lyyti kirjottaan. (Onneksi oon pikkusen enempi räväkkä suustani ja uskallan sanoa mitä sylki suuhun tuo). Olin maksanu autosta 18900 € ja Pari kolme kuukautta ajeltuani takaisin tuli pikkusen päälle 20 tonnia. Saatiin sumplittua asiat siten että otin/ostin ihan uuden Nissan Almera 1.8:n Arktian puolelta ja kaikki kulut + vahingon korvaukset meni sen autonmyyjän tappiollisiin myynteihin, eli voipi olla ettei tullu siihen kuuhun paljoo provikkaa.
Elikkä ollaan tämmösissä tilanteissa HELEVETIN JÄMÄKKÄNÄ..., ja autonmyyjät kusettaa aina.....:)
Joo sori tuli pitkä teksti...
-
- -
-
- -
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”