Pitäisikö tuon ahtopaineensäätövenan äännellä jotenkin AFN koneessa? Omassa en kyllä hyvällä tahdollakaan saa korviini minkäänlaista naksutusta, mutta ajattelin kysäistä kun foorumin muilla jäsenillä tuntuu tuo kovastikin naksuttelevan. Ainakin muutama kyseisen koneen omistajaa täältä löytynee...?
Autodatan mukaan sähköliittimen napojen välillä pitäis olla 25-40ohm vastusta, mutta en saanut sitä liitintä irti niin ei oikein pysty sanomaan juuta eikä jaata :) Mutta jos tuon pitäis naksua niin sitten tuo meikäläisen vena on kyllä rikki.
N75 ääntely
Valvoja: ffp jäsenet
käsittääkseni aika turhaa sitä magneetti venttiilin käämin vastusta mittailla niistä liittimistä, koska siinä vika tuskin on jos venttiili ei toimi kunnolla...
vaan johtuu paskasta joka venttiiliin sisällä..purin tänään pd koneen ahtopaineensäätöventtiilin, putsasin ja kasasin. toimii taas kuin uusi..en sitten tiedä millainen n75 afn:ssä on
vaan johtuu paskasta joka venttiiliin sisällä..purin tänään pd koneen ahtopaineensäätöventtiilin, putsasin ja kasasin. toimii taas kuin uusi..en sitten tiedä millainen n75 afn:ssä on
Ok. Ajoin vag-comilla noita output testejä ja siellä oli tuo N75 testi, ja auto sammutettuna tuon naksumisen kuulee nipin napin, eli toiminee sittenkin. Auton päällä ollessa noin hiljaista naksuntaa ei voi kuulla, jos tuo naksuminen nyt ylipäätään on tae siitä että se toimii.
Kokeilumielessä pudottelin IQ arvoa 6:sta 5.2:een ja näytti jopa pikkuisen vaikuttavan kulkuihin, ainakin näyttää pölläyttävän hieman enemmän mitä aikaisemmin 3500-4000 kohdalla. Epävirallisesti parin sekkarimittauksen jälkeen 60-120kmh meni nyt 9s aikasemman vähän reilun 10s sijaan.
Kokeilumielessä pudottelin IQ arvoa 6:sta 5.2:een ja näytti jopa pikkuisen vaikuttavan kulkuihin, ainakin näyttää pölläyttävän hieman enemmän mitä aikaisemmin 3500-4000 kohdalla. Epävirallisesti parin sekkarimittauksen jälkeen 60-120kmh meni nyt 9s aikasemman vähän reilun 10s sijaan.
Auto hyytyy lämpimänä ja ahdot tippuu lähelle nollaa. Samalla havaitsin että N75 naputtaa koko ajan. Vaikka auot on käynnissä kuulee tuon jatkuvan naputuksen kun konepelti on auki ja vieressä seisoo. Tuota en ole ennen kuullut. Jännitettä sinne tulee 8.3V. Ulkoisella virtalähteellä kun koitan niin vena napsahtaa kerran kuten mielestäni pitääkin. Onko vika ECUssa vai missä. 2000 kilsaa pitäis lähtä keräämään iltapäivällä ja kalusto vähän rempallaan joten apua kaivataan että minkä palikan haen. joko N75 volskulta tai MAF mersulta?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa