Weitec 30/30 alusta ja korin asento? (asennettu jo)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

Weitec 30/30 alusta ja korin asento? (asennettu jo)

ViestiKirjoittaja Aje » 25.8.2006 8:52

Elikkä, Boraan asennusta odottelee Weitecin kiinteä 30/30 madaltava Ultra Gt setti. Pihinä miehenä en säädettävää raaskinut ostaa...

Millaiseen asentoon koppa tuolla setillä jää, paha perän roikottaja? Voisi jo etukäteen varata madaltavat jousilautaset ja laitella ne samalla kiinni.

Tarkoituksena samalla laitella uudet laakerit tolppien päihin, kenelläkään kokemusta Saksalaisista tuninkimallisista madaltavista laakereista, ei varmaan ihan OEM laatuisia?
Viimeksi muokannut Aje, 29.8.2006 13:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 25.8.2006 17:37

Mulla ei IV GTi Golffi laskenu noilla jousilla oikeastaan yhtään!! Ryhti on kyllä niinku pitääki! Eli perä pikkusen ylempänä. Ainoa ilonen asia noissa oli, et kyyti pehmeni! :)

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 25.8.2006 19:16

mullakin jäi skodassa vähän perä ylemmäs. -35 sarja putos suunnilleen minkä lupasi. hyvä ja sopivan pehmeä ajaa. loppu se keikkuminen ja nyökkiminen ja silti 45 sarjalaisillakin on mukavampi ajaa nupukivillä kun vakio alustaisella.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 25.8.2006 21:34

Mulla oli PD 130 Golffissa just toi sama setti. Putosi juuri sen minkä lupasi, takaa pikkusen enemmän ku edestä. Ajettavuudeltaan sopi mulle ihan täydellisesti, ei liian kova eikä pehmeä. Vertailtiin vakio GTI golffiin vierekkäin ja tällä setillä oli hieman matalampi. Takaiskarit alkoi vuotamaan vuoden ajamisen jälkeen, muuten ei valittamista.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 26.8.2006 8:22

Ihan hyvältä kuulostaa, eipä se sitten mitään jousilautasia kaverikseen taida kaivata.

Tuossa näkyy iskarit olevan AL-KO:n valmistetta, lähinnä perävaunutuotteista tutumpi merkki.... Myyjä kovin vakuutteli että ovat olleet kestäviä ja että takuut pyörii hyvin. No sehän se on hänen työ..

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 26.8.2006 11:39

kuinkas hyvin 50/50 madalluksella noi boran vakiopallot (205/55r-16) mahtuvat jurnuttamaan? onko kokemuksia raapiiko?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 26.8.2006 13:00

^Ei pitäs olla ongelmia!

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 26.8.2006 18:57

tuollaisen käsityksen minäkin olen saanut täältä foorumilta. Eräs "kaveri" vaan väitti kivenkovaa vastaan, mutta kyseinen taho tuskin on kovinkaan luotettava verrattuna tähän foorumiin.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 27.8.2006 0:24

Ihan vaan ideana tuli mieleen: millaiseksi alustan käytös muuttuu jos ulosjouston lyhentää? Toisin sanoen sellaiseksi että löysää on 0 - max20mm ? Melkoisen nypyttäväksi?

Toteutus sorvaamalla iskarinvartta lyhyemmäksi.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 29.8.2006 13:22

Eilen tuli Veitekki ruuvattua paikoilleen. Ekassa etutolpassa meni runsaasti aikaa, mutta toinen jo menikin rutiinilla. Takapää olikin aikasta simppeli laitella. Yhteensä aikaa meni kolmisen tuntia.

Ainakin alkuunsa kopan asento näyttää olevan ihan OK, kunhan vähän tulee kilometrejä niin näkee miten tuo lopullisesti asettuu. Ja saa sitten suuntautettua kulmatkin.

Ajotuntumaltaan äkkiseltään ihan jees, aika sopiva käyttöautoon. Napakka mutta ei toisaan mikään kivireki. Aikanaan KW:n iskarit Bemun alla tuntui kireämmiltä, tosin oli pudotustakin enemmän. Veikkotekin iskarit näkyivät olevan AL-KO:n valmistetta ja Weitec KW:n tuotemerkki, että mitä eroa noissa nyt on minkäkin kanssa, tiedä sitten..

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 29.8.2006 18:43

miten muuten kikkailit sen vanhan etuiskarin irti ja pois? mulla meni väähän väkivallan puolelle kun oli siihen kuppiin tarttunu kiinni aika höpösti. meni muuten aluksi itekseen touhutessa ja vasta lopussa sain kaverin avuksi niin noin 6 tuntia. raktorihallissa ilman nosturia. toinen pomppi jarrulevyn päällä kun toinen väänti iskaria irti. sama systeemi takaslaittaessa. paska homma jos ei oo kunnon pelejä ja vehkeitä.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 29.8.2006 20:50

No juu..

...meinasi mennä etutolpan kanssa itselläkin sormi suuhun.

Seuraavasti tuli tehtyä:
- jarrusatula+levy irti
- abs:in anturilta johto irti
- tolpan yläpäästä mutteri höllälle, ei kuitenkaan kokonaan irti
- navasta tolpan alapään ruuvi irti
- kallistuksen vakaajan ruuvi pois tukivarresta
- alapallon kolme ruuvia höllälle
- tuurnalla vähän levitystä tolpan alapään kiinitykselle -> pomppimista ja kilkuttelua navan päällä -> tolpan sai liikahtamaan vähän
- alapallon kolme ruuvia irti kokonaan (navalle lisää liikkuma mahdollisuutta)
- ja sitten epämääräinen määrä hyppimistä navan päällä ja alapää irtosi

Kasatessa laitoin iskarin höllälle roikkumaan ja tunkilla nostattelin tukivartta/napaa samalla sujutellen tolppaa paikoilleen.

Tässä vanhalla alustalla:
http://s63.photobucket.com/albums/h142/aeskola/?action=view&current=IMG_4645.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch3

Ja uudella:
http://s63.photobucket.com/albums/h142/aeskola/?action=view&current=IMG_4715.jpg


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa