Jetta II kansi ja käynti ongelma !

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

Jetta II kansi ja käynti ongelma !

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 27.8.2006 10:35

eli siis sotki veden sekaan öljyä.nyt kun kansi on pois niin lohkon vesikanavat(liekkö oikee termi mut vettä ne on täynnä:) täynnä öljy töhnää ! eli kannattaako tohon enää kantta vaihtaa vaan koko kone ? ja mistä toi johtuu et se öljy tulee vedenkiertoon`?
Viimeksi muokannut Juzpa-, 29.8.2006 23:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 27.8.2006 10:37

kannentiiviste menny niin päässy niin päässy menee nesteet sekasin.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 27.8.2006 10:38

Hyvä putsaus öljy ja jäähdytysnesteen tiloille. Ja kasausta vaan.

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 27.8.2006 10:43

mites noi kanavat saa puhtaaksi ku eihä sinne ees sovi mitää :)
mutta eikö yleensä mene vesi tonne öljypuolelle? ku nyt sitä öljy töhnää tuo paisuntasäiliöki täynnä ?!

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 27.8.2006 11:15

niin ja nyt kun kansi on irti niin mitä kannattais tarkastaa ? esim mitä männistä kanattaa kattoa? siis muutaku että onko ne paskana :D ja onko olemassa joku aine jolla puhdistetaan toi jäähy järjestelmä ?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 27.8.2006 12:39

^^käsittääkseni riippuu vähän siitä että miltä kohden tiiviste vuotaa,nimittäin se että meneekö vettä öljytilaan vai päinvastoin.

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 27.8.2006 17:13

jes eli ei mun mielestä toi tiiviste juuri ollu pilalla mutta pari pulttia oli tosi löysällä,varmaanki momentti unohtunu :) ja sitä vettä on joka v*tun reijässä mitä lohkossaki on..ja sitä öljyn ja veden sekaista mönjäää..argh!

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 27.8.2006 17:28

joo ja jos on pari pulttia jäänny löysälle ni mahikset siihen et se kansi on kiero on kanssa aika hyvä, sitte myös jos majoneeseilla on ajettu pitkäänki ni alakerran laakerit on ensimmäisenä valmiit.

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 27.8.2006 17:58

jos tiivisteessä ei näy selvää vuoto paikkaa kannattaa koeponnistuttaa kansi jos on ehyt niin plaanaus ja paikoilleen.

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 27.8.2006 19:02

mistä nuo alakerran laakerit sitte tietää siis että onko ne menny tai menossa? ilmeisesti tolla mössöllä ajeltu jonku verran. jes eli mulla olis vaihto kone tai kansi..

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 27.8.2006 20:07

öljypohja pois siitä sitten käyttää laakeri pukkeja pois, kiertokangen laakerit pystyy vaihtaan laatikko paikoillaan.

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 27.8.2006 20:56

jep eli alakerrassa öljy aivan puhdasta,siis ei nestettä seassa.eikös silloin laakerit siellä ole saaneet aivan tervettä öljyä ja voitelua..

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 28.8.2006 18:17

jep. eli tulin siihen tulokseen että vaihdan ton kannen ku kerta ehyt on tallissa.mikäs on tämän 1.3i -90 jetan kannenpulttien momentti ? onko se 10Nm ??

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 28.8.2006 19:03

kiristysmomentti on 40Nm+60Nm+90ast+90ast

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 28.8.2006 19:19

kiitokset vaan mut en tosta älynny sitte yhtää mitää :D

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 28.8.2006 20:17

öö siis eli tässä nyt jotain ohjeita kannen kiinnitykseen:
-varmista että kaikki tiivistepinnat ovat puhtaat ja suorat
-puhdista lohkosta kierteet hyvin
-jos tarvista uusi pultit ja ennen kiinnitystä hiero niihin esim. kuparitahnaa kevyt kerros (tahnaa myös pultin kannan alle ja prikan molemmille puolille)
-kiristä pultit oikeassa järjestyksessä (selviää esim. korjausoppaasta)

-ensin kiristetään kaikki pultit 40Nm
-sitten seuraavalla kierroksella 60Nm
sitten vielä 90 astetta kahteen kertaan

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 28.8.2006 20:36

selvensi asiaa kummasti ! pari kyssää vielä ku en koskaa oo kansiremppaa tehny.eli miks kupari tahnaa?ja pitääkö pultit vaihtaa uusiin jos niin miks :) ? ja mitä tämä 90 astetta meinaa sitäkö että käännetään avainta 90 astetta ?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.8.2006 20:58

ennen kiinnitystä hiero niihin esim. kuparitahnaa kevyt kerros
Mun moottoriin huoltomanuaali kieltää rasvaamasta kierteitä että saadaan oikeaan momenttiin. Pultit mulla kertakäyttöiset, en tiiä vaikuttaako se siten asiaan...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 28.8.2006 21:01

jotta ne pultit saadaan tarkkaan momenttiin ne juurikin kuulu öljytä/rasvata kitkan pienetämiseksi

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 29.8.2006 23:23

jep. eli olis nyt uusi kansi paikoillaan mutta ei sitte millään käy kunnolla.voiko olla että alakerran kampuran merkit ei natsaa uuden nokan merkkiin ?? ja siks syttö hukassa vai mitähä tässä kannattais tehä..

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 30.8.2006 9:03

niin ja voisko olla että kannessa oleva K merkintä ja numero on nokan tietoja? koska vanhassa kannessa merkintä K5 ja uudessa K11.. muuten samat numerot ja kirjaimet.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 5.9.2006 21:56

Apuakseli on(ko?) viturallaan --> sytytys pielessä = käännä jakajaa korjatakseen sytkän, jos siis on apuakselia motissa... vähä niinku puuntakaa tulin tähän threadiin...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.9.2006 23:50

jotta ne pultit saadaan tarkkaan momenttiin ne juurikin kuulu öljytä/rasvata kitkan pienetämiseksi
Ei ne mullakaan sentään rutikuivat ollu. Joku kalvo niissä oli. Pointti oli että niihin ei asentajan kuulu laittaa öljyä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa